Insignian madallus

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
ab^]
OCF Member 2017
Viestit: 360
Liittynyt: 09 Loka 2011, 00:46
Paikkakunta: Oulu

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja ab^] »

Janza1985 kirjoitti: 07 Maalis 2021, 09:15
ab^] kirjoitti: 06 Maalis 2021, 23:21 Ois postissa tulollaa eibachin jouset tuohon faceliftiin, onko tuossa etuveto insignian alustassa mitään erikoisuutta jousien vaihdon suhteen? Jäykkyys säätyvät iskarit löytyy.
Ei oikestaan muuta ku se et etuiskarien alapäässä on karmee nippu johtoja :lol: Ja helvetin tiukassa ne liittimet, kaikki ei lähteny suosiolla irti niin annoin olla, sopii tulemaan pyöränkotelosta pois ja saa vaihdettua helposti kuitenkin. Takana joutu kangella kääntämään ripustusta alas et sai jousen väliin.
Selvä. Kiitos tiedosta, täytyy siis noita johtoja varoa. Tarkoitus on ottaa tolpat irti ja käyttää läheisellä korjaamolla puristimessa jousien vaihdossa, kun itsellä ei ole jousipuristimia.
Insignia A2 1.6Turbo OPC-line sedan
Ex.Vectra B1 2.0 STW ''Sia''
Ex.Vectra B1 2.5V6 STW
Ex.Vectra B1 -96 2.0 sport ''Hibbi''
Ex.Omega A 2.0i -89
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Kannattaa ne yläpään kääntölaakerit samalla uusia. Tosin itellä kesti muutaman kk uudet mutta silti
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
ab^]
OCF Member 2017
Viestit: 360
Liittynyt: 09 Loka 2011, 00:46
Paikkakunta: Oulu

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja ab^] »

Nuita olen yrittänyt etsiä tarvikkeena, ja motonetin lisäksi kaksi varaosaputkaa kyselleenä ei tähän faceliftiin kukaan uskalla myydä. Onkohan täällä tietoa onko nuo kääntölaakerit/yläpäät samat prefaceliftissä? Merkkiliikkeestä en oo kysynyt hintaa, täytyy maanantaina soittaa ja kysyä.
Insignia A2 1.6Turbo OPC-line sedan
Ex.Vectra B1 2.0 STW ''Sia''
Ex.Vectra B1 2.5V6 STW
Ex.Vectra B1 -96 2.0 sport ''Hibbi''
Ex.Omega A 2.0i -89
ab^]
OCF Member 2017
Viestit: 360
Liittynyt: 09 Loka 2011, 00:46
Paikkakunta: Oulu

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja ab^] »

Nyt ois viikon ollu tuossa facelift opc-line sedanissa tuo eibach pro kitti. Käytännössähän auto ei madaltunut yhtään vakiosta, mutta jämäkämpi ja vakaampi ajettava tuli. Asennus oli erittäin helppo, kun edessä huomasi miten se iskarin liitin hässäkkä toimii. Yläpäitä en vaihtanut, vanhat oli vielä hyvät. Vaihdetaan sitten kun vaihdellaan ilma alusta seuraavaksi, varmaan vuoden tai parin päästä..
Insignia A2 1.6Turbo OPC-line sedan
Ex.Vectra B1 2.0 STW ''Sia''
Ex.Vectra B1 2.5V6 STW
Ex.Vectra B1 -96 2.0 sport ''Hibbi''
Ex.Omega A 2.0i -89
Avatar
Janza1985
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 921
Liittynyt: 26 Tammi 2012, 09:26
Paikkakunta: Kuopio

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja Janza1985 »

ab^] kirjoitti: 28 Maalis 2021, 09:58 Nyt ois viikon ollu tuossa facelift opc-line sedanissa tuo eibach pro kitti. Käytännössähän auto ei madaltunut yhtään vakiosta, mutta jämäkämpi ja vakaampi ajettava tuli. Asennus oli erittäin helppo, kun edessä huomasi miten se iskarin liitin hässäkkä toimii. Yläpäitä en vaihtanut, vanhat oli vielä hyvät. Vaihdetaan sitten kun vaihdellaan ilma alusta seuraavaksi, varmaan vuoden tai parin päästä..
Erikoista, oisko sitten sport alusta ollut jo vakiona, minulla sen 30mm putos kyllä...
Insignia Hatchback A20DTE
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Paljon siellä on nyt ne napakaarimitat?
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
ab^]
OCF Member 2017
Viestit: 360
Liittynyt: 09 Loka 2011, 00:46
Paikkakunta: Oulu

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja ab^] »

DEAD kirjoitti: 28 Maalis 2021, 11:17 Paljon siellä on nyt ne napakaarimitat?
380 edessä ja 360 takana. Aikaisemmin tuli ulkomuistista väärää tietoa :bonk:
Insignia A2 1.6Turbo OPC-line sedan
Ex.Vectra B1 2.0 STW ''Sia''
Ex.Vectra B1 2.5V6 STW
Ex.Vectra B1 -96 2.0 sport ''Hibbi''
Ex.Omega A 2.0i -89
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Itellä oli mitat omassani a1 farkussa hr -30 jousilla ja uusilla bilsteinin iskareilla edessä 375 mm takana 365 mm. Kippo on dieselillä ja automaatilla. Jousisarja tais olla siten että alko keulan kilot siitä mitä keulan massa ol otteella kun toinen vaihtoehto oli että samalla kilolle päätty kantavuus
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
ab^]
OCF Member 2017
Viestit: 360
Liittynyt: 09 Loka 2011, 00:46
Paikkakunta: Oulu

