Kitka Eli sen suojan varsi on hieman ahdas siihen iskarin varteen. Kun auto on oikeassa asennossa pyörät maassa tuo vastinpintakin on oikeassa asennossa ja suoja yläpäästään vastaa yläpään kiinnikkeeseen - jos vedät ne suojat ala-asentoon, niin tietysti vasta muutaman jousitusliikkeen jälkeen ne on palautuneet sinne ylös.Jartsi kirjoitti: ↑13 Huhti 2021, 21:44 Minkälainen kiinnityssysteemi on takaiskarien pölysuojissa?
Renkaanvaihdon yhteydessä huomasin, että molemmat suojat olivat irti yläpään kiinnikkeestä. Yläpään vastinpinta näytti olevan vinossa suhteessa pölysuojaan, eikä ainakaan painamalla pysynyt suoja ylhäällä. Iskarin varsi jäi siis paljaaksi yläosastaan.
Insignia A
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
No juu ei ollut ahdas varteen, vaan suojat olivat ala-asennossa jo autoa nostaessa. Eivätkä pysyneet ylhäällä, vaikka ne sinne nostin.Masi kirjoitti: ↑13 Huhti 2021, 23:56 Kitka Eli sen suojan varsi on hieman ahdas siihen iskarin varteen. Kun auto on oikeassa asennossa pyörät maassa tuo vastinpintakin on oikeassa asennossa ja suoja yläpäästään vastaa yläpään kiinnikkeeseen - jos vedät ne suojat ala-asentoon, niin tietysti vasta muutaman jousitusliikkeen jälkeen ne on palautuneet sinne ylös.
Kävin äsken katsomassa miltä näyttää, alhaalla olivat, vaikka auto on ollut päivittäisessä ajossa. Eikä tuo tuen vastinpinta suoralle näytä iskariin nähden, vaikka auto on alhaalla.
Sanoin kyllä Inkulle, että Use the Force, mut en usko, että kitkavoima nyt kuitenkaan riittää
Voisihan tuohon Sikaa koittaa.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Aivan, nähtävästi tötterö on väljistynyt kun iskarin varsi on hinkannut sitä riittävän kauan.Jartsi kirjoitti: ↑14 Huhti 2021, 08:23No juu ei ollut ahdas varteen, vaan suojat olivat ala-asennossa jo autoa nostaessa. Eivätkä pysyneet ylhäällä, vaikka ne sinne nostin.Masi kirjoitti: ↑13 Huhti 2021, 23:56 Kitka Eli sen suojan varsi on hieman ahdas siihen iskarin varteen. Kun auto on oikeassa asennossa pyörät maassa tuo vastinpintakin on oikeassa asennossa ja suoja yläpäästään vastaa yläpään kiinnikkeeseen - jos vedät ne suojat ala-asentoon, niin tietysti vasta muutaman jousitusliikkeen jälkeen ne on palautuneet sinne ylös.
Kävin äsken katsomassa miltä näyttää, alhaalla olivat, vaikka auto on ollut päivittäisessä ajossa. Eikä tuo tuen vastinpinta suoralle näytä iskariin nähden, vaikka auto on alhaalla.
Sanoin kyllä Inkulle, että Use the Force, mut en usko, että kitkavoima nyt kuitenkaan riittää
Voisihan tuohon Sikaa koittaa.
Omassa autossani nuo liikkuu kyllä siinä iskarin varressa, mutta jäävät aina siihen kohtaan mihin sen jättää - ajon jälkeen ne on aina yläasennosssa.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Taitaa olla tässä vielä alkuperäiset iskarit. 160tkm väljistää näemmä tötteröt, itse iskarit jollain tasolla pelaa (ei kolise).
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Ongelmia vaihdelaatikon kanssa:
2009 2.0cdti automaattilaatikko kylmänä alkanut ylöspäin vaihtaessa pitämään puolen sekunnin tauon ennenkuin vaihde menee päälle.
Alaspäinkin vaihto tapahtuu "töksähtäen".
