Omega B MV6 Caravan "Arden blue"
Omega B MV6 Caravan "Arden blue"
Tulipahan ostettua otsikon mukainen kulkine trailerin vetoon ja käyttöautoksi tuossa heinäkuussa -09. Auto ei ollut käyntikuntoinen, joten ensimatka taittui trailerilla Kuopiosta Mikkeliin. Kotona tuli sitten paikallistettua vika kampiakselin anturiin, ja ei kun uusi paikalle ja Omega käyntiin Oli muuten kiva yllätys kun huomasin että autossa oli aivan täysi tankki bensaa...
Auto on siis loppuvuodesta -95 käyttöönotettu -96 malli. Kilsoja oli mittarissa 182tkm ostaessa, ja minä olen auton 3 omistaja. Edellinen omistaja oli auton itse hakenut Saksasta 1. omistajalta, ja voin kertoa että auton kunto kyllä vahvistaa asian. Lisävarusteitakin riittää, ja ainoat puutteet taitaa olla takapenkin lämmitys, lukkoperä ja nahkasisusta. Ilmankin pärjää. Autoon oli tehty jopa remonttiakin, ja noin 300km ennen kuin ostin auton, siihen oli siihen vaihdettu oikea takapyörän laakeri, kaikki 4 iskaria, koiranluut, apusimpukka yms. Myös madallusjouset oli katsastettu autoon jossain vaiheessa, sekä takaikkunat saanut tummat kalvot.
Ostohetkestä ei ollut kalajoen partyihin kuin viikko, joten oli jopa hieman kiirus saada omega toimimaan. Kun kerran auto lähti noinkin pienellä vaivalla käyntiin, niin sitten äkkiä asentamaan musiikkilaitteita autoon, joka oli pitkästä aikaa mallia hiljainen Tosin ilmastointi ei toiminut, vaikka myyjä muuta puhelikin... Kylmäaineet oli kadonnut käytännössä kokonaan, ja täytön jälkeen huomasin että aihän se kompura tahdo oikein toimia ja meteli oli kamala, eli äkkiä uusi kompura tilaukseen ja vaihtoon vielä Kalajoen reissua edeltävänä iltana. Sitten uudet kylmäaineet sisään ja eikun reissuun. Omega toimikin ihan moitteetta reissun, vaikkakin kaikkea pientä riittää.
Pientä tuuninkiakin piti harrastaa, ja nyt Omegassa on projektorimalliset black look-ajovalot tuplaksenoneilla, tummat takavalot sekä Steinmetzin 3-osainen maskisarja. Autossa oli ostaessa alla jo 17" TSW Hockenheimit joissa on muuten vuosiluku 1996, eli yhtä wanhat kuin autokin joissa oli ihan paskat kumit, joten nekin piti vielä uusia ennen Kalajoelle lähtöä.
Omega kaipasi pientä huoltoakin, joten tuli uusittua kaikki suodattimet, sekä kaikki muut öljyt paitsi lootan (en tiedä uskaltaako niitä vaihtaa...) Myös jakopään remontti tuli tehtyä, ja samalla uusin kaikki koneen etupään stefa, venttiilikoppien ja imusarjan tiivisteet sekä tulpat. Myös talvikäyttöä ajatellen tuli laitettua lohkolämmitin sekä sisähaaroitus. Vasen takapyörän laakerikin meni 4tkm myöhemmin kuin tuo toinen, eli onpahan nyt sitten uudet molemmat. Myös auton keulan veteleminen piti saada kuriin, joten nyt etupuslina on BMW 750 puslat ja takana Febi Bilsteinin puslat. Johan parani ajettavuus
Omegaan oli joku ystävällisesti asentanut kokonaan piiloutuvan irtokoukun, jota on tullut testattua mm. kiskomalla Manta Motoparkiin, ja samalla tuli testattua omegan leiriominaisuuksia nukkumalla siellä, TOIMII!. Onpahan luksusta vedellä isomoottorisella automaattiautolla vakkari päällä traileria Ainoa miinus olikin sitten se bensan kulutus... Mutta onneksi sitä saa pumpusta vielä rahalla!
