r25+v6/c20xe vauhtipyörä
r25+v6/c20xe vauhtipyörä
elikkäs tommonen ois tulosa. mut kysymys koskee kytkintä.
laatikko on b omegan nestekytkimellä r25-r28, laatikko edelleen paikallaan kakslitrasessa koneessa ku en oo kerenny purkaa.
oisko kenelläkään tietoo kuin paljo painelaakeria pitäs siirtää ku ois c20xe littana vauhtipyörä ei siis poteromalli.
ja sopiva kytkinlevy, nuin googletusten perusteella ilmeisesti td recordin levy ois passeli. asetelma on kans c20xe:stä
laatikko on b omegan nestekytkimellä r25-r28, laatikko edelleen paikallaan kakslitrasessa koneessa ku en oo kerenny purkaa.
oisko kenelläkään tietoo kuin paljo painelaakeria pitäs siirtää ku ois c20xe littana vauhtipyörä ei siis poteromalli.
ja sopiva kytkinlevy, nuin googletusten perusteella ilmeisesti td recordin levy ois passeli. asetelma on kans c20xe:stä
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Re: r25+v6/c20xe vauhtipyörä
reksan kytkin on sopiva, mutta sen joutuu asentamaan väärinpäin...ei ole käytännön kokemusta toimiiko normaalisti vai ökötteleekö jotenkin, mutta eikös sinne kannattaisi laittaa LETin kytkin samantien?iHenkkaZ kirjoitti:elikkäs tommonen ois tulosa. mut kysymys koskee kytkintä.
laatikko on b omegan nestekytkimellä r25-r28, laatikko edelleen paikallaan kakslitrasessa koneessa ku en oo kerenny purkaa.
oisko kenelläkään tietoo kuin paljo painelaakeria pitäs siirtää ku ois c20xe littana vauhtipyörä ei siis poteromalli.
ja sopiva kytkinlevy, nuin googletusten perusteella ilmeisesti td recordin levy ois passeli. asetelma on kans c20xe:stä
ja palikka on varmaan jotain tämän suuntaista-->
Re: r25+v6/c20xe vauhtipyörä
tai sitten joku v6 kovavp ja siihen sopivat kytkimet
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Re: r25+v6/c20xe vauhtipyörä
tuo let kytkin vois olla ihan hyvä idea. pitää kattoo jos sais jonku välikappaleen tehtyä tuonne sylinterin alle ku tässähän ei sitä käpälääkään oo
vauhtipyörän saan vasta ensviikolla.
vauhtipyörän saan vasta ensviikolla.
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Re: r25+v6/c20xe vauhtipyörä
osta b-vecun tai vastaavan kytkinakselin päälle tuleva painelaakeri/työsylinteri. sitten sille tekee sovitteen vauhtipyörä kytkin paketille...se olisi varmaan helpoin ja siistein keino.
Re: r25+v6/c20xe vauhtipyörä
onko letin potero levy samalla halkaisijalla ja sopiiko vanhemman xe:n vauhtipyörän ja asetelmankans?
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Re: r25+v6/c20xe vauhtipyörä
Eikö olisi ollut helpompi laittaa se V6 etuWD:n vauhtipyörä, ei tartte muokata mitään painelaakerin paikkaa? Keventää vaikka siitä sitten muutaman kilon, näytti olevan tilaa ottaa siivua pois...
BMW E46 318 Touring "2.8"
BMW E46 328i "3.0" limo projekti
BMW E46 330D Touring -03
BMW E30 Touring 320
BMW E30 Touring 318 "2.0"
BMW E30 Touring 325i 4x4
Saab 9-3 2.0 -01
BMW E46 328i "3.0" limo projekti
BMW E46 330D Touring -03
BMW E30 Touring 320
BMW E30 Touring 318 "2.0"
BMW E30 Touring 325i 4x4
Saab 9-3 2.0 -01
Re: r25+v6/c20xe vauhtipyörä
mulla on pyörä jo tallissa. ei tarvi muokata siirrän vaa laipalla tuota sylinteriä. ei tässä helppoa haeta vaan budjetti ratkasua ja c20xe;n vauhtipyöriä on helposti saatavilla, samalla aattelin et tulee informaatio muillekki joita kiinnostaa.Snowman kirjoitti:Eikö olisi ollut helpompi laittaa se V6 etuWD:n vauhtipyörä, ei tartte muokata mitään painelaakerin paikkaa? Keventää vaikka siitä sitten muutaman kilon, näytti olevan tilaa ottaa siivua pois...
kevyt vauhtipyörä valmiiks, ei tarvi tasapainotella/kevennellä. tai ainaki mulle riittää tuo. ei kumminkaa nii hipo vehje tulossa..
