Insignia 2016 125kw Cdti ei pyöritä
Re: Insignia 2016 125kw Cdti ei pyöritä
No, auto on nyt maahantuojan pajalla vian arvuutuksessa. Laitan päivitystä, jos vika oikeasti löytyy.
Re: Insignia 2016 125kw Cdti ei pyöritä
Arvauskeskuksesta soitettiin tänään ja kerrottiin, että vika onkin EGR-venttiilin jäähdyttimessä. No ihmettelin, että miten tuo estää konetta pyörittämästä. Kertoi, että EGR kuulemma aiheuttaa kaikenlaista outoa vikaa... No hinta-arviokin työlle tuli.... reilu 2 kiloa puolelle kilolle alumiinia ja venttiilille. Oli kuulemma asia niin, että koko egr paska pitäisi vaihtaa. En tiedä saako tuota jostain vauhtiputkasta halvemmalla.
No olen reklamoinut edellisestä "muka" korjauksesta jo pajalle sekä myyjäliikkeeseen. Katsotaan mikä olisi loppukustannus.
On kyllä mahtavaa palvelua, kun tätä vikaa on nyt korjattu jo kohta puoli vuotta...(ensin vesipumpun vaihtoon ja paisunta-astian korjaukseen meni 2 kuukautta).
Kohta etsin jostain A-Omegan 3 litrasella suoralla kutosella. Ne, lähti sentään käyntiin.
No olen reklamoinut edellisestä "muka" korjauksesta jo pajalle sekä myyjäliikkeeseen. Katsotaan mikä olisi loppukustannus.
On kyllä mahtavaa palvelua, kun tätä vikaa on nyt korjattu jo kohta puoli vuotta...(ensin vesipumpun vaihtoon ja paisunta-astian korjaukseen meni 2 kuukautta).
Kohta etsin jostain A-Omegan 3 litrasella suoralla kutosella. Ne, lähti sentään käyntiin.
Re: Insignia 2016 125kw Cdti ei pyöritä
Auto tuli viime viikolta pajalta. Korjaus meni vielä myyjän ja Opelin piikkiin kokonaisuudessaan. Kuulemma oli tuo EGR-lauhdutin vuotanut nesteet imu- / pakosarjaan. Tämä ehkä vaikuttanut tuohon käynnistämiseen. Odotellaan ja katsellaan miten rokkaa. Ainakin nesteet tuntuvat nyt pysyvän sisällä.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13542
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia 2016 125kw Cdti ei pyöritä
Hyvä että selvisi ja tuli kuntoon. Mulla on kokemusta bmw puolelta noista egr jäähdytinvioista. Jäähdytinneste tekee imusarjaan semmoista lietettä joka muurautuu imusarjan seinämiin joistakin jopa imusarja sulanut.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia 2016 125kw Cdti ei pyöritä
Jatkestaan päivitystä samasta aiheesta.... tuon korjauksen jälkeen ajoin tosiaan noin 100 kilometriä ja kivasti syttyi vikavalo... no myyjäliike päätti tällä kertaa itse hoitaa homman... Lambda-anturi rikki. Auto tuli heti viikon päästä kotiin, mutta en saanut ajettua sillä kuin 20 kilsaa ja taas vikavalo syttyi. Tällä kertaa kehuin, että olisi kiva jos saisi auton juhannukseksi (toukokuun puoliväli). Nyt heti syyskuussa soittivat, että auto olisi kunnossa. Autossa oli kuulemma mennyt myös molemmat typpianturit. Hinta noin 1k/ anturi plus työt päälle.
Olen ajellut siis toukokuun alusta myyjäliikkeen järjestämällä autolla ja tuohon on mennyt varaosia noin 5 k€ edestä ja muutama tunti töitä päälle. Katteet hienosti paukkuu. Täytyy myöntää, että myyjäliike kuitenkin hoiti asiat mallikkaasti, kun antoi toisen auton käyttöön neljäksi kuukaudeksi ja maksoi korjaukset Vähän kyllä epäilyttää tuon auton kestävyys. Kuitenkin sillä olisi tarkoitus ajella vielä ainakin 5 vuotta.
