x20xev/22xe koneen virittäminen.

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja Keme »

Juho M-P kirjoitti: 10 Tammi 2020, 19:49 Onko ne pattipäät?
Juu
JEEEEEEEEEEEEE!
A-T-N
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 07 Touko 2018, 21:11

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja A-T-N »

Kaitpa niihin omiin kiertokankiin voi tehdä milliä isommalle tapille sovituksen, aattelin vaan jos ois ollut joku valmis setti noille. Äkkivilkaisulta hondan mäntään joutuu hieman venttiilin koloja suurentelemaan, mutta muuten näyttäs istuvan aika kivasti.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Tein puristuspainemittausta omaan X22XE:hen.

1: 13,5bar
2: 10bar(imuventtiili vuotaa jostain syystä)
3: 17-18bar!!!!!!!
4: 14bar

Mistähän tuo 3sen järkyttävä paine johtuu.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3583
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Pahasti karstoittunut palotila ja/tai reilusti öljyä männän päällä tulis ekana mieleen.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Kone kävi taysin atomeina. Asennusöljy männänpäällä itelläkin kävi mielessä. Ilman tulppia nyt sahattu aika paljon erinäisten testausten yhteydessä että luulis lähteneen pois.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3583
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Sitten on kyllä mysteeri. Ei tule muita ideoita mieleen.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3614
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja Sämä »

Näkyy nuita painimia olevan kahenlaisia,
Kuva

Toisissa tuo sisus isompi ja toisissa pienempi. Onko näissä käytännössä eroa kumpiko parempi/huonompi?
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3583
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Uudemmissa on tuo kapeampi sisäosa. En tiedä onko ne teknisesti paremmat, mutta vissiin ne on kevyemmät. Vähemmän kuormaa venajousille korkeilla kierroksilla.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Itse uusin c18xe koneeseen nostimet niin oli uudemmat inat kevyemmät ja sisäpuolella vähemmän tavaraa
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
maksda
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1689
Liittynyt: 12 Huhti 2009, 13:18
Paikkakunta: Keuruu

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja maksda »

C20ne lohko, xev männät ja c18xe kansi. Pitääkö venttiilinkoloja isontaa?
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3614
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja Sämä »

Ei
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
maksda
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1689
Liittynyt: 12 Huhti 2009, 13:18
Paikkakunta: Keuruu

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja maksda »

Kiitos! Aattelin vaan kun tuossa purkissa kyllä pyörii, mutta uskallanko käynnistää.
maksda
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1689
Liittynyt: 12 Huhti 2009, 13:18
Paikkakunta: Keuruu

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja maksda »

Entä mites se jako? Kopan merkkeihin vai ne pyörien alemmat merkit vastakkain?
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja DEAD »

maksda kirjoitti: 13 Tammi 2022, 16:47 Entä mites se jako? Kopan merkkeihin vai ne pyörien alemmat merkit vastakkain?
näissä isolohkoissa on ne merkit ylöspäin kohti niitä kopan lovia ja olko 14 tai 15 hammasta hihnassa noiden merkkien välillä. Pikkulohkoissa sitten tulee ne merkit vastakkain
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
gothiatek
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 15
Liittynyt: 23 Tammi 2021, 17:03

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja gothiatek »

C18xe. Näytti halvin peltipakosarja uutena olevan 4-1 ta-tekniks 260e onko tästä kellään kokemuksia. Saavutetaanko isokin lisähyöty jos vielä vakioputkiston sijaan pistää isompaa ränniä ja ja katalysaattori 200cell.

Toinen kysymys passaisko x20xevin tai 20xe peltisatsi tuohon suoraan vai pienellä vai isolla muokkauksella jos semmone olis helpompi/halvempi löytää/tehdä. Lexmaulissa hinta pomppaa pakosarjalle jo 500e päälle🥵

Viri Imusarjat ja läppärungot liian kalliita uutena ja tuskin mistään löytää ja läppiksiä tuskin leimasetä hyväksyy. Saako jonkun toisen moottorin imusatsista hyötyä jos vaihtaisi jos ylipäätään sopii paikoilleen mikään muuku orkkis?

Mites säädettävän bensanpaineensäätimen hyöty peltisatsin+putkiston kaveriksi?

Muutakin tipsiä ja vinkkiä voi antaa kyseiseen moottoriin liittyen

Pientä piristystä olis kiva saada tuohon c18xe motilliseen farkkuun. Tälle en tahdo löytää kunnon viritopiccia muutenkaan niin kysytään täältä kun paljon tuosta kannesta juttua täällä kumminkin.

Ulkomaiselta foorumilta sen verran lukenu että vakiotehot olisivatkin oikeasti lähemmäs 140hp ja näillä pikkumuutoksilla pitäis päästä sinne 160-170hp tietämille. Onko tätä kukaan täällä penkittänyt vakiona ja viritettynä minkälaisia tehoja oikeasti olis odotettavissa.
Vastaa Viestiin