Sivu 2/3

Re: P0300 astra G 2,0tdi

Lähetetty: 02 Touko 2021, 19:16
Kirjoittaja Rak
Mittaa jokainen purkki ja kato onko vastus sama. Ennen sitä etsisin vikaa alipaineletkuista ja - kelloista.

Re: P0300 astra G 2,0tdi

Lähetetty: 02 Touko 2021, 19:26
Kirjoittaja kalle3
Letkut ja kellot käyty läpi kokoimupuoli putsattu ei pitäs sieltä johtua

Re: P0300 astra G 2,0tdi

Lähetetty: 02 Touko 2021, 20:28
Kirjoittaja Rak
Alipainekellot ehjät?

Re: P0300 astra G 2,0tdi

Lähetetty: 03 Touko 2021, 16:54
Kirjoittaja kalle3
Nyt EGR vahettu ja valo sammu, Olitte oikeassa koodi oli P0400 vaihdan vielä kampiakselin asentotunnistimen

Re: P0400 astra G 2,0tdi

Lähetetty: 03 Touko 2021, 20:38
Kirjoittaja Juho M-P
Älä vaihda tunnistinta. Ei se vika ole siinä. P0400 on alipainejärjestelmän/EGR:n koodi

Re: P0400 astra G 2,0tdi

Lähetetty: 03 Touko 2021, 20:47
Kirjoittaja kalle3
Ajatelin kun tyhjäkäynti on tasanen vähänkin kun kaasutat käy epätasasesti isomilla kieroksilla toimii paremin. Epäilen pumppuvikaa olen kyllä ajanu tuollasena jo 5 vuotta ajettu Yht. 560Tuh

Re: P0400 astra G 2,0tdi

Lähetetty: 04 Touko 2021, 13:26
Kirjoittaja Teuwo
Kampuran asentoanturi jos on p*skana häviää jenkakellosta toiminta ja auto menee vikatilaan - mutta sillä voi kyllä ajaa ihan täysiään, voimaa vaan ei ole kummoisesti vikatilan takia.

Itse ruiskutuksen ajoitukseen se ei meinaa mitään - VP44 pumpussa on sisällä hammaskehä ja sitä lukeva kiertokulma-anturi, jonka tiedon perusteella ajoitetaan ruiskutusennakko.
Auto siis lähtee ihan normaalisti käyntiin, käy ihan OK, jne. ilman lohkon kyljessä olevaa kammen asentoanturia.

Karkea tyhjäkäynti voi johtua ihan vaan kuluneista suutinkärkistä, sumu ei ole enää niin hienoa.
Tämä on hyvin mahdollista varsinkin jos polttoaineensuodatinta on vaihdettu vähän laiskalla tahdilla.

Re: P0400 astra G 2,0tdi

Lähetetty: 04 Touko 2021, 14:35
Kirjoittaja kalle3
Suutimet vaihdetu testatuihin 1kk sitten samalla vaihdoin p-letkut ja putsasin imuaukot.Tyhjäkäyni tosi hyvä siitä eteenpäin käy kui kolmella sylinterillä ja savuaa ja haisee naftalle, mitä lämpimämpi ilma tai moottori sen paremmin toimii Kulutus noin 8l 100km eli aikapaljon ei Kuluta öljyä

Re: P0400 astra G 2,0tdi

Lähetetty: 04 Touko 2021, 16:41
Kirjoittaja Juho M-P
Tuo johtuu syöttöpumpun ennakonsäätimen jumittamisesta.

Re: P0400 astra G 2,0tdi

Lähetetty: 04 Touko 2021, 17:47
Kirjoittaja kalle3
Eli vaatii pumpun irotuksen minulla olis kyllä toinen ehjä pumppu. Olisi pitänyt laitaa samalla kun moottori oli muutenkin levälään No tulihan tuo P0400 kuntoon

Re: P0400 astra G 2,0tdi

Lähetetty: 04 Touko 2021, 18:22
Kirjoittaja Teuwo
Ennakonsäätäjän mäntä on kyllä jäähdyttimen puolella pumpun runkoa, eikä lohkon puolella.
Eli sen männän voisi ehkä vaihtaa pumppu paikallaankin, mutta jos pesä, jossa se liikkuu, on kulunut huonoksi niin siihen se pelkän männän vaihtaminen ei toki auta mitään.

Vaihto-operaatio, jos edes mahdollinen, vaatisi kyllä suurta huolellisuutta jotta pumppuun ei pääse likaa.

Re: P0400 astra G 2,0tdi

Lähetetty: 04 Touko 2021, 18:39
Kirjoittaja kalle3
Täytyy tutkia irto pumppua minkalainen operaatio olisi.Voi olla että annan koneen röpötellä ja jatkan matkaa, ei maailma yhden Opelin savuihin kuole

Re: P0400 astra G 2,0tdi

Lähetetty: 05 Touko 2021, 14:09
Kirjoittaja kalle3
Tutkailin irto pumppua ja aukaisin luukun pumpun kupeesta alareunasta kaksi ruuvia kansiauki.Siellä on jousi joka painaa mäntää mäntä liikuu mutta ei tule ulos ,Pitäskö tulla

Re: P0400 astra G 2,0tdi

Lähetetty: 05 Touko 2021, 15:03
Kirjoittaja kalle3
Eipä lähe pitäis purkaa pumpun sisuskalut ulos,Eikö tuon pitäisi olla kunnossa kun mäntä liikuu sormin

Re: P0400 astra G 2,0tdi

Lähetetty: 05 Touko 2021, 15:29
Kirjoittaja Juho M-P
Ei se sitä kerro. Sähkösesti ja polttoaineen siirtopaineella ei välttämättä jaksa. Noin ne hajoaa vanhemmiten