Opel Vivaro 2.5 cdti ei käynnisty.

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
lampska
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 27 Maalis 2021, 00:36

Opel Vivaro 2.5 cdti ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja lampska »

Hei! Pohjustan vähän tarinaa aluksi. Ostin tuossa taannoin vivaron minkä ongelmana oli että käynnistyy hiukan huonosti nyt kovilla talvipakkasilla että on käyttänyt starttispraytä + webasto, niin lähtee sujuvasti käymään minäpä ajattelin että no eipä se suuremmoinen vika voi olla... Ensin lähdettiin liikkeelle hehkuista. Toimii. hehkureleen mittasin pihtimittarilla, tulee 45a kunnes laskee hitaasti. No tässä vaiheessa kokeilinkin sitten lämpimänä käymään. Voi perse eipä lähde lämpimänäkään. löin auton käymään ja kurkkasin että no perhana suutinhan tuossa vuotaa pohjatiivisteestä. Suutin irti kalvaa kolo uusi pohjatiiviste. tämähän oli helppo. No ei, ei minkäännäköistä vaikutusta. Sitten suuttimen paluuvuotoja kattelemaan. 5min käynnissä ja pulloihin dieselit. Sieltähän yhdestä tulee oikeen reilusti 3x ainakin enemmän kuin muista muut aika tasasesti. Voi perse, taas suutin jumppaa... tilaa suutin. Perse eihän se nyt vieläkään lähde käymään.. :banghead: ala tutkimaan miksi "pässinkives" polttoaine linjasta ennen suodatinta sitten koko ajan on löysä ja linja ei pysy ikinä kovana. Huomaa useampi vuotokohta. Tee koko linja uudestaan tankilta saakka, kiveksen lisäksi lisää takaisku vielä linjaan. Vaihda samalla polttoainesuodatin. no nyt perhana linja pysyy ja saa kiveksestä paineistettuakin linjaa, testaus... No ei tietenkään, miksi se nyt olisikaan lähtenyt.. Lue ja tutki videoita ja näe että useammalla on jostain syystä tankissa olevalla kuvulla ollut ongelma että ottaa jostain ilmaa väliin syystä X (malli missä siis ei ole pumppua). Hommaa sellainen missä on pumppu sitten samalla. no.. nyt ei sitten suodatinkotelo jaksa pitää painetta minkä pumppu tekee vaan pursuaa tiivisteen välistä pois... Torxi ruuvi niin piukalla kuin sen oikeastaan saa... Tässä kohtaa päätin jälleen mennä internetin ihmeelliseen maailmaan ja tulla kertomaan teille tämän tarinan ja toivoa apua ongelmaan. lisätään vielä vähän lisätietoja.. Rail paineet tyhjäkäynnillä 330bar. kaasua painaessa helposti sitten siellä 600bar paikkeilla. ainoat vikakoodit mitkä tulee opcom on additional electricial heater. relay 2. tämän en itse ainakaan usko aiheuttavan ongelmia. Onko tässää nyt sitten jako perseellän vai mitä V****A ? Starttisprayllä kun laittaa käymään käy oikein nätisti ei savuta. vedot tallella.
lampska
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 27 Maalis 2021, 00:36

Re: Opel Vivaro 2.5 cdti

Viesti Kirjoittaja lampska »

Lisätään vielä että kuuluuko tuon siirtopumpun tuossa keulalla siristä koko ajan. Ja startatessa railin paineet on aika alhaiset muistaakseni 10.8bar on kun laitata virrat päälle ja sitten kun lähtee starttaamaan niin nousee ehkä sinne 50bar tienoille.
lampska
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 27 Maalis 2021, 00:36

Re: Opel Vivaro 2.5 cdti

Viesti Kirjoittaja lampska »

Lisätään vielä tarinaan että tuo mallin kupu missä on pumppu niin kuuluu toisentyyppiselle suodatinkotelolle. lisäksi vikakoodeiksi antaa additional electricial heater relay 1,2,3ja 4 ja egr. Egr tutkisin tänään ja se olikin tukittuna jonkun edeltävän toimesta ja vikakoodi tulee varmasti rikkinäisestä egr:stä mutta vaikuttaisiko se vikakoodi eculle ettei anna käynnistyä? kun pakopaineenputki on kuitenkin on tukittuna. Päivitellään tänne sitä mukaa tietoja kun itselle jotain selviää, jos näistä jollekkin olisi jotain apua. vaikka sitä itsekin kovasti kaipaan.. Luulen että seuraava projekti tulee olemaan tuo korkeapainepumpun aukaisu ja jakopään availua..
lampska
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 27 Maalis 2021, 00:36

Re: Opel Vivaro 2.5 cdti

Viesti Kirjoittaja lampska »

Niin ja mittarilukemaakin on vasta vaivaiset 420tkm.
Vastaa Viestiin