Ascona C -84 1.6 sh varajetistä weberiin

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
JooAnt
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 17 Syys 2016, 14:47

Ascona C -84 1.6 sh varajetistä weberiin

Viesti Kirjoittaja JooAnt »

Päätin, että vaihdan tuon automaattiryypyllinen Varajetin käsiryypylliseen 32/36 dgv -kaasariin. Mulla on nyt vakiokaasari adaptereineen hommattuna. Onkohan kenelläkään tietoa, muistoja tai edes mutua, mitenkähän mahtaa vakiosäädöillä toimia? Juu kokeilemalla toki selviää aikanaan, mutta jos jotain tulisi mieleen mihin kannattaisi varautua.

Mahtaakohan vaihdettu orkkis mekaaninen bensapumppu tehdä liikaa painetta kaasarille? Onko kokemuksia köyhästä ratkaisusta tasata painetta niillä muovisilla T-haaroilla, joilla pumpun ja kaasarin välistä viedään bensaa kiertoon takaisin tankin ja pumpun väliin?

Tämän hetkiset säädöt weberissä:
Tyhjäkäynnit 55/50
Pääsuuttimet 140/135
Seosputket F50 ja F6
Ilmasuuttimet 165/160
Kiihdytyspumppu 50
Neulaventtiili 200.

Mielenkiintoista kakstuhatkakskyt-luvulla alkaa semi keltanokkana tutustumaan kaasarin sielunelämään. Auto nyt vaan on niin nostalginen ja tärkeä kun ollut perheellä isoisästä asti. Kiitti mahdollisista avuista, huomioista tai kritiikistä.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Ascona C -84 1.6 sh varajetistä weberiin

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Lyö kaasari kiinni. Ei sitä muuten tiedä miten pelaa.

Vakio bensapumpulla pitäisi kyllä toimia. Tai on ne muilla toimineet
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vastaa Viestiin