1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
lähinnä että onko kytkin menossa samaan syssyyn tai laakerit leipomassa kiinni?
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Kai nyt pyöränlaakeriviat on rajattu pois? ennenku alkaa hirveästi pistää vehkeitä palasiks?mobutu kirjoitti: ↑28 Kesä 2018, 19:52 Tänään tuli arvio autossa (Mokka 1.4t 4x4) kuuluvasta, nopeuden mukaan muuttuvasta ulinasta. Asentaja arvuutteli vian johtuvan laatikon laakeriviasta.
Autosta on jo saman äänen ja toki ratin nypyttämisen takia vaihdettu myös etujarrulevyt ja -palat ilman äänen häviämistä.
Kysymyksenä, onko kellään ollut laatikkovian yhteydessä tullut esiin otsonin haju ohjaamossa?
Zafira Tourer 2.0cdti
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Onkos tätä samaa ongelmaa myös uusissa astroissa.. siis puhutaan -16 -17-18 vuosmallin k astroista 1.4 t koneella...
Vectra C2 Wagon 2.0 turbo "OPC" -07
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Mulla on -18 Astra 1,4-litraisella koneella, mutta kaasuversiona. Oli miten oli, vaihdelaatikko lienee tuo täsmälleen sama kuusilovinen. Voimansiirrosta kuuluu ulinaa ajettaessa (kytkin ylhäällä) matalilla kierroksilla noin kierrosalueella 1200-1800 rpm vaihteilla 1,2 ja 3. Kun kytkimen painaa pohjaan, myös ulina lakkaa. Ajattelin heti, että ääni tulisi vaihdelaatikon laakereista, mutta Länsiauton ensimmäinen tuomio oli, että kyseessä olisi kytkimen painelaakeri. Noh, painelaakeri vaihtuu tulevana keskiviikkona, jonka jälkeen ollaan jälleen hieman viisaampia
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
K Astrassa 1.4T on s/s:n kanssa varustettu M22 laatikolla ei M32. Ilman s/s:ä laatikko olisi M32, mutta suomeen niitä ei kaiketi ole tullut.
M32:n on tehty korjauksia jossain vaiheessa tuossa 2012-2013 ja ei kaiketi enää tuo päätylaakerien ongelma ole kovinkaan yleinen.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Kaasuversiossa ei ole S/S:a, eli tarkoittanee sitä, että siinä on myös tuo M32?Nible kirjoitti: ↑06 Elo 2018, 12:08K Astrassa 1.4T on s/s:n kanssa varustettu M22 laatikolla ei M32. Ilman s/s:ä laatikko olisi M32, mutta suomeen niitä ei kaiketi ole tullut.
M32:n on tehty korjauksia jossain vaiheessa tuossa 2012-2013 ja ei kaiketi enää tuo päätylaakerien ongelma ole kovinkaan yleinen.
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Enempi niitä ikuisesti toimivia laatikoita on, kuin mitä hajoavia, joten sen vuoksi en menettäisi yöunia.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Saako noin uuden tarkistettua opel-infos.de ?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Joo start/stoppi näkyy olevan aina M22 laatikolla..
Btw. Löytyy sieltä ihan samallailla vanhempiinki tietoo tuolta opelinfos.de..
Btw. Löytyy sieltä ihan samallailla vanhempiinki tietoo tuolta opelinfos.de..
Vectra C2 Wagon 2.0 turbo "OPC" -07
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Nyt huollossakin huomattiin, että ääni tulee vaihdelaatikosta. Uusi vaihdelaatikko tulee maarahtina Saksata, eli sitä odotellessapkuitune kirjoitti: ↑06 Elo 2018, 11:04 Mulla on -18 Astra 1,4-litraisella koneella, mutta kaasuversiona. Oli miten oli, vaihdelaatikko lienee tuo täsmälleen sama kuusilovinen. Voimansiirrosta kuuluu ulinaa ajettaessa (kytkin ylhäällä) matalilla kierroksilla noin kierrosalueella 1200-1800 rpm vaihteilla 1,2 ja 3. Kun kytkimen painaa pohjaan, myös ulina lakkaa. Ajattelin heti, että ääni tulisi vaihdelaatikon laakereista, mutta Länsiauton ensimmäinen tuomio oli, että kyseessä olisi kytkimen painelaakeri. Noh, painelaakeri vaihtuu tulevana keskiviikkona, jonka jälkeen ollaan jälleen hieman viisaampia
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Nyt on oma auto viittä vaille valmis korjattuna. Eli ostin astran kesäkuun alussa 187tkm ajettuna. Huomasin heti kun hain liikkeestä että keppi liikkuu(en tiennyt koeajolla tarkistaa). Vein heti myyjäliikkeeseen Kokkolan Käyttöautoon, jossa asiantuntija kävi koeajolla, ja totesi auton olevan kunnossa. Meinasivat että tukikumet kuluneet ja että dieselkone tärisee sen verran että keppi heilahtaa 1,5 ja 6 vaihteilla. Vein sitten ÅStrömille kun eivät lähteneet millekkään myyjäliikkeessä, ja Åströmillä sanoivat että laakerivika vaihteistossa. Nyt on auto korjattavana Åströmillä, kun lomien takia eivät pystyneet aikaisemmin tekemään. Yksi laakerin kooli oli kerennyt pyöriä lootan poskessa, joten joutui koneistamaan ja asentamaan holkin väliin. Samalla hoksasivat kytkimen työsylinterin olevan menossa rikki, joten vaihtavat samalla(samaa osaa painelaakerin kanssa?). No eipä siinä soitin Käyttöautolle, niin ilmoittivat korvaavansa 10% kustannuksista. Meni siis kuluttajariitalautakunnan hommiksi tämä. Ketuttaahan tuo että eivät lähteneet myyjäliikkeessä millekkään. Joko koittivat huollossa kusettaa tai sitten eivät oikeasta osaa hommaansa, jota epäilen suuresti. Mielenkiintoista olisi tietää mitä olisivat diagnosoineet jos olisin mennyt "maksavana" asiakkaana viemään kyseistä autoa.
