Omega venttiilikopan kiristysjärjestys
omega mv6 vk:n tiivisteen vaihto. vinkkejä?
juu eli vkl pitää rueta vaihtamaan venttilikopan tiivisteet mv6 omegaan niin kyselisin teiltä vinkkejä asennukseen tai purkamiseen? ja mitä muuta kannattaa samalla vaihtaa kuin O-renkaat, tulpat, termari ja termarikopan tiiviste? niin ja onko mitään hyvää keinoa millä nuo venttiilikopat sais kerralla pitäviksi? käytin hakua mutta ei sieltä oikein löytynyt mitään erikoisia vinkkejä...tai sitte en vaan osaa käyttää sitä.. jos löytyy myös sivuja missä olisi kuvien kanssa ohjeita niin nekin on tervetulleita...että osaa vähän varautua.
Kannattaa samalla (itse ainakin tekisin) irroittaa öljynjäähdytin ja tarkastaa paineilmalla ettei se vuoda. Termarin vaihto harkitsisin myös samalla vaivalla. Sinne tarvii luonnollisesti uusia tiivisteet, oisko ollut 2kpl 0-rengasta sekä 2 kuparitiivistettä.
Eikäs imusarjan ylempi tiiviste tarvi uusia myös? Öljyt ja suodatin kannattaa vaihtaa samalla.
Kannattaa tarkastaa jotian tasoa vasten, että onko kopissa isoa heittoa. Jos ei, saa ne tiivisteellä ja liimalla pitämään. Huohotusjärjestelmä kannattaaa puhdistaa. Alukopilla noista vuodoista pääsisi eroon, mutta niitä on hankalampaa löytää...
Eikäs imusarjan ylempi tiiviste tarvi uusia myös? Öljyt ja suodatin kannattaa vaihtaa samalla.
Kannattaa tarkastaa jotian tasoa vasten, että onko kopissa isoa heittoa. Jos ei, saa ne tiivisteellä ja liimalla pitämään. Huohotusjärjestelmä kannattaaa puhdistaa. Alukopilla noista vuodoista pääsisi eroon, mutta niitä on hankalampaa löytää...
__________________________
Re:
Samoja vinkkejä vailla, moottorina toimii kylläkin 2.5 V6 ja auto on myös omena. Alumiiniset venttiilikopat uusine tiivisteineen ja o-renkaineen kerkesin hommata yksityiseltä (käyttämättömät kuitenkin) ja lähinnä lisätietoja kaipaisin kuinka huohotusjärjestelmä puhdistetaan, ja mistä täytyy puhdistella. Ja sekä myös venttiilikoppien kiinnitys. Täytyykö laittaa lisäksi siis jotain liimaa tiivisteen kaveriksi? mitä liimaa? kuinka paljon ym?Janne M kirjoitti:Kannattaa samalla (itse ainakin tekisin) irroittaa öljynjäähdytin ja tarkastaa paineilmalla ettei se vuoda. Termarin vaihto harkitsisin myös samalla vaivalla. Sinne tarvii luonnollisesti uusia tiivisteet, oisko ollut 2kpl 0-rengasta sekä 2 kuparitiivistettä.
Eikäs imusarjan ylempi tiiviste tarvi uusia myös? Öljyt ja suodatin kannattaa vaihtaa samalla.
Kannattaa tarkastaa jotian tasoa vasten, että onko kopissa isoa heittoa. Jos ei, saa ne tiivisteellä ja liimalla pitämään. Huohotusjärjestelmä kannattaaa puhdistaa. Alukopilla noista vuodoista pääsisi eroon, mutta niitä on hankalampaa löytää...
kaikki vinkit tervetulleita
NYK. : Calibra (c20ne)
EX : Calibra AT (c20ne), Vectra A (c18nz), Vectra B AT (x20xev), Vectra B (x20xev), Vectra B (x20xev), Calibra AT (c20ne), Omega B AT (x25xe), Calibra (c20ne), Calibra (c20ne), Vectra A (c20ne)
EX : Calibra AT (c20ne), Vectra A (c18nz), Vectra B AT (x20xev), Vectra B (x20xev), Vectra B (x20xev), Calibra AT (c20ne), Omega B AT (x25xe), Calibra (c20ne), Calibra (c20ne), Vectra A (c20ne)
Re: omega mv6 vk:n tiivisteen vaihto. vinkkejä?
