Z20NET viritys
Re: Z20NET viritys
Eikös veccu tarvii euro4:lla olevan dp:n? Eli se maksais 490€...
C Vectra 2.0t GTS
Re: Z20NET viritys
Kai se sama pätee Opeliin, jos kerran Saabiinkin, kun on täysin sama moottori ja moottorinohjausjärjestelmä.
En tiedä, mutta omituiselta kuulostaa, jos toisessa on eri saastevaatimukset.
Kai DP:n vaihtajat muistavat myös päivittää softan. Toimii se vaihtamattakin, mutta paras terä ja hyöty tulee, kun softakin päivitetään.
En tiedä, mutta omituiselta kuulostaa, jos toisessa on eri saastevaatimukset.
Kai DP:n vaihtajat muistavat myös päivittää softan. Toimii se vaihtamattakin, mutta paras terä ja hyöty tulee, kun softakin päivitetään.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
- hercules
- OCF Member 2024
- Viestit: 1314
- Liittynyt: 12 Marras 2003, 02:00
- Paikkakunta: Lahti
- Jäsennumero: 1298
- Viesti:
Re: Z20NET viritys
Nyt ois vähän probleemaa vectrassa. Ahtopaineita ei nosta johonkin yli 0.9barin vaikka aikasemmin on parhaimmillaan huidellu max 1.5barissa.
Tuntuu myös hivenen laiskalta.
Testattiin ottamalla solenoidilta kellolle menevä letku irti niin taas ahtaa paljon paremmin.
Testattiin myös puhaltamalla kellon letkuun painetta kompuralla jolloin tanko alkoi liikkumaan jo 0.2barin paineella. Mutta kokeilin myös alkuperäisellä garretilla niin samoilla paineilla sekin kyllä liikkui ja se purettu viime kesänä toimivana stage1 versiosta.
Mistähän vikaa kannattaisi lähteä selvittämään?
Letkut paikoillaan pitää kyllä sen 0.9baria hyvin ylös saakka.
Tuntuu myös hivenen laiskalta.
Testattiin ottamalla solenoidilta kellolle menevä letku irti niin taas ahtaa paljon paremmin.
Testattiin myös puhaltamalla kellon letkuun painetta kompuralla jolloin tanko alkoi liikkumaan jo 0.2barin paineella. Mutta kokeilin myös alkuperäisellä garretilla niin samoilla paineilla sekin kyllä liikkui ja se purettu viime kesänä toimivana stage1 versiosta.
Mistähän vikaa kannattaisi lähteä selvittämään?
Letkut paikoillaan pitää kyllä sen 0.9baria hyvin ylös saakka.
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Re: Z20NET viritys
Vaihda se hukkaportin kellon magneettiventtiili.
Ilmeisesti vuotaa ja päästää koko ajan liikaa painetta läpi C- liitännästä W- liitäntään eikä näin ollen vastaa PWM säätöä.
Huomaa että hukkaportin magneettiventtiili on hiukan eri koodilla ja myös erilainen kuin by-pass venttiili siinä imusarjan päällä. Voi myös tilapäisesti kokeilla vaihtaa noita keskenään kokeilumielessä, vaikka eihän se täysin kunnolla toimi tuolloinkaan.
Ilmeisesti vuotaa ja päästää koko ajan liikaa painetta läpi C- liitännästä W- liitäntään eikä näin ollen vastaa PWM säätöä.
Huomaa että hukkaportin magneettiventtiili on hiukan eri koodilla ja myös erilainen kuin by-pass venttiili siinä imusarjan päällä. Voi myös tilapäisesti kokeilla vaihtaa noita keskenään kokeilumielessä, vaikka eihän se täysin kunnolla toimi tuolloinkaan.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
- hercules
- OCF Member 2024
- Viestit: 1314
- Liittynyt: 12 Marras 2003, 02:00
- Paikkakunta: Lahti
- Jäsennumero: 1298
- Viesti:
Re: Z20NET viritys
Täytyy kokeilla sitä kun se tuli tänään myös mieleen.petrisa kirjoitti: ↑29 Kesä 2020, 20:14 Vaihda se hukkaportin kellon magneettiventtiili.
Ilmeisesti vuotaa ja päästää koko ajan liikaa painetta läpi C- liitännästä W- liitäntään eikä näin ollen vastaa PWM säätöä.
Huomaa että hukkaportin magneettiventtiili on hiukan eri koodilla ja myös erilainen kuin by-pass venttiili siinä imusarjan päällä. Voi myös tilapäisesti kokeilla vaihtaa noita keskenään kokeilumielessä, vaikka eihän se täysin kunnolla toimi tuolloinkaan.
Itseasiassa vaihdoin nuo tänään päikseen ja ahtoja tuntui olevan vähän enemmän, ehkä 1.1-1.2baria
Viime syksynä nuo kyllä vaihdoin uusiin kun erästä vikaa selvittelin mutta vika ei niissä ollutkaan.
Täytyy etsiä ne vanhat jostain jemmasta ja kokeilla niillä josko paranis. Ihmeen nopsaan sitten kyllä antautuu jos niissä vika
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Re: Z20NET viritys
Tuohan kyllä kielii siitä, että hukkaportin magneettiventtiili on rikki, kun kerran vaihtamalla sen tilalle by-passin vastaava ahdot nousee. Normaalisti, kun molemmat ovat ehjiä, vaihtamalla ristiin, niin ahdot aavistuksen alenee johtuen näiden venttiilien pienestä erosta. Niissä oli muistaakseni 3-tie ilmakanavissa pinta-ala eroja.hercules kirjoitti: ↑29 Kesä 2020, 20:51 Itseasiassa vaihdoin nuo tänään päikseen ja ahtoja tuntui olevan vähän enemmän, ehkä 1.1-1.2baria
Viime syksynä nuo kyllä vaihdoin uusiin kun erästä vikaa selvittelin mutta vika ei niissä ollutkaan.
