Insignia A 2.0T

Keskustelua Opeleista
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: Insignia A 2.0T

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

Rookeri kirjoitti: 26 Kesä 2020, 23:45 Turha sitä vapaakytkintä on erikseen vaihtaa, samassa kunnossa ne laakerit on laturissa. Koko laturi kerralla vaihtoon.
mietippä nyt uudestaan tai opiskele mikä virka sillä vapaakytkimellä on.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia A 2.0T

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Oma mielipide on se että vapaakytkin vaihtoon jos hajoaa. Ei laturia. Huonommin vain menee jos laittaa jonkun halvan vaihtolaite laturin.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Insignia A 2.0T

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Eipä nyt ihan tätä vastaa, mutta itselläni meni ex B207 (=Z20NET) koneisesta autosta laturi aika tasan vuosi sitten vaihtoon. Syynä oli vapaakytkimen pettäminen. Ei mennyt yllättäen, kun jo puolisen vuotta auton sammuttamisen yhteydessä koneen pysähtyessä laturi vielä pyöri hetken ja kuului melkoinen surina. Tiesin jo silloin, että mikä on menossa. Sitten vain yksi kerta ei enää ladannut, kun vapaakytkin ei pitänyt ollenkaan "vetosuuntaan".

Ei ollut mitään järkeä lähteä uusimaan kuin koko laturi sillä kilometrejä yli 300 tkm ja alkuperäinen laturi. Tehdaskunnostettu alkuperäinen Bosch 140A tuli. En siis edes kysellyt saako korjausosia. Vähän sama kohtalo oli tällä nykyisellä autolla kun siitäkin simahti laturi alkusyksystä. Surullinen Denso (diesel 1.9) ei kestänyt kuin 130 tkm. Tähänkin vaihdettiin uusi laturi, kun ei kuulemma diodisiltaa erikseen saa. Se niistä kuulemma pettää.

Näyttää vähän siltä, että nykyään ei enää juurikaan korjata startteja ja latureita kuin vain nk tehdaskunnostettuna ja ne vaihdetaan sitten sellaisenaan. Ilmeisesti johtunee kysynnästä ja tarjonnasta.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Insignia A 2.0T

Viesti Kirjoittaja Masi »

Minun Insigniasta (2.0 diesel) meni taas laturin laakerit n. 90 tkm:n kohdalla - vapaakytkin olisi kyllä pelittänyt, mutta laakerit piti kierrosten tahdissa nousevaa ja laskevaa ulinaa. Vaikka takuu oli jo ummessa, niin maahantuoja korvasi 90 % vaihdosta. Tuon jälkeen on ajettu lähes 200 tkm lisää ja hyvin on pelittänyt.
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: Insignia A 2.0T

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

Jartsa kirjoitti: 26 Kesä 2020, 20:39
Jaggexe kirjoitti: 26 Kesä 2020, 10:29 Ylimääräinen ääni johtuu kuulemma moniurahihnan kiristimestä. Osat tilauksessa...
Täällä sama homma osat tulossa,varsinkin kuumana päivänä kun lyöt käyntiin ja ilmastointi joutuu kovasti töihin kun auto on sisältä kuin sauna niin remmi ja kiristin vatkaa niin perkeleesti. joku 100-200rpm nostaa kierroksia niin loppuu heti.

laturin vapaakytkin rullan olisin samaan remonttiin vaihtanut mutta ei tarvikkeena mistään,orkkis osan tiedusteluun en ole vielä saanut vastausta.
osat tuli,Inan moniurasetti autodocilta 86€ ja vaihdettu. loppu räminät,taas kehtaa kaupan parkkipaikalta lähteä liikkeelle ilman kauheeta räminää kun pukkaa kepin P:ltä ärrälle tai deelle.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Jaggexe
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 15
Liittynyt: 14 Tammi 2020, 12:18

Re: Insignia A 2.0T

Viesti Kirjoittaja Jaggexe »

Hieno homma että lähti äänet ! Minulla menee maanantaina huoltoon samasta syystä. Osat tulevat Saksasta joten ilmeisesti Opelin alkuperäisiä osia.