Nyt mittariin pyörähtää 187tkm, ja täytyy olla tyytyväinen autoon. Ymmärrän kyllä miksi auto on ollut niinkin hinnakas uutena (n. 60 k€)
Siinäpä jotain pientä noin aluksi, kaivan muutaman kuvankin autosta kunhan löydän mihin ne jemmasin...
Auto on siis loppuvuodesta -95 käyttöönotettu -96 malli. Kilsoja oli mittarissa 182tkm ostaessa, ja minä olen auton 3 omistaja. Edellinen omistaja oli auton itse hakenut Saksasta 1. omistajalta, ja voin kertoa että auton kunto kyllä vahvistaa asian. Lisävarusteitakin riittää, ja ainoat puutteet taitaa olla takapenkin lämmitys, lukkoperä ja nahkasisusta. Ilmankin pärjää. Autoon oli tehty jopa remonttiakin, ja noin 300km ennen kuin ostin auton, siihen oli siihen vaihdettu oikea takapyörän laakeri, kaikki 4 iskaria, koiranluut, apusimpukka yms. Myös madallusjouset oli katsastettu autoon jossain vaiheessa, sekä takaikkunat saanut tummat kalvot.
Ostohetkestä ei ollut kalajoen partyihin kuin viikko, joten oli jopa hieman kiirus saada omega toimimaan. Kun kerran auto lähti noinkin pienellä vaivalla käyntiin, niin sitten äkkiä asentamaan musiikkilaitteita autoon, joka oli pitkästä aikaa mallia hiljainen Tosin ilmastointi ei toiminut, vaikka myyjä muuta puhelikin... Kylmäaineet oli kadonnut käytännössä kokonaan, ja täytön jälkeen huomasin että aihän se kompura tahdo oikein toimia ja meteli oli kamala, eli äkkiä uusi kompura tilaukseen ja vaihtoon vielä Kalajoen reissua edeltävänä iltana. Sitten uudet kylmäaineet sisään ja eikun reissuun. Omega toimikin ihan moitteetta reissun, vaikkakin kaikkea pientä riittää.
Pientä tuuninkiakin piti harrastaa, ja nyt Omegassa on projektorimalliset black look-ajovalot tuplaksenoneilla, tummat takavalot sekä Steinmetzin 3-osainen maskisarja. Autossa oli ostaessa alla jo 17" TSW Hockenheimit joissa on muuten vuosiluku 1996, eli yhtä wanhat kuin autokin joissa oli ihan paskat kumit, joten nekin piti vielä uusia ennen Kalajoelle lähtöä.
Omega kaipasi pientä huoltoakin, joten tuli uusittua kaikki suodattimet, sekä kaikki muut öljyt paitsi lootan (en tiedä uskaltaako niitä vaihtaa...) Myös jakopään remontti tuli tehtyä, ja samalla uusin kaikki koneen etupään stefa, venttiilikoppien ja imusarjan tiivisteet sekä tulpat. Myös talvikäyttöä ajatellen tuli laitettua lohkolämmitin sekä sisähaaroitus. Vasen takapyörän laakerikin meni 4tkm myöhemmin kuin tuo toinen, eli onpahan nyt sitten uudet molemmat. Myös auton keulan veteleminen piti saada kuriin, joten nyt etupuslina on BMW 750 puslat ja takana Febi Bilsteinin puslat. Johan parani ajettavuus
Omegaan oli joku ystävällisesti asentanut kokonaan piiloutuvan irtokoukun, jota on tullut testattua mm. kiskomalla Manta Motoparkiin, ja samalla tuli testattua omegan leiriominaisuuksia nukkumalla siellä, TOIMII!. Onpahan luksusta vedellä isomoottorisella automaattiautolla vakkari päällä traileria Ainoa miinus olikin sitten se bensan kulutus... Mutta onneksi sitä saa pumpusta vielä rahalla!
