Insignia A

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
ab^]
OCF Member 2017
Viestit: 360
Liittynyt: 09 Loka 2011, 00:46
Paikkakunta: Oulu

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ab^] »

Minulla ei auttanut edes syvemmälle hakkaaminen, hommasin omaani purkaamolta vähän ajetusta autosta parempi kuntoisen orkkis nupin ja sillä rupesi pelaamaan (ja näyttään hyvältä) ilman hakkaamisia.
Insignia A2 1.6Turbo OPC-line sedan
Ex.Vectra B1 2.0 STW ''Sia''
Ex.Vectra B1 2.5V6 STW
Ex.Vectra B1 -96 2.0 sport ''Hibbi''
Ex.Omega A 2.0i -89
Trafoter
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 65
Liittynyt: 08 Syys 2016, 19:11

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Trafoter »

Syökö teillä auto öljyä? Itsellä 2010 2.0 cdti ajettu reilut 200 tkm.

Vaihdoin öljyt (nyt 15 tkm ajettu) ja koneesta tuli ulos vajaa 4 litraa. Sinne meni sisään kuitenkin se 4,3-4,4 l mittatikun yläreunaan asti. Aiemmin en ole huomannut että olisi kuluttanut yhtään öljyä.

Miten pystyy tekemään siististi öljynvaihdon insigniaan? Siinä suodatinkupissa on joku reikä mutta miten sitä saakeli hyödyntää. Se suodattimen irrotus on niin veemäistä, kaikki valuu sieltä ties minne. yritin etsiä vuotoa mutta kaikki öljyläikät oli tod näk edellisestä öljynvaihdosta.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13536
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Trafoter kirjoitti: 04 Joulu 2021, 18:00 Syökö teillä auto öljyä? Itsellä 2010 2.0 cdti ajettu reilut 200 tkm.

Vaihdoin öljyt (nyt 15 tkm ajettu) ja koneesta tuli ulos vajaa 4 litraa. Sinne meni sisään kuitenkin se 4,3-4,4 l mittatikun yläreunaan asti. Aiemmin en ole huomannut että olisi kuluttanut yhtään öljyä.

Miten pystyy tekemään siististi öljynvaihdon insigniaan? Siinä suodatinkupissa on joku reikä mutta miten sitä saakeli hyödyntää. Se suodattimen irrotus on niin veemäistä, kaikki valuu sieltä ties minne. yritin etsiä vuotoa mutta kaikki öljyläikät oli tod näk edellisestä öljynvaihdosta.
Ei pitäisi juuri öljyä syödä.

Alkupään koneissa siihen reikään tökätään letku ja avataan suodatinta parikierrosta niin öljyn saa valumaan siististi. Uudemmissa ei ole reikää ja apurungon päälle pitää taitella muotoutuva suojus mikä ohjaa suurimman osan siittä öljystä valutus astiaan. Silti ihan hanurista tehdä ilman nosturia
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
RokiSoko
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 46
Liittynyt: 16 Tammi 2021, 22:39

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja RokiSoko »

On se kyllä nosturin kanssakin hanurista, on niin ääliömäisessä paikassa suodatin. Itsellä jos on öljytikkuun luottaminen kuin ei kuluta tippaakaan.
-(z)- Insignia -14 A20DTE -(z)-
-(z)- Corsa -99 X12XE -(z)-
:bonk:
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude »

ddude kirjoitti: 10 Loka 2021, 11:09 Höh.
Nyt vaihdettu 3 laakeria mutta edelleen kuuluu jurinaa.
Korjaajakin ihmetteli että on erikoinen vika.

Ääni kuuluu sekä veto päällä että vapaalla, mutta vain nopeuksilla 80kmh->

Alkaa omat ideat jo loppumaan, mikä voisi olla vielä sypää ääneen?
Itselleni vastaten.
Meni hermot syyskuussa kun äänen lähdettä ei löytynyt ja päätin että ajan kunnes voimistuu niin että löytyy.
No nyt joulukuussa ääni oli jo todella kovaa.
Vika oli sittenkin laakerissa mutta sellaisessa joka vaihdettiin vuosi takaperin.
Tarvikelaakerissa laatu siis selkeästi heikkoa...
Tilalle meni nyt skf ja ääni on poissa. :peukku:

Olin jo mielessäni ajatellut keväällä vaihtoa Passatin GTE:n mutta nyt tuli Teemumainen ajatus josko sittenkin "One more year"...
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

Trafoter kirjoitti: 04 Joulu 2021, 18:00 Syökö teillä auto öljyä? Itsellä 2010 2.0 cdti ajettu reilut 200 tkm.

