Insignia A
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Kiitos vastauksista. Lienee sitten vain hyväksyttävä tämä kulutus. Josko rengasvalinnoilla sitten pääsisi vähän edes vaikuttamaan kulutukseen jahka ne ovat vaihtokuntoiset.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Morjens!
Insignia vaihtui nyt sitten toiseen merkkiin - harmi sinänsä, kun vuosikymmenten Opeleiden putki katkesi, mutta diesel-koneiden kehityksen pysähtyminen verrattuna kilpailijoihin ja tietysti (minulle) viimeisenä niittinä tuli tämä tekniikan vaihtuminen GM:ltä ranskalaisten kanssa yhteiseen alustaan.
Entisen Insigniani (vm. 2010, diesel) puolesta on kyllä sanottava, että luotettavampaa autoa saa hakea.
Ai niin, jos ketä kiinnostaa, mihin vaihtui niin tilalle tuli siis Volvo V60 D4 R-Design vm. 2020 (=viimeisin D4 ilman sähkö(apu)moottoria).
Satunnaisesti varmaan jatkossakin tätä foorumia lueskelen.
Hyvää jatkoa kaikille!
Terveisin Masi
Insignia vaihtui nyt sitten toiseen merkkiin - harmi sinänsä, kun vuosikymmenten Opeleiden putki katkesi, mutta diesel-koneiden kehityksen pysähtyminen verrattuna kilpailijoihin ja tietysti (minulle) viimeisenä niittinä tuli tämä tekniikan vaihtuminen GM:ltä ranskalaisten kanssa yhteiseen alustaan.
Entisen Insigniani (vm. 2010, diesel) puolesta on kyllä sanottava, että luotettavampaa autoa saa hakea.
Ai niin, jos ketä kiinnostaa, mihin vaihtui niin tilalle tuli siis Volvo V60 D4 R-Design vm. 2020 (=viimeisin D4 ilman sähkö(apu)moottoria).
Satunnaisesti varmaan jatkossakin tätä foorumia lueskelen.
Hyvää jatkoa kaikille!
Terveisin Masi
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Insignia A suurinpiirtein keskenään vertailukelpoisia kulutuksia seka-ajosta: 1.6 T man. 2009 5-ov reilu 9 l, 1.6 T man. 2014 farkku hieman vajaa 8 l, 2.0 cdti aut CT 2017 n. 7 l/100km. Nämä ajotietokoneen näytöltä pitkän ajan keskikulutuksia, ei mitattu. Muistaakseni tuossa 2014 bensassa oli Start-stop-systeemi, mutta 2009 sitä ei ollut.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Kannattaa tarkistaa, ettei ole vaihtunut asetus vasemmanpuoleiselle liikenteelle. Ohjekirjasta löytyy tieto siihen, miten asetetaan. Muuten sitten tosiaan kuten jo opastettu. Umpioiden päällä on kuusiokoloruuvit, joista voi säätää.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Valitettavasti Opelin diesel- moottorit ja niiden yhdistäminen automaattivaihteistoon eivät ole taloudellinen yhdistelmä polttoaineen kulutuksen osalta.
Kuten Masi mainitsi... kehitys on pysähtynyt...
Insignialla ei ollut mitään mahdollisuutta saavuttaa tuollaisia kulutuslukemia kuin tuossa linkitetyssä kuvassa. Kuva työmatkalta yhteen suuntaan. Maantieajoa, moottoritieajoa ja kaupunkiajoa.
Kuten Masi mainitsi... kehitys on pysähtynyt...
Insignialla ei ollut mitään mahdollisuutta saavuttaa tuollaisia kulutuslukemia kuin tuossa linkitetyssä kuvassa. Kuva työmatkalta yhteen suuntaan. Maantieajoa, moottoritieajoa ja kaupunkiajoa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Eikös näissä ole aisinin warnerin automaatilaatikot? Aikaisemmin oli itselläni volvo ja siinä aisinin automaattilaatikko oli mukautuvaa/oppivaa mallia. Sen pystyi tarvittaessa nollaamaan ja laatikko mukautui uudelleen kuljettajan ajotapaan. Pystyykö näissä mukautuvuutta jotenkin nollaamaan, muuten kuin ottamalla vaikka akun irti? Oletan ainakin, että näidenkin automaattilaatikko mukautuu kuljettajan ajotapaan jos on aisin..
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13543
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Pystyy gds2 ainakin opitut arvot nollaamaan.Rusty kirjoitti: ↑28 Elo 2021, 15:54 Eikös näissä ole aisinin warnerin automaatilaatikot? Aikaisemmin oli itselläni volvo ja siinä aisinin automaattilaatikko oli mukautuvaa/oppivaa mallia. Sen pystyi tarvittaessa nollaamaan ja laatikko mukautui uudelleen kuljettajan ajotapaan. Pystyykö näissä mukautuvuutta jotenkin nollaamaan, muuten kuin ottamalla vaikka akun irti? Oletan ainakin, että näidenkin automaattilaatikko mukautuu kuljettajan ajotapaan jos on aisin..
