2.8t V6 viritys

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
|vectraman|
OCF Member 2021
Viestit: 6021
Liittynyt: 24 Tammi 2007, 16:09
Paikkakunta: Liminka

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja |vectraman| »

Aivan eli sisukset, putket yms. on vastaavia.

Elikkä järkevin sotasuunnitelma on vaihdella osa kerrallaan palikoita, asentaa etanoliboksi ja ajella vakiona muuten. Sitten kun on cooleri, turbo ja ilmanotto ainakin uusittu niin kokeilla hieroa ohjelmalla se 400hv rikki. Ilmanotto ajatus siksi uusia, että saa ääniä paremmin kuulumaan vapari+lämpösuoja+alumiiniputki yhdistelmällä. Putkesta ois kiva kans vähän paremmin saada saundeja kuulumaan niin pitää miettiä mikä on siihen järkevä ratkaisu.

Muuttuiko pelkällä softalla auton luonne paljonkin Vectratbo? Onko sulla automaatti vai manuaali?
Avatar
opelvisio
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 784
Liittynyt: 17 Huhti 2010, 14:25

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja opelvisio »

vectraTBO kirjoitti: 24 Kesä 2018, 20:40
|vectraman| kirjoitti: 24 Kesä 2018, 19:36 Mutta onko vectra ja inkku moottorin osalta identtisiä? Kun OPC Vectrassakin on vähemmän tehoa kuin OPC Inkussa eikä OPC Vecusta käsittääkseni saa ohjelmalla samoja lukuja kuin Inkusta. Jos moottorit ja muut olis samoja niin eikö tehotkin pitäis olla?
Samat moottorit paitsi Inkussa isompi turbo niinkuin edelläkin mainittu. Vectraan kun laittaa tuon OPC Inkun 19T hyrrän ja softan ollaan siellä noin 320hv tehoissa niinku OPC Inkussa onkin. Sitten taas sillä 20T ahtimella päästään sinne 400hv tienoille jos kaikki muu paketissa on myös kunnossa.

Lisäksi OPC Inkun motissa on myös pakonokat säätyviä kun Vectrassa on vain imunokat säätyviä.
Suuttimissa myös luonnollisesti kokoeroa. Vectran suuttimet (muistaakseni :bonk:) 370cc ja Insignian 430cc.

Vectratbo: haluaisin ennen porin mailinajoja käydä penkissä mittaamassa nykyiset tehot
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

|vectraman| kirjoitti: 24 Kesä 2018, 21:22 Muuttuiko pelkällä softalla auton luonne paljonkin Vectratbo? Onko sulla automaatti vai manuaali?
Kyllä se vähän muuttui mutta ei tietenkään muuttunut raketiksi. Keskelle tulee voimaa ihan kivasti, perinteisesti yläpäähän ei juurikaan koska ahdin on pieni jo valmiiksi. Sama homma kuin OPC Vectran 280hv versiossa.

EDIT: Manuaali Inkku on mulla.
opelvisio kirjoitti: 25 Kesä 2018, 12:29 Vectratbo: haluaisin ennen porin mailinajoja käydä penkissä mittaamassa nykyiset tehot
Lupa myönnetty. Vai mitä tarkoitit :lol:
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
opelvisio
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 784
Liittynyt: 17 Huhti 2010, 14:25

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja opelvisio »

:lollis: Eikun arvuuttelit edellisellä sivulla paljonko sitä voimaa on.
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Ok :D Juu muistelin että jokunen vuosi on tuosta 340hv mittauksesta, tai se taisi olla 345hv.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
|vectraman|
OCF Member 2021
Viestit: 6021
Liittynyt: 24 Tammi 2007, 16:09
Paikkakunta: Liminka

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja |vectraman| »

Eli etanolin kanssa menee suuttimet melko pian vaihtoon jos tehoa tahtoo lisää. Vakion kanssa riitää aika just😁🤔 Eikä ole todennäköisesti järkeä pelkkää ohjelmaa aluksi laitattaa vaan ensin asennella osia ja sitten vasta ohjelmointi.
Juha93
OCF Member 2020
Viestit: 5
Liittynyt: 30 Huhti 2018, 22:28
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja Juha93 »

Ittellä olis ajatuksena ohjelmoida insignia 2.8. Ei oo opc malli. Käsittääkseni moottori on sama ku on vectroissa ja opc inkus. Onko kellään tietoa paljo tollasesta myllystä kärsii ottaa pihalle ilman suurempia muutoksia. Nyt on 260hp. Opc:325hp, en tiedä sitte onko siinä isommat suuttimet vai onko vaan tehtaalla ohjelmoitu hepat kovemmiksi ku perus 2.8v6:s. Opc inkkuu on jotaki valmiita ohjelmia että sais 385hp ja normi 2.8 inkkuun sais 312hp. Eli onko jollaki tarkempaa tietoa 2.8opc ja normi 2.8inkun eroista. Ja kuinka paljo ootta saanu 2.8 vectroista heppoja pihalle ilman mitään muutoksia.
jon19
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 268
Liittynyt: 27 Touko 2008, 15:36
Paikkakunta: jyväskylä