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Tosiaan nyt ajettu noin 190tkm.Sam_u kirjoitti: ↑22 Elo 2018, 08:14 Nyt on oma auto viittä vaille valmis korjattuna. Eli ostin astran kesäkuun alussa 187tkm ajettuna. Huomasin heti kun hain liikkeestä että keppi liikkuu(en tiennyt koeajolla tarkistaa). Vein heti myyjäliikkeeseen Kokkolan Käyttöautoon, jossa asiantuntija kävi koeajolla, ja totesi auton olevan kunnossa. Meinasivat että tukikumet kuluneet ja että dieselkone tärisee sen verran että keppi heilahtaa 1,5 ja 6 vaihteilla. Vein sitten ÅStrömille kun eivät lähteneet millekkään myyjäliikkeessä, ja Åströmillä sanoivat että laakerivika vaihteistossa. Nyt on auto korjattavana Åströmillä, kun lomien takia eivät pystyneet aikaisemmin tekemään. Yksi laakerin kooli oli kerennyt pyöriä lootan poskessa, joten joutui koneistamaan ja asentamaan holkin väliin. Samalla hoksasivat kytkimen työsylinterin olevan menossa rikki, joten vaihtavat samalla(samaa osaa painelaakerin kanssa?). No eipä siinä soitin Käyttöautolle, niin ilmoittivat korvaavansa 10% kustannuksista. Meni siis kuluttajariitalautakunnan hommiksi tämä. Ketuttaahan tuo että eivät lähteneet myyjäliikkeessä millekkään. Joko koittivat huollossa kusettaa tai sitten eivät oikeasta osaa hommaansa, jota epäilen suuresti. Mielenkiintoista olisi tietää mitä olisivat diagnosoineet jos olisin mennyt "maksavana" asiakkaana viemään kyseistä autoa.
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
M32 - laatikon ongelmat eivät ole poistuneet parannusten myötä. Tosin viimeisimmät parannukset ovat tehdyt 2017. 2012-2013 parannuksissa on kavatettu päätylaakerin kokoa ja vaihdettu laakerivalmistajaa. Väärin shimmattu päätylaakeri kestää siis pidempään , ennenkuin alkaa oireilemaan ja hajoaa. Kuten mainittu, enemmän on tosiaan toimivia laatikoita kuin hajoavia.Nible kirjoitti: ↑06 Elo 2018, 12:08K Astrassa 1.4T on s/s:n kanssa varustettu M22 laatikolla ei M32. Ilman s/s:ä laatikko olisi M32, mutta suomeen niitä ei kaiketi ole tullut.
M32:n on tehty korjauksia jossain vaiheessa tuossa 2012-2013 ja ei kaiketi enää tuo päätylaakerien ongelma ole kovinkaan yleinen.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Varsin huonoa mainosta tuollainen toiminta Käyttöautolle. Voi vaikuttaa ihmisten ostopäätöksiin. Voisi olettaa korvauksen olevan 30% luokkaa.Sam_u kirjoitti: ↑22 Elo 2018, 08:15Tosiaan nyt ajettu noin 190tkm.Sam_u kirjoitti: ↑22 Elo 2018, 08:14 Nyt on oma auto viittä vaille valmis korjattuna. Eli ostin astran kesäkuun alussa 187tkm ajettuna. Huomasin heti kun hain liikkeestä että keppi liikkuu(en tiennyt koeajolla tarkistaa). Vein heti myyjäliikkeeseen Kokkolan Käyttöautoon, jossa asiantuntija kävi koeajolla, ja totesi auton olevan kunnossa. Meinasivat että tukikumet kuluneet ja että dieselkone tärisee sen verran että keppi heilahtaa 1,5 ja 6 vaihteilla. Vein sitten ÅStrömille kun eivät lähteneet millekkään myyjäliikkeessä, ja Åströmillä sanoivat että laakerivika vaihteistossa. Nyt on auto korjattavana Åströmillä, kun lomien takia eivät pystyneet aikaisemmin tekemään. Yksi laakerin kooli oli kerennyt pyöriä lootan poskessa, joten joutui koneistamaan ja asentamaan holkin väliin. Samalla hoksasivat kytkimen työsylinterin olevan menossa rikki, joten vaihtavat samalla(samaa osaa painelaakerin kanssa?). No eipä siinä soitin Käyttöautolle, niin ilmoittivat korvaavansa 10% kustannuksista. Meni siis kuluttajariitalautakunnan hommiksi tämä. Ketuttaahan tuo että eivät lähteneet myyjäliikkeessä millekkään. Joko koittivat huollossa kusettaa tai sitten eivät oikeasta osaa hommaansa, jota epäilen suuresti. Mielenkiintoista olisi tietää mitä olisivat diagnosoineet jos olisin mennyt "maksavana" asiakkaana viemään kyseistä autoa.
On ollut osaamaton henkilö käsittelemässä asiaa siellä Käyttöautolla.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Käyttöautosta kannata ku rikkaiden ostaa autoja, huonoja tulemaan vastan kun auto hajoaa ja ainaki täälä ei saa tavallinen duunari palvelua. Pitää olla rikkaan näköönen