Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Oma Insignia menossa automaatin öljynvaihtoon ja kyselisinkin, että onko kellään kokemusta tai tietoa tuosta ns. lisäaineen tarpeellisuudesta tai haitoista? Kyseessä BG:n laitteella tehtävä pesu ja Opelin omat öljyt sisään, mutta mietityttää tuo BG:n lisäaine.. 70tkm viimeksi huuheltu.
Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Mulla ollut omissa BG öljyt sekä lisäaineet ja hyvin on toiminutWlle kirjoitti: ↑26 Heinä 2019, 19:17 Oma Insignia menossa automaatin öljynvaihtoon ja kyselisinkin, että onko kellään kokemusta tai tietoa tuosta ns. lisäaineen tarpeellisuudesta tai haitoista? Kyseessä BG:n laitteella tehtävä pesu ja Opelin omat öljyt sisään, mutta mietityttää tuo BG:n lisäaine.. 70tkm viimeksi huuheltu.
Ajossa: Vectra OPC-07, Astra K CNG -18, Astra H TwinTop -07, Kadett B -66, GT -70
Projektina: 2x Corsa B GSI -94, Kadett GSI 2.0 -86
ex: Inkku OPC, Corsa D/E OPC, Inkku 2,0cdti, Meriva OPC x2, Vectra C2 2,8t, Vectra C1 cdti, Astra H GTC cdti, Astra F GSI
Projektina: 2x Corsa B GSI -94, Kadett GSI 2.0 -86
ex: Inkku OPC, Corsa D/E OPC, Inkku 2,0cdti, Meriva OPC x2, Vectra C2 2,8t, Vectra C1 cdti, Astra H GTC cdti, Astra F GSI
-
- 'Kadett'
- Viestit: 23
- Liittynyt: 22 Joulu 2018, 20:20
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Moro,hjesko kirjoitti: ↑13 Tammi 2019, 08:22Ei kuulu mielestäni tuollaista nytkäytystä tulla. Omassa alkoi kyseiset oireet kesällä, vaikka öljyt oli vaihdettu n. 30tkm aiemmin. Soittelin automaattivaihteistoihin erikoistuneeseen huoltoon, jossa sanottiin, että venttiilikoppa pitäisi vaihtaa. Joku voi korjata, jos muistan osan väärin. Sittemmin oireet loppuneet. Olisiko öljyn seassa jotain likaa ja jos menee väärään paikkaan aiheuttaa em. oireet. Saas nähdä milloin oireet palaavat.Juhalainen kirjoitti: ↑10 Tammi 2019, 23:43Tuo *tumps* siis silloin kun käynnistyksen jälkeen vaihtaa pakille, *tumps* ja sitten D-lle, vähän (ehkä) pienempi *tumps*Juhalainen kirjoitti: ↑10 Tammi 2019, 23:41 Nyt on pakko kysyä: ostin juuri 186tkm ajetun 2.0 CDTI insignian. Ei ole juuri kokemusta automaattilaatikoista, muuta kuin robotisoiduista. Kuinka paljon kuuluu noiden vaihtojen nytkähtää? Pitäiskö tuntua missään vai onko semmoinen pieni *tumps* normaalia? Olen myös huomannut että joskus kun laatikko vaihtaa alaspäin, vaihde menee silmään melko kovaa, niin että itse vähän heilahdan. Tämä tapahtuu about 35 - 45 km/h vauhdissa jos löysää kaasua hieman esim ylämäkeen (tuossa kodin vieressä on mäen päällä risteysalue jossa tasa-arvoisia).
Eli joko öljyjen vaihto huuhtelemalla tai sitten venttiilikopan vaihto. Hinnat varmaan n 250€ ja jälkimmäinen 2000€.
PS. Käytin oman öljynvaihdossa Herttoniemen Länsiautossa ja halusin nimenomaan öljynvaihdon huuhtelemalla ja se minulle myytiin. Myöhemmin kuitenkin Vantaan Länsiautosta sanottiin etteivät usko Herttoniemessä olevan edes laitetta moiseen hommaan. Tai heillä ei ainakaan ole. Niin paljon negatiivisia kokemuksia Länsiautosta, että pitää viedä nykyään auto Järvenpäähän merkkihuoltoon
Omiin kokemuksiini hieman updatea:
Keskustelin asiasta myyjäliikkeen kanssa (länsiauto) ja tekivät autoon nimenomaan tuon huuhteluvaihdon. Nyt 7 tkm myöhemmin samat oireet palanneet jopa pahempana. Pakille vaihdettaessa kuuluu ajoittain kunnon rysäys ja vaihdot ajossakin ovat alkaneet nykiä hieman.
Huomasin myös seuraavaa kun tutustuin vaihteiston wikipedia sivuun: https://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC
"One aspect of the advanced nature of the electronics is at idle (along with required foot brake depression on e.g. Opel Astra), it automatically selects neutral gear to reduce internal temperatures and improve fuel economy."
Tuota ei minun laatikko tee, eikä mielestäni ole koskaan tehnytkään.
Ymmärrän artikkelin lauseen niin niin että lootan pitäisi kytkeä automaattisesti (heh) N-silmään kun auto on pysähdyksissä ja jarrupoljin painettuna pohjaan. Tämän huomaa kun seuraa kulutusmittaria ja valoissa vaihtaa N-silmään, kulutus tippuu ~0,2 - 0,4 l / h, pienen nytkähdyksen saattelemana.
Onkohan tämäkin mahdollisesti venttiilipöydän/kopan vian oire vai viittaako johonkin muuhun?
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Tuossa kytkeytymisessä N:lle on aikaviive. En nyt muista mikä se on, mutta kymmeniä sekunteja ainakin. Jos ei kytkeydy , niin vika voi olla myös vaihteiston ohjauksessa...
