Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Juho M-P kirjoitti: ↑23 Syys 2021, 11:20
Eikö tuo toinen ole sytytyspuolalla ja toinen sytytyskasetilla? Olin käsittänyt että venkopas ero kasetin kiinnityksissä? Mutta voihan se olla sama.
Muuta eroa noissa ei ole.
Kasetit on molemmissa.
Googlailin asiaa, niin vissiin ainut käytännön ero, että imusarjan muotoiluun on tullut jotain mitättömän pieniä muutoksia koneen päivityksessä. Toinen mahdollinen ero on katalysaattorin sisuskaluissa.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Wesku79 kirjoitti: ↑23 Syys 2021, 11:58
[
Googlailin asiaa, niin vissiin ainut käytännön ero, että imusarjan muotoiluun on tullut jotain mitättömän pieniä muutoksia koneen päivityksessä. Toinen mahdollinen ero on katalysaattorin sisuskaluissa.
Tärkeimpien muutosten yhteenveto:
- OBD–toiminto moottorin ohjainlaitteessa
- E–Gas
- Katalysaattoripinnoite
- Imusarjan läpimitta oli tähän asti 34 mm, nyt se on suurennettu 35 mm:iin.
E–Gas–järjestelmä tarvitsee seuraavat komponentit:
• Jarruvalokatkaisin
• Kaasupoljinmoduuli
• Kaasuläppäyksikkö
• Imuputken painetunnistin
Lisäksi apuna käytetään ajonopeus– ja pyörien pyörimisnopeustietoja.
Mulla on vm 2003 omega, ilmeisesti Z22XE koneella ja käsiin on jäänyt exästä vm 2000 Y22XE kone jolla vähempi ajettu, mitä pitäs motin vaihdossa ottaa huomioon? Ecu ei ilmeisesti sovi suoriltaan tai sitten aiheuttaa vikakoodeja? Muuta?