Insignia A

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9263
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Bursa kirjoitti: 13 Heinä 2021, 23:09 Mikä on Diesel inkun omistajilla tuntuma, onko lyhyet työmatkat syy unohtaa Diesel Insignian hankinta? Arveluttaa, että pääseekö tuo polttamaan hiukkaset tarpeeksi usein, jos ajelen 5 kilometrin työmatkoja edestakas. Satunnaisia pidempiä ajoja tulisi kyllä, ehkä kerran kuussa vähintään, mutta toisaalta riski on että parin kuukauden "pätkäajo" sesonki sattuu kohdalle.

Tarkoitus hommata kuitenkin webastollinen malli, jos se yhtään auttaa asiaa.
Näissähän toimii tuo poltto todella hyvin kilpailijoihin nähden.

Ekat 400tkm ei mitään huolta DPF:n suhteen jos edes välillä ajaa yli 20km putkeen.

Itse sahasin 1.5 vuotta n.5km työmatkaa suuntaansa 170tkm ajetulla 2010 CDTi:llä, ei mitään ongelmia koskaan.

Webasto syö akkua aika reilusti, joten ylläpitolatausta kannattaa tehdä talvisin vaikka joka kolmas viikko.

Tosin nykyverotus ja tuo matka ei kyllä puolla dieselin hankintaa millään tavalla..
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
RokiSoko
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 46
Liittynyt: 16 Tammi 2021, 22:39

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja RokiSoko »

Eikös tuo verotus kuitenkin nykyään puolla tuota enemmän kuin ennen vanhaan? Meinaan että bensojen verotus on kohonnut selvästi vanhasta.

Kesällä ei mielestäni ongelmaa lämpenemisen kannalta, mutta talvella lämpenee ilman esilämmitystä tosi hitaasti.
-(z)- Insignia -14 A20DTE -(z)-
-(z)- Corsa -99 X12XE -(z)-
:bonk:
Bursa
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 29
Liittynyt: 29 Touko 2021, 09:20

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Bursa »

Tulisi vieläpä pohjoisemman Suomen leveyspiireille, joten talvet kylmempiä kuin Helsingissä. Toki siis webasto ja ylläpitolaturi ovat kylkiäisinä. Toki siis muutakin ajoa kuin tuota 5km sahausta. Kyllä tässä alkaa pikkusen kallistumaan siihen, että pitäis vaan rahat taskussa toistaiseksi ja miettisi uudestaan...

Suurin, tai ehkäpä ainoa syy dieselin valintaan on tarjonta. Facelift A-insigniaa ei saa bensakoneella automaattivaihteisena, koko nettiautossa vain muutama kappale ja ne on jo tutkittu. Dieseliä taasen on vaikka millä vaihtoehdoilla ja useampia yksilöitä.
RokiSoko
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 46
Liittynyt: 16 Tammi 2021, 22:39

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja RokiSoko »

Eihän siitä paljoa takkiin ota vaikka ottaisi dieselin bensan sijaan ja kilometrit jää pieniksi. Puhutaan ehkä muutamasta sadasta eurosta vuositasolla, riippuu tietenkin ajomäärästä. Laita vaan rahat haisemaan, ei tarvitse pelätä kilometrejä dieselin kohdalla jos on hyvin pidetty.
-(z)- Insignia -14 A20DTE -(z)-
-(z)- Corsa -99 X12XE -(z)-
:bonk:
Masai
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 140
Liittynyt: 18 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masai »

