Vakionopeudensäädin vain viiksi uusimalla???

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Antti H
OCF Member 2017
Viestit: 4097
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kajaani City

Viesti Kirjoittaja Antti H »

p314fi kirjoitti:
Antti H kirjoitti:
p314fi kirjoitti: Ei toimi näköjään pelkällä viiksen vaihdolla... :( Kävin tuossa jo yhdessä paikallisessa -(z)- -huollossa mutta kaveri sanoi että ei ole mitään hajua miten tuo vakkari kytketään päälle ajotietokoneesta. :-? Kukahan tuon virityksen osaisi tehdä Turussa?
Tuo vakkarin kytkentä vaatii Tech-2 laitteen jolla ilmotetaan auton boksille että vakkari on paikallaan..
Noin siis sähkösesti ohjatulla kaasuläpällä
Tämän tiedän, mutta osaako joku kertoa miten se tehdään tuolla Tech-2:lla. Kuten kerroin, paikallinen Opel-huolto ei sitä osannut vaikka tapaamani tyyppi kaapelia pyörittelikin kädessään.
röpönikkari kirjoitti:Semmone käsitys asiasta et Z ja Y bensa myllyihin (Diisseleihin ilmeisesti vanhempiinkin) saa vakkarin viiksen vaihdolla, kytkin katkaisijalla + ohjelmoinnilla. X koneissa ei oo sähköstä kaasuläppäkoteloa ni pitää olla erillinen motori vetämään kaasuläppää.
Voisiko joku vahvistaa tämän väittämän? Onko yrittäminen turhaa moottorin ollessa X16XEL (vm. 2001)?

Tossa kaasuläppä toimii vaijerilla joten tarvii moottorin kaasuläppään..
Mulla ois sattumoisin rostra merkkinen paketti ylimääräisenä hyllyssä :hypocrite:
Langattomalla ohjaimella..
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona

OCF Formulatietäjä 2010&2018
Avatar
jiivee666
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2121
Liittynyt: 10 Loka 2005, 14:07
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jiivee666 »

Saako tohon vm. 2000 omegaan vakkarin viikseä vaihtamalla? Sähköinen kaasuhan tossa vissiin on...?

Kaasuvaijeria en konehuoneesta löytänyt.
Avatar
Antti H
OCF Member 2017
Viestit: 4097
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kajaani City

Viesti Kirjoittaja Antti H »

jiivee666 kirjoitti:Saako tohon vm. 2000 omegaan vakkarin viikseä vaihtamalla? Sähköinen kaasuhan tossa vissiin on...?

Kaasuvaijeria en konehuoneesta löytänyt.
Ainaki itellä onnistu.. Viiksen otin vm- 98 rutarusta ompusta ja kävin ohjelmoituttamassa..
Kytkinpolkimen katkasia piti laittaa paikoilleen.. johot oli sillekkin valmiina
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona

OCF Formulatietäjä 2010&2018
Avatar
jiivee666
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2121
Liittynyt: 10 Loka 2005, 14:07
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jiivee666 »

Mistäs noi johdot löytää jos ne on valmiina? Opelilta anto tällasia hintoja:

Terve,

Viiksikytkin 74€/netto

Kytkinpolkimenkatkaisin 14€/netto

Asennuskustannukset 86€/sis. koodauksen

Asennuksen hinta edellyttää, että autosta löytyy valmiina vaadittava johtosarja.



Tietenkin ite ne voisi asentaa ja käydä vaan koodaamassa. Mitähän se ite koodaus maksaa pelkästään?
Avatar
Antti H
OCF Member 2017
Viestit: 4097
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kajaani City

Viesti Kirjoittaja Antti H »

Kytkinpolkimen luona on (muistaakseni) 4 napainen liitin teipattuna johtosarjaan
Viikselle löytyy vapaa liitin rattiakseli suojuksen sisältä..
Ohjelmointi oli normi tech maksun verran.. meilläpäin 30€

Kannattaa käyä romiksella tai http://www.varaosahaku.fi/index.php?ind ... r=1&page=1
Lötyypi halvemmalla
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona

OCF Formulatietäjä 2010&2018
Avatar
jiivee666
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2121
Liittynyt: 10 Loka 2005, 14:07
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jiivee666 »

Onko sille vakionopeudensäätimelle jotkut johdot/liitin jossain ratin lähellä? Vaihdoin soittimen ja ratista jäi radion säätöpotikat vapaaksi, saiskohan vakkarin viritettyä toimimaan niistä? :D
E: :whack: Voisin ostaa silmän, yläpuolellahan just luki että ne johdot on siellä suojuksen alla...


