ESP vika Insignia 2014 bi turbo TDI.

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Han65
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 30 Huhti 2021, 14:59

ESP vika Insignia 2014 bi turbo TDI.

Viesti Kirjoittaja Han65 »

Haluan vaan kirjoittaa tänne jos muilla tulee samoja ongelmia. Ongelma oli alun perin että ESP valo rupesi palamaan silloin tällöin. Vaihdoin asb antureita. Vikakoodit ei näyttänyt mitään aluksi. Sitten rupesi herjaamaan kampiakselin asentoanturia. Vaihdoin sen. ESP valo vaan paloi. Ja herjasi edelleen kampiakselin anturia. Syy lopulta löytyi nokka-akselin anturista. Vaihdoin sen ja viat pois. Vähän ihmetyttää miksi ei herjannut nokka anturista mitään? Vaan ESP valo paloi taulussa. Onko muilla ollut samoja ongelmia?
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: ESP vika Insignia 2014 bi turbo TDI.

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Jos esp ei saa moottorin kierrosnopeustietoa voin esp valo alkaa palamaan. Vaihdoit ilmeisesti abs antureita pelkästään arvaamalla vikavalon vuoksi?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
ovc2z22yh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1049
Liittynyt: 23 Elo 2016, 12:22
Paikkakunta: Tre

Re: ESP vika Insignia 2014 bi turbo TDI.

Viesti Kirjoittaja ovc2z22yh »

No mikä vikakoodi siellä sitten oli?

P0016 Crankshaft Position - Camshaft Position Correlation Bank 1 Sensor A
Tuo esim. viittaa nokka-akselin asentomittaukseen kampuran suhteen.
Vastaa Viestiin