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja jon19 »

Onko mitään hyötyä jos ottaa V6 turbo vecusta takimmaisen katin pois? Autossa on myös BSR ohjelma sisällä.
-Opel Vectra 2.8 V6 turbo wagon -06 BSR (käyttis)
-Opel vectra 2.8 v6 turbo-07 by motest 270hv 470nm ex
-opel calibra 4x4 turbo-94 ex
-Opel omega mv6 steinmetz-96 ex
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Juha93 kirjoitti: 27 Kesä 2018, 22:51 Ittellä olis ajatuksena ohjelmoida insignia 2.8. Ei oo opc malli. Käsittääkseni moottori on sama ku on vectroissa ja opc inkus. Onko kellään tietoa paljo tollasesta myllystä kärsii ottaa pihalle ilman suurempia muutoksia. Nyt on 260hp. Opc:325hp, en tiedä sitte onko siinä isommat suuttimet vai onko vaan tehtaalla ohjelmoitu hepat kovemmiksi ku perus 2.8v6:s. Opc inkkuu on jotaki valmiita ohjelmia että sais 385hp ja normi 2.8 inkkuun sais 312hp. Eli onko jollaki tarkempaa tietoa 2.8opc ja normi 2.8inkun eroista. Ja kuinka paljo ootta saanu 2.8 vectroista heppoja pihalle ilman mitään muutoksia.
Mun käsityksen mukaan Inkkujen 2.8 motit on samoja oli OPC tai normimalli. Ero softassa ja tietty OPC mallissa eri putkisto. 385hv pelkällä softalla on haaveilua. Mulla BSR stage1 OPC Inkussa. Olivat vakio OPC:sta mitanneet 317hv ja softalla tulee 325hv eli vakiotehot. Toki toiset softaajat lupailee hirveitä lukemia mutta niihin ei ihan sinisilmäisesti kannata luottaa.

Vectraan ei kannata tehoja verrata koska siinä on pienempi ahdin.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
jiivee666
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2121
Liittynyt: 10 Loka 2005, 14:07
Paikkakunta: Vihti

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja jiivee666 »

Miksi tämä tulppa on parempi kuin vakio ja mitä eroa siinä on? IKH24.
Käykö vakioautoon myös vai onko se vain viritettyyn autoon? Denso antaa IKH20.
Mistäs tietää onko auto softattu :D Käyttämällä tehonmittauksessa? :D
irYobYetaMis
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 4231
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 18:06
Paikkakunta: Joensuu

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja irYobYetaMis »

Pienempi kärkiväli.. n.0.75mm kun vakio n.0.9-1mm
Ikh24 kyllä paljon enemmän käytetty kuin ikh20
Vuoden foruumilainen 2017, 2018
Formulatietäjä 2014
Avatar
opelvisio
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 784
Liittynyt: 17 Huhti 2010, 14:25

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja opelvisio »

Huomioksi ja muistiksi muillekin. Mun autoa vaivasi silloin tällöin vikakoodi P0170 (fuel trim), nyt lopullinen syy selvisi, joka oli kartiosuodatin.
Kartio vissiinkin sekoitti ilmavirran maffille ja tästä syystä seoksetkin heitteli.
vecculi92
'Senator'
'Senator'
Viestit: 735
Liittynyt: 18 Maalis 2006, 19:49
Paikkakunta: rauma

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja vecculi92 »

Z28nel ihme nykimistä. Pienillä kierroksilla lähtiessä. Tulpat tuli vaihdettua syksyllä boschit ja tuntu että hetkeks rauhottu mutta taas tekee samaa ku ennenkin. Ei tuu vikakoodeja. Pystyskö noi puolat mittaamaa vai pitääkö arvuuttelemalla lähtee vaihtelemaan osia
A20dth insignia vm-14 4x4
Z28nel vectra c vm-07
Avatar
opelvisio
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 784
Liittynyt: 17 Huhti 2010, 14:25

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja opelvisio »

vecculi92 kirjoitti: 20 Helmi 2019, 20:34 Z28nel ihme nykimistä. Pienillä kierroksilla lähtiessä. Tulpat tuli vaihdettua syksyllä boschit ja tuntu että hetkeks rauhottu mutta taas tekee samaa ku ennenkin. Ei tuu vikakoodeja. Pystyskö noi puolat mittaamaa vai pitääkö arvuuttelemalla lähtee vaihtelemaan osia
Kuten mainitsit, puolat voivat olla syy ja ne vaihtaisin ensimmäisenä
Nykänen
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 244
Liittynyt: 17 Joulu 2006, 17:42
Paikkakunta: Haukivuori

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja Nykänen »

Mites moottorin käyntiääni muuten, kuuluuko kihinöitä kahinoita? Oma kokemus: pientä nykimistä matalilla kierroksilla, kihinää koneesta, sit tuli vikakoodit nokalta ja kaikki romut jakopään puolelta uusiks. Halpaa ku saippua. Btw. Passais nämä ennemmin tonne moottori puolelle.
Vectra opc
ex. Omega MV6
ex. Civic Type R
ex. Vectra C 2.0t
Vastaa Viestiin