Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
huppu
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 40
Liittynyt: 10 Touko 2019, 08:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja huppu »

Noniin ekan kerran vaihdoin ite renkaat. Enpä muistanu ettei automaattisesti auto tajua nuita rengaspaineantureita ja palaa valo eikä näytä mitään lukuja. Millanen laite tuohon kannattais ostaa ja mistä että ite sais laitettua toimimaan? Joskus ollut juttua täällä näistä.
Astra 1.4 TA 150hv OPC-line Innovation Plus leder MY19.5 8)
Jukkis69
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 166
Liittynyt: 16 Elo 2005, 11:43
Paikkakunta: Oulu

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja Jukkis69 »

huppu kirjoitti: 23 Loka 2021, 12:03 Noniin ekan kerran vaihdoin ite renkaat. Enpä muistanu ettei automaattisesti auto tajua nuita rengaspaineantureita ja palaa valo eikä näytä mitään lukuja. Millanen laite tuohon kannattais ostaa ja mistä että ite sais laitettua toimimaan? Joskus ollut juttua täällä näistä.
Tuolla Alusta-aihealueella on TPMS-ohjelmointi -ketju. Siellä on kaikki tarvittava tieto kapuloista.

-Jukkis
valtsuvaltsu
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 40
Liittynyt: 16 Loka 2021, 10:34

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja valtsuvaltsu »

Nyt on Astra toimitettu ovelle ja vähän päässyt koeajoa suorittamaan. Postimyynnistä tilattu joten 2 viikkoa palautusaikaa. Kaikin puolin mukavasti kulkee. Myöhemmin tänään sitten kokeilemaan paremmin valoja pimeässä. Minkäänlaisia virheilmoituksia en valoista ole vielä saanut vaikka muutaman kerta on puikkoihin tullut jo hypättyä.

Miinuksia sitten nitinöistä ja natinoista. Kuljettajan puolella ovien välissä oleva muovipaneeli rusahtelee tiukemmissa kaarteissa. Painamalla saa myös rutisemaan, samoin vänkärin puolella. Se tosin ei taida rusahdella kaarteissa itsestään. Samoin ainakin kuljettajan puoleisen oven muovikahvaosa nitisee kauttaaltaan puristuksesta. Vaikuttaa hieman laatutuntumaan, mutta lähinnä vain ärsyttävinä piirteinä. Autotohtori varattu ensi viikolle tarkempaan syyniin, koska itse en juurikaan autoista ymmärrä.
valtsuvaltsu
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 40
Liittynyt: 16 Loka 2021, 10:34

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja valtsuvaltsu »

valtsuvaltsu kirjoitti: 23 Loka 2021, 14:27 Nyt on Astra toimitettu ovelle ja vähän päässyt koeajoa suorittamaan. Postimyynnistä tilattu joten 2 viikkoa palautusaikaa. Kaikin puolin mukavasti kulkee. Myöhemmin tänään sitten kokeilemaan paremmin valoja pimeässä. Minkäänlaisia virheilmoituksia en valoista ole vielä saanut vaikka muutaman kerta on puikkoihin tullut jo hypättyä.

Miinuksia sitten nitinöistä ja natinoista. Kuljettajan puolella ovien välissä oleva muovipaneeli rusahtelee tiukemmissa kaarteissa. Painamalla saa myös rutisemaan, samoin vänkärin puolella. Se tosin ei taida rusahdella kaarteissa itsestään. Samoin ainakin kuljettajan puoleisen oven muovikahvaosa nitisee kauttaaltaan puristuksesta. Vaikuttaa hieman laatutuntumaan, mutta lähinnä vain ärsyttävinä piirteinä. Autotohtori varattu ensi viikolle tarkempaan syyniin, koska itse en juurikaan autoista ymmärrä.
Jatketaan vielä, että korroosionsuojatakuu myös menetetty, kun ensimmäinen omistaja skipannut yhden tarkastuksen. Sen jälkeen jatkunut tarkastukset vuosittain ilmain merkintöjä, joten en taida tuosta sen enempää välittää ellei autotohtorilla jotain korroosioon viittaavaa ongelmaa/huomiota löydy.
opelonparas
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 205
Liittynyt: 13 Touko 2014, 19:13

