imaC kirjoitti: ↑28 Huhti 2021, 21:16
Ei tosiaan tekemätön paikka mut hommaa helpottaa huomattavasti jos puskuri on irti ja ottaa kuvan joka vaiheesta ja asennosta..
Saako sen vapautettua siitä katkenneesta vaijerista..?
Yritin vetää vittupihdeillä vaijerin päästä, muttei hievahtanutkaan.
Ja Rookerille, että enpäs tiedä millainen homma on, kun en ole päässyt vielä kovasti pengastamaan.
Kaikenlaisia Opeleita aikaisemmin, mutta:
Nyt Insignia 2.0Cdti automaatti vm. 10
imaC kirjoitti: ↑28 Huhti 2021, 21:16
Ei tosiaan tekemätön paikka mut hommaa helpottaa huomattavasti jos puskuri on irti ja ottaa kuvan joka vaiheesta ja asennosta..
Saako sen vapautettua siitä katkenneesta vaijerista..?
Yritin vetää vittupihdeillä vaijerin päästä, muttei hievahtanutkaan.
Ja Rookerille, että enpäs tiedä millainen homma on, kun en ole päässyt vielä kovasti pengastamaan.
No tääl on muutamia hyviä ohjeita aiheesta.. mulla rupes taas talvenjäljiltä koukku kiukkuun.. ei tahtonut lukittua kumpaankaan asentoon.. niin siellä kahvan takana on semmonen musta kansi missä on semmonen tappi.. olettaen että sen pyötähtävän akselin pää on siellä alla niin en ruvennut sitä avaamaan vaan porasin siihen reijän ja irrotusöljyä siitä sisään ja perään vaijerista nyppimistä ja koukun kolistelua niin ei ole koukku ikinä toiminut niin hyvin kun nyt toimii...
Tämä ei nyt kyllä auta vaijerin vaihtoon mutta eipä ainakaan lennellyt jousia tai mitään muutakaan mitä tahtoo tapahtua kun noit kansia menee availeen.. aikaisemmin olin sen vaijeripään avannut ja tarpeeksi paskamainen saada se kansi pyöriteltyä jousen kans paikalleen...
Ei se koko koukkukaan ole paha irroittaa mut vaatii sen puskurin irroituksen ja autossakun pitää kiinni niin on ainakin tukevasti paikallaan eikä ruuvipenkis jos oikeesti voimaa tarvii...
imaC kirjoitti: ↑28 Huhti 2021, 21:16
Ei tosiaan tekemätön paikka mut hommaa helpottaa huomattavasti jos puskuri on irti ja ottaa kuvan joka vaiheesta ja asennosta..
Saako sen vapautettua siitä katkenneesta vaijerista..?
Yritin vetää vittupihdeillä vaijerin päästä, muttei hievahtanutkaan.
Ja Rookerille, että enpäs tiedä millainen homma on, kun en ole päässyt vielä kovasti pengastamaan.
No tääl on muutamia hyviä ohjeita aiheesta.. mulla rupes taas talvenjäljiltä koukku kiukkuun.. ei tahtonut lukittua kumpaankaan asentoon.. niin siellä kahvan takana on semmonen musta kansi missä on semmonen tappi.. olettaen että sen pyötähtävän akselin pää on siellä alla niin en ruvennut sitä avaamaan vaan porasin siihen reijän ja irrotusöljyä siitä sisään ja perään vaijerista nyppimistä ja koukun kolistelua niin ei ole koukku ikinä toiminut niin hyvin kun nyt toimii...
Tämä ei nyt kyllä auta vaijerin vaihtoon mutta eipä ainakaan lennellyt jousia tai mitään muutakaan mitä tahtoo tapahtua kun noit kansia menee availeen.. aikaisemmin olin sen vaijeripään avannut ja tarpeeksi paskamainen saada se kansi pyöriteltyä jousen kans paikalleen...
Ei se koko koukkukaan ole paha irroittaa mut vaatii sen puskurin irroituksen ja autossakun pitää kiinni niin on ainakin tukevasti paikallaan eikä ruuvipenkis jos oikeesti voimaa tarvii...
Joo pitääkin kokeilla, jos tekis lenkin vaijerin päähän ja nyppis sitä vaikka pihdeillä ja koitetaan ekana rasvata ne mekanismit samalla tavalla. Pieni kumitulppa reikään tai nööli sikamassaa estämään kosteuden pääsyä.
Kaikenlaisia Opeleita aikaisemmin, mutta:
Nyt Insignia 2.0Cdti automaatti vm. 10
Vaijeri tosiaan poikki ja oli niin jumissa, ettei mistään liikkunut. Vaijerin kuoren irrotus näyttäisi vaativan koko komeuden pöydälle, mitä en nyt jaksanut puuhailla, ehkä kesälomalla sitten. Kyllähän tohon vaijerin saa laitettua ihan perus fillarin vaijerista. Pitää vaan se mirklata se tina knööli paljon pienemmäksi, koska Insigniassa se tina on paljon pienempi, kuin fillarin vaijereissa. Ei ihan tekemätön paikka, mutta työtä vaatii. Saattaa olla, että jää tekemättä, koska koukku on auki ja hyvin lukittunut. Eikä se siitä ilman vaijeria aukeakaan.
Kaikenlaisia Opeleita aikaisemmin, mutta:
Nyt Insignia 2.0Cdti automaatti vm. 10
Joo sen voi käsin kiertää luukku auki, että saa pois, muttei siinä ole mitään järkeä, koska kauhea vaiva saada sitten taas käyttöön. Saa toimittaa kiinteän koukun virkaa.
Kaikenlaisia Opeleita aikaisemmin, mutta:
Nyt Insignia 2.0Cdti automaatti vm. 10