Millainen tekniikka Manta B:ssä?

Opel-aiheiset gallupit

Millainen tekniikka Manta B:ssä?

12N OHV 1.2
2
1%
12S OHV 1.2 S (60 hv)
0
Ei ääniä
13N OHC 1.3
0
Ei ääniä
13S OHC 1.3 S
1
1%
16N CIH 1.6 (60 hv)
0
Ei ääniä
16S CIH 1.6 S (80 hv)
1
1%
18S OHC 1.8 S
0
Ei ääniä
19N CIH 1.9
0
Ei ääniä
19S CIH 1.9 S (90 hv)
3
2%
19E CIH 1.9 E (105 hv)
5
3%
20N CIH 2.0
2
1%
20S CIH 2.0 S
9
6%
20E CIH 2.0 E (110 hv)
34
23%
20E CIH 2.0 E i200 (125 hv)
4
3%
24E DOHC 2.4 E 16V 400 (144 hv)
0
Ei ääniä
joku muu, mikä?
11
7%
1.6 OHC
0
Ei ääniä
2.0 OHC
6
4%
C24NE CIH 2.4i
10
7%
1.6 16V (mikä?)
0
Ei ääniä
1.8 16V (mikä?)
0
Ei ääniä
C20XE tai 20XE 2.0i 16V DOHC
2
1%
2.4 CIH-pohjainen 16V R4
4
3%
2.0 16V (muu kuin XE, mikä?)
0
Ei ääniä
2.5 CIH R6
0
Ei ääniä
C26NE CIH 2.5i R6
0
Ei ääniä
30NE tai muu 3.0 CIH R6
11
7%
C30SE DOHC 3.0 24V R6
2
1%
2.2 CIH
10
7%
2.2 CIH
10
7%
2.2 CIH
10
7%
2.2 CIH + turbo
8
5%
muu CIH R4
1
1%
muu CIH R4 + turbo
5
3%
 
Ääniä yhteensä: 151

madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madi »

hihi :D :D
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Avatar
irmcher
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1003
Liittynyt: 05 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere / Kainuu

Viesti Kirjoittaja irmcher »

Ollut 2.0E ja 2.2E työn alla C24NE
Opel Ascona R6 Mantzel | M5
bulletti
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 87
Liittynyt: 03 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Paltamo

Viesti Kirjoittaja bulletti »

rakenteilla Manta-78 400-look hieman muutellen mieleiseksi..uudella 2.4cih tekniikalla
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kosunen »

On parasta aikaa peltitöissä( vaihdettavien listalla mm. helmat, puöränkaaret, takapaneeli, takaloksun alaposket, takakontin pohja joka muutetaan niin että alle mahtuu suurikokoinen vaimennin ja se jää piiloon). Sen jälkeen varmaan sovitetaan 2.0 Ne pata ja ehkä Omegan vaihteisto, tai sitten BMW:n sporttiversio, tai koko voimansiirto saatetaan ottaa myös Volvosta, joihin saa kohtuu hinnalla suorakytkentä laatikkoa ja perävälityksiä löytyy hyvin. Myös nelilinkki tulee kysymykseen. Kaaret tullaan asentamaan, sekä asianmukaiset penkit 6 pistevöillä. Moottoriin tullaan asentamaan ahdin(tietysti), mittatilauscooleri, teetätetty jäähdytin, todennäköisesti kuivasumppu ja mahdollisesti rullanokka( asia on parhaillaan työn alla josta ehkä myöhemmin saatan informoida). Alustapuolelle isot levyt joka kulmaan, nopea ohjaus( todennäköisesti myös sähköinen ohjaustehostin), säädettävät vaimentimet ym ym.Auto tulee edelleen rekisteriin jolla saatan ajaa Roadsport ratasarjaa, sekä asfalttisprinttejä. Ai niin tärkein meinasi unohtua, auton vuosimalli on 87´ mallin ollessa GSI. Saa nähdä milloin se nyt sitten valmistuu, kun pääomaa tulee kulumaan paljon. Jossain vaiheessa tulee myyntiin sen auton vakio tekniikka, sisustuskin on aika siistissä kunnossa. T: Kansiviritys J.Kosunen
Manta-A
'Senator'
'Senator'
Viestit: 360
Liittynyt: 09 Marras 2002, 02:00
Paikkakunta: Kiikka

Viesti Kirjoittaja Manta-A »

C36NE puuttuu myös listalta, kylläkin A mallissa
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Eipä taida enää meikälle tullakkaan 20SE OHC pataa. Piti ostaa C20XE...
FrOZ
'Senator'
'Senator'
Viestit: 420
Liittynyt: 16 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FrOZ »

tällä hetkellä 2.0 Remmiahdettuna.
tunturista
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 288
Liittynyt: 30 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja tunturista »

Maalarilta tulee ulos tiistaina mantani metallin vaaleen sinisenä, mantsellin levikkein. Siinä moottorina 1.9 alakerrasta väännetty ja laitettu 2.2l kannella, isoilla venoilla, jyrkällä nokalla ja ruiskulla sekä ISOLLA ilmamäärämittarilla sekä vapaavirtaussuodattimella varustettuna. Vääntöö ja tehoja nyt jo kohtalaisesti (hirveesti), et lähtee ku hauki rannasta.