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja opelonparas »

1,2sorsa kirjoitti: 25 Elo 2021, 21:20
opelonparas kirjoitti: 25 Elo 2021, 21:17
1,2sorsa kirjoitti: 25 Elo 2021, 21:14
opelonparas kirjoitti: 25 Elo 2021, 19:20
Jape76 kirjoitti: 25 Elo 2021, 19:08
Pari kertaa herjannut 3,5 vuoden aikana. Takuuaikana kävin kerran marmoritiskillä ja tekivät jonkun päivityksen. Sen jälkeen taisi kerran vielä herjata.
Taisin aiemmin jo kirjoittaa, että herjaukseen on aina liittynyt autohallissa käynti ja valot manuaalista kytkettynä päälle. Automaatilla ei siis ole koskaan herjannut. En tiedä onko vain sattumaa. :roll:
Joka tapauksessa herjaus on aina hävinnyt muutaman käynnistyksen jälkeen, viimeistään seuraavana päivänä.
Mulla oli viime talvena jonkun kerran, sitten meni varmaan puolisen vuotta ilman, nyt oli taas pari päivää. Kuten sanottua ja tuossa kommentoitiinkin, ei ehkä suuren suuri stressin aihe. Kerron, jos jotain asialle joskus teetän.
Löytyy tästä topikista infoa. Merkkiliikkeellä kaksi tiedotetta vikaan. Ensin päivitetään ohjelmisto. Jos se ei auta niin sitten sovelletaan toista ja uusitaan viallinen umpio tai joskus harvoin jopa molemmat.

Kehoitan ihan kokemuksesta kääntymään merkkiliikkeen puoleen jos herjat jää päälle. Hyvällä tuurilla autossa voi olla vielä special coveridge kyseiseen vikaan jolloin opel maksaa remontin jos ollaan special coveredgen rajoissa.
Kiitos paljon tiedosta! Huolto pian muutenkin ajankohtainen, taidanpa siinä yhteydessä mainita tästä satunnaisviasta Länsiautossa.
Jeps, jos vikailmoitusta ei tule esim 50 peräkkäisellä käynnistyksellä niin vikakoodia poistuu historiasta.
Onnea matkaan ja kerro miten kävi
Led Matrix -valoihin tehtiin asiakkaalle maksuton päivitys vuosihuollon yhteydessä ja kehotettiin olemaan yhteydessä, mikäli virheilmoitus vielä uusiutuu. Auto vuodelta 2017.
Astra K Sports Tourer 1.4 T (110 kW) AT
Ex: Vectra C Wagon 1.8 (103 kW) AT | Vectra B Wagon 1.6 (74 kW) MT
JKAVS
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Heinä 2013, 13:57

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja JKAVS »

Kyselin uuden tuulilasin hintaa vähän aikaa sitten. Hinnaksi tuli kaikkineen n. 750 € merkkiliikkeessä.
Yllättävästi uudessakin lasissa on vielä GM:n logo kulmassa. Mukavaa että säilyi yhteneväisyys ikkunoiden välillä.
kjans
'Senator'
'Senator'
Viestit: 348
Liittynyt: 04 Loka 2010, 16:06

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja kjans »

Mulla on tossa 2016 biilissä lasi aika rupusessa kunnossa. Olen odotellut että se jossain vaiheessa menis tiellä mäsäksi että sais vakuutuksesta vaihdatettua 200€ omavastuulla, mutta kaikki päin lentäneet kivet se on tähän saakka kestänyt...
--

Asiasta toiseen. Tuli tilattua Astraan myös kattotelineet kun tulevana talvena tarvitsee. Melko kallista hupia kun tuossa ei ole kunnon kattokaiteita joihin saisi helpommin ja halvemmalla kaiken karvaisia tarviketelineitä. Koska suurempi osa hinnasta muodostuu kiinnikkeistä eikä itse tangoista niin pistin tuollaiset modernit alutangot hinnat alkaen -terästankojen sijasta. Thulen Aeroblade tangot reilun satkun (terästangot olis saanu viidellä kympillä), jalkasarja pari kymppiä enemmän ja adapterit Astraa varten viitisen kymppiä. Pienen alennuksen sain tingattua niin reilu 260 euroa tuli setille hintaa. Käytettynäkään ei mistään läheltä löytänyt niin oli pakko ostaa uudet.
-(z)- Astra K ST 1.4T 150hv AT
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13555
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

kjans kirjoitti: 28 Loka 2021, 11:09 Mulla on tossa 2016 biilissä lasi aika rupusessa kunnossa. Olen odotellut että se jossain vaiheessa menis tiellä mäsäksi että sais vakuutuksesta vaihdatettua 200€ omavastuulla, mutta kaikki päin lentäneet kivet se on tähän saakka kestänyt...
--

