Pitäisi käydä minimissään 10 minuuttia kerrallaan, että ehtii polttolaitos lämmetä kunnolla eikä karstoitu. Parin minuutin poltoilla se nimenomaan hajoaa.
Insignia B
Re: Insignia B
Re: Insignia B
Tuo on totta, itse käytän 1-2 kk välein vähän pidempään.
19MV 1,6l bensa Insignia Sports tourer automaatti.
Re: Insignia B
Tuohon öljynvaihtoon pieni toteamus. GM oma öljy esim KL-varaosilta 41,40 euroa 5L kannu, alkuperäinen öljysuti ROCKAUTO.COM 3,25 euroa kpl, vaihto työ 32,- euroa. Kuinka joku voi näillä summilla sanoa että kallista ja ei voi vaikka kerran vuoteen vaihtaa öljyjä tai kuten minä teen eli 5000km välein vaihtuu moottoriöljyt.
Opel Ascona C 2,0i 4D LS 1987, Opel Vectra A 2,0i 4D Merit 1993, Opel Insignia B Sport Tourer Executive 2,0 FWD 2021.
Re: Insignia B
Käytin autoa nyt toisen kerran vuosihuollossa. Kyseessä oli pieni vuosihuolto.
Ensimmäisen vuosihuollon teetätin Länsiautossa Vantaalla. Tällöin hinnaksi tuli 350 euroa vaikka käytännössä vaihtoivat vain öljyt (en vienyt omia öljyjä), ohjaimeen pariston sekä lisäsivät tuulilasinpesunestettä. Eivät olleet vaihtaneet matkustamon ilmansuodatinta Antoivat mukaan listan jonka mukaan olivat tehneet paljon ns. näennäistöitä, käytännössä silmämääräisiä tarkastuksia. Päätin, että auto on käynyt kaksi kertaa vuosihuollossa Länsiautossa, ensimmäisen ja viimeisen kerran. Hinta oli töihin nähden liian kallis.
Tästä viisastuneena käytin nyt autoa vuosihuollossa Auto-Opliassa Helsingin Suutarilassa. Kyseessä on yksityinen korjaamo vuodesta 1995.
Korjaamossa työskentelee kaksi ammattilaista jotka ovat olleet Opelin huollossa töissä ja perustaneet sitten oman korjaamon. Ovat erikoistuneet vain ja pelkästään Opeleiden huoltoon ja korjaamiseen. Heillä on tarvittavat kontaktit ja käyttävät valmistajan omia osia.
Auto-Opliassa pienen vuosihuollon hinnaksi tuli 195euroa. Vaihtoivat 5W-30 öljyt (+suodatin + propun tiivisteen). En vienyt omia öljyjä. Ehdottivat öljyksi notkeampaa 0W-20 öljyä mutta kieltäydyin kun autoni seisoo talvella lämpöisessä tallissa. Matkustamon ilmansuodattimen, avaimen pariston sekä lisäsivät tuulilasinpesunesteen. Lisäksi silmämääräisesti havannoivat autosta kaikki oleelliset ja tärkeät asiat. Sanoivat, että auto hyvässä kunnossa ei mitään moitittavaa mistään.
Jos jotain inkun omistajaa kiinnostaa käyttää autoaan huollossa tai korjauksessa Auto-Opliassa, niin tässä yhteystiedot:
https://www.oplia.com/
Auto-Oplia Oy
Lampputie 1
00740 Helsinki
p. 09 3473 095
Avoinna ma-to 8.00-17.00
pe 8.00-16.00
Ensimmäisen vuosihuollon teetätin Länsiautossa Vantaalla. Tällöin hinnaksi tuli 350 euroa vaikka käytännössä vaihtoivat vain öljyt (en vienyt omia öljyjä), ohjaimeen pariston sekä lisäsivät tuulilasinpesunestettä. Eivät olleet vaihtaneet matkustamon ilmansuodatinta Antoivat mukaan listan jonka mukaan olivat tehneet paljon ns. näennäistöitä, käytännössä silmämääräisiä tarkastuksia. Päätin, että auto on käynyt kaksi kertaa vuosihuollossa Länsiautossa, ensimmäisen ja viimeisen kerran. Hinta oli töihin nähden liian kallis.
