ovc2z22yh kirjoitti: ↑21 Heinä 2019, 07:37
Kun irrotat säätimen liittimen, niin säädin jää auki asentoon ja ainakin sitä kautta siirtopumpun paine pitää näkyä painemittauksessa. Tuo 380 kPa on ilmeisesti painemittauksen alaraja jota pienempää se ei näytäkään. Aivan turha tehdä mitään muuta ennen kuin saa sen mittauksen toimimaan.
Ei muuttunut tuo paine mihinkään liitin irrallaan, eli koko ajan tuota samaa 380 kPa näyttää. Ainut mikä tuossa muuttuu on että liitin irrallaan fuel pressure feedback pomppii 0,5V - 0,7V välillä kaasun painamisen mukaan ja liitin kiinni tuo on koko ajan 0,6V. Aiemmin liitin kiinni tuo paineen tavoitearvo on ollut 5000kPA, mutta nyt jostain syystä jäi liittimen takaisinlaitonkin jälkeen 7000kPA:n, jossa se oli liittimen ollessa irrallaan.
Alla vielä nuo kaikki mittausblokkien arvot kun liitin oli irrallaan ja kone rallatti tyhjäkäynnillä:
Battery Voltage,13.4 V
Ignition Status,On 12V
Main Relay,Active
Starter Relay,Inactive
Engine Speed,780 RPM
Fuel Pump Relay,Active
APP at Idle Position (Accelerator Pedal Position),Active
APP Sensor 1 (Accelerator Pedal Position),0.98 V
APP Sensor 2 (Accelerator Pedal Position),0.47 V
APP Sensor 1 Learned Lower Position (Accelerator Pedal Position),0.97 V
Calculated Throttle Position,4 %
Throttle Position,Idle
TP Sensor 1 (Throttle Position),0.61 V
TP Sensor 2 (Throttle Position),4.41 V
TP Sensor 1 Learned Lower Position (Throttle Position),0.34
Throttle Position PWM Servo Signal,93 %
Mass Air Flow Sensor,1.00 V
Mass Air Flow Sensor,15 kg/h
Intake Air Temperature,33 °C
Intake Air Temperature,1.46 V
Manifold Absolute Pressure,1.50 V
Knock Control,Inactive
Desired Fuel Pressure,7 000 kPa
Fuel Pressure Feedback,380 kPa
Fuel Pressure Feedback,0.6 V
EGR Valve (Exhaust-Gas Recirculation),Active
EGR Position Feedback (Exhaust Gas Recirculation),0.00 V
EGR Position Commanded (Exhaust Gas Recirculation),0 %
EGR Pulse Ratio (Exhaust Gas Recirculation),40 %
Fuel Tank Ventilation Valve,Active
Fuel Tank Ventilation Valve,58 %
Swirl Level Control Solenoid Valve Pulse Ratio,14 %
B1S1 O2 Sensor Heater (Bank 1 Sensor 1),Active
B1S1 O2 Sensor (Bank 1 Sensor 1),1 562 mV
B1S1 Air/Fuel Ratio (Bank 1 Sensor 1),Rich
B1 O2 Sensor Loop (Bank 1),Closed
B1S2 O2 Sensor Heater (Bank 1 Sensor 2),Inactive
B1S2 O2 Sensor (Bank 1 Sensor 2),469 mV
B1S2 Air/Fuel Ratio (Bank 1 Sensor 2),Rich
B1 Short Term Fuel Trim (Bank 1),8 %
Catalyst Protection Enrichment (Bank 1),Inactive
Full Load Enrichment,Inactive
Desired Engine Idle Speed,775 RPM
Idle Speed Modified,No
Idle Speed Offset,Inactive
Vehicle Speed,0 km/h