Perjantaina 10.8. ois testipäivä Kauhavalla uudella radalla, sinne yritetään ja sitä seuraavana viikonloppuna on Seinäjoella WCSC finaali ja North Black List ajoja niin toivottavasti sinne sitten. Ja siitä vielä Elo-Syyskuun taitteessa Kauhavalla yhdet testipäivät. Jospa jossain noista pääsisi jo ajamaan.tuominiemi kirjoitti: ↑28 Heinä 2018, 23:05 Mihin karkeloihin ois aikomus saada auto kasaan? Ois mahtava nähä tää laitos livenä
Manta 1971 + C20XX + TIC
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
AIAI! Hyvän kuulosta suunnitelmaa ja komeeta rojektin etenemistä!
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
On kyllä erittäin hieno auto!
Minkäs verran tästä on tarkoitus voimaa ottaa?
Minkäs verran tästä on tarkoitus voimaa ottaa?
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Eikö tässä jo ollut vanhalla kokoonpanolla 800hv
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Vaikea sanoa mitä sieltä tulee voimaa mut vähän enemmän mitä viimeksi ja yläkierroksille raikkautta. Edellisellä kokoonpanolla meni yläkierroksilla tukkoon.
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
whp, eli konetehoa taitaa olla liki nelinumeroinen
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Tässä on niin monenlaista muuttujaa että voi olla järkevää ajaa aluksi vaikka alhasemmilla ahdoilla niin näkis vaan miten alustan ja voimansiirron muutokset toimii. Hieman pelottaa miten tuo gtx garretti sysää 3 bar paineilla
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Hihihihiii Teidän pitää tuoda joku romu mikä penkattua absoluuttisen totuudenmukaisessa penkissä niin saadaan vertailupohjaa
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Ei kai sitä penkkihevosilla ajeta
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Asiaa sivuten, onko jossain penkkiä mikä vastaisi kadulla ajettavaa rasitusta? Nyt yksin ajaessa kuormitus vastaa liki penkkitilannetta, mutta esim. kisoissa paremmalla pidolla pääsee joko laihalle tai ennakkoja liikaa ja sama oli kun kyytiin tuli pari henkilöä, niin varmaan 4000rpm kohdalla hentoa ropinaa. Onko vaihtoehtona vaan ajaa ja säätää kadulla auto täynnä ihmisiä? Ikinä ei tietenkään ole läppäri' mukana kun tarvitsi mutta voisi tietty ajaa logia ja katsoa siitä missä kohtaa ahtopainekäyrä eroaa penkistä mutta mitä nyt mittaria kerkee katsomaan ja ennen ollut niin vääntökäyrä maks ollut +4000rpm, niin siinä tehnyt tuota kun hdot nousee hätäisemmin kuin penkissä. Kai sitä täytyy raahautua muuhun penkkiin kunnes Rauman penkki saadaan kalibroitua ja näkisi mitä eroja toinen säätäjä saa koneesta. Ranacolla ainakin ovat kovia säätämään Haltechia mutta kovin kaukana tuo
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Vastaakohan mikään penkki täysin katuolosuhteita, mutta sillä dynon rullia jarruttamallahan pääsee kai melko liki. Kadullahan on joka tapauksessa enemmän vastusta.
Mun mielestä dyno ei ole kaukana, jos se on lähes Suomen rajojen sisäpuolella ja säädön jälkeen auto toimii 100% hyvin.
Mun mielestä dyno ei ole kaukana, jos se on lähes Suomen rajojen sisäpuolella ja säädön jälkeen auto toimii 100% hyvin.
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Jarruahan ne dynossa käyttää mutta silti olla omassa heittoa ja yleensä juuri kun kuorma lisääntyy ja viimeksi muistaakseni dynossa korjattiin ennakkoja siitä kohtaa missä maks vääntö tuli. En mä jaksaisi mitään 600km per suunta raahata autoa trailerilla penkkiin Ranacolla esim oli hiukan kummasteltu Rauman säätöjä Haltechissa ja säädetty uusiksi ja heposia löytynyt useampi kymmenen lisää ja ennakkoja muutettu reippaasti. Täällä kummasti ennakot maks ahdoilla pudotetaan 10 tietämille ja muualla usein ne on tuplaten
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
No tilaa aika vaikka Ritolalta, niin ei varmasti ainakaan pyörä luista kun on napajarru. Eiköhän sinunkin vain kannattaisi viedä se auto ( Kadetti) oikealle ammattilaiselle, olipa se matka vaikka hieman pitempikin. Halvemmaksi se tulee lyhyessäkin juoksussa, puhumattakaan pidemmässä, jos kone porsii huonojen säätöjen vuoksi. Kunnollisia säätäjiä tässä maassa ei ole kuin kourallinen.
Käyttäkäähän joku auto vaikka tuolla Lahdessa Powerbytella, niin saatte todentuntuiset tulokset. Sieltä on moni lähtenyt leuka rinnassa pois.
Tuossa valkeassa Mantassa ei ainakaan ole tarvittu sinne 240 km/h lopareille, kuin 630-650 hp kone tehoa. Jos tehot olisivat olleet n. 800, kyyti olisi ollut ihan jotain muuta. Eli jotain 260 km/h. Ja tuohon 100hp lisää, niin täytyy mennä n.270km/h ja aika pitäisi olla luokkaa 8,1-8,2s kovalla kytkimellä.
Eli jos voimaa on mitattu 800+, niin oiskohan penkki hieman herkän oloinen Ainakin kulku olisi pitänyt olla aivan toista. Ja varmasti jatkossa meneekin kovempaa, koska muutenhan nuo suuret muutokset/panostukset olisivat olleet aivan turhia autoon. Kuka sitä nyt huvikseen rakentaa
Käyttäkäähän joku auto vaikka tuolla Lahdessa Powerbytella, niin saatte todentuntuiset tulokset. Sieltä on moni lähtenyt leuka rinnassa pois.
Tuossa valkeassa Mantassa ei ainakaan ole tarvittu sinne 240 km/h lopareille, kuin 630-650 hp kone tehoa. Jos tehot olisivat olleet n. 800, kyyti olisi ollut ihan jotain muuta. Eli jotain 260 km/h. Ja tuohon 100hp lisää, niin täytyy mennä n.270km/h ja aika pitäisi olla luokkaa 8,1-8,2s kovalla kytkimellä.
Eli jos voimaa on mitattu 800+, niin oiskohan penkki hieman herkän oloinen Ainakin kulku olisi pitänyt olla aivan toista. Ja varmasti jatkossa meneekin kovempaa, koska muutenhan nuo suuret muutokset/panostukset olisivat olleet aivan turhia autoon. Kuka sitä nyt huvikseen rakentaa