G-Astra vikakoodit P0220 ja P1550 ja luistonestovalo palaa
G-Astra vikakoodit P0220 ja P1550 ja luistonestovalo palaa
Terve!
Löytyisiköhän täältä viisaampien ajatuksia mistä vois olla kyse.
Eli: Mittaristossa palaa jakari sekä luistonestokolmio kokoajan, jakarin ymmärrän, mut miks luistonesto.
Mätänetin obd-lukijalla antaa vikakoodit P0220 ja P1550.
OBD+ äppi kertoo P0220 koodin olevan Throttle/pedal position sensor/switch B circuit,
Ja P1550 Power steering Pressure sensor Out of self T...
0220 viittaa kaasupolkimen/kaasuläpän asentotunnistimeen, kaasuläppäkotelo putsattu, kaasupoljin avattu ja putsattu kontaktipinnat sekä taivutettu kynsiä että varmasti osuvat kosketuspintoihin.
Ei oireile mitenkään, vain kerran pakkasaamuna katosi kaasupoljin ja kone ruoes itekseen veivaamaan tyhjäkäyntiä 2000rpm:n molemmin puolin edestakas, sammutin auton, ja käynnistin. Sen jälkeen ajettu oireetta muutama viikko taas.
Onko jotain kikkoja millä vois testata onko ecu vai kaasupoljinyksikkö paskana, yleismittari löytyy.
Onko tuo P1550 oikeasti joku muu vika mitä toi motonetin palikka + obd+ äppi sanoo?
Välill noi vikavalot sammuu kokonaan, ja hetken ajon jälkeen tulee takas päälle, varmaan sitten kun kone lämpiää.
Löytyisiköhän täältä viisaampien ajatuksia mistä vois olla kyse.
Eli: Mittaristossa palaa jakari sekä luistonestokolmio kokoajan, jakarin ymmärrän, mut miks luistonesto.
Mätänetin obd-lukijalla antaa vikakoodit P0220 ja P1550.
OBD+ äppi kertoo P0220 koodin olevan Throttle/pedal position sensor/switch B circuit,
Ja P1550 Power steering Pressure sensor Out of self T...
0220 viittaa kaasupolkimen/kaasuläpän asentotunnistimeen, kaasuläppäkotelo putsattu, kaasupoljin avattu ja putsattu kontaktipinnat sekä taivutettu kynsiä että varmasti osuvat kosketuspintoihin.
Ei oireile mitenkään, vain kerran pakkasaamuna katosi kaasupoljin ja kone ruoes itekseen veivaamaan tyhjäkäyntiä 2000rpm:n molemmin puolin edestakas, sammutin auton, ja käynnistin. Sen jälkeen ajettu oireetta muutama viikko taas.
Onko jotain kikkoja millä vois testata onko ecu vai kaasupoljinyksikkö paskana, yleismittari löytyy.
Onko tuo P1550 oikeasti joku muu vika mitä toi motonetin palikka + obd+ äppi sanoo?
Välill noi vikavalot sammuu kokonaan, ja hetken ajon jälkeen tulee takas päälle, varmaan sitten kun kone lämpiää.
Re: G-Astra vikakoodit P0220 ja P1550 ja luistonestovalo palaa
Moottori Z18xe vm. 2003, on vakkari, ilmastointi, manuaalivaihteet
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13552
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: G-Astra vikakoodit P0220 ja P1550 ja luistonestovalo palaa
Katso tuo kaasupoljin ensin ja sitten läppäkotelo.
Autossa on sähköhydraulinenohjaustehostin
Ja esp valo tulee usein seurauksena kaasupolkimen vikaan kun moottorinohjainlaitteelta ei tule vääntötietoa vian takia.
Paremmalla lukijalla kuten op com tai tech2 saisi luettua myös jarrujärjestelmän puolelta vikamuistin.
