G Astraan lämppärin sisäpistoke?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
-T-P-
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 15
Liittynyt: 17 Heinä 2008, 21:39

G Astraan lämppärin sisäpistoke?

Viesti Kirjoittaja -T-P- » 01 Loka 2008, 19:45

Mistäs tuo johto kannattas alkaa sovittelemaan sisäpuolelle? Ostin Defan sarjan jossa on kaksi, metristä johtoa, pistoke ja haarapala.

Ilmeisesti jossain ois valmis reikä, en kylläkään löytänyt kun päivällä koitin etsiä, on sen verran paljon rojua edessä moottoritilassa.

Onko lohkoläppärin johto, jollain apinalukolla kiinni vastuksessa, en saanut sitä irti vaikka miten koitin vetää.

Ois kiva jos jollain ois kokemusta tuon johdon reitittämisestä, niin ei tarttis keksiä pyörää uudelleen.:D

Auto on siis G Astra vm. 2004.

Riisikippo
Minut on bannattu!
Viestit: 5386
Liittynyt: 12 Tammi 2005, 02:00

Viesti Kirjoittaja Riisikippo » 01 Loka 2008, 19:55

lohkiksen johto lähtee vastuksesta irti vain vetämällä.. heiluttelu voi auttaa jos ei koskaan oo irrotettu.. apparin puolella voi olla läpivienti, mut veikkaan että ei siitä toi johto mahdu, joten paras on vaan tehdä uusi reikä ja siihen läpivienti kumi... viisaammat korjatkoon kellä on astra, vectra b:hen laitoin ja jouduin tekemään uuden reijän..

Aimo
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 297
Liittynyt: 15 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Aimo » 02 Loka 2008, 04:40

Minulla Astra G 2.0TDL, jossa F23 vaihteisto ja vaihteiden siirtomekanismi toimii vaijerilla.
Itse laitoin vaihdekepin ja vaihteiston välisen vaijerien läpivientikumin kautta.
Läpivientikumiin tein vain sopivankokoisen reiän. Löytyy rintapellin alaosasta keskeltä.
Parhaiten pääsee käsiksi alakautta.

Avatar
tursas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4716
Liittynyt: 22 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas » 02 Loka 2008, 09:02

Asennusohjeet täällä:
http://www.defa.com/uig_h.php3?lang=6&ndid=
ja merkkikohtainen asennusohje(Astraan 02-) on täällä:
http://www.defa.com/wup_files/78.pdf

-T-P-
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 15
Liittynyt: 17 Heinä 2008, 21:39

Viesti Kirjoittaja -T-P- » 02 Loka 2008, 14:28

Juu, täytyypä lähtä pihalle tutkimaan tuota muovilootaa. :D

Mä vain en ole varma, liekö nuo metriset johdot yltää, voi simpura kun tuli ostettua Motonetin sivujen mukaan tuo asennuspaketti.

Tietty jos survois Y-kappaleen suoraan lohkolämppärin vastukseen ja laittas peräkkäin nuo kaks piuhaa. Sitten vaan johto joka nyt on vastuksessa, laittas sen Y:n perään. :roll:

Avatar
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5922
Liittynyt: 08 Touko 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja Zafira » 02 Loka 2008, 16:17

tursas kirjoitti:Asennusohjeet täällä:
http://www.defa.com/uig_h.php3?lang=6&ndid=
ja merkkikohtainen asennusohje(Astraan 02-) on täällä:
http://www.defa.com/wup_files/78.pdf
Toi on Corsan ohje.

Fittiville
'Senator'
'Senator'
Viestit: 591
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fittiville » 02 Loka 2008, 18:00

Zafira kirjoitti:
tursas kirjoitti:Asennusohjeet täällä:
http://www.defa.com/uig_h.php3?lang=6&ndid=
ja merkkikohtainen asennusohje(Astraan 02-) on täällä:
http://www.defa.com/wup_files/78.pdf
Toi on Corsan ohje.
Comppaan edellistä eli tuossa kuvassa on C-Corsaan "asennusohje" sekin vielä väärä paikka vetää johdotus!!!!
Opel Omega 2.2 elegance wagon -01
Opel Astra 1.6 -01

-T-P-
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 15
Liittynyt: 17 Heinä 2008, 21:39

Viesti Kirjoittaja -T-P- » 02 Loka 2008, 19:00

Fittiville kirjoitti:
Zafira kirjoitti:
tursas kirjoitti:Asennusohjeet täällä:
http://www.defa.com/uig_h.php3?lang=6&ndid=
ja merkkikohtainen asennusohje(Astraan 02-) on täällä:
http://www.defa.com/wup_files/78.pdf
Toi on Corsan ohje.
Comppaan edellistä eli tuossa kuvassa on C-Corsaan "asennusohje" sekin vielä väärä paikka vetää johdotus!!!!

Joo, niin ajattelinkin, vähän kummalta näytti kun kurkkas Astran pellin alle. :wink: No, tutkimukset optimaalisen johdotusreitin löytämiseksi jatkuu.