Tästä viisastuneena käytin nyt autoa vuosihuollossa Auto-Opliassa Helsingin Suutarilassa. Kyseessä on yksityinen korjaamo vuodesta 1995.
Korjaamossa työskentelee kaksi ammattilaista jotka ovat olleet Opelin huollossa töissä ja perustaneet sitten oman korjaamon. Ovat erikoistuneet vain ja pelkästään Opeleiden huoltoon ja korjaamiseen. Heillä on tarvittavat kontaktit ja käyttävät valmistajan omia osia.
Auto-Opliassa pienen vuosihuollon hinnaksi tuli 195euroa. Vaihtoivat 5W-30 öljyt (+suodatin + propun tiivisteen). En vienyt omia öljyjä. Ehdottivat öljyksi notkeampaa 0W-20 öljyä mutta kieltäydyin kun autoni seisoo talvella lämpöisessä tallissa. Matkustamon ilmansuodattimen, avaimen pariston sekä lisäsivät tuulilasinpesunesteen. Lisäksi silmämääräisesti havannoivat autosta kaikki oleelliset ja tärkeät asiat. Sanoivat, että auto hyvässä kunnossa ei mitään moitittavaa mistään.
Jos jotain inkun omistajaa kiinnostaa käyttää autoaan huollossa tai korjauksessa Auto-Opliassa, niin tässä yhteystiedot:
https://www.oplia.com/
Auto-Oplia Oy
Lampputie 1
00740 Helsinki
p. 09 3473 095
Avoinna ma-to 8.00-17.00
pe 8.00-16.00
Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Re: Insignia B
Viikon verran ollut nyt 2018 Grand Sport 1,6 Diesel automaatti. Aina kun sammutan auton, näyttöön tulee teksti "käynnistä moottori ja katso sovellusta" tai sinnepäin. Mitään vikavaloja ei kuitenkaan pala kun käynnistän. Onko normaalia?
Re: Insignia B
missä asennossa vaihdevipu?
Re: Insignia B
Re: Insignia B
Teksti on kyllä tutun kuuloinen.
Saattaa olla, että omassa my20 bensa Insigniassa lukee ihan sama teksti joka kerta sammutuksen jälkeen. Tai ainakin usein, enkä ole siihen koskaan sen enempää kiinnittänyt huomiota.
Olisiko huono suomennus? Eikös Opel ollut jossain vaiheessa "tunnettu" surkeista/huvittavista suomennoksista. Olisikohan alkuperäinen sisältö "katsoaksesi sovellusta, käynnistä auto." tms..
Re: Insignia B
Teksti on kyllä tutun kuuloinen.
Saattaa olla, että omassa my20 bensa Insigniassa lukee ihan sama teksti joka kerta sammutuksen jälkeen. Tai ainakin usein, enkä ole siihen koskaan sen enempää kiinnittänyt huomiota.
Olisiko huono suomennus? Eikös Opel ollut jossain vaiheessa "tunnettu" surkeista/huvittavista suomennoksista. Olisikohan alkuperäinen sisältö "katsoaksesi sovellusta, käynnistä auto." tms..
Re: Insignia B
Tämä oli huojentavaaJubilee kirjoitti: ↑21 Syys 2021, 14:58Teksti on kyllä tutun kuuloinen.
Saattaa olla, että omassa my20 bensa Insigniassa lukee ihan sama teksti joka kerta sammutuksen jälkeen. Tai ainakin usein, enkä ole siihen koskaan sen enempää kiinnittänyt huomiota.
Olisiko huono suomennus? Eikös Opel ollut jossain vaiheessa "tunnettu" surkeista/huvittavista suomennoksista. Olisikohan alkuperäinen sisältö "katsoaksesi sovellusta, käynnistä auto." tms..
Re: Insignia B
Onko tota reilun neljänkympissä toteutuvaa ulinaa mitenkään tutkittu...? Mulla diesel neliveto ja manuaali laatikolla niin 40-50 nopeudessa joku vollottaa..? Ihan sama onko veto päällä tai kytkinpohjassa niin vollottaa juur tossa nopeudessa... kitkat oli viikon alla niin ei vaikutusta... pyöränlaakerit kävin läpi niin niissä ei ollu mitään mut hyvin ärsyttävä ääni...Garnd_Old_One kirjoitti: ↑05 Syys 2021, 14:14 Siis toi auton navi on kyllä yksi suuri vitsi ja huono sellainen.