Olen ajellut siis toukokuun alusta myyjäliikkeen järjestämällä autolla ja tuohon on mennyt varaosia noin 5 k€ edestä ja muutama tunti töitä päälle. Katteet hienosti paukkuu. Täytyy myöntää, että myyjäliike kuitenkin hoiti asiat mallikkaasti, kun antoi toisen auton käyttöön neljäksi kuukaudeksi ja maksoi korjaukset Vähän kyllä epäilyttää tuon auton kestävyys. Kuitenkin sillä olisi tarkoitus ajella vielä ainakin 5 vuotta.
kymmenes opel menossa vuodesta -68 eteenpäin
-Tommi
-Tommi
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13542
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia 2016 125kw Cdti ei pyöritä
Taisit saada nox anturit mitä on joitakin näistä mennyt. Hyvähän tuo että sait ne myöskin liikkeen piikkiin.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia 2016 125kw Cdti ei pyöritä
Joo, minunkin ymmärtääkseni Nox= typenoksidi-anturi. Tosiaan en tiedä mistä platina- kultaseoksesta timanttiupotuksin noi on tehty, kun Ebaystakin irtoaisi halvimillaan kolmella sadalla eurolla.
- Tommi
- Tommi
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13542
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia 2016 125kw Cdti ei pyöritä
Siinä 700e pintaan mersulla ja opelilla sekä rellulla ainakin.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia 2016 125kw Cdti ei pyöritä
Melkeinpä otsikkoon liittyen kyselisin, että onko kellään hajua pystyykö Insignian latausjännitettä säätämään ATK:lla vai pitääkö laturiin vaihtaa osia tai jotain?
Meinaa olla pyörittämiset tuuripeliä taas, vaikka akkukin on kerran jo vaihdettu. Epäilisin, että liian lyhyillä reissuilla ei kerkeä viileämmällä kelillä ladata tarpeeksi, etelään optimoiduilla jännitteillä. Eikä tuota viitsisi johdon perässäkään pitää, kun ei pitäisi olla sähköauto.
Meinaa olla pyörittämiset tuuripeliä taas, vaikka akkukin on kerran jo vaihdettu. Epäilisin, että liian lyhyillä reissuilla ei kerkeä viileämmällä kelillä ladata tarpeeksi, etelään optimoiduilla jännitteillä. Eikä tuota viitsisi johdon perässäkään pitää, kun ei pitäisi olla sähköauto.
Kuka käski mennä Ooppelin ostamaan?
Insignia 2.0 CDTI Sports Tourer 2014
Insignia 2.0 CDTI Sports Tourer 2014
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13542
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia 2016 125kw Cdti ei pyöritä
Onko sulla polttoainekäyttöinen lisälämmitin
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia 2016 125kw Cdti ei pyöritä
Se oli ihan vaan mutua, kun en muutakaan syytä heti keksinyt, miksi akku ei viihdy tuossa autossa.
Eikä se akku lyhyellä ajelulla mitään ehdi keittyä vaikka olisi vähän reilumminkin jännitteitä. Toki lämpimällä etelän kelillä kuivuu pidemmän päälle.
Mutta nyt olen tehnyt "edistyneempää vianetsintää" sillä tavalla, että olen yöksi ottanut akunkengän irti, niin on startannut ihan hienosti joka kerta. Eli ei se varmaan latauksessa (ainakaan pelkästään) vika ole kuitenkaan, vaan johonkin purkaa ilmeisesti sitten.
Pitää varmaan alkaa vähentämään varustelua tai asentaa pääkatkaisija.
Kuka käski mennä Ooppelin ostamaan?
Insignia 2.0 CDTI Sports Tourer 2014
Insignia 2.0 CDTI Sports Tourer 2014
Re: Insignia 2016 125kw Cdti ei pyöritä
Onhan siinä sellainenkin.
Syökö Eberi yleensä paljonkin virtaa seisoessa? Jossakin vikatilassa se toki on, ettei ainakaan aktiivisesti kai vie kovin paljoa virtaa.
Kuka käski mennä Ooppelin ostamaan?
