Kokemuksia 1.3 CDTI koneista
Kokemuksia 1.3 CDTI koneista
Miten ovat pelanneet? Tyyppiviat?
Moottori: 1248 cm3, teho 66 kW (90 hv)/4000 r/min, vääntö 200 Nm/1750-2500 r/min.
Jakopää: ketju.
Moottori: 1248 cm3, teho 66 kW (90 hv)/4000 r/min, vääntö 200 Nm/1750-2500 r/min.
Jakopää: ketju.
mulla on toiminut 130tkm ihan jees, MUTTA nyt alko ..ttuilla.
Nykii ,nypyttää tasakaasulla 1850-2000rpm 4,5,6 ajettaessa.
merkkihuollossa vaihtoivat egr venttiilin kun totesivat tietokoneellaan
vian olevan siinä ,mutta näin ei vaan ollut, nykiminen jatkuu edelleen
jopa hieman enemmän..
Kertokaa mikä siinä voi olla kun ei ne opelhuollossa tiedä(kiinnosta)??
Nykii ,nypyttää tasakaasulla 1850-2000rpm 4,5,6 ajettaessa.
merkkihuollossa vaihtoivat egr venttiilin kun totesivat tietokoneellaan
vian olevan siinä ,mutta näin ei vaan ollut, nykiminen jatkuu edelleen
jopa hieman enemmän..
Kertokaa mikä siinä voi olla kun ei ne opelhuollossa tiedä(kiinnosta)??
Tuota moottoria löytyy ainakin Fiatista (ja sen konserni tuotteista), Opelista, Suzukista jne...
Käsittääkseni peruskone on ihan luja, mutta CR-järjestelmän komponenteissa on normi (Bosch) yhteispaineruiskutusjäjestelmien ongelmia. Pieniä osia, mutta kalliita komponentteja.
j.h
Välillä tuo moottori on 1.2 tai 1,3, siis vaihtelee automerkin ja mallin mukaan.
Käsittääkseni peruskone on ihan luja, mutta CR-järjestelmän komponenteissa on normi (Bosch) yhteispaineruiskutusjäjestelmien ongelmia. Pieniä osia, mutta kalliita komponentteja.
j.h
Välillä tuo moottori on 1.2 tai 1,3, siis vaihtelee automerkin ja mallin mukaan.
Re: Kokemuksia 1.3 CDTI koneista
[quote="penak"]Miten ovat pelanneet? Tyyppiviat?
Moottori: 1248 cm3, teho 66 kW (90 hv)/4000 r/min, vääntö 200 Nm/1750-2500 r/min.
Hiukkassuodatinongelma: Alle 5tkm ajettu,jätti tielle, Hiukkassuodin tukossa.
HS. uusimisen jälkeen n.2tkm ja taas samat oireet,suodin menossa tukkoon,moottori ei ota kierroksia,kaasu pohjassa pienellä vaihteella ajoa 20 min. auttoi. Nyt ajettu n.35tkm, autom.hiukkassuodattimen "karstanpoisto-automatiikka polttaa" n.300km välein,aika outoa? Vm.2007
Paljonko Teillä keskikulutus?
polton aikana 4,5-5.0 L./100km,muuten kesäaikan kulutus 4,2-4,6 L./100km,ajotietokoneen mukaan. Talviajossa matkakulutus tippuu jopa alle 4 L.sadalla.
Kytkinongelma: N. 12tkm ajettu,kytkin luistaa isoimmilla vaihteilla.merkkihuollossa korjattiin takuuna.
Moottori: 1248 cm3, teho 66 kW (90 hv)/4000 r/min, vääntö 200 Nm/1750-2500 r/min.
Hiukkassuodatinongelma: Alle 5tkm ajettu,jätti tielle, Hiukkassuodin tukossa.
HS. uusimisen jälkeen n.2tkm ja taas samat oireet,suodin menossa tukkoon,moottori ei ota kierroksia,kaasu pohjassa pienellä vaihteella ajoa 20 min. auttoi. Nyt ajettu n.35tkm, autom.hiukkassuodattimen "karstanpoisto-automatiikka polttaa" n.300km välein,aika outoa? Vm.2007
Paljonko Teillä keskikulutus?
polton aikana 4,5-5.0 L./100km,muuten kesäaikan kulutus 4,2-4,6 L./100km,ajotietokoneen mukaan. Talviajossa matkakulutus tippuu jopa alle 4 L.sadalla.
