äänenvaimennusmateriaalit
Re: äänenvaimennusmateriaalit
^Tuo 2 pakettia riitti juuri farkku astran konttiin + kontin kylkiin. Eli ei varmaan kaukana tuosta sinun tarpeesta tuo.
Astra J sport tourer 2.0cdti A
Re: äänenvaimennusmateriaalit
olisko kellään tiedossa missään mestassa tarjouksessa vibroa tai dynamattia..?
pitäs omegaa saada viel vähän hiljasemmaks joten ainakin ovet tulee käsiteltyä, yheen oveen menee varmaan joku 1.2m2?? vai enemmän? täysin äänettömäksi ei tarvi saada mut kuhan vähän hiljenis
pitäs omegaa saada viel vähän hiljasemmaks joten ainakin ovet tulee käsiteltyä, yheen oveen menee varmaan joku 1.2m2?? vai enemmän? täysin äänettömäksi ei tarvi saada mut kuhan vähän hiljenis
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Re: äänenvaimennusmateriaalit
99€ on ainakin Joensuussa EastAudiolla tuo 40 levyn paketii SilentCoatia. -> http://www.eastaudio.fi/app/shop/list/- ... /cat_id/42
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Re: äänenvaimennusmateriaalit
sainkin paikalliselta puljulta 80€ loota
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Re: äänenvaimennusmateriaalit
Tarkoitus olisi äffäläisestä farkku astmasta katto vaimentaa,tuuppaa rämisemään ja vibraamaan aika pahasti isommalla soitellessa
Kenelläkään mitään kokemusta,pysyykö katossa tavalllinen 4mm bitumi,vai pitääkö tässä rueta miettimään kalliimpia ratkaisuja
Kenelläkään mitään kokemusta,pysyykö katossa tavalllinen 4mm bitumi,vai pitääkö tässä rueta miettimään kalliimpia ratkaisuja
Re: äänenvaimennusmateriaalit
4mm bitumi ei pysy.
osta silent coattia peruspakkaus 29€ 8 palaa, sillä vaimentaa koko katon, jossei kauttaaltaan, niin pahimmat kohdat.
isoimmat pellinpalaset kantsii vetää tuplana.
osta silent coattia peruspakkaus 29€ 8 palaa, sillä vaimentaa koko katon, jossei kauttaaltaan, niin pahimmat kohdat.
isoimmat pellinpalaset kantsii vetää tuplana.
-Ei se mikään ruusu oo, mut kukkiiha ne perunatki-
-when you can do it, why not overdo it-
-when grip ends, drifting begins-
-when you can do it, why not overdo it-
-when grip ends, drifting begins-
Re: äänenvaimennusmateriaalit
Onko kukaan kokeillut armaflexillä vaimentaa vai pitääkö mun olla ensimmäinen?
Re: äänenvaimennusmateriaalit
bitumi on muuten hyvää mutta iso töinen asentaa
Re: äänenvaimennusmateriaalit
armaflex ei vaimenna, se absorboi.
eli tarvitset kerroksen vaimennusmattoa joka poistaa matalat taajuudet peltiä pärisyttämästä, siihen päälle armaflexiä absorboimaan korkeataajuiset kohinat.
entäs alpha damp, siinä on jäykkää tavaraa!!
kuvassa 10cm x 10cm kokoinen palanen alpha damppia ja täysinäinen litra maitoa lapun päällä.
eli tarvitset kerroksen vaimennusmattoa joka poistaa matalat taajuudet peltiä pärisyttämästä, siihen päälle armaflexiä absorboimaan korkeataajuiset kohinat.
entäs alpha damp, siinä on jäykkää tavaraa!!
kuvassa 10cm x 10cm kokoinen palanen alpha damppia ja täysinäinen litra maitoa lapun päällä.
-Ei se mikään ruusu oo, mut kukkiiha ne perunatki-
-when you can do it, why not overdo it-
-when grip ends, drifting begins-
-when you can do it, why not overdo it-
-when grip ends, drifting begins-
-
- 'Kadett'
- Viestit: 32
- Liittynyt: 23 Helmi 2011, 12:58
- Paikkakunta: Vaasa
Re: äänenvaimennusmateriaalit
Onko helppo levittää ?Mrop kirjoitti:armaflex ei vaimenna, se absorboi.
eli tarvitset kerroksen vaimennusmattoa joka poistaa matalat taajuudet peltiä pärisyttämästä, siihen päälle armaflexiä absorboimaan korkeataajuiset kohinat.
entäs alpha damp, siinä on jäykkää tavaraa!!
kuvassa 10cm x 10cm kokoinen palanen alpha damppia ja täysinäinen litra maitoa lapun päällä.
Oma vekkuli on vedetty etuovet 2x dynamat extreme, takaovet 3x vibroplastilla ja peräluukku ~10 levyä vibroa. Toimii
Vielä piti tänä kesänä laittaa katto ja pohja mutta se on vähän jäänyt. Nytkin kyllä jo melko hiljainen auto eikä rämise mistään suunnasta.
