Vakionopeudensäädin vain viiksi uusimalla???

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
MadMax
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 53
Liittynyt: 01 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja MadMax »

Eagle kirjoitti:
veku kirjoitti:Jos on diesel malli (astra g ja vectra b)niin siihen rittää se 50ekee,koska niissä on softa valmiina..
Eli kun omistaa -98 vuoden 2.0DTI farkku vectran, riittää kun haalii jostain vakionopeudensäädin napukoilla varustetun viiksen ja pistää paikoilleen ja siinä se??

Minkälainen liitin/johto sieltä ohjauspylvään kuorien sisältä pitäs löytyä, johonka vakionopeusviiksen saa liitettyä?
Lohjan Opelilla (PP-Auto) laitettuna maksoi noin 100e.
Viiksen lisäksi tuli kytkinpolkimeen kytkin, taisi tarvita vielä aktivoinnin huoltopäätteellä.
Auto C-Vectra 2.2DTI -03
PK-seudulla taisivat pyytää >200e.
jaes
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 51
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 02:00
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja jaes »

mites on, mulla on -99 1.6 bensa farkku, saakohan siihen vakkarin viikseä vaihtamalla?
Avatar
nr000001
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 31 Touko 2004, 03:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nr000001 »

Bensakoneilla varustetuista kaipaan myös kokemuksia, onko näissäkin helppo ja edukas cruisemahdollisuus? :D Toisessa autossa kun on nyt tottunut cruiseen, niin...

/nr000001
BSport
'Senator'
'Senator'
Viestit: 832
Liittynyt: 06 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: Koillismaa

Viesti Kirjoittaja BSport »

Taitaapi vaatia sen sähköisen kaasuläpän, että tuo cruise pelaa pelkällä viiksen vaihdolla..
HM
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 71
Liittynyt: 23 Loka 2002, 03:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja HM »

No entäpäs sitten '04 vuosimallin opel corsa enjoy 1.2 16v ecotecillä...saako tähän pelkällä viiksen vaihdolla vakkarin? Jos oikein muistan niin tässä ei kaasuvaijeria olis...en oo mokomaa singeriä paljon paljon pellin alta katellu ni en muista varmaks. Kaikki muut tarpeelliset varusteet on mut vakionopeudensäädin olis ihan kiva myöskin.
VW Golf GTi 1.8T '02 & Manta B GT/E 2.0i '77
Avatar
pn
'Senator'
'Senator'
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Marinkainen

Viesti Kirjoittaja pn »

Janzu kirjoitti:Diesel G-Astrassa on valmiit johdotukset ja se sähköinen kaasupoljin joten siihen saa vakionopeussäätimen viikseä vaihtamalla. Vm. -98 -> onnistuu, eli ilmeisesti kaikissa diesel-Astroissa.
Täytynee tarkentaa vanhaakin viestiä eli ei, ei toimi kaikissa diesel astroissa. Omassa G-astrassani on X17DTL kone ja tuohon ei saanut vakionopudensäädintä suoraan pelkällä viiksen vaihdolla, olisi vaatinut huollon mukaan pumpun vaihdosta lähtien työtä.
Astra Sports tourer 1.6 CDTI -14 & Opel Zafira 1.7 CDTI 2012
Hoooly smoke :-).
Avatar
Eagle
OCF Member 2016
Viestit: 252
Liittynyt: 17 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Eagle »

Eagle kirjoitti: Eli kun omistaa -98 vuoden 2.0DTI farkku vectran, riittää kun haalii jostain vakionopeudensäädin napukoilla varustetun viiksen ja pistää paikoilleen ja siinä se??

Minkälainen liitin/johto sieltä ohjauspylvään kuorien sisältä pitäs löytyä, johonka vakionopeusviiksen saa liitettyä?

Piti ihan tulla kertomaan, että hyvin vakionopeussäädin toimii ja oli tosiaan helppo asennus.
Vanha viiksi pois, uusi tilalle ja sillä selvä. Ei voisi juuri helpompaa olla.
Eikä tullut kustantamaan kuin 20e, autopurkaamot on aika hyviä paikkoja käydä kyselemässä vakkariviikseä...