Vaihdoin öljyt (nyt 15 tkm ajettu) ja koneesta tuli ulos vajaa 4 litraa. Sinne meni sisään kuitenkin se 4,3-4,4 l mittatikun yläreunaan asti. Aiemmin en ole huomannut että olisi kuluttanut yhtään öljyä.

Miten pystyy tekemään siististi öljynvaihdon insigniaan? Siinä suodatinkupissa on joku reikä mutta miten sitä saakeli hyödyntää. Se suodattimen irrotus on niin veemäistä, kaikki valuu sieltä ties minne. yritin etsiä vuotoa mutta kaikki öljyläikät oli tod näk edellisestä öljynvaihdosta.
2010 malliseen cdti Insigniaan siistein öljynvaihto on kun imaisee ensin öljyt imuvaihtajalle mittatikun reijästä ja sen jälkeen liittää imuvaihtajan öljynsuodattimen jalassa olevaan putkeen sopivalla kumiholkilla ja löysää pari kierrosta suodatinta, imu päälle ja suodatin tyhjäksi. Ei tartte edes auton alle kumarella, vaan yläkautta voi koko homman hoitaa, eikä öljy sotke paikkoja lainkaan. Tuolla tavalla olen itse vaihtanut liki parikymmentä kertaa. 2013 ja siitä eteenpäin tuo tyhjennysputki on poistettu suodattimen jalasta jostakin, kaiketi jonkun nerokkaasta ajatuksesta ja sitten saa akselit ja pohjalevyt enemmän tai vähemmän öljykylpyjä öljynvaihdon yhteydessä.
Masai
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 140
Liittynyt: 18 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masai »

skf on tarvike laakeri :) kuten myös moni muukin...fag jne... ei ooppeli niitä laakreita tehny
Peugeot 505 Turbo Inj, Opel Manta -A -70, Saab 9000 CSE 2.3T Aut. -94, Saab 9-5 Aero 2.3T Aut. -00, Opel Insignia 2 T 4x4 -10, Maserati 3200GTA -01.
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude »

Masai kirjoitti: 05 Joulu 2021, 01:15 skf on tarvike laakeri :) kuten myös moni muukin...fag jne... ei ooppeli niitä laakreita tehny
Joo mut ymmärtääkseni skf tekee myös noi oem laakerit, tai kuitenkin on nk. "laatumerkki" mitä ei kaikista voi sanoa.
Masai
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 140
Liittynyt: 18 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masai »

Kyllä niitä oem toimittajia on useita :) nsk,fag,jne...aikakaudesta riippuen. jostain 80 luvun puolelta asti noiden laatu on ollut tosi vaihtelevaa riippumatta kuka on leimattu toimittaja koska nuo on on tehty missä sitten sattuukin tehtaassa jossa on silloinen laatu ollut riittävä. Intiassa ja muualla ne on sitten pakattu ja leimattu sitte tahdotussa maassa. :D Kestää jos kestää.
Peugeot 505 Turbo Inj, Opel Manta -A -70, Saab 9000 CSE 2.3T Aut. -94, Saab 9-5 Aero 2.3T Aut. -00, Opel Insignia 2 T 4x4 -10, Maserati 3200GTA -01.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13536
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

ddude kirjoitti: 05 Joulu 2021, 01:41
Masai kirjoitti: 05 Joulu 2021, 01:15 skf on tarvike laakeri :) kuten myös moni muukin...fag jne... ei ooppeli niitä laakreita tehny
Joo mut ymmärtääkseni skf tekee myös noi oem laakerit, tai kuitenkin on nk. "laatumerkki" mitä ei kaikista voi sanoa.
J astran alkuperäisessä laakerissa ainakin oli viimeksi FAG leimat.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Kamppi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Huhti 2004, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Kamppi »

