Vakionopeudensäädin vain viiksi uusimalla???

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
KANELIRENGAS
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 04 Maalis 2007, 17:51

vakionopeussäädin

Viesti Kirjoittaja KANELIRENGAS »

tommyt kirjoitti:Täällä on mainittu forumissa että C-Vectraan saa säätimen viikseä vaihtamalla. En ole sitten varma näistä G-Astroista, vaatiiko se sähköisen kaasupolkimen eli ei ole kaasuvaijeria. Omassa sportissa vakionopeussäädin oli vakiona.
moro
pitääkö c vecktraan muuttaa softaa tai asentaa muuta kuin toi viiksi jossa on vakkari säädin,että saa vakkarin toimimaan itellä kun ei ole vakkaria nykyisessä autossa entisessä oli ja se oli hyvä joten tarvetta olisi saada uuteen myös, jos onnistuu vain viikseä vaihtamalla, onko sillä merkitystä onko diesel vai bensa :lol:
j-tec
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 104
Liittynyt: 12 Kesä 2006, 15:31
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja j-tec »

Moro.

Tätä cruise control asiaa on tullut itsekin pohdiskeltua jo pidempi tovi. Jos joku asiasta enempi tietävä voisi kertoa mitä toimenpiteitä / osia tarvitsen jos haluan cruise controllin omaan autooni.

Autoni on: 2001 vuoden Astra G, 3ov moottori on ecotecin 2.2 litranen. Mitä tarvitsen ja mistä saan?
Avatar
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7293
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

Pelti auki, kaausvaijerin etsintä. Mikäli ei ole niin helppo homma. Tarvitset seuraavat osat: vilkkuviiksi jossa cruisen napit, kytkinpolkimen anturin mikäli sitä ei ole + mahdollinen ohjelmointi Tech2:lla. Ja opelilta saa kaikki osat + työn.

Toimivuus riippuu ihan siitä mitä tehtaalla on ecuun koodattu. Eli jos ei pelaa osien paikalleen laitoin jälkeen niin aja lähimpään opel-huoltoon.
-Janne

Corsa E OPC PP 2018
röpönikkari
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 257
Liittynyt: 11 Elo 2007, 19:04

Viesti Kirjoittaja röpönikkari »

Karppa kirjoitti:...Ja sitten vielä voi puuttua konehuoneesta viisi johtoa johtosarjasta, kuten minulla :sad:. Tiedän kyllä johtojen paikat, eli kahden moninapaliittimen välillä pitäisi olla viisi johtoa, ne olis helppo vetää, mut niissä ei ole nastoja valmiina mihin johdot pitäisi kytkeä. Niitä nastoja tuskin saa mistään.
Laitoin tänää omaan Astraan (-01 Z18XE) vakkarin. Ja tietenkii konehuoneen puolelta puuttu piuhat. Neljä johtoo vedin ohjainlaittelta kabiiniin (vakkari viikselle 3 ja kytkinkatkaisijalle yhden) Moottorin ohjainlaitteen liittimeen kävi Astra G/Zafira A:n takaoven johtojen korjaussarja (vähä pitää liitintä yhestä kulmasta hioo.) On muute aika prseestä purkaa se ecun liitin...
Obelixman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 80
Liittynyt: 28 Elo 2007, 11:18
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Obelixman »

Mites onnistuuko tuo vakkarin laitto b-vectraan kone on z16xe.Sähköinen kaasu on ainaskin,mut jos ne johdot on,niin sit ilmeisesti onnaa?
raito
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 138
Liittynyt: 15 Elo 2007, 18:40
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja raito »

Obelixman kirjoitti:Mites onnistuuko tuo vakkarin laitto b-vectraan kone on z16xe.Sähköinen kaasu on ainaskin,mut jos ne johdot on,niin sit ilmeisesti onnaa?
Onnistuu joka tapauksessa. Itselllä sama kone (-01) mallia. Johtoja ei oltu vedetty valmiiksi konehuoneesta joten vein auton metro-autoon ja johdot vedettiin kytkinanturille ja viikselle.
Olin jo itse hommannut uuden viiksen ja kytkinanturin. Parin tunnin työveloitus. Ja homma pelaa.
p314fi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 20:59

Viesti Kirjoittaja p314fi »

Entä riittääkö pelkän viiksen vaihto automaattivaihteiseen Astra 1,6 16V farkkuun? (vm. 2001) Lähinnä kytkinanturia mietin...
Avatar
Antti H
OCF Member 2017
Viestit: 4097
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kajaani City

Viesti Kirjoittaja Antti H »

Se kytkinpolkimelle tuleva katkaisin on sitä varten että kun on vakkari päällä ja painat kytkintä niin vakkari kytkeytyy pois eikä ryntäytä konetta..
Sullahan tuota vaaraa ei oo :wink:
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona

OCF Formulatietäjä 2010&2018
Markus89
'Senator'
'Senator'
Viestit: 388
Liittynyt: 09 Kesä 2007, 10:56
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Markus89 »

Vectra b -98 1.8i? Saakos tähän helposti vakkarin vai onko jo sen verran vanha mallia että turha toivo?