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Re: r25+v6/c20xe vauhtipyörä
Tuossa B-Omegassa on jo tuollainen työsylinteri,eikä tuohon varmaankaan tarvitse tehdä muuta kuin koroke kopan ja sylinterin väliin.Spikey kirjoitti:osta b-vecun tai vastaavan kytkinakselin päälle tuleva painelaakeri/työsylinteri. sitten sille tekee sovitteen vauhtipyörä kytkin paketille...se olisi varmaan helpoin ja siistein keino.
Re: r25+v6/c20xe vauhtipyörä
näinpä.telwin kirjoitti:Tuossa B-Omegassa on jo tuollainen työsylinteri,eikä tuohon varmaankaan tarvitse tehdä muuta kuin koroke kopan ja sylinterin väliin.Spikey kirjoitti:osta b-vecun tai vastaavan kytkinakselin päälle tuleva painelaakeri/työsylinteri. sitten sille tekee sovitteen vauhtipyörä kytkin paketille...se olisi varmaan helpoin ja siistein keino.
mites muuten tuo painelaakeri, toimiikohan tuolla 2.0 8v laakerilla, näytti äkkiseltään samankokoselta ku c20xe:n.
oonko käsittäny oikeen et sopis, littanassa pyörässä vaan erimallinen asetelma?iHenkkaZ kirjoitti:onko letin potero levy samalla halkaisijalla ja sopiiko vanhemman xe:n vauhtipyörän ja asetelmankans?
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Re: r25+v6/c20xe vauhtipyörä
Onkos tähän hommaan tullut mitään hyvää ratkaisua tuon korokepalan suhteen? Itsellä on myös tuo r25-r28 laatikko, xe:n litteä vauhtipyörä, siihen kireämpi asetelma ja jousitettu sintteri. Mietin vaan että miten tuo korokepala olis kaikista fiksuin toteuttaa tuohon työsylinteriin? Mittailin että 20mm pitäis saada painelaakeria eteenpäin.. Eli jos joku on tehnyt tollaisen korokepalan ja todennut toimivaksi, niin vinkit/kuvat olis erittäin tervetulleita. Kiitos jo etukäteen.
Re: r25+v6/c20xe vauhtipyörä
mulla on työsylinterin alle tehty korokepala, pitäs ensviikolla ruveta laittaa paikallee-ASL- kirjoitti:Onkos tähän hommaan tullut mitään hyvää ratkaisua tuon korokepalan suhteen? Itsellä on myös tuo r25-r28 laatikko, xe:n litteä vauhtipyörä, siihen kireämpi asetelma ja jousitettu sintteri. Mietin vaan että miten tuo korokepala olis kaikista fiksuin toteuttaa tuohon työsylinteriin? Mittailin että 20mm pitäis saada painelaakeria eteenpäin.. Eli jos joku on tehnyt tollaisen korokepalan ja todennut toimivaksi, niin vinkit/kuvat olis erittäin tervetulleita. Kiitos jo etukäteen.
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
- Motonetisti
- OCF Member 2024
- Viestit: 450
- Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18
Re: r25+v6/c20xe vauhtipyörä
Nostan vanhaa ketjua vähän ylös.. Itsellä siis X30XE jonka aioin muuttaa manuaaliksi, tarkoituksena siis laitta Omegan 5-lovinen aski R25, mutta vauhtipyöräksi pohdin nyt kahta vaihtoehtoa, ja niihin liittyen heräsi muutama kyssäri
1)
C20XE vauhtipyörä vaatii ilmeisesti korokkeen kytkimentyösylinterin alle, käykö tuommonen tähänkin konversioon:
https://www.ebay.co.uk/itm/114607632324
Vai voisiko noita spacereita ostaa muualta valmiina? Entä mikä kytkin ja asetelma olisi tähän hyvä? Onko merkitysta käyttääkö potero vai litteetä vauhtista tuohon spacerin korkeuteen?