Onkos tuo etu apurungon ruosteisuus ominaisuus vai tapaus? Ainakin tuossa omassa ihan hirveessä kunnossa, pesu ja kevyt sooda puhallus niihin paikkoihjin mihin ylsi ja sitten notkea imeytyvä massa päälle. Samalla sitten massasin taka-akselin ympäristöä ja ne tankin suoja pellit kun nekin oli aika ikävän näköiset.
Peugeot 505 Turbo Inj, Opel Manta -A -70, Saab 9000 CSE 2.3T Aut. -94, Saab 9-5 Aero 2.3T Aut. -00, Opel Insignia 2 T 4x4 -10, Maserati 3200GTA -01.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Masai kirjoitti: 14 Heinä 2021, 11:38 Onkos tuo etu apurungon ruosteisuus ominaisuus vai tapaus? Ainakin tuossa omassa ihan hirveessä kunnossa, pesu ja kevyt sooda puhallus niihin paikkoihjin mihin ylsi ja sitten notkea imeytyvä massa päälle. Samalla sitten massasin taka-akselin ympäristöä ja ne tankin suoja pellit kun nekin oli aika ikävän näköiset.
Kyllä ne apurungot ruostuu joka merkillä. Varsinkin saumojen kohdalta. Itellä 18vm corsankin saumat jo tullut pyyhkäistyä kotelosuojalla yli.
Tervaa samalla kaikki mutterit ja pultit. Ja jos joskus käyttää ohjauskulnien säädössä niin säätöpultit irti ja rasvattuna takaisin ettei ole 10v päästä ruostuneet pusliin kiinni
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

Hajosipa "taas" akku - vajaan kuukauden vaille 6 vuotta kesti Sznajderin hopea calsium akku. Napajännite 10,64 V eikä ota virtaa vastaan. Mitään ennakkovaroitusta / oiretta ei ollut kun auton edellisen kerran talliin ajoin - nyt sitten ei virtoja riittänytkään muuhun kuin kojelaudan varoitusvaloille.

Jännä tuo Motonetin rekisterinumeron perusteella toimiva varaosahaku - sen tarjoamista akku vaihtoehdoista yksikään ei olisi mahtunut ko. auton akkukoteloon. Onneksi kuitenkin oikeitakin akkuja löytyi kun mittojen mukaan itse etsi.

Tilalle tuli saman merkkinen, mutta hieman eri malli eli Sznajder Carbon EFB -akku.
Masai
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 140
Liittynyt: 18 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masai »

Huonoja kokemuksia sznaderin akuista, kolme kannoin takuu aikana takas. Ei enään, mielummin vaikka biliksen akku tai joku muu halpis akku. kestää sen saman vähintään.
Peugeot 505 Turbo Inj, Opel Manta -A -70, Saab 9000 CSE 2.3T Aut. -94, Saab 9-5 Aero 2.3T Aut. -00, Opel Insignia 2 T 4x4 -10, Maserati 3200GTA -01.
Rusty
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 11 Heinä 2021, 19:41

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Rusty »

Käyttöohjekirjan mukaan jos autossa on kaistavahti, sisältyy kuolleen kulman varoitustoiminto järjestelmään. Kun auton käynnistää, ei peileihin tule mitään symboleita eikä auto kyllä varoittele sivulla ajavista. Onko jossakin järjestelmässä ongelma/vika vai onko varusteissa käyttöohjekirjasta poiketen näin paljon heittoa? Auto on vuosimallia 2017 ja olen kokeillut pitämällä kaistavahdin päällä sekä pois.
Avatar
Janza1985
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 921
Liittynyt: 26 Tammi 2012, 09:26
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Janza1985 »

Rusty kirjoitti: 29 Heinä 2021, 12:31 Käyttöohjekirjan mukaan jos autossa on kaistavahti, sisältyy kuolleen kulman varoitustoiminto järjestelmään. Kun auton käynnistää, ei peileihin tule mitään symboleita eikä auto kyllä varoittele sivulla ajavista. Onko jossakin järjestelmässä ongelma/vika vai onko varusteissa käyttöohjekirjasta poiketen näin paljon heittoa? Auto on vuosimallia 2017 ja olen kokeillut pitämällä kaistavahdin päällä sekä pois.
Ei mullakaan ole kuolleen kulman varoitinta vaikka kaistavahti on..
Insignia Hatchback A20DTE
opelonparas
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 205
Liittynyt: 13 Touko 2014, 19:13