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja ab^] »

Okei. Eli autossa oli varmaankin sitten valmiiksi väsynyt sportti alusta alla ja siksi ei juurikaan madaltunut. Näkyy suurinpiirtein linjassa kuiten olevan napakaari mitat.
Insignia A2 1.6Turbo OPC-line sedan
Ex.Vectra B1 2.0 STW ''Sia''
Ex.Vectra B1 2.5V6 STW
Ex.Vectra B1 -96 2.0 sport ''Hibbi''
Ex.Omega A 2.0i -89
Avatar
GTSV6TURBO
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 37
Liittynyt: 02 Loka 2012, 21:46
Paikkakunta: Heinävesi

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja GTSV6TURBO »

Moro! Onko kellään kokemusta insignia b grand sport 20mm spacerit?? Alkuperäisillä 245X35X20 renkailla ja vanteilla mahtuuko pyörii ettei ota kiinni? Myöhemmin vielä ajattelin laittaa eibach 30mm jouset.
Kilikkine
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 26 Elo 2021, 05:02

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja Kilikkine »

ab^] kirjoitti: 28 Maalis 2021, 09:58 Nyt ois viikon ollu tuossa facelift opc-line sedanissa tuo eibach pro kitti. Käytännössähän auto ei madaltunut yhtään vakiosta, mutta jämäkämpi ja vakaampi ajettava tuli. Asennus oli erittäin helppo, kun edessä huomasi miten se iskarin liitin hässäkkä toimii. Yläpäitä en vaihtanut, vanhat oli vielä hyvät. Vaihdetaan sitten kun vaihdellaan ilma alusta seuraavaksi, varmaan vuoden tai parin päästä..
Olisiko kuvia ennen jälkeen jousien vaihdon ja oliko mikä sarja mikä meni alle?linkkiä?
Itsellä samanlainen 16vuoden OPC line sedan facelift inkku ja mietinnässä reilumpi madallus kesäksi.kuvien perusteella osaisi vaan nähdä riittääkö pelkät jouset vai tarvitseeko säädettävän.
ab^]
OCF Member 2017
Viestit: 360
Liittynyt: 09 Loka 2011, 00:46
Paikkakunta: Oulu

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja ab^] »

Kilikkine kirjoitti: 22 Joulu 2021, 23:01
ab^] kirjoitti: 28 Maalis 2021, 09:58 Nyt ois viikon ollu tuossa facelift opc-line sedanissa tuo eibach pro kitti. Käytännössähän auto ei madaltunut yhtään vakiosta, mutta jämäkämpi ja vakaampi ajettava tuli. Asennus oli erittäin helppo, kun edessä huomasi miten se iskarin liitin hässäkkä toimii. Yläpäitä en vaihtanut, vanhat oli vielä hyvät. Vaihdetaan sitten kun vaihdellaan ilma alusta seuraavaksi, varmaan vuoden tai parin päästä..
Olisiko kuvia ennen jälkeen jousien vaihdon ja oliko mikä sarja mikä meni alle?linkkiä?
Itsellä samanlainen 16vuoden OPC line sedan facelift inkku ja mietinnässä reilumpi madallus kesäksi.kuvien perusteella osaisi vaan nähdä riittääkö pelkät jouset vai tarvitseeko säädettävän.
Ei oo kuvia, mutta jos sulla myös on tehtaan madallus niin kuvittele 10-15mm korkeammaksi se auto. Itse olisin jättäny vakio jouset kun oli niillä matalampi.
Insignia A2 1.6Turbo OPC-line sedan
Ex.Vectra B1 2.0 STW ''Sia''
Ex.Vectra B1 2.5V6 STW
Ex.Vectra B1 -96 2.0 sport ''Hibbi''
Ex.Omega A 2.0i -89
Kilikkine
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 26 Elo 2021, 05:02

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja Kilikkine »

Okei,sitten se mulla taitaa olla ihan normi alusta 400/395 napakaari mitat. 40-50mm kun saisi alemmas niin olisi aika sopiva joten taitaa olla säädettävän alustan osto kesäksi
imaC
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 668
Liittynyt: 06 Syys 2006, 19:31
Paikkakunta: JANAKKALA

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja imaC »

Mulla oli farkku insigniassa vmaxx -45/40 ja se tipahti ihan mukavasti silloin... napakaari mittoja en muista mut kuvan saa tarvittaessa s-postiin...
Kilikkine
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 26 Elo 2021, 05:02

Re: Insignian madallus

Viesti Kirjoittaja Kilikkine »

Mistäs sitä lähtisi etsimään facelift hatchback inkkuun alustaa.vaihtoehtona mitä itse löytänyt niin joko jouset tai säädettävää alustaa hintaan 1000€ ja siitä eteenpäin. A inkkuun kyllä löytyy hyvin alustoja mutta tuo facelift tuo oman lisänsä etsimiseen ja näihin en pikaisella googletuksella hirveästi löytänyt vaihtoehtoa. Eroaako A inkun ja faceliftin alusta toisistaan miten paljon kun noita 40mm madaltavia jousia kyllä löytyisi muttei faceliftin. 40-50mm tiputus alaspäin olisi oikein optimaalinen.
Vastaa Viestiin