Vectra c Z19dth:n mystinen paine-ero
Vectra c Z19dth:n mystinen paine-ero
Nyt on pallo pikkuusen hukassa. Aloin metsästämään syytä pakokaasujärjestelmän paine-eroon lähtökohdasta -2 kpa.
On vaihdettu paine-eroanturi, molemmat lampötila-anturit, dpf ja vedetty paine-eroanturille uusi letku pöntöltä moottoritilaan tukkeuman poissulkemiseksi. Pakoputkisto on hiukkaspöntöltä asti perään uutta (500000 km tulossa, notta sikis uusittu noin raakasti). Katilta häkäpönttöön olevaan putkeen hitsasin uuden jouston (tyhmyyttäni; Saksasta olisi saanu samaan hinttan uuden putken mutkineen...). Tuossa operaatiossa on tarinan ainoa ns. muuttuja; jouduin pikku mittavirheen vuoksi hitsaamaan joston toiseen päähän vanhan putken ja jouston sisään supistavan natsan tartuntapelliksi.
No, lopputulemana paine-ero edelleen - 2 kpa tyhjäkäynnillä. Kuormittaessa/kiihdyttäessä nousee plussalle, jopa 5-6, mutta ajossa seilaa -1 - 0 kpa välillä. Regeneroi normaalia taajemmin ja kulutus pikkuajossa korkea. Pitkässä ajossa normi 5,5 l/satku.
Mikä ihme pitää lukemat alipaineen puolella? Mikä tuon voi selittää? On testattu OP Com, delphi, Hella, Bosch, ..., sama lopputulos.
Nyt ammattimiehet, vinkkiä peliin, kiitos!!
On vaihdettu paine-eroanturi, molemmat lampötila-anturit, dpf ja vedetty paine-eroanturille uusi letku pöntöltä moottoritilaan tukkeuman poissulkemiseksi. Pakoputkisto on hiukkaspöntöltä asti perään uutta (500000 km tulossa, notta sikis uusittu noin raakasti). Katilta häkäpönttöön olevaan putkeen hitsasin uuden jouston (tyhmyyttäni; Saksasta olisi saanu samaan hinttan uuden putken mutkineen...). Tuossa operaatiossa on tarinan ainoa ns. muuttuja; jouduin pikku mittavirheen vuoksi hitsaamaan joston toiseen päähän vanhan putken ja jouston sisään supistavan natsan tartuntapelliksi.
No, lopputulemana paine-ero edelleen - 2 kpa tyhjäkäynnillä. Kuormittaessa/kiihdyttäessä nousee plussalle, jopa 5-6, mutta ajossa seilaa -1 - 0 kpa välillä. Regeneroi normaalia taajemmin ja kulutus pikkuajossa korkea. Pitkässä ajossa normi 5,5 l/satku.
Mikä ihme pitää lukemat alipaineen puolella? Mikä tuon voi selittää? On testattu OP Com, delphi, Hella, Bosch, ..., sama lopputulos.
Nyt ammattimiehet, vinkkiä peliin, kiitos!!
Re: Vectra c Z19dth:n mystinen paine-ero
Niin ja mitään vikakoodeja tahi merkkivaloja ei ole ollut missään vaiheessa
Re: Vectra c Z19dth:n mystinen paine-ero
Tarkenan vielä; mikähän on oikea paine-ero??
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13467
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Vectra c Z19dth:n mystinen paine-ero
Näille kun ei tuetääkseni ole olemassa mitään ohjearvoja. Jos olisi vikakoodi niin diagnoosi ohjeessa voisi olla ympäripyöreästi jotakin arvoja.
Kuinka usein tuo sitten regenoi
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12644
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Vectra c Z19dth:n mystinen paine-ero
Sytytysvirta PÄÄLLÄ
Dieselhiukkassuodatin 0 ... 1 KPa
0,49 ... 0,51 V
Moottori käy joutokäynnillä, käyttölämpimänä
Kaikki kulutuslaitteet pois päältä
Kaasupoljinta ei paineta
Dieselhiukkassuodatin 0 ... 100 KPa
0,49 ... 1,20 V
Re: Vectra c Z19dth:n mystinen paine-ero
Oliko tässä opetusta/nollausta paine-eroanturille? Samoin tuleeko anturille 5v syöttö perille? Mikä on signaalijännitteen taso kun näyttää miinusta?
Re: Vectra c Z19dth:n mystinen paine-ero
Kiitokset! miepä tsekkaan ja raportoin nuo jännitteet.
Mistähän tuon opetuksen voisi varmistaa/tsekata?
Mistähän tuon opetuksen voisi varmistaa/tsekata?
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12644
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Vectra c Z19dth:n mystinen paine-ero
Vaihdon jälkeen on suoritettava ohjelmointi ,että se tavallaan on se opetus.
Re: Vectra c Z19dth:n mystinen paine-ero
Mitenhän se ohjelmointi tehdään, nimim. kädetön näissä hommissa??
Re: Vectra c Z19dth:n mystinen paine-ero
Noniin, mitatut arvot:
Virta pois; - 2 kpa ja 0,39 V
Lämpimänä -2 kpa ja 0,41 V, apulaitteet pois päältä. Paine-eroanturi toimii ajaessa, mutta ei oikein.
Virta pois; - 2 kpa ja 0,39 V
Lämpimänä -2 kpa ja 0,41 V, apulaitteet pois päältä. Paine-eroanturi toimii ajaessa, mutta ei oikein.
Re: Vectra c Z19dth:n mystinen paine-ero
Tekillä, eli millä?
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12644
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Vectra c Z19dth:n mystinen paine-ero
Tech2
Saattaapi tuo Op-comillakin onnistua.
Saattaapi tuo Op-comillakin onnistua.
Re: Vectra c Z19dth:n mystinen paine-ero
Kiinan delphillä tehty, ei muutu miksikään
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12644
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Vectra c Z19dth:n mystinen paine-ero
Otetaas toinen lähestymistapa.
Ota liitin irti pakokaasujen painetunnarista ja mittaa jännite johtosarjan liittimestä nastojen 1 ja 2 väliltä virrat päällä.
Mitä näyttää?
Ota liitin irti pakokaasujen painetunnarista ja mittaa jännite johtosarjan liittimestä nastojen 1 ja 2 väliltä virrat päällä.
Mitä näyttää?