Olen muuten huomannut parkkipaikoilla nyt kesähelteillä täsmälleen saman kuuloista ääntä Skoda/VW/ Seateista. Taitaapa olla sama alihankkija kyseessä ?!
Jaggexe
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 15
Liittynyt: 14 Tammi 2020, 12:18

Re: Insignia A 2.0T

Viesti Kirjoittaja Jaggexe »

Kiristin ja hihna vaihdettu. Ylimääräiset äänet poistuivat kokonaan.
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Insignia A 2.0T

Viesti Kirjoittaja Masi »

Offtopic: "Jaggexe" nimimerkkiisi liittyen, onko sinulla ollut aiemmin ko. auto? Kokemuksia, miksi vaihdoit Opeliin? Kannattaako ostaa? Itselleni ollut myös yhtenä vaihtoehtona tulevaksi autoksi, siksi kyselen.
Jaggexe
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 15
Liittynyt: 14 Tammi 2020, 12:18

Re: Insignia A 2.0T

Viesti Kirjoittaja Jaggexe »

Työsuhdeautona hetki ennen eläköitymistä oli perusmallin XE. Omia on ollut Bemuja, Mersuja ja Omegoita. Insignian hankin ”eläkeautoksi” kun kilometrejä tulee todella paljon vähemmän. Kaikissa on ollut omat murheensa. Mersun (W211) murheet tulivat kaikkein kalliimmiksi. Insigniassa ollut tähän mennessä:
- ilmastoinnin läppämoottorin vaihto
- pakoputken joustopalan räminä
- ja nyt tämä kiristin juttu

Seuraavaksi lienee autom.öljyn vaihto kun mielestäni pienellä tasakaasulla nypyttää hieman ja joskus vaihtaa pienemmälle paukahtaen. Kilometrejä on nyt 114tkm.

Nämä forumit on hyviä uuteen autoon tutustumisessa. Osaa hieman ennakoida mitä tuleman pitää.

Niin ja siitä XE:stä: kaunis kori. Ahdas sisältä ja peräkontistä. Äänekäs sisälle, moottori ja rengasäänet. Automaatin softa raakile, ottaa kiinni viiveellä, talvella heittelee perää koska ajonhallinta säädetty ”urheilulliseksi”. Ajoin sillä n. 40tkm joten ei siinä ehtinyt juuri vikoja olla.
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Insignia A 2.0T

Viesti Kirjoittaja Masi »

Jaggexe kirjoitti: 07 Heinä 2020, 18:53 Työsuhdeautona hetki ennen eläköitymistä oli perusmallin XE. Omia on ollut Bemuja, Mersuja ja Omegoita. Insignian hankin ”eläkeautoksi” kun kilometrejä tulee todella paljon vähemmän. Kaikissa on ollut omat murheensa. Mersun (W211) murheet tulivat kaikkein kalliimmiksi. Insigniassa ollut tähän mennessä:
- ilmastoinnin läppämoottorin vaihto
- pakoputken joustopalan räminä
- ja nyt tämä kiristin juttu

Seuraavaksi lienee autom.öljyn vaihto kun mielestäni pienellä tasakaasulla nypyttää hieman ja joskus vaihtaa pienemmälle paukahtaen. Kilometrejä on nyt 114tkm.

Nämä forumit on hyviä uuteen autoon tutustumisessa. Osaa hieman ennakoida mitä tuleman pitää.

Niin ja siitä XE:stä: kaunis kori. Ahdas sisältä ja peräkontistä. Äänekäs sisälle, moottori ja rengasäänet. Automaatin softa raakile, ottaa kiinni viiveellä, talvella heittelee perää koska ajonhallinta säädetty ”urheilulliseksi”. Ajoin sillä n. 40tkm joten ei siinä ehtinyt juuri vikoja olla.
Kiitos kommenteista. XE on tosiaan itselläni nyt yhtenä vaihtoehtona MB:n ja BMW:n ohella "lopettamaan" pitkän Opeleiden putken, oikeastaan ainut mikä saisi pysymään vielä Opelissa olisi se, että löytyisi järkevällä hinnalla vielä GM-perustainen GSI Insignia, mutta ne on kyllä hinnoiteltu aivan älyttömästi.

XE:ssä arveluttaa se, että onko tuo tekniikka luotettavaa ja kun kuitenkin ajan ilman takuuta, niin kuinka paljon osat tai sellaiset korjaukset, mitä ei itse voi tehdä tulevat maksamaan. Insigniaan on tullut tehtyä käytännössä lahes kaikki korjaukset itse ja osat ovat halpoja. Edullinenhan tuo XE on ostaa suhteessa noihin em. saksalaisiin. XE:tähän myydään kolmen vuoden huollot sisältävällä paketilla, mutta mitähän ne kustannukset ovat sen jälkeen onkin arvoitus. Ei oo helppoa autonvaihto nykyään :o .
Jaggexe
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 15
Liittynyt: 14 Tammi 2020, 12:18