Ohjekirjassa sanotaan että tiivistysliimaa kannattaa käyttää päätyihin missä on ne 2 "kuoppaa" per pääty. 8nm taitaa olla kiristysmomentti ja kiristys aloitetaan keskeltä. Venttiilikopan tiivistykseen tarkoitettua liimaa, löytyy varaosaliikkeistä. Yks tuubi riittää, sitä en tiiä kauan tuommosen pitää antaa kuivaa. Paketissa ei lukenu mitään ja yli vuorokauden kuivattamisen jälkeen ei ollut vielä kuivunut. Ajattelin että tarvii koneen lämmöt että kuivuu sitten ja ajelin pari päivää tosi nätisti. En sitten tiiä.
Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
Omega venttiilikopan kiristysjärjestys
Aurinko paistaa ja hiki tulee ennen kuin olen edes aloittanut Omega 2.5 v6 koneen venttiilikopan tiivisteen ja tulppien vaihdon. Mistä löytäisi selkeän kaavion missä järjestyksessä kopan ruuvit kiristetään (8nm) sekä mihin momenttiin tulpat kiinni?
- ooppeli666
- 'Senator'
- Viestit: 629
- Liittynyt: 24 Touko 2009, 14:21
- Paikkakunta: Ylä-pirkanmaa
Re: Omega venttiilikopan kiristysjärjestys
Järjestyksestä en tiiä ei kai sillä ny mitää merkitystä ole, ainakaan missää ulkomaan foorumeilla lukenut kiristysjärjestyksestä mitään. Tulpat tulee 25nm
Insignia sports tourer a20dth
Astra h z18xe
Vectra c z18xe
Astra h z18xe
Vectra c z18xe
Re: Omega venttiilikopan kiristysjärjestys
Kopan tiivisteet vaihdettu 3 kk sitten eikä vuotoja näy. Taitaa noiden muovikoppien ongelma olla se että ura johon tiiviste tulee leviää. Tiiviste pääsee urassa kääntymään hiukan poikittain jolloin se ei pidä. Laitoin uran pohjalle Dirko HT tiivistemassaa ja painoin tiivisteen siihen kiinni. Sen jälkeen ohut nauha tiivistemassaa tiivisteen päälle ja koppa kiinni. Näyttää pitävän vihdoinkin.
- Lurttinen
- OCF Member 2018
- Viestit: 7430
- Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Jäsennumero: 1227
Re: Omega venttiilikopan kiristysjärjestys
Omassa vertasin alkuperäistä marmoritiskiltä ostettua ja mätänetin myymää tarviketta keskenään.
Mätänetin tarvike heilui kun hullun mulkku siinä urassa ja ei meinannut pysyä kiinni kun kopan käänsi ja koitti paikalleen. Siinä oli se ulos tuleva osa myös kiilamainen, ts muistutti nuolenpäätä.
Alkuperäinen tiiviste marmorilta taasen täytti koko uran ja ulos jäävä osakin oli kantti X kantti ja paksu.
Arvaas kumpi tiiviste kesti pitempään kuin vuoden?
Mätänetin tarvike heilui kun hullun mulkku siinä urassa ja ei meinannut pysyä kiinni kun kopan käänsi ja koitti paikalleen. Siinä oli se ulos tuleva osa myös kiilamainen, ts muistutti nuolenpäätä.
Alkuperäinen tiiviste marmorilta taasen täytti koko uran ja ulos jäävä osakin oli kantti X kantti ja paksu.
Arvaas kumpi tiiviste kesti pitempään kuin vuoden?
prööt
Re: Omega venttiilikopan kiristysjärjestys
Alkuperäiset tuppaa olla Elringin tai Viktor Reinzin tekeleitä. Ei paljon muita kannata tarvikkeena ostaa.
Mulla Elringit toimineet aina vähintään yhtä hyvin, kuin se tehtaalla laitettu vuotanut originaali.
Mulla Elringit toimineet aina vähintään yhtä hyvin, kuin se tehtaalla laitettu vuotanut originaali.
Re: Omega venttiilikopan kiristysjärjestys
Joku saksalainen OEM tiiviste tuo oli. Tosin ura oli paikoin levinnyt. Tuo tiivistemassa lähtee kyllä helposti pois urasta. Pääasia että pitää niin ei tarvitse irroitella enään.