Moi
Jotkut oli tehnyt peltivanteesta ja putkenpätkästä työkalun navan irroittamiseen mut en sitä täältä enää löytänyt..
Olisko jollain laittaa kuvia ja mittoja mulle jos tekisin moisen kun jumppa olis tiedossa..
A Insignian pyöränlaakerin ulosvedin
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: A Insignian pyöränlaakerin ulosvedin
Mittoja ei ole mutta kuvia kyllä tuosta orkkis työkalusta.
CH49400
Saattaa olla sitten pikkuisen tiukassa se napa.
https://www.google.fi/search?q=ch49400& ... 20&bih=969
Ja tarkoitatko tuota Rookerin tekemää...
viewtopic.php?f=23&t=268955&start=195
CH49400
Saattaa olla sitten pikkuisen tiukassa se napa.
https://www.google.fi/search?q=ch49400& ... 20&bih=969
Ja tarkoitatko tuota Rookerin tekemää...
viewtopic.php?f=23&t=268955&start=195
Re: A Insignian pyöränlaakerin ulosvedin
Kiitos sulle..
Tota Rookerin menetelmää meinasin kun viimeks hakkasin pajavasaralla ja olihan kyl tosiaan tiukassa...
Mut putken syvyys olis hakusessa kun ei viittis purkaa mittojen takia...
Tota Rookerin menetelmää meinasin kun viimeks hakkasin pajavasaralla ja olihan kyl tosiaan tiukassa...
Mut putken syvyys olis hakusessa kun ei viittis purkaa mittojen takia...
Re: A Insignian pyöränlaakerin ulosvedin
itse löin kaksi pinnapulttia pois. Siitä tiheäkierteiset pultit reikään ja mutterit taakse. Pultinpäät pyörännavan juureen ja lenkillä pitää mutteria kun pulttipyssyllä kiristää. pikkuhiljaa vuoronperään.
lähti tommonen -12 mallin 180tkm ajettu laakeri alle10min irti.
lähti tommonen -12 mallin 180tkm ajettu laakeri alle10min irti.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: A Insignian pyöränlaakerin ulosvedin
Ei muuten ole navan irroitustyökalu googlelinkin kuvissa, vaan työkalu jolla vetoakseli painetaan irti navasta.kadett90 kirjoitti: ↑02 Tammi 2021, 13:43 Mittoja ei ole mutta kuvia kyllä tuosta orkkis työkalusta.
CH49400
Saattaa olla sitten pikkuisen tiukassa se napa.
https://www.google.fi/search?q=ch49400& ... 20&bih=969
Ja tarkoitatko tuota Rookerin tekemää...
https://www.opelclubfinland.fi/viewtopi ... &start=195
Re: A Insignian pyöränlaakerin ulosvedin
Laakeria ei koskaan pitäisi asentaa lyömällä. Mikäli tarvetta lyödä, niin vähän laakerista riippuen sellainen lyöntituurna joka vastaa laakerin sisäkooliin/ulkokooliin tai molempiin riippuen vähän tapauksesta. Purku hommat erikseen mutta niissäkin tule ihan turhaa hikoiltua, kun yritetään lyömällä. Tasainen veto, puhtaat akselit, laakeripesät sekä tarvittaessa kuuma/kylmä hoito, niin laakeri kuin laakeri kyllä lähtee. Laakeria ei myöskään tulisi lämmittää yli 110asteen ennen asennusta, koska se saattaa heikentää laakeria/rasvoja. Laakeri hommat on vähän sellaisia, että harvoin niitä tarvitsee tehdä ja kun tarvitsee, niin siihen olevat erikoistyökalut maksaa sen verran, että ei kannat itse välttämättä tehdä. Erikseen sitten ne ketkä osaa ja kykenee tekemään ulosvetimet kyseiseen hommaan. Tämmöistä "asiaa" teollisuuden koneenrakentajan näkökulmasta...