Karttapäivitykset tulee vain sijainnin mukaisesti alueittain Wlanin yli. Eli jos lähden johonkin oman kylän ulkopuolelle, niin auto täytyy ajaa sinne kohteeseen ja siellä sitten se karttapäivitys luurilla ja olikohan tähänkin jokin vuosirajoite, kun lakkaa kokonaan? Kyllähän tässä on kuluttajaa huijattu.
Nyt viimeksi Lounaissuomen kartat päivitetty ja matka nauvoon. Nauvon lossille asti kartat toimi, mutta lossilta ulos ajettaessa kartalla ei yhtään mitään. Olisi pitänyt ryhtyä päivittämään karttoja? Liikennemerkkitunnistus näytti vain hetken kameran näkemää ja sitten vaihtoi navin tietämään ja näyttöön ilmestyi 10 km/h merkki.
Se ilmo siitä suomenkielen puutoksesta puheohjauksessa on kans niin hanurista, eikä sitä saa ohitettua edes huollossa.
Sitten kun vaihtaa kieleksi lontoon, niin täti ilmoittaa, ettei osaa navigoida Suomessa. Mahtavaa.
Peltipoliisi ilmot toimivat miten sattuu. Joskus ilmo tulee vasta parikymmentä metriä ennen purkkia ja aina ei tule ollenkaan, vaikka useita vuosia vanhoja tolppia.
Onhan tuossa paljon muutakin paskaa.
Sadetunnistin toimii miten sattuu. Välillä hinkkaa lähes kuivaa lasia, vaikka herkkyyssäädin karkeimmillaan ja toisinaan lasi saa pisaroitua läpikotaisin, vaikka säätö on herkimmillään.
Kaistavahti toimii/ei toimi. Tein huoltoa varten parin minuutin videon, sinä aikana katkesi neljä kertaa.
Ihmisvahti jättää ehkä joka viidennen tunnistamatta. Väistettäessä samaan aikaan toimiva kaistavahti kampeaa auto jalankulkijaa päin. Ja entä jos sitten joskus sattuu kopsahtamaan auton kampeamana?
Huollossa eivät mahtaneet asialle mitään.
Radion ääni on niin surkea, että joskus oikein ottaa korviin. Sen mitä renkaiden pauhannalta kuulee.
Pulmat johtunevat hinta alkaen komponenteista, heikosta algoritmista, sekä ruuhkautuneesta väylästä ja kehnosta väyläprotokollasta. Kaikki on tehty mistä vain on halvimmalla saatu.
Ihan niin kuin tuo kameroiden kehno resoluutiokin. Tai tuulilasin pesulaitteiston pässinmunan kokoinen säiliö ja letkusta pois jätetty takaiskuventtiili.
Sitten on se istuinten ilmastointi. Mistä muusta kuin painikkeen merkkivalosta huomaa sen päällä olon ? Ja on oikein tehon säätökin 1-3
Eikä se toi automaattivaihteistokaan oikein toiminnallaan loista. Aika kulmikas on käytökseltään, joskus potkii ihan pintakaasullakin.
Mutta vittumaisin on tämä, kun valut kävelyvauhtia risteykseen väliä kytäten ja sitten kun se hetki tulee ja pitäisi nopsaan pujahtamaan, niin hetkeen ei tapahdu yhtään mitään.
Lisättäköön tähän vielä laatikon ujellus 43 km/h nopeudessa, joka kuuluu radion ja rengasmelun yli.
Ylipitkän akselivälin tähden joskus joutuu vekslaamaan saadakseen auton taittumaan kaupan parkkiruutuun.
Voi, voi. Paska mikä paska ja kyllä, kyllä tämän saisi tunkea takaisin suoleen!
Paljoa tällä ei ole sitten viitsinyt edes ajella, alle 10 000 km parissa vuodessa.