Taloudessamme aiemmin olleessa insignias oli samoin laakeri vaiva. Taidettiin vuosi ajaa ennen kuin aloin tutkia kunnolla. Ostin oikein stetoskoopin :D . Sen avulla sain varmuuden mikä laakeri metelöi. Aiemmin hankin kahet laakerit, tarkoituksena oli vaihattaa molemmat takalaakerit. Mutta vaihettiinkin vain toinen, metelöivä. Ei se laakeri niin huono ollut kun käsis tarkasteli ja tunnisteli. Kait noiden ripustus tuo heti äänen sisälle. Ensin epäilin kesärenkaita jotka oli hiukan kuluneet ja kovatkin.
Avatar
Wlle
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3042
Liittynyt: 16 Loka 2007, 20:27

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Wlle »

Masi kirjoitti: 04 Joulu 2021, 23:08
Trafoter kirjoitti: 04 Joulu 2021, 18:00 Syökö teillä auto öljyä? Itsellä 2010 2.0 cdti ajettu reilut 200 tkm.

Vaihdoin öljyt (nyt 15 tkm ajettu) ja koneesta tuli ulos vajaa 4 litraa. Sinne meni sisään kuitenkin se 4,3-4,4 l mittatikun yläreunaan asti. Aiemmin en ole huomannut että olisi kuluttanut yhtään öljyä.

Miten pystyy tekemään siististi öljynvaihdon insigniaan? Siinä suodatinkupissa on joku reikä mutta miten sitä saakeli hyödyntää. Se suodattimen irrotus on niin veemäistä, kaikki valuu sieltä ties minne. yritin etsiä vuotoa mutta kaikki öljyläikät oli tod näk edellisestä öljynvaihdosta.
2010 malliseen cdti Insigniaan siistein öljynvaihto on kun imaisee ensin öljyt imuvaihtajalle mittatikun reijästä ja sen jälkeen liittää imuvaihtajan öljynsuodattimen jalassa olevaan putkeen sopivalla kumiholkilla ja löysää pari kierrosta suodatinta, imu päälle ja suodatin tyhjäksi. Ei tartte edes auton alle kumarella, vaan yläkautta voi koko homman hoitaa, eikä öljy sotke paikkoja lainkaan. Tuolla tavalla olen itse vaihtanut liki parikymmentä kertaa. 2013 ja siitä eteenpäin tuo tyhjennysputki on poistettu suodattimen jalasta jostakin, kaiketi jonkun nerokkaasta ajatuksesta ja sitten saa akselit ja pohjalevyt enemmän tai vähemmän öljykylpyjä öljynvaihdon yhteydessä.
Muovimatosta olen tehnyt "rännin" joka menee sopivasti suodattimen alle kouruksi ja kun suodattimen avaa valuu öljy kourua pitkin astiaan. Näin säästynyt itse sotkemiselta. Mulla tosin tuo suodatinjalan poistoputki tulpattu.
-(z)- Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
imaC
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 669
Liittynyt: 06 Syys 2006, 19:31
Paikkakunta: JANAKKALA

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja imaC »

Wlle kirjoitti: 08 Joulu 2021, 18:31
Masi kirjoitti: 04 Joulu 2021, 23:08
Trafoter kirjoitti: 04 Joulu 2021, 18:00 Syökö teillä auto öljyä? Itsellä 2010 2.0 cdti ajettu reilut 200 tkm.

Vaihdoin öljyt (nyt 15 tkm ajettu) ja koneesta tuli ulos vajaa 4 litraa. Sinne meni sisään kuitenkin se 4,3-4,4 l mittatikun yläreunaan asti. Aiemmin en ole huomannut että olisi kuluttanut yhtään öljyä.

