Insignia A
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Onkos tuo -10 automaatti gen1 vai 2?
Peugeot 505 Turbo Inj, Opel Manta -A -70, Saab 9000 CSE 2.3T Aut. -94, Saab 9-5 Aero 2.3T Aut. -00, Opel Insignia 2 T 4x4 -10, Maserati 3200GTA -01.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13544
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Takapuskurin kiskon alta on lähtenyt tarroja irti. On niitten räppänöiden yläpuolella
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13544
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Tuo tullut luettua melko tarkkaan. Hiukka tietoa siitä kalastellutkin. Pitänee jatkaa seurantaa. Eräs yksilö olisi tiedossa, automaatti, merkintöjä vaihteistoöljyjen vaihosta ei ole yhtäkään. Edellinen oli manuaali, ihan ok, omasi perusviat. Harmillisin oli ohjaustehostimen öljyvuoto, jonnekkin. Mistään ei näkynyt vuotoja, taisi vuotaa niiden "palkeiden" sisälle. Sekä imusarja vuoti nestettä kohtuullisesti. En kuitenkaan pitänyt huonona kulkuneuvona, siksi etsinnäs itelle kun näyttää jälkikasvun haluavan v70:sen itelleen...1,2sorsa kirjoitti: ↑18 Marras 2021, 17:47
Hyvin jos huoltaa. Ongelmia tuolla
https://www.opelclubfinland.fi/keskuste ... 4&t=259045
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13544
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Oon yhen tehostimen putken vaihtanut alkupään inkkuun. Oli ruostunut puhki pohjamuovien päältä.Kamppi kirjoitti: ↑18 Marras 2021, 18:17Tuo tullut luettua melko tarkkaan. Hiukka tietoa siitä kalastellutkin. Pitänee jatkaa seurantaa. Eräs yksilö olisi tiedossa, automaatti, merkintöjä vaihteistoöljyjen vaihosta ei ole yhtäkään. Edellinen oli manuaali, ihan ok, omasi perusviat. Harmillisin oli ohjaustehostimen öljyvuoto, jonnekkin. Mistään ei näkynyt vuotoja, taisi vuotaa niiden "palkeiden" sisälle. Sekä imusarja vuoti nestettä kohtuullisesti. En kuitenkaan pitänyt huonona kulkuneuvona, siksi etsinnäs itelle kun näyttää jälkikasvun haluavan v70:sen itelleen...1,2sorsa kirjoitti: ↑18 Marras 2021, 17:47
Hyvin jos huoltaa. Ongelmia tuolla
https://www.opelclubfinland.fi/keskuste ... 4&t=259045
Paljonko ajettu hakusessa? Johonkin yli 200tkm ajettuun laatikkoöljynvaihto huuhtelemallakin voi olla riski mihin ei adaptioiden nollaus auta
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Tehostimenletku silloin vaihettiin, sotki koko konehuoneen. Kuten kerroin, sen jälkeen ihan kuiva kaikkialta mutta joutui melko usein lisäämään öljyä. Otaksun jotta joku tiiviste vuoti, muttei tosiaankaan sotkenu mistäänpäin.
Se automaatti yksilöllä ajomäärä noin 270tkm, siksi arveluttaa melkoisesti. En ole päässyt testaamaan kyseistä yksilö. Tokikin tiedostan jotta huuhtelu/pesu huolto laatikolle on myöskin riski. Harmittaa hiukan kun kuluttajat eivät vaihdata myöskin laatikon öljyjä... Mut, katellaan..
Se automaatti yksilöllä ajomäärä noin 270tkm, siksi arveluttaa melkoisesti. En ole päässyt testaamaan kyseistä yksilö. Tokikin tiedostan jotta huuhtelu/pesu huolto laatikolle on myöskin riski. Harmittaa hiukan kun kuluttajat eivät vaihdata myöskin laatikon öljyjä... Mut, katellaan..
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Onko muilla irronnut tai löystynyt vaihdekepin painike? Tässä kuva: https://ibb.co/QDp0CNc
Voiko tuon kromatun muoviosan vaan kuumaliimalla kiinnittää valkoiseen muoviosaan, vai liikkuuko ne suhteessa myös toisiinsa?
Toisaalta, tuo on helppo vaihtaa itse uuteen. Kattelin että ebaysta ja aliexpressistä ja ties mistä saa noita. Tietääkö kukaan suositella mistä kannattaa ostaa, vai onko samaa muovikrääsää joka paikassa?
Voiko tuon kromatun muoviosan vaan kuumaliimalla kiinnittää valkoiseen muoviosaan, vai liikkuuko ne suhteessa myös toisiinsa?
Toisaalta, tuo on helppo vaihtaa itse uuteen. Kattelin että ebaysta ja aliexpressistä ja ties mistä saa noita. Tietääkö kukaan suositella mistä kannattaa ostaa, vai onko samaa muovikrääsää joka paikassa?
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Minulla ei toiminut tuollainen halpa nuppi, ei enään tunnistanut p asentoa. Ilmeisesti se lukitus tanko ei päässyt palautumaan tarpeeksi ylös kiina nupilla. Tämä toki vain yhden kiina nupin kokemuksella.
