Insignia B
Re: Insignia B
Missäköhän kohtaa näissä mahtaa olla se adaptiivisen vakkarin "silmä"?
nykyinen: Opel Astra K 1.6 CDTi BiTurbo MT6 Sports Tourer Innovation -17
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
Re: Insignia B
Muistaakseni tutkayksikkö sijaitsee jäähdyttimen säleikön takana merkkilogon alla.
Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Re: Insignia B
Tänään oli merkkihuollossa koodin luku ja vaihtoivat samalla reissulla kaasupolkimen. 1,2sorsa tiesi oikein eli ei maksanut mitään.1,2sorsa kirjoitti: ↑06 Joulu 2021, 18:23Auto saattaa ehkä kuulua special coveredgen piikkiin.jtteno82 kirjoitti: ↑06 Joulu 2021, 18:06Sama kaasupolkimen asennon anturivika tuli mullakin. Kuitattii pois viikko sitten, nyt tuli uudestaan. Onko @1,2sorsa tai @puuluu kustannuksista tuon vaihdon osalta tietoa? Auton kun sammuttaa niin luistoneston vikavalo poistuu, mutta moottorin vikavalo jää palamaan. Tehot palaavat kyllä normiksi.puuluu kirjoitti: ↑01 Joulu 2021, 22:48Kyllä kyllä, luen täältä kaiken. Paljon hyödyllistä tietoa löytyy.1,2sorsa kirjoitti: ↑01 Joulu 2021, 22:22Jep, lueppas tuo mun edellinen kommenttipuuluu kirjoitti: ↑01 Joulu 2021, 21:40
Mulla 2018 1.6 dieselissä tehnyt tuota satunnaisesti, seuraavana päivänä valot on poistuneet. Nyt viikon ajan ollut tiheästi. Motonetin pikahuollon lukija löysi koodit P2138 ja P116D. Merkkihuollon aika varattu ensi viikolle. Todnäk kaasupolkimen asennon anturivika ja poistunee kun vaihtaa polkimen?
Tällöin korjaus on maksuton merkkiliikkeessä.
Muutoin kaasupoljin maksaa pari sataa euroa ja vaihtotyötä tuohon ei mene kuin vartti sekä tietenkin vikakoodien luku.
Vikakoodien poistaminenhan ei vikaa korjaa.
Re: Insignia B
Mulla on ollut Grand Sportissa edelliseltä omistajalta R3 kitkat ja paineet 2,2. Tilasin Hakkapeliitta 10 nastat, voiko niissä pitää samaa "comfort"-painetta vai tarviiko olla enemmän?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13544
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia B
Kyllä 2,2 bar on liian vähän. Rengas kuluu tällöin epätasaisesti ja kylmällä paineet laskee entisestään.
Laittaisin sen comfort 2,2 ja 0,2bar lisää
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia B
Re: Insignia B
Joo, siinä keskellä keulamerkin alapuolella. Siinä on kans suunnittelija oikein näyttäny neroutensa Sen muotoinen siitä kohtaa, että oikein kerää märän lumen tutkan eteen. Superbis oli muutaman kerran talveen tutka tukos. Oli sileä, kiiltävä muovisuojana. Täs on melkein aina, kun tulee märkää lunta.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Re: Insignia B
Laitoin tuohon tutkaan nanolexin si3d max:n kesällä auton pinnoituksen yhteydessä. Saa nähdä, auttaako mitään tuohon ongelmaan.
Re: Insignia B
Vuodenaikaan vahvasti liittyen, minkäslaisia suksibokseja täällä on käytössä Grand Sportin katolla?
Pitäisi saada n. 180cm laskettelusukset menemään, ja jotenkin tuo auton takaluukku ja sen aukeaminen pikaisella vilkaisulla näyttäisi rajoittavan boksin valintaa jonkin verran.
Thulen telineet on jo.
Pitäisi saada n. 180cm laskettelusukset menemään, ja jotenkin tuo auton takaluukku ja sen aukeaminen pikaisella vilkaisulla näyttäisi rajoittavan boksin valintaa jonkin verran.