200tkm, öljyt vaihdettu huuhtelulla 120 ja 180 tkm.
Kun öljyt lämpenee käytös paranee huomattavasti.
Mitään vinkkejä miten lähteä selvittämään vikaa?
2009 2.0cdti automaattilaatikko kylmänä alkanut ylöspäin vaihtaessa pitämään puolen sekunnin tauon ennenkuin vaihde menee päälle.
Alaspäinkin vaihto tapahtuu "töksähtäen".
200tkm, öljyt vaihdettu huuhtelulla 120 ja 180 tkm.
Kun öljyt lämpenee käytös paranee huomattavasti.
Mitään vinkkejä miten lähteä selvittämään vikaa?
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Vastaan itselleni:ddude kirjoitti: ↑24 Huhti 2021, 19:15 Ongelmia vaihdelaatikon kanssa:
2009 2.0cdti automaattilaatikko kylmänä alkanut ylöspäin vaihtaessa pitämään puolen sekunnin tauon ennenkuin vaihde menee päälle.
Alaspäinkin vaihto tapahtuu "töksähtäen".
200tkm, öljyt vaihdettu huuhtelulla 120 ja 180 tkm.
Kun öljyt lämpenee käytös paranee huomattavasti.
Mitään vinkkejä miten lähteä selvittämään vikaa?
Vika lienee öljyissä:
Sinänsä aika erikoista kun huuhteluvaihdosta on 20 tkm
Samalla löytyi vikakoodi:
P0403 Pakokaasujen takaisinkierrätys toimintahäiriö
Mikä tuo on Suomeksi EGR venttiilikö?
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Mut ymmärränkö oikein et koodi P0402 olisi itse venttiili ja toi P0403 ennemminkin solenoidi?
https://www.700r4transmissionhq.com/p04 ... -insignia/
https://www.700r4transmissionhq.com/p04 ... -insignia/
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
P0403 on ohjauspiirin katkos et jos siitä voi jotain päätellä.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Löytäisikö joku tuolle "paineenmuuntimelle" tai mikä onkaan nimeltään oikean osanumeron.
Itse yrittänyt internetin ihmeellisestä maailmasta, mutta osassa sivuja sanotaan että on 55573362 mutta osassa taas herjaa ettei ole oikea osanumero.
VIN:W0LGT87K891063350
Itse yrittänyt internetin ihmeellisestä maailmasta, mutta osassa sivuja sanotaan että on 55573362 mutta osassa taas herjaa ettei ole oikea osanumero.
VIN:W0LGT87K891063350
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Siis tuolla numerolla turboahtimen solenoidiventtiili.
Ja tuo pitäisi käydä tuohon alustanumeroon.
Ja tuo pitäisi käydä tuohon alustanumeroon.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Niin siis tuohon alustanumeroon sopiva solenoidi,
Osanro omaa mutua ja voi olla hyvinkin väärä.
Osanro omaa mutua ja voi olla hyvinkin väärä.
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Niin siis tuolle alustanumerolle antaa turbon solenoidiksi juuri tuon 55573362.
Eikä tarjoa muita vaihtoestoja jos ottaa alustanumerosuodatuksen pois.
Eikä tarjoa muita vaihtoestoja jos ottaa alustanumerosuodatuksen pois.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Voikos sellaisen orkkis subbarin asentaa as400 systeemiin? Siis p&p systeemillä?
Peugeot 505 Turbo Inj, Opel Manta -A -70, Saab 9000 CSE 2.3T Aut. -94, Saab 9-5 Aero 2.3T Aut. -00, Opel Insignia 2 T 4x4 -10, Maserati 3200GTA -01.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
55580517/851069 on sarja roiskesuojalla kiinnikeineen sisältäen 55573362 solenoidin.
Tuollaisen laitoin myös omaani n. 150tkm sitten - halusin tuon suojallisen, koska edellinen ilman suojaa oleva solenoidi kesti vain n. 30 tkm. Suojallisen hinta oli vieläpä halvempi kuin ilman suojaa olevan solenoidin.