Insignia A2 1.6Turbo OPC-line sedan
Ex.Vectra B1 2.0 STW ''Sia''
Ex.Vectra B1 2.5V6 STW
Ex.Vectra B1 -96 2.0 sport ''Hibbi''
Ex.Omega A 2.0i -89
Ex.Vectra B1 2.0 STW ''Sia''
Ex.Vectra B1 2.5V6 STW
Ex.Vectra B1 -96 2.0 sport ''Hibbi''
Ex.Omega A 2.0i -89
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Automaatti on tosiaan kysymysmerkki noilla kilometreillä tietämättä, onko laatikon öljyt vaihdettu ajoissa. Huuhteluvaihto huomattavasti myöhässä voi tosiaan olla riski. Kannattaa harkita ja tiedostaa riskit.Kamppi kirjoitti: ↑18 Marras 2021, 18:37 Tehostimenletku silloin vaihettiin, sotki koko konehuoneen. Kuten kerroin, sen jälkeen ihan kuiva kaikkialta mutta joutui melko usein lisäämään öljyä. Otaksun jotta joku tiiviste vuoti, muttei tosiaankaan sotkenu mistäänpäin.
Se automaatti yksilöllä ajomäärä noin 270tkm, siksi arveluttaa melkoisesti. En ole päässyt testaamaan kyseistä yksilö. Tokikin tiedostan jotta huuhtelu/pesu huolto laatikolle on myöskin riski. Harmittaa hiukan kun kuluttajat eivät vaihdata myöskin laatikon öljyjä... Mut, katellaan..
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Sen mitä huoltokirjasta on kuvia niin kertaakaan ei ole vaihteistoon öljyjä vaihdettu. Siksi juurikin en ole kyseistä yksilöä sen enempää "lähestynyt". Muuten se näyttää siistiltä tuon ikäiseksi (2011). Mikäli ois manuaali niin kytkimen ja kaksoismassavauhtipyörän kanssa aina yleensä pärjää. Volvossakin oireili ostettaessa, ajoin vielä noin 100tkm ennen kuin vaihdettiin. Mut, eiköhän joku löydy aikanaan.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13544
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Tuota riskiä voisi yrittää pienentää huuhtelemalla parituhatta kilsaa edellisen huuhtelun jälkeen.
Ja pärjäähän sitä venttiilipöydän vaihdollakin mutta sekin maksaa saman mittä vaihdattaa massapyörä.
Ja pärjäähän sitä venttiilipöydän vaihdollakin mutta sekin maksaa saman mittä vaihdattaa massapyörä.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
2010 1.6 bensa turbo... ajelin tossa päivällä töihin ja auto toimi ihan normaalisti.. nyt yöllä kun pääsin pois, toimii vilkut ja radio "todella hitaasti" eli vilkkuissa mene hetki että menee päälle ja se on vilkuttaa "vaihtelevasti" ja vielä hetken sen jälkeen kun viiksi on takas normaalissa asennossa, samoin radio toimii todella hitaasti.. säädät ratista voimakkuutta/lähdettä niin kaikki tapahtuu vasta useamman sekunnin viiveellä.. mistä tämmöstä vikaa kannattais alkaa haarukoimaan? Nyt on toki ensimmäiset "kovat" pakkaset etelässä ( -7c ), oliskoha sillä jotain tekemistä asian kanssa? viime talvena ei samaa kuitenkaan esiintynyt
2011 1.6 turbo Insignia A
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Tuo vilkkujen sekoilu on ominaisuus. Itse ajelin n. 300tkm samanvuotisella Insignialla ja n. 3-4 kertaa vuodessa vilkut sekoilivat vastaavalla tavalla. Kuulemma oli joku softa vika - mitään vikakoodeja ei mistään viallisesta komponentista tullut kertaakaan. Mikään tarjolla olevista softapäivityksistä ei tuohon vaivaan kuitenkaan auttanut. Toiminta palautui normaaliksi vilkkujen osalta kun virrat olivat poikki riittävän pitkään - aivan nopea pelkästään virtojen poispäältä käyttö ei kuitenkaan korjannut asiaa - seuraavalla ajokerralla kaikki kuitenkin aina taas toimi. Lämpötilalla ei asiaan ollut vaikutusta - aivan sama oliko helle tai paukkupakkanen.steri kirjoitti: ↑27 Marras 2021, 05:22 2010 1.6 bensa turbo... ajelin tossa päivällä töihin ja auto toimi ihan normaalisti.. nyt yöllä kun pääsin pois, toimii vilkut ja radio "todella hitaasti" eli vilkkuissa mene hetki että menee päälle ja se on vilkuttaa "vaihtelevasti" ja vielä hetken sen jälkeen kun viiksi on takas normaalissa asennossa, samoin radio toimii todella hitaasti.. säädät ratista voimakkuutta/lähdettä niin kaikki tapahtuu vasta useamman sekunnin viiveellä.. mistä tämmöstä vikaa kannattais alkaa haarukoimaan? Nyt on toki ensimmäiset "kovat" pakkaset etelässä ( -7c ), oliskoha sillä jotain tekemistä asian kanssa? viime talvena ei samaa kuitenkaan esiintynyt
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Nyt sain omani, saksan amazonista tilasin. Sama tapahtui kuin sulla. Painike ei saa vaihdekepin tappia tarpeeksi alas, jotta P menis päälle. Jos samalla painaa koko nuppia voimalla maata kohti ja junttaa napin pohjaan, niin se juuri ja juuri ylettää jollon P menee päälle. Mutta käyttökelpoiseksi ei voi sanoa. Todella vittumaista, ei oikein mitään tehtävissä. Toki vois koittaa toisenlaista halppista, mut ei näitäkään viittis kovin montaa maksella. Ja jotenkin epäilen että ne tulee kaikki kiinasta yhdestä samasta muotista.
Miten itse oot asian kanssa edennyt?
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Sainkin sen vaihdekepin toimimaan ainakin kohtuullisesti. Piti iskeä sitä uutta nuppia vaan voimalla syvemmälle. Ihan vaan kädellä nuijin sitä melko voimakkaasti. Nyt pelaa.