Autossa on sähköhydraulinenohjaustehostin
Ja esp valo tulee usein seurauksena kaasupolkimen vikaan kun moottorinohjainlaitteelta ei tule vääntötietoa vian takia.
Paremmalla lukijalla kuten op com tai tech2 saisi luettua myös jarrujärjestelmän puolelta vikamuistin.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13552
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: G-Astra vikakoodit P0220 ja P1550 ja luistonestovalo palaa
Vastaava b vectran vika
https://www.opelclubfinland.fi/keskuste ... 7&start=30
Ja g astrasta myöskin vähän samaa
https://www.opelclubfinland.fi/keskuste ... a#p2340652
B vectran ja g astran z18xe pitäisi olla ihan samat. Kytkentä kaaviolla voi varmistaa ennekuin mittailee
https://www.opelclubfinland.fi/keskuste ... 7&start=30
Ja g astrasta myöskin vähän samaa
https://www.opelclubfinland.fi/keskuste ... a#p2340652
B vectran ja g astran z18xe pitäisi olla ihan samat. Kytkentä kaaviolla voi varmistaa ennekuin mittailee
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: G-Astra vikakoodit P0220 ja P1550 ja luistonestovalo palaa
OKei, kiitos hei vastauksista. voiko yleismttarilla jotenkin testata tuon kaasupolkimen jännitteet että toimiiko oikein vai tarviiko sen opcomin?
Noita vikakoodeja ei pysty nollaamaan, myöskään vakkari ei toimi enää. kesällä toimi vielä ennen tätä ongelmaa. mut toisaalta se on ennenkin ollut talvisin pois pelistä ja keväällä taas heränny henkiin että ei liity tähän varmaan.
Ja onko tolla kaaupoljinyksiköllä oma sulake taulussa, jos kokeilis sen vaihtaa.
Noita vikakoodeja ei pysty nollaamaan, myöskään vakkari ei toimi enää. kesällä toimi vielä ennen tätä ongelmaa. mut toisaalta se on ennenkin ollut talvisin pois pelistä ja keväällä taas heränny henkiin että ei liity tähän varmaan.
Ja onko tolla kaaupoljinyksiköllä oma sulake taulussa, jos kokeilis sen vaihtaa.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13552
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: G-Astra vikakoodit P0220 ja P1550 ja luistonestovalo palaa
Vakkari on seurausvika. Alkaa toimia kun saat varsinaisen vian korjattua.
En ole koskaan mitannut yleismittarilla kaasupoljinta.
Testerillä pitäisi nähdä potentiometrien 1 ja 2 arvot ja ne pitäisi muuttua tasaisesti toisiinsa nähden ilman katkoksia. Sillä paremmalla testerillä näkee myös tarkenteen vikakoodin perään. Esim P0220-00Mikäli nämä arvot on testerillä varmasti kunnossa niin seuraavaksi mitata johdot kaasuläppäkotelon ja ecun väliltä ja jännitesyöttö läppäkotelolta
Jos vikakoodeja ei saa nollattua niin taitaa vikakoodit olla nykyisenä päällä. Eli vika päällä mikä helpottaa vianhakua.
Tuolta kytkentäkaaviot ja MJ03 on vuosimalli 03
https://haselui.de/astrag_h_kabelplan/
En ole koskaan mitannut yleismittarilla kaasupoljinta.
Testerillä pitäisi nähdä potentiometrien 1 ja 2 arvot ja ne pitäisi muuttua tasaisesti toisiinsa nähden ilman katkoksia. Sillä paremmalla testerillä näkee myös tarkenteen vikakoodin perään. Esim P0220-00Mikäli nämä arvot on testerillä varmasti kunnossa niin seuraavaksi mitata johdot kaasuläppäkotelon ja ecun väliltä ja jännitesyöttö läppäkotelolta
Jos vikakoodeja ei saa nollattua niin taitaa vikakoodit olla nykyisenä päällä. Eli vika päällä mikä helpottaa vianhakua.