Entäs ajotietokonetta?
p314fi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 20:59

Viesti Kirjoittaja p314fi »

Antti H kirjoitti:
p314fi kirjoitti:Entä riittääkö pelkän viiksen vaihto automaattivaihteiseen Astra 1,6 16V farkkuun? (vm. 2001) Lähinnä kytkinanturia mietin...
Se kytkinpolkimelle tuleva katkaisin on sitä varten että kun on vakkari päällä ja painat kytkintä niin vakkari kytkeytyy pois eikä ryntäytä konetta..
Sullahan tuota vaaraa ei oo :wink:
Ei toimi näköjään pelkällä viiksen vaihdolla... :( Kävin tuossa jo yhdessä paikallisessa -(z)- -huollossa mutta kaveri sanoi että ei ole mitään hajua miten tuo vakkari kytketään päälle ajotietokoneesta. :-? Kukahan tuon virityksen osaisi tehdä Turussa?
röpönikkari
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 257
Liittynyt: 11 Elo 2007, 19:04

Viesti Kirjoittaja röpönikkari »

Semmone käsitys asiasta et Z ja Y bensa myllyihin (Diisseleihin ilmeisesti vanhempiinkin) saa vakkarin viiksen vaihdolla, kytkin katkaisijalla + ohjelmoinnilla. X koneissa ei oo sähköstä kaasuläppäkoteloa ni pitää olla erillinen motori vetämään kaasuläppää.
Avatar
Antti H
OCF Member 2017
Viestit: 4097
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kajaani City

Viesti Kirjoittaja Antti H »

p314fi kirjoitti:
Antti H kirjoitti:
p314fi kirjoitti:Entä riittääkö pelkän viiksen vaihto automaattivaihteiseen Astra 1,6 16V farkkuun? (vm. 2001) Lähinnä kytkinanturia mietin...
Se kytkinpolkimelle tuleva katkaisin on sitä varten että kun on vakkari päällä ja painat kytkintä niin vakkari kytkeytyy pois eikä ryntäytä konetta..
Sullahan tuota vaaraa ei oo :wink:
Ei toimi näköjään pelkällä viiksen vaihdolla... :( Kävin tuossa jo yhdessä paikallisessa -(z)- -huollossa mutta kaveri sanoi että ei ole mitään hajua miten tuo vakkari kytketään päälle ajotietokoneesta. :-? Kukahan tuon virityksen osaisi tehdä Turussa?
Tuo vakkarin kytkentä vaatii Tech-2 laitteen jolla ilmotetaan auton boksille että vakkari on paikallaan..
Noin siis sähkösesti ohjatulla kaasuläpällä
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona

OCF Formulatietäjä 2010&2018
Avatar
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5952
Liittynyt: 08 Touko 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja Zafira »

Pitäiskö mittaristoon syttyä joku valo kun vakkarin laittaa päälle?
Kyseessä Astra G tehdasasenteisella vakkarilla.
Avatar
JukeN
OCF Member 2016
Viestit: 2469
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JukeN »

Zafira kirjoitti:Pitäiskö mittaristoon syttyä joku valo kun vakkarin laittaa päälle?
Kyseessä Astra G tehdasasenteisella vakkarilla.
Ei syty.
p314fi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 20:59

Viesti Kirjoittaja p314fi »

Antti H kirjoitti:
p314fi kirjoitti: Ei toimi näköjään pelkällä viiksen vaihdolla... :( Kävin tuossa jo yhdessä paikallisessa -(z)- -huollossa mutta kaveri sanoi että ei ole mitään hajua miten tuo vakkari kytketään päälle ajotietokoneesta. :-? Kukahan tuon virityksen osaisi tehdä Turussa?
Tuo vakkarin kytkentä vaatii Tech-2 laitteen jolla ilmotetaan auton boksille että vakkari on paikallaan..
Noin siis sähkösesti ohjatulla kaasuläpällä
Tämän tiedän, mutta osaako joku kertoa miten se tehdään tuolla Tech-2:lla. Kuten kerroin, paikallinen Opel-huolto ei sitä osannut vaikka tapaamani tyyppi kaapelia pyörittelikin kädessään.
röpönikkari kirjoitti:Semmone käsitys asiasta et Z ja Y bensa myllyihin (Diisseleihin ilmeisesti vanhempiinkin) saa vakkarin viiksen vaihdolla, kytkin katkaisijalla + ohjelmoinnilla. X koneissa ei oo sähköstä kaasuläppäkoteloa ni pitää olla erillinen motori vetämään kaasuläppää.
Voisiko joku vahvistaa tämän väittämän? Onko yrittäminen turhaa moottorin ollessa X16XEL (vm. 2001)?
Vastaa Viestiin