Thulen telineet on jo.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Re: Insignia B
Mulla on Mont Blancin 210cm pitkä boksi katolla. Takaluukun saa silti täysin auki, kun sen vaan säätää sopivasti.Errror kirjoitti: ↑18 Joulu 2021, 12:24 Vuodenaikaan vahvasti liittyen, minkäslaisia suksibokseja täällä on käytössä Grand Sportin katolla?
Pitäisi saada n. 180cm laskettelusukset menemään, ja jotenkin tuo auton takaluukku ja sen aukeaminen pikaisella vilkaisulla näyttäisi rajoittavan boksin valintaa jonkin verran.
Thulen telineet on jo.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Re: Insignia B
Täälläkin alla tuommoinen Insiginia B Sports Tourer. Vanha taksi ja kohtaa 200 tkm mittarissa. Jarrulevyt vaihdoin eteen ja palat eteen ja taakse. On muuten kalliita osia (tarvikkeenakin) kun automalli vielä verrattain uusi niin osissa ei vielä kilpailua. Täälläkin meni kaasupoljin vaihtoon. Herjasi tuosta vikakoodia ja aina palautui kuntoon, mutta toisen kerran jälkeen pistin jo osan tilaukseen. Luin täältä että 380 EUR (töineen) Oopelilta ja Opel tulee puolet vastaan. Helppo tulla vastaan kun osan vaihto on 5 min homma (1x10mm pultti ja sähköliitin). Tilasin omani Juha Orenius Oy:lta (Jyväskylässä Opel korjaamo) ja sieltä poljin 225 EUR. Ei varmaan siis satasta enempää varmaan Opelille tuo poljin maksa. Eturenkaasta toissa talvena katkesi vaarnaruuvi. En tiedä mikä on mutta noita on myös mennyt (Orenius kerto) ja mullakin muutkin eturenkaiden mutterit ihan jumissa aina talven jälkeen.
Keskikonsolin luukku muuten jumissa eikä mene kiinni vaan on kokoajan auki. Onko minkälainen homma korjata?
Keskikonsolin luukku muuten jumissa eikä mene kiinni vaan on kokoajan auki. Onko minkälainen homma korjata?
Opel Insignia B -18
Opel Manta B GSI -88
Opel Meriva -03
Opel Manta B GSI -88
Opel Meriva -03
Re: Insignia B
Moi.
Insignia b, käytettynä ale 100000 km ajettuna kiinosta kovasti. Tilaa ja mukavuutta näyttää olevan riittää mutta miten on kestävyys/luotettavuus?
Onko tuo 1.5 pikku turbo kestää 100000 km jälkeenkin vai 1.6 diesel on parempi vaihtoehto?
Kilometrejä vuodessa tulee noin 16-17 T joten ei ole merkitystä kummalla polttoaineella kulkee.
Mihin täytyy kiinnittää huomio ostohetkellä jä koeajalla?
Opel on minulle sen verran uusi merkki että ei oikein tiedä
Ja opelin maine....
Eli olisin todella kiitollinen vinkeistä ja neuvoista.
Kiitos etukäteen.
Insignia b, käytettynä ale 100000 km ajettuna kiinosta kovasti. Tilaa ja mukavuutta näyttää olevan riittää mutta miten on kestävyys/luotettavuus?
Onko tuo 1.5 pikku turbo kestää 100000 km jälkeenkin vai 1.6 diesel on parempi vaihtoehto?
Kilometrejä vuodessa tulee noin 16-17 T joten ei ole merkitystä kummalla polttoaineella kulkee.
Mihin täytyy kiinnittää huomio ostohetkellä jä koeajalla?
Opel on minulle sen verran uusi merkki että ei oikein tiedä
Ja opelin maine....
Eli olisin todella kiitollinen vinkeistä ja neuvoista.
Kiitos etukäteen.