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja opelonparas »

Jos autossa on kuolleenkulman varoitin, se symboli (joka sitten tarvittaessa syttyy) näkyy kyllä peileissä ihan aina. Näin ainakin Astrassa. Eli siitä voinee päätellä, onko autossa tätä varoitusjärjestelmää.
Astra K Sports Tourer 1.4 T (110 kW) AT
Ex: Vectra C Wagon 1.8 (103 kW) AT | Vectra B Wagon 1.6 (74 kW) MT
Avatar
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2140
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Jospa tuota traktoria vielä muutamia vuosia ajelee, niin pitänee vaihdattaa taas automaattiin öljyt ja samoin voisi tehdä haldexille ja perälle.
Onko suosituksia Tampereelta tai Pirkanmaalta tekijästä? Merkkihuoltoon en tuon takia raaskisi viedä...
Automaatin öljyt vaihtaa monikin paikka. Mutta taitaa tuo haldex ja perä olla vähän enemmän ammattitaitoa vaativia kohteita?
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Avatar
Larske
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 55
Liittynyt: 29 Joulu 2016, 18:12
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Larske »

Tänään ensimmäistä kertaa allekirjoituksen auton elinaikana ei lähtenyt aamulla käyntiin. Ei meinannut jaksaa edes pyörittää starttia. Alkaa pian aikaa varmaan -09 alkuperäisakku vedellä viimeisiään. Ei voi kyllä moittia, ikinä ei ole missään vehkeessä näin hyvin kestänyt akku.
Opel Insignia | Sedan | 2.0 CDTI | M32 6v | 2009 | Black Sapphire
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9263
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Larske kirjoitti: 02 Elo 2021, 22:47 Tänään ensimmäistä kertaa allekirjoituksen auton elinaikana ei lähtenyt aamulla käyntiin. Ei meinannut jaksaa edes pyörittää starttia. Alkaa pian aikaa varmaan -09 alkuperäisakku vedellä viimeisiään. Ei voi kyllä moittia, ikinä ei ole missään vehkeessä näin hyvin kestänyt akku.
Hyvä suorite alkuperäisakulle.

90-luvulla Opel käytti ensiasennuksena valkoisen värisiä akkuja, kestivät normaalisti 10-15v. Toki sähkölaitteita oli vähemmän. 1998-1999 akut muuttuivat mustiksi ja käyttöikä oli niillä enää n.3-5v. Valmistajia en jaksa muistaa.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

ascona_c kirjoitti: 03 Elo 2021, 14:24
Larske kirjoitti: 02 Elo 2021, 22:47 Tänään ensimmäistä kertaa allekirjoituksen auton elinaikana ei lähtenyt aamulla käyntiin. Ei meinannut jaksaa edes pyörittää starttia. Alkaa pian aikaa varmaan -09 alkuperäisakku vedellä viimeisiään. Ei voi kyllä moittia, ikinä ei ole missään vehkeessä näin hyvin kestänyt akku.
Hyvä suorite alkuperäisakulle.

90-luvulla Opel käytti ensiasennuksena valkoisen värisiä akkuja, kestivät normaalisti 10-15v. Toki sähkölaitteita oli vähemmän. 1998-1999 akut muuttuivat mustiksi ja käyttöikä oli niillä enää n.3-5v. Valmistajia en jaksa muistaa.
Tosi hyvä kesto alkuperäisakulle. Omassani vm. 2010:ssä meni ensimmäinen eli GM:n musta akku kahdessa vuodessa, toinen GM:n musta akku kolmessa ja kolmas akku eli Sznajder kestikin sitten jo kuusi vuotta ja nyt on siis neljäs akku käytössä, Sznajder tämäkin kun niiden kestosta on hyviä kokemuksia.
Vastaa Viestiin