Nyt kun tuo kävi noin helposti, niin...
...rupes kiinnostamaan, että mahtasko onnistua yhtä helposti ajotietokoneen "asennus" vaihtamalla toisellekin puolelle viiksi?
Vivaro 1.9 DI(F9Q 762) -04

Ex: Zafira A 2.2 DTI(Y22DTR) -04
Ex2: Vectra B 2.0 16V DTI(X20DTH) -98
Ex3: Vectra A 1.6sv 8V -90
Miro.Simounen
OCF Member 2017
Viestit: 3231
Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

Eagle kirjoitti:
Nyt kun tuo kävi noin helposti, niin...
...rupes kiinnostamaan, että mahtasko onnistua yhtä helposti ajotietokoneen "asennus" vaihtamalla toisellekin puolelle viiksi?
Noista on juttua aika paljon täällä,

näyttö, viiksi + antureita niin saa ajotietokoneen. kaikille vissiin on johdot valmiina, antureista en ihan varma ole onko kaikkia.
Miro.Simounen
OCF Member 2017
Viestit: 3231
Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

Niin ja mitä cruiseen tulee niin kyllä se vaan on kuningas vehe.. varsinkin motarilla ja pitemmillä matkoilla melkee missä vaan. Jossakin kehä III ruuhkissa tarpeeton :lol: :lol:

jos autossa ei ole ilmastointia ja cruisea siitä puuttuu jo paljon, ennemmin ne kuin tuplasti tehoa :roll:
Avatar
Astral
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 12 Syys 2006, 09:50
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Astral »

Mitenköhän mahtaa olla laita Astra G 2,2 bensa HB:lla vm -01? Onko kukaan laittanu tämmöseen peliin vakionopeudensäädintä? Onko tekniikka valmiina?
Avatar
grz
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 52
Liittynyt: 10 Loka 2005, 23:16

Viesti Kirjoittaja grz »

Tuolla Hyvinkään Sveitsinportilla (virallinen poppelhuolto) sanottiin että mun -99 AstraG (x18xe1) olis viimeistä vuotta missä on vaijerikaasu. Että 2000 ja uudemmat olis softalla -> niiden upgrade halpaa (tässä välissähän 1.8 kone vaihtui x18xe1->z18xe tietääkseni). Ittellä olis ollu "suurinpiirtein tommonen 500 euroo". :evil: Tarvi sitäkään sitten miettiä.

Astral: käy kysyy liikkeestä, kyl mä sanoisin että tekniikka löytyy, sen verta uusi pata sulla kuitenkin.
Tulipa taas mutua.
WajLD
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 51
Liittynyt: 30 Syys 2006, 11:22
Paikkakunta: Vöyri

Viesti Kirjoittaja WajLD »

kokemuksia B Omegasta? Mulla on 2.5 V6 CD -96?

Viiksen vaihto riittää??
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

WajLD kirjoitti:kokemuksia B Omegasta? Mulla on 2.5 V6 CD -96?

Viiksen vaihto riittää??
Tarvii myös sen vakkarin moottorin. Vaijerilla kun kerran kaasu on.

En ainakaan usko että vakiona siä ois, voithan tarkistaa.

Pitäis olla suurinpiirtein siä paisarin alapuolella aika piilossa, 4:n röökiaskin kokoinen loosteri.
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Virimies kirjoitti:
WajLD kirjoitti:kokemuksia B Omegasta? Mulla on 2.5 V6 CD -96?

Viiksen vaihto riittää??
Tarvii myös sen vakkarin moottorin. Vaijerilla kun kerran kaasu on.

En ainakaan usko että vakiona siä ois, voithan tarkistaa.

Pitäis olla suurinpiirtein siä paisarin alapuolella aika piilossa, 4:n röökiaskin kokoinen loosteri.
ite oon laittanu ton omaan omegaan, ja vaatii kytkimelle katkaiseimen, viiksen ja sen servon sinne moottoritilaan. voi joutua jotain ohjelmoimaan, en tiedä, kun boxia räplättiin muutenkin AT:sta MT:een
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Avatar
jurnu
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 20 Kesä 2005, 13:35
Paikkakunta: coccola

Viesti Kirjoittaja jurnu »

Jerzey kirjoitti:
Virimies kirjoitti:
WajLD kirjoitti:kokemuksia B Omegasta? Mulla on 2.5 V6 CD -96?

Viiksen vaihto riittää??
Tarvii myös sen vakkarin moottorin. Vaijerilla kun kerran kaasu on.

En ainakaan usko että vakiona siä ois, voithan tarkistaa.

Pitäis olla suurinpiirtein siä paisarin alapuolella aika piilossa, 4:n röökiaskin kokoinen loosteri.
ite oon laittanu ton omaan omegaan, ja vaatii kytkimelle katkaiseimen, viiksen ja sen servon sinne moottoritilaan. voi joutua jotain ohjelmoimaan, en tiedä, kun boxia räplättiin muutenkin AT:sta MT:een
Paljonko tuli maksamaan?
Vastaa Viestiin