Sopiiko nuo vakkarisäätimet kaikki kaikkiin konekoosta riippumatta? Eli yhdestä 2,6 bomegasta vm 2003 löytyis ja sopiskohan se tohon mun..?
Avatar
Antti H
OCF Member 2017
Viestit: 4097
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kajaani City

Viesti Kirjoittaja Antti H »

Todennäkösesti sopii.. itelläkin on 2v vanhemmasta mallista.. Vilkun lähellä on liitin (pitäisi olla) valmiina kun tökkää vain paikalleen
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona

OCF Formulatietäjä 2010&2018
Ooppeliksi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 12 Touko 2005, 16:08

Vakionopparin katkaisimen asennus

Viesti Kirjoittaja Ooppeliksi »

No joo eikohän tossa jo tarvittavat palikat tullukkin selväksi...
- Mut ois mulla vielä yx:
Kertokaa nyt ihmeessä miten vakionopparin katkaisin asennetaan/kytketään kytkinpolkimeen??
Avatar
jiivee666
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2121
Liittynyt: 10 Loka 2005, 14:07
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jiivee666 »

Kertokaas vielä onko Bompussa vakkarin poljinkytkimessä aina 4 napainen liitin? Eli niitä ei ole erilaisia?

Motonetin sivu ei ainakaan anna muita vaihtoehtoja
Avatar
jiivee666
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2121
Liittynyt: 10 Loka 2005, 14:07
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jiivee666 »

Missä se vakkarille tuleva liiitin on siel rattimuovien sisällä??? Vai eikö mulle ole niitä johtoja.........

"koodaus( jos) sen pystyy tekemään maksaa n 150 euroa."

Jos, jos... hinnat ainakin kohillaan


E: Löysimpäs sen johdon! Oli sen alemman suojamuovin "takana". Millainen se kytkinpolkimeen tuleva kytkinpotikka on?
Siellä on valmiina jo joku valkoinen mihin tulee 2 johtoa.

Mitään irrallisia liittimiä sieltä ei löytynyt
Avatar
Antti H
OCF Member 2017
Viestit: 4097
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kajaani City

Viesti Kirjoittaja Antti H »

jiivee666 kirjoitti:Missä se vakkarille tuleva liiitin on siel rattimuovien sisällä??? Vai eikö mulle ole niitä johtoja.........

"koodaus( jos) sen pystyy tekemään maksaa n 150 euroa."

Jos, jos... hinnat ainakin kohillaan


E: Löysimpäs sen johdon! Oli sen alemman suojamuovin "takana". Millainen se kytkinpolkimeen tuleva kytkinpotikka on?
Siellä on valmiina jo joku valkoinen mihin tulee 2 johtoa.

Mitään irrallisia liittimiä sieltä ei löytynyt
Elä missään nimessä maksa niin paljoa kun sen saapi 30€ merkkiliikkeestä.. ainakin täältä.. vikakoodin luvun yhteydessä ohjelmoitin omani ja oli 30€.. Samalla kattoivat moottorin ohjauksen et oliko uusia päivityksiä ja laittovat vielä luistoneston ohjelman joka ei toimi kun pitäs vaihtaa ABS yksikkö....

Kytkin on on/off tyyppinen eli 2 johtoa riittääpi.. aikasemmin joku on mainunnut että on 2 eri liitintä, 2 ja 4 napainen.. en muista kumpi itellä on

Se ohjelmointi onnistuu kyllä mut elä maksa tommosta hintaa!
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona

OCF Formulatietäjä 2010&2018
Avatar
jiivee666
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2121
Liittynyt: 10 Loka 2005, 14:07
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jiivee666 »

Antti H kirjoitti:
jiivee666 kirjoitti:Missä se vakkarille tuleva liiitin on siel rattimuovien sisällä??? Vai eikö mulle ole niitä johtoja.........

"koodaus( jos) sen pystyy tekemään maksaa n 150 euroa."

Jos, jos... hinnat ainakin kohillaan


E: Löysimpäs sen johdon! Oli sen alemman suojamuovin "takana". Millainen se kytkinpolkimeen tuleva kytkinpotikka on?
Siellä on valmiina jo joku valkoinen mihin tulee 2 johtoa.