Kytkinongelma: N. 12tkm ajettu,kytkin luistaa isoimmilla vaihteilla.merkkihuollossa korjattiin takuuna.
Itteäki kiinnostas tietää tuo hiukkassuodattimen karstanpoisto. Eli siis hiukkassuodatin poistaa tätä silmin nähtävää karstaa? Miten karstanpoisto teknisesti toimii/aktivoituu? Tunnistaako moottorinohjaus tämän karstan poiston tarpeen ja aktivoi sen itsestään vai onko karstanpoisto ohjelmoitu määrätyin kilometrivälein? Eli tarviiko näitä nykydieseleitä sen kummemmin kengittää erityisemmin vai toimiiko tämä karstanpoltto ilman erityistä kengitystä? Näkeekö näissä hiukkassuodatin dieseleissä mustaa savutusta enää ollenkaan? Vastauksia odotellen.
googletin tuossa hiukkasuodattimen toiminta niin löyty semmoinen topicci että tuskinpa sitä enää kukaan paremmin selittää ja jaksaa tännekkään niin paljoa kirjoittaa.
lukaseppas tuo läpi niin olet paljon enemmän perillä asiasta.
http://www.motiva.fi/fi/yjay/kuljetusal ... ttely.html
rullaat vähän alaspäin niin löytyy...
lukaseppas tuo läpi niin olet paljon enemmän perillä asiasta.
http://www.motiva.fi/fi/yjay/kuljetusal ... ttely.html
rullaat vähän alaspäin niin löytyy...
Re: Kokemuksia 1.3 CDTI koneista
25tkm ajettu ilman ongelmia. Kesällä (kesärajotukset ja 18" vanteet) meni löpöä ~5,1l/100km ja nyt talvirajoituksilla ja 16" kitkoilla näkyis menevän ~4,3l/100km. En oo ku kerran huomannu, kun tuo poistaa karstaa ja silloin kulutus oli jotai 6-7l/100km. Ja nämä siis D Corsan kopissa koettua.Stotting kirjoitti:penak kirjoitti:Miten ovat pelanneet? Tyyppiviat?
Moottori: 1248 cm3, teho 66 kW (90 hv)/4000 r/min, vääntö 200 Nm/1750-2500 r/min.
Hiukkassuodatinongelma: Alle 5tkm ajettu,jätti tielle, Hiukkassuodin tukossa.
HS. uusimisen jälkeen n.2tkm ja taas samat oireet,suodin menossa tukkoon,moottori ei ota kierroksia,kaasu pohjassa pienellä vaihteella ajoa 20 min. auttoi. Nyt ajettu n.35tkm, autom.hiukkassuodattimen "karstanpoisto-automatiikka polttaa" n.300km välein,aika outoa? Vm.2007
Paljonko Teillä keskikulutus?
polton aikana 4,5-5.0 L./100km,muuten kesäaikan kulutus 4,2-4,6 L./100km,ajotietokoneen mukaan. Talviajossa matkakulutus tippuu jopa alle 4 L.sadalla.
Kytkinongelma: N. 12tkm ajettu,kytkin luistaa isoimmilla vaihteilla.merkkihuollossa korjattiin takuuna.
Lisäteho kyllä kiinnostais, mutta huolettaa hieman miten se vaikuttaa moottorin elinikään ja auton takuuseen. Ajokorttikaa ei näköjään meinaa pysyä taskussa edes noin tehorajoitetulla autolla...miten lie menis, jos löylyä olis enemmän.
Re: Kokemuksia 1.3 CDTI koneista
"Ajokorttikaa ei näköjään meinaa pysyä taskussa edes noin tehorajoitetulla autolla...miten lie menis, jos löylyä olis enemmän."
Kokemusta rikkaampana voin kertoa että enemmällä teholla ei pysynyt.
Kokemusta rikkaampana voin kertoa että enemmällä teholla ei pysynyt.
