Opel PSA:lle
Re: Opel PSA:lle
THP moottorit ovat saaneet minut ainakin vakuuttuneeksi siitä, etten sellaista aikapommia kuuna kullan valkeana tule ostamaan. Käsittämätöntä pelleilyä tuollainen osien alimitoittaminen ja asiakkailla koekäyttäminen.
2017 Astra Tourer 1.0T ekotekki 5MT Innovation+. 23tkm rapiat hankintahetkellä ajettuna.
2019 Astra 1.0T 5MT InnovationPlus, 31.12.2019 toimitettu.
2019 Astra 1.0T 5MT InnovationPlus, 31.12.2019 toimitettu.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13460
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Opel PSA:lle
Tiedä kuinkamones evoluutio tuokin on thp vehkeistä.
Saat muokattua viestejäsi jälkikäteen kun olet kirjoittanut riittävän monta viestiä foorumilla.
Saat muokattua viestejäsi jälkikäteen kun olet kirjoittanut riittävän monta viestiä foorumilla.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Opel PSA:lle
Tämä viesti ei nyt ihan tänne kuuluisi, mutta laitan nyt kuitenkin.
Jos Opelilta ei tahdo kaasuautoja löytyä, niin kohta niitä ei löydy VW:täkään (eikä vissiin oikein muiltakaan valmistajilta.)
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/vol ... oautoihin/
Volkswagen-ryhmä hylkää kaasun keskittyäkseen sähköautoihin
Markkinat määräävät.
Volkswagen-ryhmä ilmoitti maanantaina lopettavansa kaasuautojen kehittämisen niiden vähäisen kysynnän vuoksi.
Tekniikka pysyy kuitenkin toistaiseksi tuotannossa.
Volkswagen ilmoitti maanantaina lopettavansa bio- ja maakaasukäyttöisten autojen kehittämisen, kertoo uutistoimisto AFP. Lähteenään AFP käyttää saksalaista Handelsblatt-sanomalehteä. Tähän saakka autojätti on ollut ainoa, joka on aktiivisesti kehittänyt CNG-kaasumalleja.
Saksalaisjätti kertoo kehityksen lopettamisen syyksi sähköautojen todennäköisen voiton ympäristötietoisten kuljettajien keskuudessa, CNG-autojen hylkäämisen myötä Volkswagen keskittyy entistä vahvemmin paikallispäästöttömien sähköautojen kehittämiseen. Vuonna 2019 koko Volkswagen-ryhmä möi maailmanlaajuisesti ainoastaan 110 000 kaasuautoa.
– Jos suhtaudumme vakavasti liikkuvuuden muutokseen ja ympäristötavoitteisiin, meidän on keskityttävä akkukäyttöisiin sähkömoottoreihin. Kaikki muu on resurssien tuhlausta, kertoi Volkswagenin kehitysjohtaja Frank Welsch.
Vaikka kaasuautojen kehitystyö loppuu Volkswagen-ryhmän osalta, pysyy tekniikka toistaiseksi tuotantolinjoilla.
Suomessa kaasuautojen myynti kasvoi vuonna 2019 lähes 85 prosenttia, joka tarkoitti kappalemäärissä 2 142:a ensirekisteröityä kaasuautoa. Täyssähköautoja ensirekisteröitiin Suomessa hiukan kaasukäyttöisiä vähemmän, 1 897 kappaletta.
Kaasuautoilijat ry:n mukaan Volkswagenin päätöksen taustalla on EU-direktiivi, joka vaatii autonvalmistajien kaikkien henkilöautomallien keskimääräisten hiilidioksidipäästöjen alittavan 95 grammaa kilometriä kohti. Kaasuautoilijat ry:n mukaan direktiivi voi lopettaa kokonaan biokaasuautojen valmistuksen. Yhdistyksen tiedotusvastaava Jukka Roinila on lähettänyt aiheesta kirjeen Suomen mepeille ja kirje on ladattavissa yhdistyksen verkkosivuilla.
Jos Opelilta ei tahdo kaasuautoja löytyä, niin kohta niitä ei löydy VW:täkään (eikä vissiin oikein muiltakaan valmistajilta.)
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/vol ... oautoihin/
Volkswagen-ryhmä hylkää kaasun keskittyäkseen sähköautoihin
Markkinat määräävät.
Volkswagen-ryhmä ilmoitti maanantaina lopettavansa kaasuautojen kehittämisen niiden vähäisen kysynnän vuoksi.
Tekniikka pysyy kuitenkin toistaiseksi tuotannossa.
Volkswagen ilmoitti maanantaina lopettavansa bio- ja maakaasukäyttöisten autojen kehittämisen, kertoo uutistoimisto AFP. Lähteenään AFP käyttää saksalaista Handelsblatt-sanomalehteä. Tähän saakka autojätti on ollut ainoa, joka on aktiivisesti kehittänyt CNG-kaasumalleja.
