Opel d kadett ja starttimoottori

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
OPEL-D
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 156
Liittynyt: 24 Marras 2002, 02:00

Opel d kadett ja starttimoottori

Viesti Kirjoittaja OPEL-D » 14 Huhti 2021, 16:55

D kadetti 1.3 ohc jossa delcon startti ja siinähän on 3(4) piuhaa
päävirta akusta
50 heräte solenoidille virtalukon kautta
16 2piuhaa yhdisstetty samaan abikkoon ovatko nämä ne kuuluisat katkojakärkien säästäjät eli solenoidin kautta vievät starttaessa 12volttia puolaan
KYSEESSÄ ON KÄRJELLINEN JAKAAJA MALLI BOSCH.
kAIKKI ALKUPERÄISTÄ ELI DELCON STARTTI JA BOSCHIN JAKAAJA

Kysymys on se että boschin startissahan ei ole sitä ylimääräistä ulosottoa ainoastaan heräte solenoidille kestäävätkö kärjet ja onko tietoa tuleeko aina puolaan 12v vai tippuuko starttaessa 9volttiin niin että on laitettava relee nostamaan ja tekememään delcon solenoidissa tapahtuvaa sillä tavalla

Avatar
Juho M-P
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 15135
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Opel d kadett ja starttimoottori

Viesti Kirjoittaja Juho M-P » 16 Huhti 2021, 14:41

Saman voi toteuttaa siten että kytkee ne kaikki samaan mutta siihen puolalle menevän väliin pitää laittaa diodi.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Chevrolet Captiva 2.2D AT6 2011
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv
Tigra A X16XE 106Hv A/C yms 1996

Vastaa Viestiin