Miten pystyy tekemään siististi öljynvaihdon insigniaan? Siinä suodatinkupissa on joku reikä mutta miten sitä saakeli hyödyntää. Se suodattimen irrotus on niin veemäistä, kaikki valuu sieltä ties minne. yritin etsiä vuotoa mutta kaikki öljyläikät oli tod näk edellisestä öljynvaihdosta.
2010 malliseen cdti Insigniaan siistein öljynvaihto on kun imaisee ensin öljyt imuvaihtajalle mittatikun reijästä ja sen jälkeen liittää imuvaihtajan öljynsuodattimen jalassa olevaan putkeen sopivalla kumiholkilla ja löysää pari kierrosta suodatinta, imu päälle ja suodatin tyhjäksi. Ei tartte edes auton alle kumarella, vaan yläkautta voi koko homman hoitaa, eikä öljy sotke paikkoja lainkaan. Tuolla tavalla olen itse vaihtanut liki parikymmentä kertaa. 2013 ja siitä eteenpäin tuo tyhjennysputki on poistettu suodattimen jalasta jostakin, kaiketi jonkun nerokkaasta ajatuksesta ja sitten saa akselit ja pohjalevyt enemmän tai vähemmän öljykylpyjä öljynvaihdon yhteydessä.
Muovimatosta olen tehnyt "rännin" joka menee sopivasti suodattimen alle kouruksi ja kun suodattimen avaa valuu öljy kourua pitkin astiaan. Näin säästynyt itse sotkemiselta. Mulla tosin tuo suodatinjalan poistoputki tulpattu.
Tuota öljynsuodatinta kirosin aina kun öjyt vaihdoin ja käytössä bilreman ajorampit... mutta kehitys on mennyt eteenpäin kun b insigniassa se on jakopäänvieres pystyssä konehuonees..
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Masi kirjoitti: 29 Marras 2021, 00:07
steri kirjoitti: 27 Marras 2021, 05:22 2010 1.6 bensa turbo... ajelin tossa päivällä töihin ja auto toimi ihan normaalisti.. nyt yöllä kun pääsin pois, toimii vilkut ja radio "todella hitaasti" eli vilkkuissa mene hetki että menee päälle ja se on vilkuttaa "vaihtelevasti" ja vielä hetken sen jälkeen kun viiksi on takas normaalissa asennossa, samoin radio toimii todella hitaasti.. säädät ratista voimakkuutta/lähdettä niin kaikki tapahtuu vasta useamman sekunnin viiveellä.. mistä tämmöstä vikaa kannattais alkaa haarukoimaan? Nyt on toki ensimmäiset "kovat" pakkaset etelässä ( -7c :D), oliskoha sillä jotain tekemistä asian kanssa? viime talvena ei samaa kuitenkaan esiintynyt
Tuo vilkkujen sekoilu on ominaisuus. Itse ajelin n. 300tkm samanvuotisella Insignialla ja n. 3-4 kertaa vuodessa vilkut sekoilivat vastaavalla tavalla. Kuulemma oli joku softa vika - mitään vikakoodeja ei mistään viallisesta komponentista tullut kertaakaan. Mikään tarjolla olevista softapäivityksistä ei tuohon vaivaan kuitenkaan auttanut. Toiminta palautui normaaliksi vilkkujen osalta kun virrat olivat poikki riittävän pitkään - aivan nopea pelkästään virtojen poispäältä käyttö ei kuitenkaan korjannut asiaa - seuraavalla ajokerralla kaikki kuitenkin aina taas toimi. Lämpötilalla ei asiaan ollut vaikutusta - aivan sama oliko helle tai paukkupakkanen.
Samaa mieltä Masin kanssa. Tuo on satunnainen ominaisuus. Tapahtui itselle aikoinaan kerran tai kaksi. Poistui, kun auto oli levännyt yön yli. Lämpötila ei tosiaan vaikuta.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
Zeniitti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 638
Liittynyt: 05 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: 127.0.0.1
Viesti:

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Zeniitti »

Löytyisikö pikaista apua, pitäisi eteen vaihtaa flexride-iskarit. Vasen etu nyt 13319741.
Kelpaako sinne tilalle mikä tahansa näistä, mitä tässä on lueteltu? https://opel.7zap.com/en/car/g09/k/0/30-4/

EDIT: Linkin takana näyttäisi olevan kaikki FLEXRIDE ja FOR LOWERED CHASSIS. Onkohan jotain eroa 4WD ja 2WD etuiskareilla?
dev.nul
Vastaa Viestiin