Opel-mallit 1:87

Keskustelua pienoismalleista, mittakaava vapaa, rakennussarjat, valmiiksirakennetut, radio-ohjattavat ym. sekä Opel-keräilyesineistä
rickys
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 29
Liittynyt: 24 Loka 2011, 18:29
Paikkakunta: Espoo/Lohja

Opel-mallit 1:87

Viesti Kirjoittaja rickys »

En löytänyt näille vielä topicia, joten avataan uusi.

Rupes tässä mietityttämään, että onko näitä kuinka paljon täällä keräilty? Itelle on kertynyt hyllyllinen sekalaista Opelia tuossa mittakaavassa vaikken oo niitä erityisesti keräillyt. Suurin osa ostettu Saksasta.

Ainakin classic motorshowssa näkyi olevan aika paljon esillä.

Kuva

Lyhyt inventaario:
Corsa A x6, Corsa B x5, Tigra A, Kadett C x4, Kadett D x5, Kadett E x22, Astra F x7, Astra G x6, Zafira x2, Ascona A x2, Ascona B x9, Ascona C x9
Calibra x4, Vectra A x16, Vectra B x7, Vectra C x3, Omega A x11, Omega B x9, Senator A x8, Monza x4, Senator B x5
Rekord PI, Rekord PII, Rekord A, Rekord C x6, Rekord E x12, Manta A x3, Manta B x2, KAD x2, GT x2, Vivaro x3, Blitz, Kapitän '51, P4, Olympia x2
yht. n. 180kpl
Vectra B STW -98
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Opel-mallit 1:87

Viesti Kirjoittaja ata »

Hieno kokoelma. Kyllä itse ainakin kerään myös tämän mittakaavan Opel-malleja, itse olen niitä hankkinut mm. kotimaasta, Ruotsista sekä Saksasta. OCF:n osastolla D-Kadettien välissä Classic Motorshowssa olleet mallit olivat pieni osa omasta kokoelmastani, viereisellä 6070-clubin osastolla Vatolan kokoelmasta.

Tämä on siitä mukava mittakaava, että monet mallit ovat mittatarkkuudeltaan ja usein yksityskohdiltaankin usein erinomaisia, mutta ne vievät vähemmän tilaa hyllyssä kuin isommat mallit... :)

Ja kyllä näitä moni muukin täällä keräilee, tämän foorumin kauttakin olen noita itse täältä ostanutkin.

Pitäisi tehdä jonkinlainen inventaario noista, mutta minulla taitaa olla esim. Kadett C, Ascona B ja Calibra-malleja kutakin toistakymmentä kappaletta erilaisia... voi olla enemmänkin. Kun taas esimerkiksi E-Kadetteja ei taida itselläni olla kuin alle 5 kpl erilaisia.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Avatar
Jaku
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2238
Liittynyt: 30 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Opel-mallit 1:87

Viesti Kirjoittaja Jaku »

Mulla olis noita Ascona B ja Manta B malleja myytäväksi asti, useita eri värejä... :wink:
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
Naveed123
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 07 Syys 2013, 12:07

Re: Opel-mallit 1:87

Viesti Kirjoittaja Naveed123 »

Tämä on siitä mukava mittakaava, että monet mallit ovat mittatarkkuudeltaan ja usein yksityskohdiltaankin usein erinomaisia, mutta ne vievät vähemmän tilaa hyllyssä kuin isommat mallit... :) :food:
**** NAVEED ****
Vastaa Viestiin