Re: Insignia B
Pistän tämän Inkun ketjuun vaikka autoni on Astra -20. Mulla olisi kanssa 1. huolto-ohjelman mukainen vuosihuolto kohta edessä. Merkkiliikkeessä tuo huolto maksaa tiedusteltuani noin 300€. Huollossa ei juuri muuta konkreettista tehdä kuin vaihdetaan öljyt ja öljynsuodatin. No, kyselin sitten huoltoa eräästä hyvämaineisesta monimerkki-huoltoliikkeestä, joka mainostaa myös huoltavansa Opeleita. Vastaus oli, että voivat kyllä ko. huollon tehdä mutta eivät suosittele sitä. Perusteluna se, että he eivät pysty asentamaan mahdollisia auton päivityksiä yms. koska heillä ei niitä ole. Mitä mieltä tästä ollaan?GM_Opel kirjoitti: ↑17 Syys 2021, 09:22 Käytin autoa nyt toisen kerran vuosihuollossa. Kyseessä oli pieni vuosihuolto.
Ensimmäisen vuosihuollon teetätin Länsiautossa Vantaalla. Tällöin hinnaksi tuli 350 euroa vaikka käytännössä vaihtoivat vain öljyt (en vienyt omia öljyjä), ohjaimeen pariston sekä lisäsivät tuulilasinpesunestettä. Eivät olleet vaihtaneet matkustamon ilmansuodatinta Antoivat mukaan listan jonka mukaan olivat tehneet paljon ns. näennäistöitä, käytännössä silmämääräisiä tarkastuksia. Päätin, että auto on käynyt kaksi kertaa vuosihuollossa Länsiautossa, ensimmäisen ja viimeisen kerran. Hinta oli töihin nähden liian kallis.
Tästä viisastuneena käytin nyt autoa vuosihuollossa Auto-Opliassa Helsingin Suutarilassa. Kyseessä on yksityinen korjaamo vuodesta 1995.
Korjaamossa työskentelee kaksi ammattilaista jotka ovat olleet Opelin huollossa töissä ja perustaneet sitten oman korjaamon. Ovat erikoistuneet vain ja pelkästään Opeleiden huoltoon ja korjaamiseen. Heillä on tarvittavat kontaktit ja käyttävät valmistajan omia osia.
Auto-Opliassa pienen vuosihuollon hinnaksi tuli 195euroa. Vaihtoivat 5W-30 öljyt (+suodatin + propun tiivisteen). En vienyt omia öljyjä. Ehdottivat öljyksi notkeampaa 0W-20 öljyä mutta kieltäydyin kun autoni seisoo talvella lämpöisessä tallissa. Matkustamon ilmansuodattimen, avaimen pariston sekä lisäsivät tuulilasinpesunesteen. Lisäksi silmämääräisesti havannoivat autosta kaikki oleelliset ja tärkeät asiat. Sanoivat, että auto hyvässä kunnossa ei mitään moitittavaa mistään.
Jos jotain inkun omistajaa kiinnostaa käyttää autoaan huollossa tai korjauksessa Auto-Opliassa, niin tässä yhteystiedot:
https://www.oplia.com/
Auto-Oplia Oy
Lampputie 1
00740 Helsinki
p. 09 3473 095
Avoinna ma-to 8.00-17.00
pe 8.00-16.00
Re: Insignia B
Juu, sama juttu. Tuo teksti tulee aina sammuttaessa.puuluu kirjoitti: ↑21 Syys 2021, 15:15Tämä oli huojentavaaJubilee kirjoitti: ↑21 Syys 2021, 14:58Teksti on kyllä tutun kuuloinen.
Saattaa olla, että omassa my20 bensa Insigniassa lukee ihan sama teksti joka kerta sammutuksen jälkeen. Tai ainakin usein, enkä ole siihen koskaan sen enempää kiinnittänyt huomiota.
Olisiko huono suomennus? Eikös Opel ollut jossain vaiheessa "tunnettu" surkeista/huvittavista suomennoksista. Olisikohan alkuperäinen sisältö "katsoaksesi sovellusta, käynnistä auto." tms..
Re: Insignia B
En ole ihan varma, mutta mun mielestä jos koet, että ohjelmistossa on jotakin parannettavaa niin takuukäynnillä pitäisi merkkihuollon laittaa uusin softa sisään.Jukkis69 kirjoitti: ↑21 Syys 2021, 18:36
Pistän tämän Inkun ketjuun vaikka autoni on Astra -20. Mulla olisi kanssa 1. huolto-ohjelman mukainen vuosihuolto kohta edessä. Merkkiliikkeessä tuo huolto maksaa tiedusteltuani noin 300€. Huollossa ei juuri muuta konkreettista tehdä kuin vaihdetaan öljyt ja öljynsuodatin. No, kyselin sitten huoltoa eräästä hyvämaineisesta monimerkki-huoltoliikkeestä, joka mainostaa myös huoltavansa Opeleita. Vastaus oli, että voivat kyllä ko. huollon tehdä mutta eivät suosittele sitä. Perusteluna se, että he eivät pysty asentamaan mahdollisia auton päivityksiä yms. koska heillä ei niitä ole. Mitä mieltä tästä ollaan?