Tarkoitus vielä laittaa kesällä katastuksen jälkeen kuivain.

Laitan kuvia kerhon sivulle heti kun saan kaikki palikat paikalleen.
tunturista
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 288
Liittynyt: 30 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja tunturista »

Maalarilta tulee ulos tiistaina mantani metallin vaaleen sinisenä, mantsellin levikkein. Siinä moottorina 1.9 alakerrasta väännetty ja laitettu 2.2l kannella, isoilla venoilla, jyrkällä nokalla ja ruiskulla sekä ISOLLA ilmamäärämittarilla sekä vapaavirtaussuodattimella varustettuna. Vääntöö ja tehoja nyt jo kohtalaisesti (hirveesti), et lähtee ku hauki rannasta.

Tarkoitus vielä laittaa kesällä katastuksen jälkeen kuivain.

Laitan kuvia kerhon sivulle heti kun saan kaikki palikat paikalleen.
tunturista
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 288
Liittynyt: 30 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja tunturista »

Maalarilta tulee ulos tiistaina mantani metallin vaaleen sinisenä, mantsellin levikkein. Siinä moottorina 1.9 alakerrasta väännetty ja laitettu 2.2l kannella, isoilla venoilla, jyrkällä nokalla ja ruiskulla sekä ISOLLA ilmamäärämittarilla sekä vapaavirtaussuodattimella varustettuna. Vääntöö ja tehoja nyt jo kohtalaisesti (hirveesti), et lähtee ku hauki rannasta.

Tarkoitus vielä laittaa kesällä katastuksen jälkeen kuivain.

Laitan kuvia kerhon sivulle heti kun saan kaikki palikat paikalleen.
dayton
'Senator'
'Senator'
Viestit: 305
Liittynyt: 04 Marras 2002, 02:00
Paikkakunta: Piikkiö

Viesti Kirjoittaja dayton »

Siinähän tuo 2,2 kevennetyllä/tasapainoitetulla alakerralla avarrettu kansi(myös pakokanavat) isomilla venttiileillä, puristusta nostettu, kunon rähinä nokka ja rukatut ruiskut.
Avatar
zoomer
OCF Member 2020
Viestit: 1460
Liittynyt: 14 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kiikka

Viesti Kirjoittaja zoomer »

2.0 cih Diesel voimalaitoshan se siellä pellin alla majailee...
moottorikoodia en tiedä
--One should always live a life like a dog.... If you cant eat it or play with it... Piss on it and walk away....--
Vectra B 2.6 V6 Sport -2001
Saab 9-3 2.0T -99
Avatar
mikkis
OCF Member 2016
Viestit: 1438
Liittynyt: 04 Maalis 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja mikkis »

Ja hei, ääni myös R6 C30NE tekniikalle
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
tunturista
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 288
Liittynyt: 30 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Villähde

Lisää yllätyksii

Viesti Kirjoittaja tunturista »

Juu tuohon mantaan on asennettu sit sellainen 1,9 SH lohko johon on asennetu 3.0 NE;n männät ja kierrot. Kantena edelleen 20XE 41/45 venoin 3.0NE imupuolella jyrkällä nokalla. Kesää ootellen ja pitävii kelejä.

Tarkoituksena on asentaa tai kokeilla viel 2,4 kampuralla ja sopivilla kierroilla venan nostooki jossain vaiheessa. Mut toi 1,9 kampura on kierrosherkempi.
EWO-500
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 837
Liittynyt: 26 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: SAWO

Viesti Kirjoittaja EWO-500 »

Pari Mantaa löytyy tallista:

Manta B Mantzel Evolution -76 C30NE (220HV)
Manta B -80 C30NE+Ahdin (320HV)
Manta B Gsi -87 C36NE+ Ahdin (tulossa ainakin 500HV)
Manta B Gsi -86 C30SE DOHC (204HV)
Manta B 400 -83 2.4E DOHC
Manta B i200 -83 2.0E (125hv)
Erikois Ooppelit ja niiden varaosat.

http://www.topstarcars.fi http://www.classicopel.fi


EI OLE RIEMULLA RAJAA KUN MANTAN KUTOSELLA AJAA....
Vastaa Viestiin