2)
Vectra b X25XE vauhtipyörä, asetelma vectrasta(??), kytkinlevyn mistä, spaceria tämä ilmeisesti ei tarvinnut, mitä tuolle toisessa ketjussa kyselin. Tämä konversio ei ole niin suosittu, mutta onko jokin syy ettei kannata vectran vauhtista laittaa?
1)
C20XE vauhtipyörä vaatii ilmeisesti korokkeen kytkimentyösylinterin alle, käykö tuommonen tähänkin konversioon:
https://www.ebay.co.uk/itm/114607632324
Vai voisiko noita spacereita ostaa muualta valmiina? Entä mikä kytkin ja asetelma olisi tähän hyvä? Onko merkitysta käyttääkö potero vai litteetä vauhtista tuohon spacerin korkeuteen?
2)
Vectra b X25XE vauhtipyörä, asetelma vectrasta(??), kytkinlevyn mistä, spaceria tämä ilmeisesti ei tarvinnut, mitä tuolle toisessa ketjussa kyselin. Tämä konversio ei ole niin suosittu, mutta onko jokin syy ettei kannata vectran vauhtista laittaa?
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
Re: r25+v6/c20xe vauhtipyörä
Kelpaisko x25xe Omegan manuaalivauhtipyörä?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: r25+v6/c20xe vauhtipyörä
B-vectrassa on kutosen perässä oikein hyvin sopiva kovavauhtis. Syy miksei sellasta useesti kukaan laita lienee se että sekin on tosi painava. Kytkinlevykin pitäis sopii, kun siinä vectrassa pitäs olla sama hammastus ku omegan kytkinakselissa eli 14 hampainen. Jos pääset ennen ostamista käpäilemaan niin sillähän se selviää. 3 litrasessahan alunperin 240mm kytkin (vs 228mm) mutta ei luulis olevan mitään ongelmaa sen kanssa.
Omassa omegassa v6+c20xe littupyörä johon spaceri tehty erittäin alkukantasesti:
Ei mitään muistikuvaa minkä paksunen limppu metallia, johon tehty keskelle reikä kytkinakselille, ja noille kiinnityspulteille. Kytkinakselin reikäkin itseasiassa tehty ihan vaan poraamalla reikä pylväsporakoneessa vieriviereen ja loput vingulla. Täydellisen pyöreä tai mittatarkka sen ei tarvi olla, kuhan vaan ei ota siihen akseliin kiinni.
Sorvia ei tietenkään ollut, ja suorahan toi palikka ei voi olla kuten se tässätapauksessa oli. (kuvassa tummempi osa pitää olla siis eri tasossa kun toi kirkkaampi ulkokehä, tai se painuu auki ja laskee kytkinnesteet pellolle, sen takia noissa sorvatuissa se pieni koroke keskellä on) Joten tohon spacerin ja painelaakerin väliin on leikattu muovisen säilytyslaatikon kannesta leveä rengas joka korvaa sen korotetun osan. Näin toiminut kuitenkin parikyttuhatta kilometriä ja +50 paria takarenkaita.
Edit: jos teet spacerillä niin kannattaa tehdä uus putki siihen kytkimen ilmauksen puolelle, jää muuten aina lyhyeks.
Omassa omegassa v6+c20xe littupyörä johon spaceri tehty erittäin alkukantasesti:
Ei mitään muistikuvaa minkä paksunen limppu metallia, johon tehty keskelle reikä kytkinakselille, ja noille kiinnityspulteille. Kytkinakselin reikäkin itseasiassa tehty ihan vaan poraamalla reikä pylväsporakoneessa vieriviereen ja loput vingulla. Täydellisen pyöreä tai mittatarkka sen ei tarvi olla, kuhan vaan ei ota siihen akseliin kiinni.
Sorvia ei tietenkään ollut, ja suorahan toi palikka ei voi olla kuten se tässätapauksessa oli. (kuvassa tummempi osa pitää olla siis eri tasossa kun toi kirkkaampi ulkokehä, tai se painuu auki ja laskee kytkinnesteet pellolle, sen takia noissa sorvatuissa se pieni koroke keskellä on) Joten tohon spacerin ja painelaakerin väliin on leikattu muovisen säilytyslaatikon kannesta leveä rengas joka korvaa sen korotetun osan. Näin toiminut kuitenkin parikyttuhatta kilometriä ja +50 paria takarenkaita.
Edit: jos teet spacerillä niin kannattaa tehdä uus putki siihen kytkimen ilmauksen puolelle, jää muuten aina lyhyeks.
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"