Aloittelin jakopään remppaa, mutta tuli vekki yhteen ohjainrullista pienimuotoisen kämmin seurauksena , niin en päässyt kasaamaan, huomiselle kuitenkin sain Fixukselle uuden rullan, pitäisi olla vieläpä INAn tekele, kuten muukin satsi jota olin tähän ruuvaamassa, joten ei tullut onneksi pitkä odotus. Vesipumpun väkäselle piti Autodatan mukaan olla joku vasta lovi lohkossa, mutten sitä oikein löytänyt, niin katsoin vaan purkaessa vanhan pumpun asennon, tein tussilla merkit, ja uusi pumppu suunnilleen samaan asentoon, toivon mukaan edellinen seppä oli laittanu pumpun oikein.. Sellasen huomasin myöskin että jakoremminkiristimen osoitin oli "USED" kohdassa, vaikka edellinen omistaja oli tähän uuden hihnan laittanutkin, käsittääkseni uusien hilujen kanssa lopuksi väännetään "NEW" kohtaan ja lukitaan säätö.
Osa tuli, joten löin läjään ja lähti kerrasta käyntiin Pitää vielä ilmailla sekä lisäillä nestettä ym, mutta kirjoittelen lisää ja jotain kuviakin laittelen taas omalta koneelta
Lähdin siis vaihtamaan kaikki jakopään roippeet ym, eli remmi, rullat, kiristin ja pumppu, nämä INAn tekeleitä, ja moniuraremmi sekä kiristin, merkkiä Gates, eli pitäis paskimmasta päätä olla... Sattu olemaan keväällä Autodocissa alennus
Mulla oli Autodatan ohjekin apuna, mutta aika selkeet merkit oli, josko tuo alapyörän merkki pti tsekata peilin avulla että oli kohdallaan. Kun ajoitus merkit olivat kohdallaan purin pois vanhat osat ja puhaltelin paikat puhtaaksi. Vesipumpun ruuvasin jo paikoilleen. Sitten kävi näin...
Tuli jokin ajatus katkos kun lähdin ruuvaamaan toista apurullaa samoin päin kuin se vasemman puoleinen, ja johan siihen ehti se vekki tulla, mutta onneksi tosiaan sain vastaavan Fixukselta, eikä tullut 18 euroa takkiin
Uusi hihna oli tarkotus asentaan käyttämällä apuna lukitustyökalua nokkapyörien välissä, vaan tietenkin mulla oli vääränlainen työkalu Meni kuitenkin kerrasta kohdilleen kun teinkin toisin päin mitä Autodata neuvoi, eli kuten täällä foorumilla joskus olikin pohdittu, aloittaen kiristimen puolelta asennus Sitten vaan osoitin oikeeseen laitaan, pultin kiristys ja pari pyöräytystä, jollon hihna haki löysät pois ja sitten vaan pulttia vähän auki ja käänsin sen osoittimen NEW-kohtaan ja kiristys.
Ohjainrullat ja vesipumpun vedin siihen 20Nm, en oo varma kyllä niiden oikeasta momentista, kiristäjän pultti kuului vetää tohon 20Nm Autodatan mukaan, mutta toivotaan että pysyvät muutkin osat kiinni
Lopuksi moniuraremmillekin uusi kiristin ja toki itse remmi. Vähän vettä koneeseen ja akkukaapeli kiinni:
Kerrankin tuli otettua video, ja pikainen editointi sille
Vielä pitäisi venakoppaan vaihtaa tiiviste ja ne o-renkaat, sitten kai tässä olisi isoimmat huollot konehuoneen puolella tehtynä Ohjaustehostimenpumpun hihnapyörän liike oli siis päittäissuunnassa se pari milliä kun vielä kokeilin, joten jospa tuolla hetken aikaa viitsii mennä?
Rookeri kirjoitti: ↑03 Huhti 2021, 18:03
Kokeilin tota omaa V6 tehostinta nii samanlainen klappi on.
Ok, sittenpä mennään tolla nykysellä pumpulla vielä tovi
Mikä muuten on sen takalaakeripukin ZXN-pultin kannan virallinen koko? Tietäisin ostaa kerralla oikean, kun en ehkä koko sarjaa välttämättä hommaa.. Pitäisi saada takajarrukilpeä sen verran eteen että mahtuisi ne tapit vaihtamaan käsijarrukengille, mulla jäi vanhat tapit toissa syksynä pienen kiireen keskellä. Äkkimulkaisulla näytti että ne olisi pujotettu takapuolelta, vaikka alunperin kai niin ei niiden kuulu olla, mitä täältä lueskelin...
Heti perään; oliko se venttiilikopan pulttien momentti se 8Nm? Ajattelin kiriä ihan virallisen kaavan mukaan, kun mulla on toi 5-25 asteikollinenkin avain
Helkkari kun rupesi mietyttämään tosta jakopäästä vielä yks juttu, Autodata ei käske laittaa kierrelukitetta ohjain- tai kiristinrullien pultteihin jakopäässä, mutta lueskelin että ilmesesti vanhemmissa koneissa C20LET ja C20XE, tuo lukite pitäisi laittaa, mutta mitenkä Ecotecissä sitten?
1,2sorsa kirjoitti: ↑05 Huhti 2021, 15:59
Ei taida lukea ohjeissa. Oman mielenrauhan takia olen ottanut tavaksi laittaa mietoa kierrelukitetta
Joo eipä näköjään voi Autodataan luottaa , mutta jos tässä nyt vielä käyttää jakopään auki, niin mitenkä vesipumpunpultit, niihinkö kuuluisi laittaa myös kierrelkukite?
1,2sorsa kirjoitti: ↑05 Huhti 2021, 15:59
Ei taida lukea ohjeissa. Oman mielenrauhan takia olen ottanut tavaksi laittaa mietoa kierrelukitetta
Joo eipä näköjään voi Autodataan luottaa , mutta jos tässä nyt vielä käyttää jakopään auki, niin mitenkä vesipumpunpultit, niihinkö kuuluisi laittaa myös kierrelkukite?
Ilmeisestikö myös kampiakselinhihnapyörän Torx-pultteihinko?
Joo, pitää varmaan purkaa kaikki kertaalleen. Harmi kun noissa Autodatan ohjeissa ei voitu tätä mainita, ilmeisesti jossain paremmassa esim.Haynesin-oppaassa tämäkin olisi kai ohjeistettu..
Rookeri kirjoitti: ↑05 Huhti 2021, 16:46
Mut eikö niissä uusissa rullissa ollu se sininen "viiva" niissä ruuveissa? Sehän aktivoituu kun sen ruuvin ruuvaa paikalleen.
Mukana ei tullut uusia pultteja, käytin niitä vanhoja..