Astra K
Re: Astra K
Mulla ei oo lämpöjen kanssa ollut ongelmia, juurikin 150 heppanen mutta manuaali 2019A malli. Hyvin lämpiää aina sinne 90 asteeseen tarkalleen ylös kun on 10 min ajellut kuuttskymppiä ja moottoritiellä nopeamminkin. Pihassa toki ollut piuhassa pari tuntia näillä -20 pakkasilla ennen sitä. Tuo puskurin muovin osuminen asfalttiin tuttua minullekin. Pari kertaa niiannut niin että oiken rohissut.
Re: Astra K
Ongelma - 17vm 1.4t st puhallusautimatiikan kanssa. Säätimet ei tule päälle. Auton näytön valikosta on myös hävinnyt mielestäni automaattinen penkin lämmitys vaihtoehto.
Tätä edelsi akun ilmeisesti täydellinen tyhjentyminen. Syytä en tiedä. Olisiko ehdotuksia ratkaisuksi?
Edit: ongelma poistui repimällä sisätilan sukakerasian sulake 21 irti ja takaisin.
Tätä edelsi akun ilmeisesti täydellinen tyhjentyminen. Syytä en tiedä. Olisiko ehdotuksia ratkaisuksi?
Edit: ongelma poistui repimällä sisätilan sukakerasian sulake 21 irti ja takaisin.
Re: Astra K
Hyvin on toiminut sähköinen takaluukku, kessy, LED-valot, yms sähköherkut. Huollossa käyty vajaa vuoden välein, eli 30 tkm huoltovälillä, kun ei huvita ylimääräisen öljynvaihdon vuoksi sinne lähteä montaa kertaa vuodessa. Huoltojen välillä ollut kuusi ylimääräistä käyntiä Länsiautossa. Mielestäni aika vähillä ylimääräisillä käynneillä olen selvinnyt yli 5 vuotta / 180 tkm. Kyseessä siis 1.4T 110 kW Sports Tourer Innovation Plus vm. 2016 ja tässä auton historia:opelonparas kirjoitti: ↑09 Joulu 2021, 22:32 ihan mielenkiinnosta kyselisin, kun sulla on autossa jo mukavasti kilometrejä. Onko Astra toiminut ”sähköherkkuineen päivineen” keskimäärin hyvin läpi kilsojen?
16 tkm ylimääräinen käynti:
Radiolaitteen takaisinkutsu, eli joku softapäivitys vissiin.
Samalla parittivat kesärenkaat, kun mulla ei vielä ollut omaa parituslaitetta.
30 tkm määräaikaishuolto:
Moottorin vinkumista selvitelty, mutta eivät edes kuulleet sitä vinkumista huollossa. Ei se siitä ole mihinkään voimistunut, eikä aina kuulu ollenkaan. Taitaa kesällä eniten oireilla.
Samalla vaihdettiin tuulilasi jo ensimmäisen kerran.
60 tkm määräaikaishuolto:
Ei ylimääräisiä vikoja.
90 tkm määräaikaishuolto:
Ei ylimääräisiä vikoja.
109 tkm ylimääräinen käynti:
Toinen tuulilasin vaihto.
120 tkm määräaikaishuolto:
varsinainen tulosyy akkujännitteen romahtaminen alle 4 V, mutta eivät katsoneet tarpeelliseksi vaihtaa akkua.
Samalla tekivät määräaikaishuollon (ilman ajanvarausta), niin ei tarvinut enää erikseen käydä ens viikolla.
[150 tkm määräaikaishuolto:
Talvirenkaat uusittu.
LED-matriiseihin liittyvää herjaa löytyi vikahistoriasta, mutta ei aiheuttanut vielä toimenpiteitä, kun valot toimii normaalisti.
Tulpat vaihdettu pätkimisen vuoksi ja nelospytyn tulppa olikin muita nokisempi.
168 tkm ylimääräinen käynti:
Kesärenkaat uusittu.
Puoltaminen korjattu nelipyöräsuuntauksella.
Tulpat tarkistettu, ei ollut enää nokeentunut.
Vaihteenvalitsin tilattu, kun auto ei aina uskonut sen olevan P-asennossa.
171 tkm ylimääräinen käynti:
Vaihteenvalitsin saapunut ja vaihdettu.
176 tkm ylimääräinen käynti:
Konepellin tukikepin muovikiinnike tilattu.