Re: äänenvaimennusmateriaalit
Nostetaas. Astra-f eristys tulossa työn alle lähiaikoina. Kaikkiin peltipintoihin laitan stp black goldia ja varmaan suurimpiin koteloihin sekä kattoon myös ohuempaa 4mm splen mattoa. 8mm matossa hinta pomppaa selkeästi, niin mietityttää, että olisikohan sitten teholtaankin sijoittamisen arvoista?
Onko nykyään niin, että kierrätysräteistä tehtyä lumppumattoa ei enää kukaan käytä esim. ovipaneelien taustaan liimattuna? Onko nuo törkeän hintaiset liimapintaiset pehmomatot oikeasti sen tehokkaampia?
Joskus muinoin änkesin 87 vuoden corollan kaikki verhoilujen kolot täyteen tuota rättimattoa ja se hiljeni hämmentävän tehokkaasti. Siihen verrattuna Astra on meluisa, vaikka alkuperäiset eristykset on selvästi corollaa paremmat.
Tavoitteena olisi saada meluisuus samaan tasoon kuin käyttis audissa (vakiot eristeet). En kyllä tiedä onko se edes teoriassa mahdollista
Onko nykyään niin, että kierrätysräteistä tehtyä lumppumattoa ei enää kukaan käytä esim. ovipaneelien taustaan liimattuna? Onko nuo törkeän hintaiset liimapintaiset pehmomatot oikeasti sen tehokkaampia?
Joskus muinoin änkesin 87 vuoden corollan kaikki verhoilujen kolot täyteen tuota rättimattoa ja se hiljeni hämmentävän tehokkaasti. Siihen verrattuna Astra on meluisa, vaikka alkuperäiset eristykset on selvästi corollaa paremmat.
Tavoitteena olisi saada meluisuus samaan tasoon kuin käyttis audissa (vakiot eristeet). En kyllä tiedä onko se edes teoriassa mahdollista
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13552
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: äänenvaimennusmateriaalit
Vetääkö toi lumppu kosteutta itseensä?
Mitkä renkaat sulla on?
Ja 175/70/13 8-vuotta vanhoilla michelin energy savereillä 1996vm gl 3d oli pirun hiljainen kun tuhannen kilometriä semmoisella ajelin.
Mitkä renkaat sulla on?
Ja 175/70/13 8-vuotta vanhoilla michelin energy savereillä 1996vm gl 3d oli pirun hiljainen kun tuhannen kilometriä semmoisella ajelin.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: äänenvaimennusmateriaalit
Ei se lumppu kostu, kun ei ulkopeltejä vasten sitä laita. Samaa tavaraa on monissa vakiona ovipahveissa. Astrassakin takapenkkiläisten kylkipahvien takana.
Astra ei ole ihan vasta ollut liikennekäytössä, mutta sillon kun viimeksi ajelin, niin kumit oli 195/50/15 jotku sporttimichelinit. Tuleva rengastus 205/40/17.
Astra ei ole ihan vasta ollut liikennekäytössä, mutta sillon kun viimeksi ajelin, niin kumit oli 195/50/15 jotku sporttimichelinit. Tuleva rengastus 205/40/17.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13552
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: äänenvaimennusmateriaalit
Joo.
Mulla olis muuten kallis OZ 205 45 17 setti jouten
Mulla olis muuten kallis OZ 205 45 17 setti jouten
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: äänenvaimennusmateriaalit
45 profiili liian iso astraan. Ja vanteetkin löytyy jo (5x110).
No tulikin tässä jo ynnäiltyä budjetti ja tehtyä päätös materiaaleista:
-2 kpl stp black gold bulk paketteja, 2x 99€
-2 kpl stb splen04 bulk paketteja, 2x 69€
-2 m2 lumppuhuopaa ja pari purkkia spray-liimaa, n. 25€
Luulisi hiljenevän tiemelun riittävästi. Konehuoneen eristys on vähän kysymysmerkki. Mitään mekaanista säksätystä ei tarvisi kuulua, mutta 6-koneen murina saisi jäädä erottumaan Konepeltiin pelkkä pehmytmatto ja rintapellistäkin black gold pois (tai ehkä puolta vähemmän) vai miten tuon tekisi? Kojetaulua ei viittisi kuitenkaan irrotella kahteen kertaan.
No tulikin tässä jo ynnäiltyä budjetti ja tehtyä päätös materiaaleista:
-2 kpl stp black gold bulk paketteja, 2x 99€
-2 kpl stb splen04 bulk paketteja, 2x 69€
-2 m2 lumppuhuopaa ja pari purkkia spray-liimaa, n. 25€
Luulisi hiljenevän tiemelun riittävästi. Konehuoneen eristys on vähän kysymysmerkki. Mitään mekaanista säksätystä ei tarvisi kuulua, mutta 6-koneen murina saisi jäädä erottumaan Konepeltiin pelkkä pehmytmatto ja rintapellistäkin black gold pois (tai ehkä puolta vähemmän) vai miten tuon tekisi? Kojetaulua ei viittisi kuitenkaan irrotella kahteen kertaan.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89