Nyt mittariin pyörähtää 187tkm, ja täytyy olla tyytyväinen autoon. Ymmärrän kyllä miksi auto on ollut niinkin hinnakas uutena (n. 60 k€)
Siinäpä jotain pientä noin aluksi, kaivan muutaman kuvankin autosta kunhan löydän mihin ne jemmasin...
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Re: Omega B MV6 Caravan
Kuulostaa mielenkiintoselta vehkeeltä Kuvia ja lisäsuunnitelmia vaan:p Bensan kulutusta saa kuriin ku pistää moottorista säädöt kuntoon ja yrität hioo vähän aerodynamiikkaa paremmaks ja painoa tiputtamal
Re: Omega B MV6 Caravan
Hmm... 1790kg omapaino, automaattiloota ja iso bensakone, eipä taidä kulutukset paljoa pienetyä Aerodynamiikkaakin on tarkoitus huonontaa, vanteilla meinaan. Painoa on poistettu sen minkä saa, eli varapyörä, mutta tilalle tulleet subi ja vitun iso vahvistin taitaa painaa jo enemmän, työkaluista puhumattakaan.
Mutta enpä olis tällasta ostanut jos bensan kulutus olisi ollut pääpaino auton ostossa. Ei tämä minun ensimmäinen 3.0 Omega/Senator/Manta/Commodore ole
Mutta enpä olis tällasta ostanut jos bensan kulutus olisi ollut pääpaino auton ostossa. Ei tämä minun ensimmäinen 3.0 Omega/Senator/Manta/Commodore ole
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Re: Omega B MV6 Caravan
Hehe, tänään tuli sitä lunta sitten Olihan kivä käydä opulla laskemassa kunnon kahvaa. Yllättävän hyvi meni kyllä vaikka sitä lukkoa ei olekkaan. Tosin piti vielä käydä kokeilee ennen nastoja tuota kumin polttoakin, savua kyllä tuli ihan riittävästi, mutta vain toisella...
Noh, nyt siis supertyylikkäät omegan vakiot peltivanteet kammoruosteessa ja ilman pöläreitä alla... Ei ole komea, mutta hitto miten hyvä tuli opmusta ajaa
Noh, nyt siis supertyylikkäät omegan vakiot peltivanteet kammoruosteessa ja ilman pöläreitä alla... Ei ole komea, mutta hitto miten hyvä tuli opmusta ajaa
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
- A_Manta_1972
- 'Senator'
- Viestit: 846
- Liittynyt: 14 Heinä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Lumijoki
- Viesti:
Re: Omega B MV6 Caravan
Itsellä ihan sama kokemus, kun vaihtoi 215 kesärenkaat noihin talvikumeihin, mitkä taisi olla 195 vai olikohan 205. Ihan kuin eri autolla ajaisi. Vetely loppui lähes kokonaan. Ja siis tietty omegan originaalit peltivanteet kammoruosteessa ilman pöläreitä täälläkin.Ville kirjoitti:Noh, nyt siis supertyylikkäät omegan vakiot peltivanteet kammoruosteessa ja ilman pöläreitä alla... Ei ole komea, mutta hitto miten hyvä tuli opmusta ajaa
aki (piste) lahtinen (at) dnainternet (piste) net
A-Manta vm. 1970 projekti Projektikuvia... Ex: Omega MV6 STW vm. 1997
--
Parempi haku: Google + "site:www.ocf.fi/forum" + hakusanat
A-Manta vm. 1970 projekti Projektikuvia... Ex: Omega MV6 STW vm. 1997
--
Parempi haku: Google + "site:www.ocf.fi/forum" + hakusanat
Re: Omega B MV6 Caravan
Oho. 2.5dt manuaalilla on 60kg köykäsempi, tai ainakin otteeseen kirjailtun omamassan mukaan.Ville kirjoitti:Hmm... 1790kg omapaino, automaattiloota ja iso bensakone, eipä taidä kulutukset paljoa pienetyä Aerodynamiikkaakin on tarkoitus huonontaa, vanteilla meinaan. Painoa on poistettu sen minkä saa, eli varapyörä, mutta tilalle tulleet subi ja vitun iso vahvistin taitaa painaa jo enemmän, työkaluista puhumattakaan.