176 tkm ylimääräinen käynti:
Muovikiinnike saapunut ja vaihdettu odottaessa.
180 tkm huoltoa pitäis kohta varailla ja siellä ajattelin valitella tehojen katoamisesta puolilämpimällä koneella. Saavat myös jarrulevyt katsoa, kun niiden paksuudesta tuli jo katsurilta alustavaa suullista mainintaa. Akkutestin saavat myös tehdä, kun tuo silloin jo pari vuotta sitten syväpurkautui alle 4 volttiin.
Mahtaako mitään tallentua vikakoodeihin, kun ei ole moottorihäiriön valo vielä edes vilahtanut?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13463
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra K
150hv 1,4T on yksittäiset puolat.
Sytytyskatkoista ei kovin herkästi tallennu vikakoodia ellei auto nyi kunnolla. Onko huollossa laitettu lisäainetta tankkiin?
Sytytyskatkoista ei kovin herkästi tallennu vikakoodia ellei auto nyi kunnolla. Onko huollossa laitettu lisäainetta tankkiin?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 205
- Liittynyt: 13 Touko 2014, 19:13
Re: Astra K
Kiitos paljon, tosi mielenkiintoista lukea todellisia käyttökokemuksia pidemmältä ajalta!Askoik kirjoitti: ↑11 Joulu 2021, 16:06Hyvin on toiminut sähköinen takaluukku, kessy, LED-valot, yms sähköherkut. Huollossa käyty vajaa vuoden välein, eli 30 tkm huoltovälillä, kun ei huvita ylimääräisen öljynvaihdon vuoksi sinne lähteä montaa kertaa vuodessa. Huoltojen välillä ollut kuusi ylimääräistä käyntiä Länsiautossa. Mielestäni aika vähillä ylimääräisillä käynneillä olen selvinnyt yli 5 vuotta / 180 tkm. Kyseessä siis 1.4T 110 kW Sports Tourer Innovation Plus vm. 2016 ja tässä auton historia:opelonparas kirjoitti: ↑09 Joulu 2021, 22:32 ihan mielenkiinnosta kyselisin, kun sulla on autossa jo mukavasti kilometrejä. Onko Astra toiminut ”sähköherkkuineen päivineen” keskimäärin hyvin läpi kilsojen?
16 tkm ylimääräinen käynti:
Radiolaitteen takaisinkutsu, eli joku softapäivitys vissiin.
Samalla parittivat kesärenkaat, kun mulla ei vielä ollut omaa parituslaitetta.
30 tkm määräaikaishuolto:
Moottorin vinkumista selvitelty, mutta eivät edes kuulleet sitä vinkumista huollossa. Ei se siitä ole mihinkään voimistunut, eikä aina kuulu ollenkaan. Taitaa kesällä eniten oireilla.
Samalla vaihdettiin tuulilasi jo ensimmäisen kerran.
60 tkm määräaikaishuolto:
Ei ylimääräisiä vikoja.
90 tkm määräaikaishuolto:
Ei ylimääräisiä vikoja.
109 tkm ylimääräinen käynti:
Toinen tuulilasin vaihto.
120 tkm määräaikaishuolto:
varsinainen tulosyy akkujännitteen romahtaminen alle 4 V, mutta eivät katsoneet tarpeelliseksi vaihtaa akkua.
Samalla tekivät määräaikaishuollon (ilman ajanvarausta), niin ei tarvinut enää erikseen käydä ens viikolla.
[150 tkm määräaikaishuolto:
Talvirenkaat uusittu.
LED-matriiseihin liittyvää herjaa löytyi vikahistoriasta, mutta ei aiheuttanut vielä toimenpiteitä, kun valot toimii normaalisti.
Tulpat vaihdettu pätkimisen vuoksi ja nelospytyn tulppa olikin muita nokisempi.
168 tkm ylimääräinen käynti:
Kesärenkaat uusittu.
Puoltaminen korjattu nelipyöräsuuntauksella.
Tulpat tarkistettu, ei ollut enää nokeentunut.
Vaihteenvalitsin tilattu, kun auto ei aina uskonut sen olevan P-asennossa.
171 tkm ylimääräinen käynti:
Vaihteenvalitsin saapunut ja vaihdettu.
176 tkm ylimääräinen käynti:
Konepellin tukikepin muovikiinnike tilattu.
176 tkm ylimääräinen käynti:
Muovikiinnike saapunut ja vaihdettu odottaessa.