Täytyy etsiä ne vanhat jostain jemmasta ja kokeilla niillä josko paranis. Ihmeen nopsaan sitten kyllä antautuu jos niissä vika
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
- hercules
- OCF Member 2024
- Viestit: 1314
- Liittynyt: 12 Marras 2003, 02:00
- Paikkakunta: Lahti
- Jäsennumero: 1298
- Viesti:
Re: Z20NET viritys
Nyt on vaihdettu molemmat manguvenat uusvanhoihin ja tuntuis paremmin pelaavan.petrisa kirjoitti: ↑30 Kesä 2020, 10:53Tuohan kyllä kielii siitä, että hukkaportin magneettiventtiili on rikki, kun kerran vaihtamalla sen tilalle by-passin vastaava ahdot nousee. Normaalisti, kun molemmat ovat ehjiä, vaihtamalla ristiin, niin ahdot aavistuksen alenee johtuen näiden venttiilien pienestä erosta. Niissä oli muistaakseni 3-tie ilmakanavissa pinta-ala eroja.hercules kirjoitti: ↑29 Kesä 2020, 20:51 Itseasiassa vaihdoin nuo tänään päikseen ja ahtoja tuntui olevan vähän enemmän, ehkä 1.1-1.2baria
Viime syksynä nuo kyllä vaihdoin uusiin kun erästä vikaa selvittelin mutta vika ei niissä ollutkaan.
Täytyy etsiä ne vanhat jostain jemmasta ja kokeilla niillä josko paranis. Ihmeen nopsaan sitten kyllä antautuu jos niissä vika
Mutta tämmöistä pätkimistä tekee vielä. Onko se vaan pakko nöyrtyä ja tilattava ne uudet puolat ja toivottava että vika on niissä.
Mitään vikakoodeja tuosta ei jää, livedataa en ole kerennyt vielä ottamaan.
https://youtu.be/t-q2BeDrF70
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Re: Z20NET viritys
Niin se varmaan on, uudet puolat vaan. Onhan siellä "oikeat tulpat"?
Tämä moottori ja ECU ei tykkää kunnolla muista kuin "alkuperäisistä" NGK mallisista tulpista. Tämä on tarkka juuri oikeille tulpille, johtuen ionisaatiomittauksesta mikä tapahtuu tulppien välityksellä.
Tämä moottori ja ECU ei tykkää kunnolla muista kuin "alkuperäisistä" NGK mallisista tulpista. Tämä on tarkka juuri oikeille tulpille, johtuen ionisaatiomittauksesta mikä tapahtuu tulppien välityksellä.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
- hercules
- OCF Member 2024
- Viestit: 1314
- Liittynyt: 12 Marras 2003, 02:00
- Paikkakunta: Lahti
- Jäsennumero: 1298
- Viesti:
Re: Z20NET viritys
Juu on ne NGK:n 11:set tulpat ja nekin alle 2vk vanhat eli ei pitäis niissäkään vika olla. Ja pätkimistä oli uusilla ja vanhoilla tulpilla.
Se on juu tiedossa että on tarkka tulpille ja puolille.
Neonillakin oli vissiin puolien hinnat noussu suht reilusti. Muita edullisia paikkoja mistä vois puolia katsella?
Se on juu tiedossa että on tarkka tulpille ja puolille.
Neonillakin oli vissiin puolien hinnat noussu suht reilusti. Muita edullisia paikkoja mistä vois puolia katsella?
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Re: Z20NET viritys
https://www.motonet.fi/fi/varaosat/500/ ... ytyspuolat
Mutunet väittää tuossa että on alkperäinen.
Tiedä sitten....
Mutunet väittää tuossa että on alkperäinen.
Tiedä sitten....
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Z20NET viritys
Komee ahtokello sulla
puolat oon ainakin minä siihen vaihtanut ihan orkkis malliset Neolta.
koita laittaa BCPR9ES-11 tulpat sinne jo noilla tehoilla.
puolat oon ainakin minä siihen vaihtanut ihan orkkis malliset Neolta.
koita laittaa BCPR9ES-11 tulpat sinne jo noilla tehoilla.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: Z20NET viritys
Käytin signumin Iisalmen Powermedialla ohjelmoinnissa ja pakko kehua kyseistä paikkaa arvosanalla 6/5
Ex Opel Kadett 2.0 8v -86. Ex Opel Omega B 2.0 16v -96. Ex Opel Vectra C 2.2 Direct -04. Opel Signum 2.0T -04
Re: Z20NET viritys
joo hyvin pelaa samilla kyl homma
Vectra C2 Wagon 2.0 turbo "OPC" -07
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09
Re: Z20NET viritys
mitä meinaat tolla tulppahommalla, itelläkin alkaa aika kiree olla tuo ja nyt rupes rötäämään/puutumaan ihmeellisesti ahdoilla.. ngk bkr7esc-11 tulpilla menty viinan kans tähän asti..
Vectra C2 Wagon 2.0 turbo "OPC" -07
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09
Re: Z20NET viritys
siinä 300hv tienoilla maptun vaihtaa tulpat noihin juurikin viinalla ajaessa.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...