Saksalaisjätti kertoo kehityksen lopettamisen syyksi sähköautojen todennäköisen voiton ympäristötietoisten kuljettajien keskuudessa, CNG-autojen hylkäämisen myötä Volkswagen keskittyy entistä vahvemmin paikallispäästöttömien sähköautojen kehittämiseen. Vuonna 2019 koko Volkswagen-ryhmä möi maailmanlaajuisesti ainoastaan 110 000 kaasuautoa.
– Jos suhtaudumme vakavasti liikkuvuuden muutokseen ja ympäristötavoitteisiin, meidän on keskityttävä akkukäyttöisiin sähkömoottoreihin. Kaikki muu on resurssien tuhlausta, kertoi Volkswagenin kehitysjohtaja Frank Welsch.
Vaikka kaasuautojen kehitystyö loppuu Volkswagen-ryhmän osalta, pysyy tekniikka toistaiseksi tuotantolinjoilla.
Suomessa kaasuautojen myynti kasvoi vuonna 2019 lähes 85 prosenttia, joka tarkoitti kappalemäärissä 2 142:a ensirekisteröityä kaasuautoa. Täyssähköautoja ensirekisteröitiin Suomessa hiukan kaasukäyttöisiä vähemmän, 1 897 kappaletta.
Kaasuautoilijat ry:n mukaan Volkswagenin päätöksen taustalla on EU-direktiivi, joka vaatii autonvalmistajien kaikkien henkilöautomallien keskimääräisten hiilidioksidipäästöjen alittavan 95 grammaa kilometriä kohti. Kaasuautoilijat ry:n mukaan direktiivi voi lopettaa kokonaan biokaasuautojen valmistuksen. Yhdistyksen tiedotusvastaava Jukka Roinila on lähettänyt aiheesta kirjeen Suomen mepeille ja kirje on ladattavissa yhdistyksen verkkosivuilla.
Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13460
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Opel PSA:lle
Tuo sama directiivi tiputtanut tehomallitkin monesta ooppelista
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13460
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Opel PSA:lle
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Opel PSA:lle
Miten tuo liittyy opeliin ja psahan?
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13460
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Opel PSA:lle
Ei enään mitenkään. Gm tiet on gm tiet. Ei vain tullut parempaakaan topikkia vastaan.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13460
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Opel PSA:lle
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Opel PSA:lle
Mitenkäs seuraava Astra,onko täysin PSA tuote,elikkä pitääkö tässä merkkiä vaihtaa,tiiä sitten voihan nuo PSA vehkeet hyviäkin olla
Opel Astra Sports Tourer K Innovation 1.4AT
Re: Opel PSA:lle
Tulee olemaan täysin PSA.
Grandland ja uusi Corsa on täysin PSA-autoja jo, eikä niitä huonoina pidetä ominaisuuksiensa puolesta.
Grandland ja uusi Corsa on täysin PSA-autoja jo, eikä niitä huonoina pidetä ominaisuuksiensa puolesta.
Re: Opel PSA:lle
Paitsi tuon 1.2 Puretechin luotettavuus. Pahoja karstoittumis-ongelmia ja totaalisia moottoririkkoja jakohihnan murentuessa öljytilaan tukkien öljysihdin ja estäen öljynkierron. Onkohan montakaan konetta joka olisi kestänyt edes 100tkm. Kaveri ajoi kokonaiset 43 tkm ennen moottorin vaihtoa.
Opel Astra 1.4T AT Sports Tourer Innovation+ 2019.0
Re: Opel PSA:lle
Jännä tuo oma Grandland, kun sieltä löytyy enemmän GM:n logoja kuin Opelin.
Tosin ehdittiinhän tuon valmistus aloittaa jo GM:n aikana.
Astra on se seuraava PSA pohjalle siirtyvä ja sen jälkeen enää Insignia jäljellä.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Opel PSA:lle
43tkm on hyvä saavutus, omasta 308:ta Puretech hajosi ennen ensimmäistä öljynvaihtoa, 21tkm.kohdalla.Opelinno kirjoitti: ↑08 Elo 2020, 20:54Paitsi tuon 1.2 Puretechin luotettavuus. Pahoja karstoittumis-ongelmia ja totaalisia moottoririkkoja jakohihnan murentuessa öljytilaan tukkien öljysihdin ja estäen öljynkierron. Onkohan montakaan konetta joka olisi kestänyt edes 100tkm. Kaveri ajoi kokonaiset 43 tkm ennen moottorin vaihtoa.
Re: Opel PSA:lle
Taitaapi Ellesmere Portin tehdas britanissa hiljetä kun Brexit vie ilmat brittiläisen autoteollisuuden renkaista. Vaikka eipä tuo isoja vaikuta suomalaisen Opelistin kannalta kun mannereuroopan tehtailta tänne tavara kuitenkin edelleen tulee.