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
-
- 'Kadett'
- Viestit: 23
- Liittynyt: 22 Joulu 2018, 20:20
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
"Mittailin" tätä eilen parkkipaikalla ja minuutin kohdalla ei vieläkään ollut N kytkeytynyt...
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Mullakin tekee B Zafirassa vain satunnaisesti.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Ei kytkeydy itelläkään N tai en ole ainakaan huomannut, muuten laatikko toimii hyvin 215tkm ajettuna eikä kolauta missään vaiheessa, kuumana kulutus tippuu jarrulla valoissa 0,9l/h, kylmänä seilaa korkeammalla ehkä 1.2l/h. Itsellä vaihdettiin huuhtelemalla 12L eka kerran 197tkm kohdalla (mustaa oli) ,, muutaman tuhannen kilometrin jälkeen tarkistin taas ja vaihdoin uudestaan kun oli ruskeaa kuraa eli paskat lähteny liikkeelle. Eli jos ei vaihdettu säännöllisesti ni vaatii ainakin 2 vaihtoa kuten huoltomies tuumas ei huuhtelu riitä koska uuden öljyn irrottama paska sotkee sen öljyn samantien.
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Mitäs nyt tehdään? Inkku, ajettu 90t. Kun valoissa joutui pysähtymään vähäksi aikaa, niin liikkeelle lähdettäessä mietti hetken ja sitten kolautti vaihteen päälle ja nykäisi. Heti huuhteluöljyn vaihtoon, auttoi ehkä hetken. Ja aina nää nykäisyt, kolahdukset kun ajanut pitemmän matkan ja ilma lämmin, kuuma. Sitten bootattiin ohjelma, seuraavaksi venttiilikoneiston vaihto( 2000€), ei auttanut, katsoivat öljymäärän. Lisäsivät öljyä , ja toimi pakkaskauden kunnolla. Kun kevät koitti , oireet uusi.Taas huoltoon, ei mitään vikakoodeja, vaihteisto vaan nyki ja takelteli. Ajettiin uusi ohjelma, vaihteisto pari viikkoa ok ja sitten sama meno jatkui. Nyt ehdottavat ohjainboxin vaihtoa (n. 3000€), vika arvion mukaan saattaisi ehkä olla siinä. Mitä tehdä? Nykäisy esiintyy vain pitemmän ajon jälkeen kun ilma ja vaihteisto on kuuma.Auto juuri yli 5v vanha ,ja maahantuoja ei huollon mukaan taida ottaa osaa.Oletteko ostaneet osia euroopasta?. Pikaisella googlaamisella taitaa yksi nolla jäädä pois ohjainta ostaessa.
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Ei ne pelkän öljyn ja osien vaihtajat näitä toimiin saa
Tuolta nyt vectraan ja zafiraan uusi laatikko ohjaimineen vähän edullisemmin (<1500€)
vectra https://www.ebay.ie/itm/vauxhall-vectra ... Swj1haeYSI
zafira https://www.ebay.ie/itm/vauxhall-zafira ... 3d58af97ca
Tuolta nyt vectraan ja zafiraan uusi laatikko ohjaimineen vähän edullisemmin (<1500€)
vectra https://www.ebay.ie/itm/vauxhall-vectra ... Swj1haeYSI
zafira https://www.ebay.ie/itm/vauxhall-zafira ... 3d58af97ca
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Doddi, Gm omat öljyt laatikkoon vaihdettu BG:n koneella huuhtelemalla ja oireet jatkuu => 2-3 vaihto luistauttaa ja nytkäyttää, ''moottorijarrulla'' nytkäyttää sillon tällön ja nyt uusimpana D-R alkanu pamautteleen. Etenkin kuumana oireet korostuu. Öljynvaihdon tehnyt henkilö kertoi öljyn olleen tervaa ja vähän yllättyi kun kerroin, että vaihdettu huuhtelemalla n. 70tkm sitten.
Kyseessä siis vm.2011 insignia ja 322tkm ajeltu. Ei herjaa vikoja näytölle ja op-comilla lukiessakaan ei vikakoodeja anna. Jos olisi solenoidi tai ohjainlaitevikaa, niin herjaisi koodeja? Ajatuksena alkaa venttiilipöydän vaihtoon josko sillä saisi kuntoon.. Mietityttää vain onko järkeä, kun ymmärtääkseni tuolle laatikolle laskennallinen ikä mennyt jo ohitse.
Onko tästä kokemuksia?? :
Kyseessä siis vm.2011 insignia ja 322tkm ajeltu. Ei herjaa vikoja näytölle ja op-comilla lukiessakaan ei vikakoodeja anna. Jos olisi solenoidi tai ohjainlaitevikaa, niin herjaisi koodeja? Ajatuksena alkaa venttiilipöydän vaihtoon josko sillä saisi kuntoon.. Mietityttää vain onko järkeä, kun ymmärtääkseni tuolle laatikolle laskennallinen ikä mennyt jo ohitse.
Onko tästä kokemuksia?? :
Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Eikös tuon venttiilipöydän vaihdon tehnyt jollekki 800,- osan kans Jens Verkstad alavetelistä. Sinuna koittaisin vielä ohuemmalla synteettisellä öljyllä, jos teet ite huuhtelun jäähdyttimen yläletkusta ni motonetistä Comma mvatf+ 60eur 10L
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
1000 oli Jenssillä ku reilu vuos sitten kyselin. Pöytä 600 ja työ 400
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Ecu ei tunnista sitä jos solenoidi fyysisesti jumittaa tai sen neula/ohjain on kulunut väljäksi.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89