Re: Insignia A 2.0T

Viesti Kirjoittaja Jaggexe »

Makuasioitahan nämä ovat mutta mielestäni XE perusvarusteisena dieselinä ei vastaa Jaguarinnimestä syntyvää mielikuvaa. Ehkä jollain bensa V6:lla ja kunnon rengastuksella voisi olla coupe sedan jolloin moottorin äänet täytyykin kuulua. Kääntyvä takaselkänoja siinä ainakin täytyy olla. Muuten sillä ei saa kuljetettua muuta kuin terveisiä 😀. Myös etutila on ahdas. Penkin joutuu säätämään taakse ja sen jälkeen taakse täytyy olla todella ohut jalkainen matkustaja.
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Insignia A 2.0T

Viesti Kirjoittaja Masi »

Jaggexe kirjoitti: 11 Heinä 2020, 22:12 Makuasioitahan nämä ovat mutta mielestäni XE perusvarusteisena dieselinä ei vastaa Jaguarinnimestä syntyvää mielikuvaa. Ehkä jollain bensa V6:lla ja kunnon rengastuksella voisi olla coupe sedan jolloin moottorin äänet täytyykin kuulua. Kääntyvä takaselkänoja siinä ainakin täytyy olla. Muuten sillä ei saa kuljetettua muuta kuin terveisiä 😀. Myös etutila on ahdas. Penkin joutuu säätämään taakse ja sen jälkeen taakse täytyy olla todella ohut jalkainen matkustaja.
Joo - en mitään suurta luksusta odotakaan, mutta olisihan se hyvä, että ei ainakaan meluisampi olisi kuin tuo nykyinen Insignia. Ja dieseli noissa on polttoaineena ainoa vaihtoehtona, kun noita kilometrejä kertyy. R-Sportin mukanaan tuomalla rengastuksella tuon XE:n voisi ainakin kuvitella olevan meluisa näillä Suomen "sileillä" teillä.

Eniten askarruttaa luotettavuus ja nuo osa/korjaushinnat ja pystyykö itse miten tekemään, kun tottunut, että Insignia on tällainen tee se itse auto - edellisestä korjaamo/huoltokäynnistä nyt jo yli 200 000 km. Tämä on myös yksi syy miksi en innostu lainkaan omistajavaihdoksen jälkeisistä uuden valmistajan Opel-malleista.
Jaggexe
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 15
Liittynyt: 14 Tammi 2020, 12:18

Re: Insignia A 2.0T

Viesti Kirjoittaja Jaggexe »

Autom laatikon pesu ja öljyn vaihto suoritettu. Tämän mennessä pienemmälle vaihto ei ole paukahtanut kertaakaan. Tyytyvänen !
Jaggexe
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 15
Liittynyt: 14 Tammi 2020, 12:18

Re: Insignia A 2.0T

Viesti Kirjoittaja Jaggexe »

😀😀
Halmjukk
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 10 Heinä 2017, 13:49

Insignia 2.0 turbo 4x4 kulutus?

Viesti Kirjoittaja Halmjukk »

Omasta pihasta löytyy Insignia 2.0 turbo 4x4 2014 150tkm ajettuna ja on herännyt kysymys mitä muilla on ko. laitteessa kulutukset olleet?

Itsellä meni 150tkm kohdalla turbo uusiksi ja ennen sen vaihtoa meni bensaa kuin viemäriin kaatamalla (15L/100km). Nyt ei tosin ole omasta mielestä palannut ihan normaali lukemiin turbon vaihdonkaan jälkeen. Juuri lapin reissulla vei mennessä 9,4L/100km ja sama reitti tullessa 10L/100km (kolme henkeä + kamat).

Aikoinaan vei matka-ajossa alle 9L/100km ja vaimo pääsi jopa 8L/100km, jos oli pääosin 80km/h rajoituksia. Aikaisemmin myös ~20 000km keskikulutus oli ~10,5L/100km ja nyt huitelee samoilla ajoilla ~11,5L/100km. Pitääkö olla huolissaan eli onko esim. jakoketju venynyt tai jotain muuta vai onko vain painavammat kengät käytössä?

Janoinen laitehan tämä taitaa olla, mutta onko muilla turboja mennyt näillä kilometreillä vai oliko se vain maanantaikappale?
Viimeksi muokannut 1,2sorsa, 07 Huhti 2021, 17:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Yhdistetty olemassa olevaan sopivaan aloitukseen
Vastaa Viestiin