Tuolta kytkentäkaaviot ja MJ03 on vuosimalli 03
https://haselui.de/astrag_h_kabelplan/
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: G-Astra vikakoodit P0220 ja P1550 ja luistonestovalo palaa
Okei.1,2sorsa kirjoitti: ↑16 Marras 2021, 20:23 Vakkari on seurausvika. Alkaa toimia kun saat varsinaisen vian korjattua.
En ole koskaan mitannut yleismittarilla kaasupoljinta.
Testerillä pitäisi nähdä potentiometrien 1 ja 2 arvot ja ne pitäisi muuttua tasaisesti toisiinsa nähden ilman katkoksia. Sillä paremmalla testerillä näkee myös tarkenteen vikakoodin perään. Esim P0220-00Mikäli nämä arvot on testerillä varmasti kunnossa niin seuraavaksi mitata johdot kaasuläppäkotelon ja ecun väliltä ja jännitesyöttö läppäkotelolta
Jos vikakoodeja ei saa nollattua niin taitaa vikakoodit olla nykyisenä päällä. Eli vika päällä mikä helpottaa vianhakua.
Tuolta kytkentäkaaviot ja MJ03 on vuosimalli 03
https://haselui.de/astrag_h_kabelplan/
Tämmönen vehje saatais kaverin töistä lainaks, näkeekö tällä? Laite on GM Tech2
Re: G-Astra vikakoodit P0220 ja P1550 ja luistonestovalo palaa
no en saanu kuvaa tänne, mutta nimellä näkee kuvahausta mikä laite.
Re: G-Astra vikakoodit P0220 ja P1550 ja luistonestovalo palaa
Terve, nyt päästiin vilkaisemaan Tech2:sella vähän mitä antaa. Liitän kuvia tuohon alle, laitteen mukaan onkelma kaasuläpän puolella, mutta voiko se johtua esim siitä jos polkimen tunnistin antaa väärää virtaa eculle tms? Tällei noviisin silmään noi kaasupolkimen arvot muuttuivat samassa suhteessa kun painoi kaasua.
Tuossa on kuvat kolmesta eri kaasuasennosta:
Tuossa on kuvat kolmesta eri kaasuasennosta:
Re: G-Astra vikakoodit P0220 ja P1550 ja luistonestovalo palaa
Ei oikeen toimi tuo kuvien lisäys, ja viestejäkään ei täällä näköjään pysty editoimaan jälkikäteeen. Mutta edellisen viestin linkistä pääsee näkemään nuo kaikki neljä kuvaa mitä koitin tänne linkittää.
Re: G-Astra vikakoodit P0220 ja P1550 ja luistonestovalo palaa
Mä en sinänsä tuosta techistä enkä noista arvoista tiedä, mutta pistää silmään tuo että kaasuläppäkotelon toinen jännite on koko ajan täydet 5V. Näin sen kai ei pitäis olla, mun tietääkseni. Eli tuo "high voltage" tulis juuri tuosta, se arvo ei muutu vaan päästää täydet läpi koko ajan
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Re: G-Astra vikakoodit P0220 ja P1550 ja luistonestovalo palaa
Okei, onkohan se sitte paskana, vai tuleeko eculta liikaa kotelolle, hmm. millä sen selvittäis.
Otin läppäkotelolta liittimen irti ja eculta, mittasin kaikki karvat ni kaikissa resistanssi reilusti alle 1ohmia, että piuhoissa ei kai pitäis olla mitään vikaa. Voiko olla että paskana oleva kaasupoljinyksikkö aiheuttais ton?
Otin läppäkotelolta liittimen irti ja eculta, mittasin kaikki karvat ni kaikissa resistanssi reilusti alle 1ohmia, että piuhoissa ei kai pitäis olla mitään vikaa. Voiko olla että paskana oleva kaasupoljinyksikkö aiheuttais ton?