Asiasta toiseen. Tuli tilattua Astraan myös kattotelineet kun tulevana talvena tarvitsee. Melko kallista hupia kun tuossa ei ole kunnon kattokaiteita joihin saisi helpommin ja halvemmalla kaiken karvaisia tarviketelineitä. Koska suurempi osa hinnasta muodostuu kiinnikkeistä eikä itse tangoista niin pistin tuollaiset modernit alutangot hinnat alkaen -terästankojen sijasta. Thulen Aeroblade tangot reilun satkun (terästangot olis saanu viidellä kympillä), jalkasarja pari kymppiä enemmän ja adapterit Astraa varten viitisen kymppiä. Pienen alennuksen sain tingattua niin reilu 260 euroa tuli setille hintaa. Käytettynäkään ei mistään läheltä löytänyt niin oli pakko ostaa uudet.
Et opelilta kysynyt? Lisävaruste kataloogista löytyy kuitenkin. 177puntaa näköjään ebayssä joten ei varmaan olisi ollut edes kalliimpi mitä tarvike?
Onko noissa jotain eroa 5 oviseen tai farkkuun

https://www.ebay.co.uk/itm/224157768604 ... Swg6JfYJ42
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
opelonparas
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 205
Liittynyt: 13 Touko 2014, 19:13

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja opelonparas »

kjans kirjoitti: 28 Loka 2021, 11:09 Mulla on tossa 2016 biilissä lasi aika rupusessa kunnossa. Olen odotellut että se jossain vaiheessa menis tiellä mäsäksi että sais vakuutuksesta vaihdatettua 200€ omavastuulla, mutta kaikki päin lentäneet kivet se on tähän saakka kestänyt...
--

Asiasta toiseen. Tuli tilattua Astraan myös kattotelineet kun tulevana talvena tarvitsee. Melko kallista hupia kun tuossa ei ole kunnon kattokaiteita joihin saisi helpommin ja halvemmalla kaiken karvaisia tarviketelineitä. Koska suurempi osa hinnasta muodostuu kiinnikkeistä eikä itse tangoista niin pistin tuollaiset modernit alutangot hinnat alkaen -terästankojen sijasta. Thulen Aeroblade tangot reilun satkun (terästangot olis saanu viidellä kympillä), jalkasarja pari kymppiä enemmän ja adapterit Astraa varten viitisen kymppiä. Pienen alennuksen sain tingattua niin reilu 260 euroa tuli setille hintaa. Käytettynäkään ei mistään läheltä löytänyt niin oli pakko ostaa uudet.
Ostin viime talvena jonkun foorumilaisen suosituksesta tällaiset. Olin tyytyväinen:

https://www.jarviseudunvaraosa.fi/autot ... escription
Astra K Sports Tourer 1.4 T (110 kW) AT
Ex: Vectra C Wagon 1.8 (103 kW) AT | Vectra B Wagon 1.6 (74 kW) MT
kjans
'Senator'
'Senator'
Viestit: 348
Liittynyt: 04 Loka 2010, 16:06

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja kjans »

1,2sorsa kirjoitti: 28 Loka 2021, 11:45 Et opelilta kysynyt? Lisävaruste kataloogista löytyy kuitenkin. 177puntaa näköjään ebayssä joten ei varmaan olisi ollut edes kalliimpi mitä tarvike?
Onko noissa jotain eroa 5 oviseen tai farkkuun

https://www.ebay.co.uk/itm/224157768604 ... Swg6JfYJ42
Mä kattelin netistä noita orggiksiakin (farkussa ja hatchissä muuten eri telineet) mutta hintoja ei ollut missään virallisilla sivuilla näkyvillä ja ne pari ebaystä löytämääni myyjää ei joko toimittaneet suomeen tai toimituskuluja tänne ei ilmoitettu valmiiksi mikä yleensä tarkoittaa kallista. Briteistä ei viitti tilata tullihässäköiden takia, eikä sieltä enää moni myykään kotimarkkinan ulkopuolelle kuten ennen brexitiä.

