DPF poltto OpCommilla

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

DPF poltto OpCommilla

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Miten teillä, jotka olette OpComin avulla tehdeet DPF:n pakkopolttoa, niin kadottaako polton käynnistymisen jälkeen OpCom yhteyden?

Kokeilin tuota eilen kaksikin kertaa ja poltto kyllä käynnistyy, mutta heti kohta sen jälkeen OpCom menettää yhteyden ECU:un :o .
Konetyyppinä on Z19DTR eli käytännössä siis 1.9 diesel. Tarkkaan ottaen tuota Z19DTR (tuplaturbo) valintaa ei löydy, mutta kaikki toimii ihan ok kun valitsee esim Z19DTH. Ainoastaan vain toisen turbon (isomman) ohjaustiedot (PWM-säätö) puuttuu.

Toinen kysymys, kun nyt OpCom ei enää polton aikana päivitä mitään tietoja tuohon "polttoikkunanäyttöön" , niin lopettaako moottorin ECU kuitenkin polton, kun se on saatu valmiiksi?
Itsellä ei usko riittänyt odottamaan vaan sammutin auton n. 5 min polton jälkeen. Käynnistin sitten vielä kokeeksi uudelleen ja kutakuinkin samalla tavalla siten itse sammutin auton. Hyvin kai se poltto onnistui, kun prosentit olivat ennen kokeilua 50 % ja näiden kahden "lyhyehkön" pakkopolton jälkeen 16 %.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: DPF poltto OpCommilla

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Rookeri kirjoitti: 03 Tammi 2021, 13:35 Mulla tuo poltto yleensä meni loppuun asti ja näyttöön tuli teksti että valmis. Aikaa meni semnoset 10-15min riippuen miten tukossa oli. Kyllä mäki sen keskeytin jos näyttö jumiutui tai tuli joku herja. Koitat vaa riittävän monta kertaa nii silleen se mulla alkoi pelaa ettei yhteys katkennu.
Miten se poltto meni loppuun?
Tippuiko kierrokset sieltä 3500 rpm tyhjäkäynnille itsestään vai miten?

Jännä juttu tosiaan, kun tuo yhteys OpCommilla katkesi lähes heti kun oli polton käynnistänyt ja näyttö jäätyi. Ei saanut yhteyttä takaisin polton aikana vaikka kävi valikosta pois ja palasi takaisin. Sama "jäätynyt" ikkuna vain näytössä. Heti kun auton sammutti virta-avaimesta ja virrat takaisin, niin yhteys palasi.

Katsoin jälkikäteen WIS:stä, niin poltolle annetaan ajaksi n. 10 min :kahvia: .
Joten liian hätäinen asian suhteen ilmeisesti olin.... :-?
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: DPF poltto OpCommilla

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Joo, kokeillaan seuraavan kerran :peukku:
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Vastaa Viestiin