Re: Insignia B
Itselläni on nyt päivälleen ollut Inkku Grand Sport 2,0tds manuaali. Kilsoja on nyt 76tkm. Ollut siis uudesta saakka.Derkos kirjoitti: ↑29 Joulu 2021, 11:11 Moi.
Insignia b, käytettynä ale 100000 km ajettuna kiinosta kovasti. Tilaa ja mukavuutta näyttää olevan riittää mutta miten on kestävyys/luotettavuus?
Onko tuo 1.5 pikku turbo kestää 100000 km jälkeenkin vai 1.6 diesel on parempi vaihtoehto?
Kilometrejä vuodessa tulee noin 16-17 T joten ei ole merkitystä kummalla polttoaineella kulkee.
Mihin täytyy kiinnittää huomio ostohetkellä jä koeajalla?
Opel on minulle sen verran uusi merkki että ei oikein tiedä
Ja opelin maine....
Eli olisin todella kiitollinen vinkeistä ja neuvoista.
Kiitos etukäteen.
Ajoasennon saa hyväksi noissa agr-istuimissa, led-matrixit on hyvät, moottori on riittävän tehokas, ihan kohtuu hyvä ajaa.
Huonot puolet: hyvien varusteiden toimintaepävarmuus, led-matrixit ei huomaa aina, että nythän onkin pimeä eikä vaihda pitkiä ennen kuin räpsyttelee itse viiksestä. Kulutus ei ole piheimmästä päästä nykyaikaiselle dieselille. Keskikulutus 5,2l/100km ja ajot pääasiassa maantieajoa. No, ei silti paha.
Adaptiivisen vakkarin tutka menee tukkoon heti kun tulee vähänkin märempää lunta. Grand Sportin tavaratila yllättävän ahdas, kun perä laskee voimakkaasti. Rengasäänet tulee sisälle enemmän kuin esim Skoda Superbissa.
Siinä noin äkkiseltään kommentit.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Re: Insignia B
Moottoreista sen verran, että 1.5t, 1.6t ja 1.6d ovat sellasia, joita kannattaa harkita. Itsellä ollut tuo pikkudieseli ja nyt 1.6t.Derkos kirjoitti: ↑29 Joulu 2021, 11:11 Moi.
Insignia b, käytettynä ale 100000 km ajettuna kiinosta kovasti. Tilaa ja mukavuutta näyttää olevan riittää mutta miten on kestävyys/luotettavuus?
Onko tuo 1.5 pikku turbo kestää 100000 km jälkeenkin vai 1.6 diesel on parempi vaihtoehto?
Kilometrejä vuodessa tulee noin 16-17 T joten ei ole merkitystä kummalla polttoaineella kulkee.
Mihin täytyy kiinnittää huomio ostohetkellä jä koeajalla?
Opel on minulle sen verran uusi merkki että ei oikein tiedä
Ja opelin maine....
Eli olisin todella kiitollinen vinkeistä ja neuvoista.
Kiitos etukäteen.
Dieselissä ainut ongelma oli ajoittainen jakoketjun ääntely käynnistyksen yhteydessä, joka on tunnettu heikkous ja saattaa vaatia korjausta isommilla kilometreilla (kallis remontti koska kytkimen puolella). Voimaa on tuossakin koneessa tarpeeksi normaaliajoon.
Bensassa ei ole ollut mitään vikaa ellei oteta huomioon kulutusta, joka pätkäajossa saattaa olla >3 litraa isompi vrt. diesel. Toki bensa on automaatti ja dieseli oli manuaali.
Vanhempi 2.0d on tekniikaltaan FCA:n peruja.
Uusi 2.0d tuli niin myöhään markkinoille, että palstalla ei taida olla mitään kokemusta aiheesta. Myynti lienee todella vähäistä.
Re: Insignia B
Onko ne bensakoneet sitten nihnalla?
Mikä on vaihtoväli km/vuosi?
Nykyautoni on Mazda 3, joten rengasmelu ei pelottaa
Mikä on vaihtoväli km/vuosi?
Nykyautoni on Mazda 3, joten rengasmelu ei pelottaa