Insignia 2.0 CDTI Sports Tourer 2014
Insignia 2.0 CDTI Sports Tourer 2014
Re: Insignia 2016 125kw Cdti ei pyöritä
Se klassinen keino on pistää ampeerimittari väliin, ja alkaa irroitella sulakkeita. Mieluusti kun auto on jonkin aikaa seissyt, koska nykyautoissa jää yllättävän paljon toimintoja päälle tietyksi aikaa sammutuksen jälkeen. Noin tunti sammutuksesta vois olla jo hyvä aika kokeilla. Sulakkeita irroittamala saat rajattua, missä piirissä on se vika mikä akkua syö. Mulla oli joskus Primerassa tavaratilan valo, jota tietenkään ei näeJeeSe kirjoitti: ↑13 Syys 2021, 19:03Se oli ihan vaan mutua, kun en muutakaan syytä heti keksinyt, miksi akku ei viihdy tuossa autossa.
Eikä se akku lyhyellä ajelulla mitään ehdi keittyä vaikka olisi vähän reilumminkin jännitteitä. Toki lämpimällä etelän kelillä kuivuu pidemmän päälle.
Mutta nyt olen tehnyt "edistyneempää vianetsintää" sillä tavalla, että olen yöksi ottanut akunkengän irti, niin on startannut ihan hienosti joka kerta. Eli ei se varmaan latauksessa (ainakaan pelkästään) vika ole kuitenkaan, vaan johonkin purkaa ilmeisesti sitten.
Pitää varmaan alkaa vähentämään varustelua tai asentaa pääkatkaisija.
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Re: Insignia 2016 125kw Cdti ei pyöritä
Juu, tuota itsekin mietin, että pitäisi alkaa mittailemaan, mutta on hirveesti vaihtoehtoja enkä ole ihan varma hukkaako se virtaa edes ihan joka kerta. Sisätilan valot nyt ei ainakaan jää palamaan.shamrock kirjoitti: ↑14 Syys 2021, 17:40Se klassinen keino on pistää ampeerimittari väliin, ja alkaa irroitella sulakkeita. Mieluusti kun auto on jonkin aikaa seissyt, koska nykyautoissa jää yllättävän paljon toimintoja päälle tietyksi aikaa sammutuksen jälkeen. Noin tunti sammutuksesta vois olla jo hyvä aika kokeilla. Sulakkeita irroittamala saat rajattua, missä piirissä on se vika mikä akkua syö. Mulla oli joskus Primerassa tavaratilan valo, jota tietenkään ei näeJeeSe kirjoitti: ↑13 Syys 2021, 19:03Se oli ihan vaan mutua, kun en muutakaan syytä heti keksinyt, miksi akku ei viihdy tuossa autossa.
Eikä se akku lyhyellä ajelulla mitään ehdi keittyä vaikka olisi vähän reilumminkin jännitteitä. Toki lämpimällä etelän kelillä kuivuu pidemmän päälle.
Mutta nyt olen tehnyt "edistyneempää vianetsintää" sillä tavalla, että olen yöksi ottanut akunkengän irti, niin on startannut ihan hienosti joka kerta. Eli ei se varmaan latauksessa (ainakaan pelkästään) vika ole kuitenkaan, vaan johonkin purkaa ilmeisesti sitten.
Pitää varmaan alkaa vähentämään varustelua tai asentaa pääkatkaisija.
Ja aikoinaan B.Asconassa oli myös se legendaarinen tavaratilan valo, joka tyhjensi akkua ja jonka olemassaolosta ei edes ollut mitään havaintoa. Mutta onneksi se oli sen verran laho, että valo paistoi paksin pohjasta läpi, niin iltahämärällä vahingossa huomasin mihin virta menee.
Kuka käski mennä Ooppelin ostamaan?
Insignia 2.0 CDTI Sports Tourer 2014
Insignia 2.0 CDTI Sports Tourer 2014
Re: Insignia 2016 125kw Cdti ei pyöritä
Eikö Insigniassa ole ominaisuutena, että sammuttaa sisävalot x ajan kuluttua? Ainakin Omegassa jo oli tuollainen ominaisuus, että kaikki sisävalot sammuivat jonkin ajan kuluttua pois päältä.
kymmenes opel menossa vuodesta -68 eteenpäin
-Tommi
-Tommi