Miksi cometic ei kestä?

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
vaki
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 153
Liittynyt: 14 Tammi 2006, 22:06
Paikkakunta: Lappeenranta

Miksi cometic ei kestä?

Viesti Kirjoittaja vaki »

Kyseessä c20xe turbo mosa ja taas puhaltaa nesteet paisarista pihalle. Arp pinnapulteilla kasattu ja arp rasvan kans vedetty 108nm. Ja ei vaa kestä. Mitä teen vääri, alkaa kyllästyttää tuo kansijumppa :banghead:
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Miksi cometic ei kestä?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Mistä tiiviste pettää. Eihän ohjurit kanna.
Onko kansi ja lohkotason suoruus tarkastettu
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Miksi cometic ei kestä?

Viesti Kirjoittaja ?! »

Kyllähän siihen joku vika tarvii löytyä.Rupeaako työntämään heti painetta vesitilaan kun saa vehkeet kasaan vai vasta jonkin ajan kuluttua?

Omissa moteissa on vakio tiivisteet ilman ongelmia.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
M lampinen
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2150
Liittynyt: 28 Tammi 2011, 17:28
Paikkakunta: mikkeli

Re: Miksi cometic ei kestä?

Viesti Kirjoittaja M lampinen »

Ettei ole kansi halki jostain vähän?
Vikakoodien lukua mikkelissä: TECH2/mdi+Turvakoodin selvitys.
vaki
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 153
Liittynyt: 14 Tammi 2006, 22:06
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Miksi cometic ei kestä?

Viesti Kirjoittaja vaki »

Viimeeks pahvi petti 3 pytyn reunasta. Nyt en oo viel avannu, toivottavasti ei oo kansi halki. Kesti muutama sata kilsaa ja rupes vuotaa ku anto reilummi satsia, viime kesänä sama juttu mut bensalla. Pitää nyt vähintää käyttää kansi höylässä.
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Miksi cometic ei kestä?

Viesti Kirjoittaja ?! »

Löytyikö nakujälkiä?
Kasasitko kannen ilman suoristusta viime vuodon jäljiltä?

Eipä se iso vika tarvi olla.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Miksi cometic ei kestä?

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Cometicin ja muidenkin metallitiivisteiden kanssa täytyy kannen ja lohkon tasot olla hyvin hiottu eikä saa olla karkeaa hiontajälkeä tai vuotaa niistä. Ootko kattonut ettei ARPpien jenka lopu kesken? Mullakin oli joskus ARPit ja muistaakseni oli aika hilkulla toi jenka. Muutaman vuoden olen käyttänyt kannessa vakiopultteja koska nekin toimii ihan ok.

Itsellä ei ole Cometicci vuotanut kertaakaan tässä viiden vuoden käytön aikana, Z20LET tiivisteen sitten taas sain vuotamaan. Tietty se kansikin voi olla halki. Mulla oletettavasti halkesi yksi kansi josta sitä halkeemaa ei löytynyt mistään mutta savutti valkoista poljettaessa ja nestettä katosi paisarista. Kolmosen imukanavaan tuli sellaista ruskeaa töhnää paljon ihan niinkuin jäähdytysneste ja etanoli olisi sekoittunut siinä kohtaa.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
vaki
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 153
Liittynyt: 14 Tammi 2006, 22:06
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Miksi cometic ei kestä?

Viesti Kirjoittaja vaki »

Oon mielestäni kattonu ettei ohjurit kanna, jenka lopu kesken eikä tiivisteen niitit jää mihinkää välii. Tosin viimekerran jälkee oli hieman nakutus jälkee, enkä käyttäny kantta oikasussa.
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Miksi cometic ei kestä?

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Naulaaminen on se yleisin syy tiivisterikkoihin. Katso onko imuventtiilien takana paljealueella pistejälkeä. Enkä nyt sitten tiedä, onko nuo ARP:n pultit paras vaihtoehto tuohon. Monesti olen ihmetellyt sitä, kun Erhomäen kilpurissa käytettiin ihan vakio xe:n pultteja, eikä ongelmia esiintynyt suht suurilla tehoilla. Nyt lienee dieselin vakio pultit, eikä ongelmia niiden puolesta.

Valurauta lohko ja alumiini kansi pelaavat parhaiten venyvillä pulteilla.
vaki
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 153
Liittynyt: 14 Tammi 2006, 22:06
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Miksi cometic ei kestä?

Viesti Kirjoittaja vaki »

kosunen kirjoitti: 25 Maalis 2019, 14:30 Naulaaminen on se yleisin syy tiivisterikkoihin. Katso onko imuventtiilien takana paljealueella pistejälkeä. Enkä nyt sitten tiedä, onko nuo ARP:n pultit paras vaihtoehto tuohon. Monesti olen ihmetellyt sitä, kun Erhomäen kilpurissa käytettiin ihan vakio xe:n pultteja, eikä ongelmia esiintynyt suht suurilla tehoilla. Nyt lienee dieselin vakio pultit, eikä ongelmia niiden puolesta.

Valurauta lohko ja alumiini kansi pelaavat parhaiten venyvillä pulteilla.
Pitää tutkia ku kerkeen napata hatun pois. On tietty mahollista et on hitusen naulannu. Taidan laittaa vakiopultit. Onko mitään eroa uuden ja vanhan mallin pulteissa, muuta ku kanta?
Paras vaihtoehto ois tietty laittaa vakio kone tai antaa taas mantan olla pari vuotta telakalla :(
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Miksi cometic ei kestä?

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

XE pulteilla erona tosiaan kanta ja myös pituus. Torx ulkokantapultilla on mittaa 110mm ja torx sisäkantapultilla 105mm. Itse jouduin vaihtaa pultteja kannen vaihdon yhteydessä kun olis muuten pultti pohjannut. Kannattaa mitata kumpi sopii. Toki pitkät voi aina lyhentää mutta sopiviakin saa valmiina :)
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Miksi cometic ei kestä?

Viesti Kirjoittaja ?! »

Onko nyt polttoaineena etanoli?
Ei pitäisi kovin helposti nakuttaa jos on.
Itse olen pikkupoikana kaksi kertaa kasannut kannen ilman oikaisua ja molemmilla kerroilla on mennyt homma uusiksi,vuoto vesitilaan.Sen jälkeen olen kannen aina vienyt oikaisuun.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Miksi cometic ei kestä?

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Mä taas olen kasannut monta kertaa ilman kannen oikaisua jos purettu "ehjänä" ja on toiminut. Myös saman Cometicin oon käyttänyt parhaillaan 3 kertaa. Ootkos muuten porannut pakopuolelle ne lisäreiät? Imupuolellekin taisi tulla yksi.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
vaki
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 153
Liittynyt: 14 Tammi 2006, 22:06
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Miksi cometic ei kestä?

Viesti Kirjoittaja vaki »

E85 on nyt polttoaineena. En ole poraillu mitään lisäreikiä🤔. 3 ja 4 pytyistä oli vuotanu lohkon ja tiivisteen välistä vesitilaan. Nyt on kansi oikastu ja vakio pultit tilattu.
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Miksi cometic ei kestä?

Viesti Kirjoittaja ?! »

Oliko kannessa heittoa?

Toivottavasti nyt pitää :thumbsup:
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Vastaa Viestiin