Mutta enpä olis tällasta ostanut jos bensan kulutus olisi ollut pääpaino auton ostossa. Ei tämä minun ensimmäinen 3.0 Omega/Senator/Manta/Commodore ole
"Renkaiden kiljunta ja moottoreiden ulvonta salamalähdöissä nostaa melutason jopa nelinkertaiseksi"
-Omega B:n käyttäjän manuaali.
-Omega B:n käyttäjän manuaali.
Re: Omega B MV6 Caravan
Paljonkos tähän saa napata jarrullista painoa koukkuun ?
Re: Omega B MV6 Caravan
Niin, otteeseen kirjatun painon mukaan. En tiedä paljon lie oikesti painaa, mutta sellainen lukema tän otteessa tosiaan on. Toki autossa on kaikki painoa lisäävät lisävarusteet.
Siitä jarrullisesta painosta en kyllä tiedä, mutta riittävästi mun käyttöön, kun enemmän saa kiskoa enemmän kuin Hiacella
Siitä jarrullisesta painosta en kyllä tiedä, mutta riittävästi mun käyttöön, kun enemmän saa kiskoa enemmän kuin Hiacella
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Re: Omega B MV6 Caravan
traileri perään ja manta pelkästään rata käyttöön
Re: Omega B MV6 Caravan
Tässä pari kuvaa Omegasta, jossa se hoitaa Motoparkissa hommaa johon se ostettiinkin
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Re: Omega B MV6 Caravan
Omppuun pyörähti 190 Tkm mittariin, jonka kunniaksi uudet öljyt ja suodatin. Auto on toiminu hyvin ja edelliseen omegaan verrattuna lukot/ovet aukeaa ja toimii loistavasti
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Re: Omega B MV6 Caravan
Omegaan pyörähti juuri 195tkm mittariin, jonka kunniaksi lisäsin desin jäähdytinnestettä, tarkastin öljyt jotka oli kirkkaat ja ylämerkissään, sekä uudet etujarrupalat. Lisäksi tuli jynssäiltyä talven suolapaskoja irti oikein urakalla. Nyt kiiltää taas.
Auto on toiminut hyvin, vain vilkkuviiksi alkanut kenkkuilemaan, ja paikallisella Opel-liikkeellä suolaiset 85€ pyynti...
Kyllä hinta-laatusuhde on kohdallaan
Auto on toiminut hyvin, vain vilkkuviiksi alkanut kenkkuilemaan, ja paikallisella Opel-liikkeellä suolaiset 85€ pyynti...
Kyllä hinta-laatusuhde on kohdallaan
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Re: Omega B MV6 Caravan
Laitetaanpas tästäkin keväinen kuva talvipyörillä, kun vartavasten otin kuvankin
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Re: Omega B MV6 Caravan
Omegaan pyörähtää muutaman kilsan päästä 200tkm mittariin, jota juhlistettiin öljyjen ja suodattimen vaihdolla. Samalla tuli ihmeteltyä miksi eturenkaat oli kulahtanut sisäreunoista... Noh, uusissa iskareissa oli näköjään mahdollista saada aika paljon camberia, terveisiä vaan sinne edelliselle omistajalle Noh, camberia tuli vähennettyä ja taas viilailtua pyöränkulmia, niin muuttuihan eri autoksi ajaakin Samalla tuli pyöräytettyä eturenkaat vanteelta troiselle, niin ei ole heti puhki renkaat...
Muuten ei kummempia ole ollut. Bensaa tankkiin ja menoksi
Muuten ei kummempia ole ollut. Bensaa tankkiin ja menoksi
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Re: Omega B MV6 Caravan
Nyt on lukkoperä ja takana uudet Bilsteinin iskarit, hyvä tuli
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96