Eli perusvuosihuolto tuolla monimerkkiliikkeessä ( ja leimat huoltovihkoon) ja softat takuuseen (ainakin jos ongelmia ilmenee) sitten merkkiliikkeessä.
Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Re: Insignia B
Jos on mahdollista kilpailuttaa eri merkkiliikkeiden huoltoja, niin valitsee niistä järkevän hintaisen.Jukkis69 kirjoitti: ↑21 Syys 2021, 18:36Pistän tämän Inkun ketjuun vaikka autoni on Astra -20. Mulla olisi kanssa 1. huolto-ohjelman mukainen vuosihuolto kohta edessä. Merkkiliikkeessä tuo huolto maksaa tiedusteltuani noin 300€. Huollossa ei juuri muuta konkreettista tehdä kuin vaihdetaan öljyt ja öljynsuodatin. No, kyselin sitten huoltoa eräästä hyvämaineisesta monimerkki-huoltoliikkeestä, joka mainostaa myös huoltavansa Opeleita. Vastaus oli, että voivat kyllä ko. huollon tehdä mutta eivät suosittele sitä. Perusteluna se, että he eivät pysty asentamaan mahdollisia auton päivityksiä yms. koska heillä ei niitä ole. Mitä mieltä tästä ollaan?GM_Opel kirjoitti: ↑17 Syys 2021, 09:22 Käytin autoa nyt toisen kerran vuosihuollossa. Kyseessä oli pieni vuosihuolto.
Ensimmäisen vuosihuollon teetätin Länsiautossa Vantaalla. Tällöin hinnaksi tuli 350 euroa vaikka käytännössä vaihtoivat vain öljyt (en vienyt omia öljyjä), ohjaimeen pariston sekä lisäsivät tuulilasinpesunestettä. Eivät olleet vaihtaneet matkustamon ilmansuodatinta Antoivat mukaan listan jonka mukaan olivat tehneet paljon ns. näennäistöitä, käytännössä silmämääräisiä tarkastuksia. Päätin, että auto on käynyt kaksi kertaa vuosihuollossa Länsiautossa, ensimmäisen ja viimeisen kerran. Hinta oli töihin nähden liian kallis.
Tästä viisastuneena käytin nyt autoa vuosihuollossa Auto-Opliassa Helsingin Suutarilassa. Kyseessä on yksityinen korjaamo vuodesta 1995.
Korjaamossa työskentelee kaksi ammattilaista jotka ovat olleet Opelin huollossa töissä ja perustaneet sitten oman korjaamon. Ovat erikoistuneet vain ja pelkästään Opeleiden huoltoon ja korjaamiseen. Heillä on tarvittavat kontaktit ja käyttävät valmistajan omia osia.
Auto-Opliassa pienen vuosihuollon hinnaksi tuli 195euroa. Vaihtoivat 5W-30 öljyt (+suodatin + propun tiivisteen). En vienyt omia öljyjä. Ehdottivat öljyksi notkeampaa 0W-20 öljyä mutta kieltäydyin kun autoni seisoo talvella lämpöisessä tallissa. Matkustamon ilmansuodattimen, avaimen pariston sekä lisäsivät tuulilasinpesunesteen. Lisäksi silmämääräisesti havannoivat autosta kaikki oleelliset ja tärkeät asiat. Sanoivat, että auto hyvässä kunnossa ei mitään moitittavaa mistään.
Jos jotain inkun omistajaa kiinnostaa käyttää autoaan huollossa tai korjauksessa Auto-Opliassa, niin tässä yhteystiedot:
https://www.oplia.com/
Auto-Oplia Oy
Lampputie 1
00740 Helsinki
p. 09 3473 095
Avoinna ma-to 8.00-17.00
pe 8.00-16.00