Opel kadett C useita eri tekniikoilla 1,2-1,9 turbo
Re: Kokemuksia 1.3 CDTI koneista
[quote="penak"]Miten ovat pelanneet? Tyyppiviat?
Moottori: 1248 cm3, teho 66 kW (90 hv)/4000 r/min, vääntö 200 Nm/1750-2500 r/min.
Kytkin on lelu. Ajettu 40tkm ja taas luistaa. Kytkin vaihdettu takuuna 05/2008. Kuorma yleensä yksinajoa,ei vedetty perävaunua. Corsa 2007 malli kyseessä. Ihmettelen suuresti ettei muita "rehellisiä" täällä uikuttamassa samasta aiheesta?
Moottori: 1248 cm3, teho 66 kW (90 hv)/4000 r/min, vääntö 200 Nm/1750-2500 r/min.
Kytkin on lelu. Ajettu 40tkm ja taas luistaa. Kytkin vaihdettu takuuna 05/2008. Kuorma yleensä yksinajoa,ei vedetty perävaunua. Corsa 2007 malli kyseessä. Ihmettelen suuresti ettei muita "rehellisiä" täällä uikuttamassa samasta aiheesta?
Re: Kokemuksia 1.3 CDTI koneista
25tkm ajettu ilman ongelmia. Kesällä (kesärajotukset ja 18" vanteet) meni löpöä ~5,1l/100km ja nyt talvirajoituksilla ja 16" kitkoilla näkyis menevän ~4,3l/100km. En oo ku kerran huomannu, kun tuo poistaa karstaa ja silloin kulutus oli jotai 6-7l/100km. Ja nämä siis D Corsan kopissa koettua.
Aika huima ero kulutuksessa kesä/talvi, taitaa kesärenkaat olla kulutusta lisäävä tekijä?
Lisäteho kyllä kiinnostais, mutta huolettaa hieman miten se vaikuttaa moottorin elinikään ja auton takuuseen. Ajokorttikaa ei näköjään meinaa pysyä taskussa edes noin tehorajoitetulla autolla...miten lie menis, jos löylyä olis enemmän.[/quote]
Aika vaikea penkittää kun luistonestoa ei saa kytkettyä pois.
Hiukkas"kiihdytin" syö hyvin tehoa pienestä moottorista.
Aika huima ero kulutuksessa kesä/talvi, taitaa kesärenkaat olla kulutusta lisäävä tekijä?
Lisäteho kyllä kiinnostais, mutta huolettaa hieman miten se vaikuttaa moottorin elinikään ja auton takuuseen. Ajokorttikaa ei näköjään meinaa pysyä taskussa edes noin tehorajoitetulla autolla...miten lie menis, jos löylyä olis enemmän.[/quote]
Aika vaikea penkittää kun luistonestoa ei saa kytkettyä pois.
Hiukkas"kiihdytin" syö hyvin tehoa pienestä moottorista.
Re: Kokemuksia 1.3 CDTI koneista
Eiköhän penkitys onnistune...Stotting kirjoitti: Aika vaikea penkittää kun luistonestoa ei saa kytkettyä pois.
Hiukkas"kiihdytin" syö hyvin tehoa pienestä moottorista.
Sopivia sulakkeita pois, esim ASR/ABS, ESC/ESP, ESC/ESP pumpun iso sulake pois tai etupyörien abs anturien liittimet pois tai....
Testeri kiinni ESP järjestelmään penkityksen ajaksi, yleensä ABS/ESP putoaa pelistä pois.
j.h
Re: Kokemuksia 1.3 CDTI koneista
Eiköhän penkitys onnistune...
Sopivia sulakkeita pois, esim ASR/ABS, ESC/ESP, ESC/ESP pumpun iso sulake pois tai etupyörien abs anturien liittimet pois tai....
Testeri kiinni ESP järjestelmään penkityksen ajaksi, yleensä ABS/ESP putoaa pelistä pois.
Tänks, mielenkiintoista...
Sopivia sulakkeita pois, esim ASR/ABS, ESC/ESP, ESC/ESP pumpun iso sulake pois tai etupyörien abs anturien liittimet pois tai....
Testeri kiinni ESP järjestelmään penkityksen ajaksi, yleensä ABS/ESP putoaa pelistä pois.
Tänks, mielenkiintoista...