180 tkm huoltoa pitäis kohta varailla ja siellä ajattelin valitella tehojen katoamisesta puolilämpimällä koneella. Saavat myös jarrulevyt katsoa, kun niiden paksuudesta tuli jo katsurilta alustavaa suullista mainintaa. Akkutestin saavat myös tehdä, kun tuo silloin jo pari vuotta sitten syväpurkautui alle 4 volttiin.
Mahtaako mitään tallentua vikakoodeihin, kun ei ole moottorihäiriön valo vielä edes vilahtanut?
Astra K Sports Tourer 1.4 T (110 kW) AT
Ex: Vectra C Wagon 1.8 (103 kW) AT | Vectra B Wagon 1.6 (74 kW) MT
Ex: Vectra C Wagon 1.8 (103 kW) AT | Vectra B Wagon 1.6 (74 kW) MT
Re: Astra K
Pystyykö easytronicin kytkimen kuluneisuutta lukemaan Tecillä?
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12644
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Astra K
Ei tee techillä mitään k astrassa.
Pitää olla gds ja mdi.
Pitää olla gds ja mdi.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13463
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra K
Joo ja sieltä löytyy kytkimen asennolle raja-arvot olikohan 20.6mm tämä vaan ei aina ole luotettava kun postiautoista polttavat kytkimen niin paksuus on vielä ohjearvossa kun asetelman puolelta levy kuluu enemmän.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Astra K
https://autot.tori.fi/vaihtoautot/opel/astra/90643113
Alkaa olla jo enee rullattuja 1.4 myynnis. Yhden rapia 300 ajetun oon keriinny bongaan mut sekää ei kauaa keriinny ollu myynnis. Litrasia näkyy kans usein rapia 200 ajettuna myynnis. Ei ilmeisesti iha heikkoja esityksiä kuitenkaa.
Alkaa olla jo enee rullattuja 1.4 myynnis. Yhden rapia 300 ajetun oon keriinny bongaan mut sekää ei kauaa keriinny ollu myynnis. Litrasia näkyy kans usein rapia 200 ajettuna myynnis. Ei ilmeisesti iha heikkoja esityksiä kuitenkaa.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 205
- Liittynyt: 13 Touko 2014, 19:13
Re: Astra K
K-Astra taitaa olla yksi luotettavimpia tämän vuosituhannen Opeleita? Toivottavasti uudessa omistuksessa tehty seuraaja jatkaa samoilla jalanjäljillä..
Astra K Sports Tourer 1.4 T (110 kW) AT
Ex: Vectra C Wagon 1.8 (103 kW) AT | Vectra B Wagon 1.6 (74 kW) MT
Ex: Vectra C Wagon 1.8 (103 kW) AT | Vectra B Wagon 1.6 (74 kW) MT
Re: Astra K
https://m.nettiauto.com/opel/astra/1257 ... 2&vifNav=Y
Tätä kyselin viikonloppuna.
Hyvät herkut, ja sopiva moottori 80km edestakaiseen työmatkaan kulutuksen kannalta.
Ilmoituksessa mainittu "iso laatikkoremontti" tarkoittaa siirtohaarukoiden vaihtoa.
Lisäkuvia sain, ja aika nuhjuinen ulkopuolelta. Hyppyytetty sorateillä pitkään ja lujaa. Helmat aivan puhki. 9500€ olisi ollut suoran kaupan hinta.
Sattumalta löytyi projektitopikki 1. omistajalta tuosta autosta Saabclubin puolelta, täälläkin kirjoitelleen JP_Vetten entinen:
https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=177561
Kone muuten avaamaton ja koskematon jakopää. Lujia pelejä. Kytkin lie se seuraava väistämätön remontti.
Tätä kyselin viikonloppuna.
Hyvät herkut, ja sopiva moottori 80km edestakaiseen työmatkaan kulutuksen kannalta.
Ilmoituksessa mainittu "iso laatikkoremontti" tarkoittaa siirtohaarukoiden vaihtoa.
Lisäkuvia sain, ja aika nuhjuinen ulkopuolelta. Hyppyytetty sorateillä pitkään ja lujaa. Helmat aivan puhki. 9500€ olisi ollut suoran kaupan hinta.
