A16XER Paisunta säiliö oksennus & öljyä

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13465
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: A16XER Paisunta säiliö oksennus & öljyä

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

No se opel ohjeessa oleva on toi rauta nokkien päähän.
Nokkapyörien väliin saa mhös autodatan mukaan työkalua.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13465
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: A16XER Paisunta säiliö oksennus & öljyä

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

2373398.png
Chevroletin ohje
20200701_152045.jpg
Ja autodata.

Eli ei tule ihan linjaan.
Ja toki kulutusta voi nostaa mm renkaat tai laahavat jarrrut. Onko auto itse minkä verran ajettu tai ääntääkö nokkapyörät kylmänä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
j00ppis
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 12:05
Paikkakunta: kaarina

Re: A16XER Paisunta säiliö oksennus & öljyä

Viesti Kirjoittaja j00ppis »

Käyty maahantuojal varmistamassa jakopään ajoitusta, ja kuten 1.2 corsa kirjoittanut vahvistaa saman. Ajoitus kuuluu olla olla imu puolen osalta hampaan - puoltoista ylempänä kuin pako, ei täysin linjassa.
Ajettu toiselle korjaamolle lukee vikakoodit ja ei mitään vikakoodeja autossa.
Suunnitelmissa jos pyöritetään konetta merkkien kohdalle ja asennetaan lukitustyökalu niin näkee onko missä linjassa merkit.
Omasta mielestä kuva koneesta pöydällä missä lukitustyökalut paikalla näyttäisi että merkit olisi linjassa, mutta kameran kuvakulma saattaa hämätä

Päästöt leimalta:
Päästöt pyysin samalla, ja ne oli näin:
CO%: 0,01
CO2: 14.60
HC PPM: 3
O2: 0,08

Vanhassa leimassa HC PPM 0.

Loppuu ideat kesken mitä etsiä, ilmeisesti kaikki kunnossa!?
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13465
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: A16XER Paisunta säiliö oksennus & öljyä

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Hc voi heitellä ilman mitään vikaakin pari pykälää
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
j00ppis
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 12:05
Paikkakunta: kaarina

Re: A16XER Paisunta säiliö oksennus & öljyä

Viesti Kirjoittaja j00ppis »

Ajattelin kokeilla uutta sytytyspuolaa, sillä olin lukevani että myös " viallinen puola " vaikka ei vikakoodeja anna voisi myös nostaa PA kulutusta.
Sekä tässä kiinnittänyt huomiota että joskus randomisti auto ei käynnisty ekalla kerralla vaikka kuinka jäisi sahaamaan, mutta heti kun alottaa alusta uudelleen niin lähtee laakista käyntiin.

Lisäksi tuntuu että moottorikiertää silloin tällöin paremmin ja useinmiten huonommin, eli vaihtelua tuntuu olevan...

Ongelma mitä puolaa katon, voinko suoraan katsoa A16xer moottorikoodilla olevia? Löysin Ebaysta yhden delphin mallin mutta myyjä sanoi että ei sovi.
Voiko olla jotai eroa vaikka auto on chevroletin. Chevyssä löytyy oma koodi kyseiselle varaosalle mutta kyllä a16xer moottorikoodin osat ovat olleet sopivia tähän asti

Linkki delphiin:https://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Delp ... SwFm5a3ym6
:Genuine Delphi
Vauxhall Ignition Coil Pack
55584404

ja sit Chevrolet koodi vastaavasti olisi:55570160, tai 96476979

Pystyykö joku varmistaa tätä hieman ennenkuin tilaan
j00ppis
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 12:05
Paikkakunta: kaarina

Re: A16XER Paisunta säiliö oksennus & öljyä

Viesti Kirjoittaja j00ppis »

tais selvitä syy tähän polttoaineen kulutukseen.
VVT SOLENOIDI!!!!
otin solenoidit auki ja mustaa liejuu filttereiden kohdalla, sekä molemmissa oli pala tiivistettä tarttunu sihteihi.
nyt tuntuu auto pirteämmältä sekä hetkellinen kulutus mitä mittari näyttää, näyttää se paljon alemmilta kulutuksilta! seuraavaksi lähtee tankki täytee testi varmistaakseni tämän

auto teki jännän tempun, termostaatinkotelosta paukahti letku auki, semmonen pieni. tuli kaikki vedet pihalle. osaako joku sanoa mikä tuo pieni letku on? eli se mikä tulee tavallaa ylöspäin termarista

https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1._00RVXX ... 577073.jpg

linkki kuvaan, kuvassa alhaalla.
Iro
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2205
Liittynyt: 13 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: A16XER Paisunta säiliö oksennus & öljyä

Viesti Kirjoittaja Iro »

47-50, joku noista, ne murenee käsiin, ei maksa paljoa marmorilla.
https://img.7zap.com/oem/opel/images_big/Z02/246530.png
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
j00ppis
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 12:05
Paikkakunta: kaarina

Re: A16XER Paisunta säiliö oksennus & öljyä

Viesti Kirjoittaja j00ppis »

tarkennus kysymyksee, mikä se on? tai mikä funktio sillä ulokkeella mikä kotelossa on, tuli ylipainetta niin paljo et liitin irtosi letkuineen siitä kotelosta
j00ppis
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 12:05
Paikkakunta: kaarina

Re: A16XER Paisunta säiliö oksennus & öljyä

Viesti Kirjoittaja j00ppis »

Olisko ideoita miksi öljytikun putki työntää kuvan kyseisellä tavalla öljyä ulos?
uusi tiiviste laitettu, tiiviste sarjasta mutta ei auttanut. Nyt kävin hakee Alkuperäisen ja se on vielä vaihtamatta, kokeilen sillä vielä.
pitääkö vetää jotai sikamassaa tuubin ympärille?
Kuva
https://ibb.co/KLt86w9
j00ppis
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 12:05
Paikkakunta: kaarina

Re: A16XER Paisunta säiliö oksennus & öljyä

Viesti Kirjoittaja j00ppis »

Tuli se öljytikun putki korjattuu alkuperäsel tiiviisteel ja kaikki toimii.

Nyt myös vaihdettu imu ja pakoventtiilin solenoidit jos sillä sais polttoaineen kulutuksen kuriin.

Edelleen vaivaa sama ongelma että tasasella suoralla, tasakaasulla tuntuu perseenalla eli moottorissa ja autossa ajoittain pieni nykäys
ja silloin nousee hetkellinen kulutus aina parilla litralla. Tätä en ole selvittänyt vielä, ajattelin sen johtuvan vanhoista solenoidiesta jos ne yskii mut se ei ainakaan poistunut uusien myötä

Olisko ideoita mistä tämmöinen voisi johtua?
Vaihdttu on uus puola myös
Vastaa Viestiin