Mitään irrallisia liittimiä sieltä ei löytynyt
Elä missään nimessä maksa niin paljoa kun sen saapi 30€ merkkiliikkeestä.. ainakin täältä.. vikakoodin luvun yhteydessä ohjelmoitin omani ja oli 30€.. Samalla kattoivat moottorin ohjauksen et oliko uusia päivityksiä ja laittovat vielä luistoneston ohjelman joka ei toimi kun pitäs vaihtaa ABS yksikkö....

Kytkin on on/off tyyppinen eli 2 johtoa riittääpi.. aikasemmin joku on mainunnut että on 2 eri liitintä, 2 ja 4 napainen.. en muista kumpi itellä on

Se ohjelmointi onnistuu kyllä mut elä maksa tommosta hintaa!
Juu en maksa, Lohjallaki oli 3 kertaa halvempi (50€), täytyy vielä kysellä parista paikasta jos olis halvemppaa mut sit tonne jso ei löydy.

Millekköhän vehkeellä toi kytkinpolkimen anturi on kun siellä on valmiina sellainen? Valkoinen mihin tulee 2 johtoa. Toiselle potikalle siellä ei ole paikkaa. Jarrupolkimessa olisi 1 vapaa paikka kytkimelle.. Tuskin tässä valmiina on sitä kytkinpolkimen tunnistinta?
Ainaki löyty nyt tuo viiksen liitin eli kaikki tarvittavat johdot on ilmeisesti olemassa, vai voiko jotain vielä puuttua vaikka tuo yksi löytyi?

Jarrupolkimelle meni taas nelinapainen liitin, Motonetissä myytiin kytkintä myös jarrupolkimelle, saako siihenkin sen poispäältä oton? Tosin mulla on jo valmiina siinä jarrussa nelinapainen liitin/kytkin
Avatar
Antti H
OCF Member 2017
Viestit: 4097
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kajaani City

Viesti Kirjoittaja Antti H »

jiivee666 kirjoitti:
Antti H kirjoitti:
jiivee666 kirjoitti:Missä se vakkarille tuleva liiitin on siel rattimuovien sisällä??? Vai eikö mulle ole niitä johtoja.........

"koodaus( jos) sen pystyy tekemään maksaa n 150 euroa."

Jos, jos... hinnat ainakin kohillaan


E: Löysimpäs sen johdon! Oli sen alemman suojamuovin "takana". Millainen se kytkinpolkimeen tuleva kytkinpotikka on?
Siellä on valmiina jo joku valkoinen mihin tulee 2 johtoa.

Mitään irrallisia liittimiä sieltä ei löytynyt
Elä missään nimessä maksa niin paljoa kun sen saapi 30€ merkkiliikkeestä.. ainakin täältä.. vikakoodin luvun yhteydessä ohjelmoitin omani ja oli 30€.. Samalla kattoivat moottorin ohjauksen et oliko uusia päivityksiä ja laittovat vielä luistoneston ohjelman joka ei toimi kun pitäs vaihtaa ABS yksikkö....

Kytkin on on/off tyyppinen eli 2 johtoa riittääpi.. aikasemmin joku on mainunnut että on 2 eri liitintä, 2 ja 4 napainen.. en muista kumpi itellä on

Se ohjelmointi onnistuu kyllä mut elä maksa tommosta hintaa!
Juu en maksa, Lohjallaki oli 3 kertaa halvempi (50€), täytyy vielä kysellä parista paikasta jos olis halvemppaa mut sit tonne jso ei löydy.

Millekköhän vehkeellä toi kytkinpolkimen anturi on kun siellä on valmiina sellainen? Valkoinen mihin tulee 2 johtoa. Toiselle potikalle siellä ei ole paikkaa. Jarrupolkimessa olisi 1 vapaa paikka kytkimelle.. Tuskin tässä valmiina on sitä kytkinpolkimen tunnistinta?
Ainaki löyty nyt tuo viiksen liitin eli kaikki tarvittavat johdot on ilmeisesti olemassa, vai voiko jotain vielä puuttua vaikka tuo yksi löytyi?