Sattumalta löytyi projektitopikki 1. omistajalta tuosta autosta Saabclubin puolelta, täälläkin kirjoitelleen JP_Vetten entinen:
https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=177561
Kone muuten avaamaton ja koskematon jakopää. Lujia pelejä. Kytkin lie se seuraava väistämätön remontti.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Astra K
Onko lämpömittarin näyttämään lisää kokemuksia muilla Astran omistajilla? Nouseeko siis tarkasti 90 asteen merkin päälle, vai jääkö hieman alle? Lisätietona vielä, että minulla on tehdasasenteinen Webasto, mutta yo. kokemukset on ilman ajonaikaisen Webaston käyttöä.helo kirjoitti: ↑10 Joulu 2021, 08:24 Kysyisin muilta 1.4t 150hv Astran omistajilta, että nouseeko teillä lämpömittarin neula tarkasti sen 90 asteen viivan päälle, vai jääkö hieman sen alle, kuten minulla? En muista miten tuo on kesällä käyttäytynyt, mutta nyt kunnon pakkasilla kun lämmöt nousevat muutenkin hitaammin, aloin kiinnittämään tuohon huomiota. Neula siis jää minulla ehkä sen 90 asteen merkin paksuuden verran sen alle.
En ole vieläkään ehtinyt tutkimaan, mitä todellinen lämpö on OBD:n kautta luettuna. Termostaatin toimintaa alan pikkuhiljaa epäillä...
Astra K ST Innovation, 1.4T MT6, MY18.5
-
- 'Admiral'
- Viestit: 205
- Liittynyt: 13 Touko 2014, 19:13
Re: Astra K
Omassa Astrassa lämpömittarin neula on lähes tismalleen pytysuorassa. Ehkä ihan millin vajaa.helo kirjoitti: ↑20 Joulu 2021, 09:55Onko lämpömittarin näyttämään lisää kokemuksia muilla Astran omistajilla? Nouseeko siis tarkasti 90 asteen merkin päälle, vai jääkö hieman alle? Lisätietona vielä, että minulla on tehdasasenteinen Webasto, mutta yo. kokemukset on ilman ajonaikaisen Webaston käyttöä.helo kirjoitti: ↑10 Joulu 2021, 08:24 Kysyisin muilta 1.4t 150hv Astran omistajilta, että nouseeko teillä lämpömittarin neula tarkasti sen 90 asteen viivan päälle, vai jääkö hieman sen alle, kuten minulla? En muista miten tuo on kesällä käyttäytynyt, mutta nyt kunnon pakkasilla kun lämmöt nousevat muutenkin hitaammin, aloin kiinnittämään tuohon huomiota. Neula siis jää minulla ehkä sen 90 asteen merkin paksuuden verran sen alle.
En ole vieläkään ehtinyt tutkimaan, mitä todellinen lämpö on OBD:n kautta luettuna. Termostaatin toimintaa alan pikkuhiljaa epäillä...
Astra K Sports Tourer 1.4 T (110 kW) AT
Ex: Vectra C Wagon 1.8 (103 kW) AT | Vectra B Wagon 1.6 (74 kW) MT
Ex: Vectra C Wagon 1.8 (103 kW) AT | Vectra B Wagon 1.6 (74 kW) MT
Re: Astra K
Kato mun vanha silmäterä taas kaupan! Siirtohaarukka juu meni takuuseen, kun nyki pakittaes. Kytkin tuskin on kulunu, kun tolla on rullattu mun aikana pelkkää matkaa... Pari vuotta sitte tuon hukkasin kun sain työauton ja nurkkaralliin riittää Saabiki (9-3 XWD tätä nykyä) ja sillon se meni ihan puhtaasti kyllästymisen myötä kiertoon. Toki en tiä mitä sillä on viimeset kaks vuotta tehty.ascona_c kirjoitti: ↑20 Joulu 2021, 07:24 https://m.nettiauto.com/opel/astra/1257 ... 2&vifNav=Y
Tätä kyselin viikonloppuna.
Hyvät herkut, ja sopiva moottori 80km edestakaiseen työmatkaan kulutuksen kannalta.
Ilmoituksessa mainittu "iso laatikkoremontti" tarkoittaa siirtohaarukoiden vaihtoa.
Lisäkuvia sain, ja aika nuhjuinen ulkopuolelta. Hyppyytetty sorateillä pitkään ja lujaa. Helmat aivan puhki. 9500€ olisi ollut suoran kaupan hinta.
