Opel d kadett ja starttimoottori

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
OPEL-D
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 174
Liittynyt: 24 Marras 2002, 02:00

Opel d kadett ja starttimoottori

Viesti Kirjoittaja OPEL-D »

D kadetti 1.3 ohc jossa delcon startti ja siinähän on 3(4) piuhaa
päävirta akusta
50 heräte solenoidille virtalukon kautta
16 2piuhaa yhdisstetty samaan abikkoon ovatko nämä ne kuuluisat katkojakärkien säästäjät eli solenoidin kautta vievät starttaessa 12volttia puolaan
KYSEESSÄ ON KÄRJELLINEN JAKAAJA MALLI BOSCH.
kAIKKI ALKUPERÄISTÄ ELI DELCON STARTTI JA BOSCHIN JAKAAJA

Kysymys on se että boschin startissahan ei ole sitä ylimääräistä ulosottoa ainoastaan heräte solenoidille kestäävätkö kärjet ja onko tietoa tuleeko aina puolaan 12v vai tippuuko starttaessa 9volttiin niin että on laitettava relee nostamaan ja tekememään delcon solenoidissa tapahtuvaa sillä tavalla
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15810
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Opel d kadett ja starttimoottori

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Saman voi toteuttaa siten että kytkee ne kaikki samaan mutta siihen puolalle menevän väliin pitää laittaa diodi.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vastaa Viestiin