Astra J ja oven pohjan tulpat

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
juuus
'Senator'
'Senator'
Viestit: 302
Liittynyt: 01 Syys 2005, 10:30

Astra J ja oven pohjan tulpat

Viesti Kirjoittaja juuus »

Viime talvena ihmettelin toisen takaoven ikkunan jatkuvaa huurtumista.
Keväällä taas ihmettelin kun kyseisestä ovesta tuntui jatkuvasti valuvan vettä maahan.
Tutkin ovea ja huomasin sen pohjassa ne omituiset kumitulpat. Irrotin ne ovesta valui todella runsaasti vettä!
Irrotin kaikista ovista nuo tulpat ja joka ovesta lorisi enemmän tai vähemmän vettä. Lopuksi kaivoin havunneulaset yms. roskat ovista pois.

Kysymys: Onko nuo tulpat todella tarpeelliset?
Kesän ajan ne on olleet nyt pois. Pitäiskö ne laittaa talveksi takaisin?

-Juha
tikola
'Senator'
'Senator'
Viestit: 464
Liittynyt: 22 Helmi 2010, 13:11
Paikkakunta: Vantaa

Re: Astra J ja oven pohjan tulpat

Viesti Kirjoittaja tikola »

Minä olen yhdessä Peugeotissa elellyt jo useamman vuoden ilman tulppia. Eli siinä oli vika, jossa vettä pääsi jotenkin ikkunan saumasta oven väliin ja alkoi siellä sitten "loiskua", kun sitä tarpeeksi oli. Otin tulpat pois ja sen jälkeen olen pärjännyt ilman tulppia. Vikahan on sinulla jokseenkin sama, eli ikkunan jostain saumasta vuotaa vettä oven sisälle ja jos se on siellä tulpattuna niin sitä sitten kertyy. Olen pohtinut korjaavani ikkunan tiivistystä, mutta kun tuo noinkin pelaa ihan hyvin, niin en ole viitsinyt tehdä asialle mitään.

Anna olla poissa ja katso mitä vaikuttaa - tuskin ainakaan pahentaa tilannetta.
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9276
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Astra J ja oven pohjan tulpat

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Mielestäni ei kuulu olla tulpat paikallaan. Allekirjoituksen Astrassa ei yhdessäkään ovessa.

Vahvasti väittäisin että luovutushuollossa tai jossain on käynyt moka kun ovat jääneet paikalleen?

Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
imaC
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 670
Liittynyt: 06 Syys 2006, 19:31
Paikkakunta: JANAKKALA

Re: Astra J ja oven pohjan tulpat

Viesti Kirjoittaja imaC »

A insigniassa on noi tulpat kans... poistanu ne olen itse...
Vastaa Viestiin