Sitten mietin että jos tulee vaihdettua vastaavan kokoluokan autoon tulevaisuudessa niin voi siirtää telineet uuteen autoon uusimalla jalat ja/tai kiinnikkeet. Thulehan se vissiin noi opelin brändäämät tellingitkin valmistaa.

Nyt kun piruillessaan katsoin niin suunnilleen samoihin, jopa vähän alle, sais ebaystä käytettynä, viime viikolla ei saanut … :roll:
opelonparas kirjoitti: 28 Loka 2021, 12:04
Ostin viime talvena jonkun foorumilaisen suosituksesta tällaiset. Olin tyytyväinen:

https://www.jarviseudunvaraosa.fi/autot ... escription
Kattelin kanssa noita mutta ostin ”modernimmat ja aerodynaamisemmat” alutangot sitte lopulta.

Edit2: tollaset siis tulossa: https://www.thule.com/fi-fi/roof-rack/c ... 4omYLRgVFa
-(z)- Astra K ST 1.4T 150hv AT
opelonparas
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 205
Liittynyt: 13 Touko 2014, 19:13

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja opelonparas »

Se on muuten harmi, että jostain syystä Opelin sivuilla ei enää ole suomenkielistä, Suomessa voimassa olevat hinnat sisältävää lisävarustekatalogia.
Astra K Sports Tourer 1.4 T (110 kW) AT
Ex: Vectra C Wagon 1.8 (103 kW) AT | Vectra B Wagon 1.6 (74 kW) MT
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja Askoik »

Rameder verkkokaupasta minä ostin jo vuonna 2017 Astran kattotelineet hintaan 105,- eur ja ihan tyytyväinen olen niihin ollut. Pultilla kiinnittyvät tukevasti oven karmin yläreunassa oleville jengoille ja näyttävät tyylikkäiltä alumiinisina. Tilausvahvistuksella on omituisesti kaksi eri EAN-koodia:
EAN 4051329130004
EAN 8003168690092
...joista toinen ei löydä Rameder sivulta nykyään enää mitään ja toinen löytää Renaultin telineet.
Avatar
makejer
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 168
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:54
Paikkakunta: klaukkala

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja makejer »

Kattoteline keskusteluun niin Torissa edulliset telineet myynnissä.
https://www.tori.fi/vi/90745260.htm
Astra GTC 07
Astra Sports Tourer Sport 2,0 CDTI 160hvAT 2011
Astra K Sports Tourer Sport Innovation 150hv-17
Insignia B Grand Sport Executive A 1,6T 200 -20
Avatar
kaakana
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3824
Liittynyt: 17 Maalis 2005, 22:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja kaakana »

Vaihdon talvirenkaan sunnuntaina tuohon vm. 16 sports toureriin. Apukuskin takarenkaan kohdalla yksi mutteri sitten päätti mennä väärille kierteille ja jäi jumiin. Yritin sitä sitten irrottaa, niin se koko pultti pääsi irti sieltä navan puolelta. Nyt sitä ei saa kiinni eikä auki ja koko vannettakaan ei siis saa irti. Mitnhän tuota lähtisi selvittämään ja fiksaamaan :bonk:

Eikä tuo rengaspaineanturin opetuskapula tuntunut toimivan minkä tilasin Saksasta... Liekkö anturista jo patterit loppuneet.
OCFormulatietäjä 2012 & 2019

My memory's not as sharp as it used to be. Also, my memory's not as sharp as it used to be.
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12645
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

kaakana kirjoitti: 09 Marras 2021, 14:39 Apukuskin takarenkaan kohdalla yksi mutteri sitten päätti mennä väärille kierteille
Miten se nyt sillai.
Etkö laittanut käsin alkuun?
Vastaa Viestiin