Jarrupolkimelle meni taas nelinapainen liitin, Motonetissä myytiin kytkintä myös jarrupolkimelle, saako siihenkin sen poispäältä oton? Tosin mulla on jo valmiina siinä jarrussa nelinapainen liitin/kytkin
Oisko siinä sun pirssissä ollut joskus vakkari mut vaihdeaatessa autoa otettu pois??
Tarkemmin kun muistelee niin jarrupolkimen katkasiassa on 4 napainen liitin.. Toiset on jarruvalolle ja toiset vakkarille..
Mulla ei ollu kytkimessä mitään katkasiaa valmiina. kannattaa laittaa viiksi paikoilleen ja kokeilla toimiiko ilman ohjelmointia
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona

OCF Formulatietäjä 2010&2018
Brutal
'Senator'
'Senator'
Viestit: 426
Liittynyt: 25 Maalis 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Brutal »

Olarin pikahuollossa H astraan maksoi 180€ viiksen laitto kytkinpolkimen kytkimellä.
Signature tai silleen...
Avatar
jiivee666
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2121
Liittynyt: 10 Loka 2005, 14:07
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jiivee666 »

Antti H kirjoitti:
jiivee666 kirjoitti:
Antti H kirjoitti:
jiivee666 kirjoitti:Missä se vakkarille tuleva liiitin on siel rattimuovien sisällä??? Vai eikö mulle ole niitä johtoja.........

"koodaus( jos) sen pystyy tekemään maksaa n 150 euroa."

Jos, jos... hinnat ainakin kohillaan


E: Löysimpäs sen johdon! Oli sen alemman suojamuovin "takana". Millainen se kytkinpolkimeen tuleva kytkinpotikka on?
Siellä on valmiina jo joku valkoinen mihin tulee 2 johtoa.

Mitään irrallisia liittimiä sieltä ei löytynyt
Elä missään nimessä maksa niin paljoa kun sen saapi 30€ merkkiliikkeestä.. ainakin täältä.. vikakoodin luvun yhteydessä ohjelmoitin omani ja oli 30€.. Samalla kattoivat moottorin ohjauksen et oliko uusia päivityksiä ja laittovat vielä luistoneston ohjelman joka ei toimi kun pitäs vaihtaa ABS yksikkö....

Kytkin on on/off tyyppinen eli 2 johtoa riittääpi.. aikasemmin joku on mainunnut että on 2 eri liitintä, 2 ja 4 napainen.. en muista kumpi itellä on

Se ohjelmointi onnistuu kyllä mut elä maksa tommosta hintaa!
Juu en maksa, Lohjallaki oli 3 kertaa halvempi (50€), täytyy vielä kysellä parista paikasta jos olis halvemppaa mut sit tonne jso ei löydy.

Millekköhän vehkeellä toi kytkinpolkimen anturi on kun siellä on valmiina sellainen? Valkoinen mihin tulee 2 johtoa. Toiselle potikalle siellä ei ole paikkaa. Jarrupolkimessa olisi 1 vapaa paikka kytkimelle.. Tuskin tässä valmiina on sitä kytkinpolkimen tunnistinta?
Ainaki löyty nyt tuo viiksen liitin eli kaikki tarvittavat johdot on ilmeisesti olemassa, vai voiko jotain vielä puuttua vaikka tuo yksi löytyi?

Jarrupolkimelle meni taas nelinapainen liitin, Motonetissä myytiin kytkintä myös jarrupolkimelle, saako siihenkin sen poispäältä oton? Tosin mulla on jo valmiina siinä jarrussa nelinapainen liitin/kytkin
Oisko siinä sun pirssissä ollut joskus vakkari mut vaihdeaatessa autoa otettu pois??
Tarkemmin kun muistelee niin jarrupolkimen katkasiassa on 4 napainen liitin.. Toiset on jarruvalolle ja toiset vakkarille..
Mulla ei ollu kytkimessä mitään katkasiaa valmiina. kannattaa laittaa viiksi paikoilleen ja kokeilla toimiiko ilman ohjelmointia
Kokeilin muttei toiminut. Se viiksen liitin oli varmaankin oikea, tuskin siellä montaa olisi mkä siihen sopii. Jos tossa olisi joskus vakkari ollut, niin omituista että se olisi otettu pois...
Tai jos on ollut, niin olisko se sitten käyty opelilla disabloimassa ettei se toimi? No, täytyy käydä ohjelmoittamassa se ja kattoa toimisko sitten.
Vastaa Viestiin