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Tämä nuppi:imaC kirjoitti: ↑08 Elo 2021, 23:13Mulla ainakin lähti juurikin noin nuppi irti edellisessä inkussa...ascona_c kirjoitti: ↑08 Elo 2021, 21:37
Jos saat vaihdettua ilman koko kepin vaihtoa, ilmoita ihmeessä. Huolto-ohjeen mukaan ei ole vaihdettavissa kuin kepin kanssa.
Ainakin näin AF40 laatikolla olevassa J-Astrassa, jonka kepin päästä kumi murenee vanhemmiten. Ja jonka kepin pitäisi olla samanlainen kuin Inkussa.
Tuli sitten lopulta postiin. Oli varsin hidas toimitus ollakseen Amazonin kautta.
Näyttääkin ihan OEM osalta, eikä miltään tuuninki hilppeeltä:
https://photos.google.com/photo/AF1QipP ... 200m9KLPwB
Vaihto oli juurikin kuten Youtuben ohjeissa. Ehkä helpoin homma koskaan.
Ainoastaan sivuleikkureita tarvitaan vanhan nippusiteen katkaisuun ja uuden lyhentämiseen.
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Kiitos vinkistä!
Täytyypä laittaa nuppi jossain vaiheessa tilaukseen!
Tuliko tuohon alvit ja tullit päälle, vai menikö pysähtymättä läpi?
Täytyypä laittaa nuppi jossain vaiheessa tilaukseen!
Tuliko tuohon alvit ja tullit päälle, vai menikö pysähtymättä läpi?
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Saksan Amazon toimitti, joten ei tullut mitään.
Ei hajuakaan mitä reittiä tuo tuli. Mutta Postiin tupsahti lopulta ihan normaalisti.
Kokonaisuudessaan hurjat 12€
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
- iso.kunkku
- OCF Member 2024
- Viestit: 4472
- Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
- Paikkakunta: Kannus
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Olikos sportti varusteisen inkun alusta matalampi ku ns. normaalin? Oli tuo 4x4 2.0t inkku josta jäi orkkis jousisarja yli ku vaihoin alustan nii sillä mietin.
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Tietäisiköhän kukaan varaosanumeroa (tai paikkaa mistä saisi järki hintaan) Sports Tourerin vm 2016 takakontin tiivistelle (mikä kiertää lastausaukon ympäri. Orkkista tarjottiin hintaan 250 euroa ja kuullosti lähinnä ryöstöltä.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Mulla on noi samankokoiset renkaat ja 2009 cdti automaatti 130hv joka lastutettu 190hv niin ei mene kyllä millään ilveellä alle 7l/100km.
Kuten tuossa todettu niin valitettavasti Opelin diesel tekniikka oli tuolloin kilpailijoita jäljessä.
Onnittelut uudesta autosta ja kiitokset monista vinkeistä vuosien varrelta.Masi kirjoitti: ↑27 Elo 2021, 09:09 Morjens!
Insignia vaihtui nyt sitten toiseen merkkiin - harmi sinänsä, kun vuosikymmenten Opeleiden putki katkesi, mutta diesel-koneiden kehityksen pysähtyminen verrattuna kilpailijoihin ja tietysti (minulle) viimeisenä niittinä tuli tämä tekniikan vaihtuminen GM:ltä ranskalaisten kanssa yhteiseen alustaan.
Entisen Insigniani (vm. 2010, diesel) puolesta on kyllä sanottava, että luotettavampaa autoa saa hakea.
Ai niin, jos ketä kiinnostaa, mihin vaihtui niin tilalle tuli siis Volvo V60 D4 R-Design vm. 2020 (=viimeisin D4 ilman sähkö(apu)moottoria).
Satunnaisesti varmaan jatkossakin tätä foorumia lueskelen.
Hyvää jatkoa kaikille!
Terveisin Masi
Itsellä sama homma keväämmällä edessä, tutkaimessa nyt GTE Passattia. Katsotaan mihin lopulta päätyy.
Hyvä pointti. Kiitos.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Pari vuotta vanha, mutta laitetaan nyt vielä. A20DTH + AF40-6:
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Vm. 2009 Insignia, 2.0 CDTI 160hv automaatti. Kylmänä joskus tyhjäkäynnillä ääntää, rytmikästä säksätystä. Kuvasin videolle:
https://youtube.com/shorts/Hwaglk2NPw4?feature=share
Onko diagnoosia mikä voisi olla, pitääkö huolestua? Lämmetessä ääni katoaa, jo 5km työmatkan jälkeen ei mielestäni enää kuulu. Kierroksia nostaessa ääni tihenee samassa suhteessa kuin kierrokset nousee. Sähkökuormalla ei tuntunut olevan vaikutusta ääneen, vaikka neppailin kaikki sähkölaitteet päälle.
https://youtube.com/shorts/Hwaglk2NPw4?feature=share
Onko diagnoosia mikä voisi olla, pitääkö huolestua? Lämmetessä ääni katoaa, jo 5km työmatkan jälkeen ei mielestäni enää kuulu. Kierroksia nostaessa ääni tihenee samassa suhteessa kuin kierrokset nousee. Sähkökuormalla ei tuntunut olevan vaikutusta ääneen, vaikka neppailin kaikki sähkölaitteet päälle.