tommyt kirjoitti:Täällä on mainittu forumissa että C-Vectraan saa säätimen viikseä vaihtamalla. En ole sitten varma näistä G-Astroista, vaatiiko se sähköisen kaasupolkimen eli ei ole kaasuvaijeria. Omassa sportissa vakionopeussäädin oli vakiona.
moro
pitääkö c vecktraan muuttaa softaa tai asentaa muuta kuin toi viiksi jossa on vakkari säädin,että saa vakkarin toimimaan itellä kun ei ole vakkaria nykyisessä autossa entisessä oli ja se oli hyvä joten tarvetta olisi saada uuteen myös, jos onnistuu vain viikseä vaihtamalla, onko sillä merkitystä onko diesel vai bensa
Tätä cruise control asiaa on tullut itsekin pohdiskeltua jo pidempi tovi. Jos joku asiasta enempi tietävä voisi kertoa mitä toimenpiteitä / osia tarvitsen jos haluan cruise controllin omaan autooni.
Autoni on: 2001 vuoden Astra G, 3ov moottori on ecotecin 2.2 litranen. Mitä tarvitsen ja mistä saan?
Pelti auki, kaausvaijerin etsintä. Mikäli ei ole niin helppo homma. Tarvitset seuraavat osat: vilkkuviiksi jossa cruisen napit, kytkinpolkimen anturin mikäli sitä ei ole + mahdollinen ohjelmointi Tech2:lla. Ja opelilta saa kaikki osat + työn.
Toimivuus riippuu ihan siitä mitä tehtaalla on ecuun koodattu. Eli jos ei pelaa osien paikalleen laitoin jälkeen niin aja lähimpään opel-huoltoon.
Karppa kirjoitti:...Ja sitten vielä voi puuttua konehuoneesta viisi johtoa johtosarjasta, kuten minulla . Tiedän kyllä johtojen paikat, eli kahden moninapaliittimen välillä pitäisi olla viisi johtoa, ne olis helppo vetää, mut niissä ei ole nastoja valmiina mihin johdot pitäisi kytkeä. Niitä nastoja tuskin saa mistään.
Laitoin tänää omaan Astraan (-01 Z18XE) vakkarin. Ja tietenkii konehuoneen puolelta puuttu piuhat. Neljä johtoo vedin ohjainlaittelta kabiiniin (vakkari viikselle 3 ja kytkinkatkaisijalle yhden) Moottorin ohjainlaitteen liittimeen kävi Astra G/Zafira A:n takaoven johtojen korjaussarja (vähä pitää liitintä yhestä kulmasta hioo.) On muute aika prseestä purkaa se ecun liitin...
Obelixman kirjoitti:Mites onnistuuko tuo vakkarin laitto b-vectraan kone on z16xe.Sähköinen kaasu on ainaskin,mut jos ne johdot on,niin sit ilmeisesti onnaa?
Onnistuu joka tapauksessa. Itselllä sama kone (-01) mallia. Johtoja ei oltu vedetty valmiiksi konehuoneesta joten vein auton metro-autoon ja johdot vedettiin kytkinanturille ja viikselle.
Olin jo itse hommannut uuden viiksen ja kytkinanturin. Parin tunnin työveloitus. Ja homma pelaa.
Se kytkinpolkimelle tuleva katkaisin on sitä varten että kun on vakkari päällä ja painat kytkintä niin vakkari kytkeytyy pois eikä ryntäytä konetta..
Sullahan tuota vaaraa ei oo
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona
Se kytkinpolkimelle tuleva katkaisin on sitä varten että kun on vakkari päällä ja painat kytkintä niin vakkari kytkeytyy pois eikä ryntäytä konetta..
Sullahan tuota vaaraa ei oo
Ei toimi näköjään pelkällä viiksen vaihdolla... Kävin tuossa jo yhdessä paikallisessa -huollossa mutta kaveri sanoi että ei ole mitään hajua miten tuo vakkari kytketään päälle ajotietokoneesta. Kukahan tuon virityksen osaisi tehdä Turussa?
Semmone käsitys asiasta et Z ja Y bensa myllyihin (Diisseleihin ilmeisesti vanhempiinkin) saa vakkarin viiksen vaihdolla, kytkin katkaisijalla + ohjelmoinnilla. X koneissa ei oo sähköstä kaasuläppäkoteloa ni pitää olla erillinen motori vetämään kaasuläppää.
Se kytkinpolkimelle tuleva katkaisin on sitä varten että kun on vakkari päällä ja painat kytkintä niin vakkari kytkeytyy pois eikä ryntäytä konetta..
Sullahan tuota vaaraa ei oo
Ei toimi näköjään pelkällä viiksen vaihdolla... Kävin tuossa jo yhdessä paikallisessa -huollossa mutta kaveri sanoi että ei ole mitään hajua miten tuo vakkari kytketään päälle ajotietokoneesta. Kukahan tuon virityksen osaisi tehdä Turussa?
Tuo vakkarin kytkentä vaatii Tech-2 laitteen jolla ilmotetaan auton boksille että vakkari on paikallaan..
Noin siis sähkösesti ohjatulla kaasuläpällä
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona
p314fi kirjoitti:
Ei toimi näköjään pelkällä viiksen vaihdolla... Kävin tuossa jo yhdessä paikallisessa -huollossa mutta kaveri sanoi että ei ole mitään hajua miten tuo vakkari kytketään päälle ajotietokoneesta. Kukahan tuon virityksen osaisi tehdä Turussa?
Tuo vakkarin kytkentä vaatii Tech-2 laitteen jolla ilmotetaan auton boksille että vakkari on paikallaan..
Noin siis sähkösesti ohjatulla kaasuläpällä
Tämän tiedän, mutta osaako joku kertoa miten se tehdään tuolla Tech-2:lla. Kuten kerroin, paikallinen Opel-huolto ei sitä osannut vaikka tapaamani tyyppi kaapelia pyörittelikin kädessään.
röpönikkari kirjoitti:Semmone käsitys asiasta et Z ja Y bensa myllyihin (Diisseleihin ilmeisesti vanhempiinkin) saa vakkarin viiksen vaihdolla, kytkin katkaisijalla + ohjelmoinnilla. X koneissa ei oo sähköstä kaasuläppäkoteloa ni pitää olla erillinen motori vetämään kaasuläppää.
Voisiko joku vahvistaa tämän väittämän? Onko yrittäminen turhaa moottorin ollessa X16XEL (vm. 2001)?