Jos joku ois itse tehny ko. autoon tämän homman, niin kuulisin mielellään.

Tutkin tuota vaihteiston kumin kautta viemistäkin, mutta mulla on automaattilaatikko, niin se taitaa vähän muuttaa asiaa.

Mha
'Senator'
'Senator'
Viestit: 314
Liittynyt: 25 Marras 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja Mha » 02 Loka 2008, 19:12

Omaani tein reiän ensin siitä moottorinpuoleisen pellin yläreunasta keskilinjalta vähän apukuskin puolelle. Kabiiniin sitten reikä sinne lämppärin moottorin vasemalle puolella (jalkatilasta katsottuna) missä on vähän tilaa. Käytin pientä aarporaa ja laitoin lpivientikumit. Hyvin toiminut kohta 10 vuotta. Pistorasian paikan saat itse päättää :)
Astra Dti 2.0 Y20DTH -99, MYYTY
HD 1200S -98 juhlamalli, myynnissä 8499;-
Audi A3 AMB 2.0 TDi Quattro -06

-T-P-
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 15
Liittynyt: 17 Heinä 2008, 21:39

Viesti Kirjoittaja -T-P- » 04 Loka 2008, 14:32

No niin, nyt ois johto asennettu, ei ollut edes kovin vaikeaa ja meni kolmisen tuntia kaikkineen. :D

Ensiksi irroitin pyyhkijät ja sen muovin joka on pyyhkijän moottorin päällä. Sitten tein reijän tähän välipeltiin peltiin moottoritilasta ja ohjaamon puolelle reijän puhaltimen ilmanottoaukon ja lokarin väliseen peltiin. Sitten tiivisteeksi TET kumit sähkötarvikeliikkeestä. Muurasin sitten sen kumin kun johto oli paikallaan joka menee ohjaamoon vielä Sikafleksillä, jottei siitä varmasti vuoda.

Kaikkiaan tuli ihan hyvä ja mitään ei tullut edes hajotettua. 8)

Fittiville
'Senator'
'Senator'
Viestit: 591
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fittiville » 04 Loka 2008, 17:38

paras paikka on vetää sisäkautta poraamalla puhaltajan moottorin alareunan vasemmalta puolelta!!
Opel Omega 2.2 elegance wagon -01
Opel Astra 1.6 -01

whathifi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1842
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 13:15
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja whathifi » 08 Loka 2008, 11:45

Fittiville kirjoitti:paras paikka on vetää sisäkautta poraamalla puhaltajan moottorin alareunan vasemmalta puolelta!!
minäpäs kokeilen tätä vaihtoehtoa, jos vaikka huomenissa tekis, laitan vaikka kuvien kanssa miten kävi.

EDIT: ei jaksanu kuvia otella, puhaltimen ja suotimen välistä sisältä, valkoisen nippelin oikealta puolelta tuli porattua, suoraa kohtaa, ulkopuolelle tuli sinne huopien alle just. 1m piuha turhan tiukka, ei saanut kabiinin puolelle ruuvattua töpseliä, hanskalokeron takana nyt, tosin hyvä siellä.. mutta ota 1,5m piuha ja toinenkin pätkä 1m jos uusia ostat, itsellä 1m ja 0,5m.

G-astra Farkku -99 kyseessä.
Vectra C Estate -07

Laur1
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 53
Liittynyt: 15 Huhti 2009, 19:27
Paikkakunta: Tampere

Re: G Astraan lämppärin sisäpistoke?

Viesti Kirjoittaja Laur1 » 12 Heinä 2012, 21:22

Nostellaan vanhaa ketjua, kun tuli haulla vastaan. Sisätilapistokkeelle ja vahvistimen virtajohdolle pitäisi tehdä läpivienti. Ajattelin vielä varmistaa, että ymmärsin reiän kohdan oikein ennen kuin otan poran käteen. Kuvassa on vaahtomuovia revitty pois siltä kohtaa, johon ajattelin reiän porata.

Kuva

whathifi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1842
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 13:15
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: G Astraan lämppärin sisäpistoke?

Viesti Kirjoittaja whathifi » 18 Heinä 2012, 00:32

puhaltimen sivustalta vaan reikään menemään, kahteen itte reijät tehnyt itte ja ei onnkelmia. Aikas yteinen paikka josta laitettu.
Vectra C Estate -07

torsen
'Senator'
'Senator'
Viestit: 875
Liittynyt: 04 Syys 2009, 08:50
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: G Astraan lämppärin sisäpistoke?

Viesti Kirjoittaja torsen » 25 Marras 2021, 12:49

Tuli eilen porailtua reikä tulipeltiin tuolle johdolle. Tässä pari kuvaa.
https://aijaa.com/M0POjB
https://aijaa.com/XDRW0N
https://aijaa.com/NiSdFR

Ensin tein 10mm poralla reiän peltiin ja sitten kartio poralla sopivaksi aukko.

Vastaa Viestiin