Sattumalta löytyi projektitopikki 1. omistajalta tuosta autosta Saabclubin puolelta, täälläkin kirjoitelleen JP_Vetten entinen:
https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=177561
Kone muuten avaamaton ja koskematon jakopää. Lujia pelejä. Kytkin lie se seuraava väistämätön remontti.
Ja juu. Helmojen massat ja oikeastaan kaikki alustas etuakselilinjan takaa on saanu kyl kyytiä 0-16 mm kalliomurskeen toimies hiekkapuhaltajana... Et jos meinaa museoida, niin kannattaa hiekkapuhaltaa ja maalata ennenkö tarttee alkaa kemppiliimaileen.
Re: Astra K
ILux valoautomatiikka takkuaa.
Nyt kun sitten tuli talvi ja pimeät niin pääsi oikein kunnolla "nauttimaan" ILux ledmatriisien automatiikasta. Ongelma on se, että automatiikka ei tahdo millään sytyttää pitkiä. Sittne kun lopulta syttyvät, niin matrissiautomatiikka toimii varsin mallikkaasti vastaantulevien autojen kanssa. Aiona siihen saakka, kun tullaan seuraaviin katuvaloihin (niitähän on nykyään lyhyitäkin pätkiä joka risteysalueella). katuvalojen loputtua pitkät ei tahdo syttyä millään. Hirvittää ajella pitkiä pätkiä säkkipimeässä lyhyillä, kun yrittää saada pitkiä syttymään. Sitten kun taas syttyy (jos syttyy), nioin toimii taas mallikkaasti seuraaviin katuvaloihin saakka. Olen yleensä aika pian vaihtanut manuaalille, kun ei tuo homma tahdo toimia. Soittelin liikkeeseen, ja siellä tunnettiin ongelma. Heillä ei ollut asiaan ratkaisua (merkkihuolto siirtynyt joku vuosi sitten toiselle liikkeelle). Epäilivät softapuolen jutukis, johon ei heidän merkkihuoltoaikanaan ollut vielä tullut Opelilta ratkaisua.
Onko palstalaisilla kokemusta tästä ja oletteko saaneet viime aikoina hoitoa ongelmaan, esim. ohjelmistopäivityksiä ym. jotka oikeasti ovat toimineet Kyllä pitkien pitää syttyä heti, kun katuvalot tai vastaan tulevan autojonon valot päättyvät. Anturissa ei ole huurua eikä estettä. Silloin kun anturissa on este, auto ilmoittaa siitä eikä automatiikka mene ollenkaan päälle ("A" ei syty mittaristoon vaikka kuin viiksestä painelee).
Nyt kun sitten tuli talvi ja pimeät niin pääsi oikein kunnolla "nauttimaan" ILux ledmatriisien automatiikasta. Ongelma on se, että automatiikka ei tahdo millään sytyttää pitkiä. Sittne kun lopulta syttyvät, niin matrissiautomatiikka toimii varsin mallikkaasti vastaantulevien autojen kanssa. Aiona siihen saakka, kun tullaan seuraaviin katuvaloihin (niitähän on nykyään lyhyitäkin pätkiä joka risteysalueella). katuvalojen loputtua pitkät ei tahdo syttyä millään. Hirvittää ajella pitkiä pätkiä säkkipimeässä lyhyillä, kun yrittää saada pitkiä syttymään. Sitten kun taas syttyy (jos syttyy), nioin toimii taas mallikkaasti seuraaviin katuvaloihin saakka. Olen yleensä aika pian vaihtanut manuaalille, kun ei tuo homma tahdo toimia. Soittelin liikkeeseen, ja siellä tunnettiin ongelma. Heillä ei ollut asiaan ratkaisua (merkkihuolto siirtynyt joku vuosi sitten toiselle liikkeelle). Epäilivät softapuolen jutukis, johon ei heidän merkkihuoltoaikanaan ollut vielä tullut Opelilta ratkaisua.
Onko palstalaisilla kokemusta tästä ja oletteko saaneet viime aikoina hoitoa ongelmaan, esim. ohjelmistopäivityksiä ym. jotka oikeasti ovat toimineet Kyllä pitkien pitää syttyä heti, kun katuvalot tai vastaan tulevan autojonon valot päättyvät. Anturissa ei ole huurua eikä estettä. Silloin kun anturissa on este, auto ilmoittaa siitä eikä automatiikka mene ollenkaan päälle ("A" ei syty mittaristoon vaikka kuin viiksestä painelee).