Ascona B C20LET

Keskustelua tekniikan vaihdoista
TboBasco
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 16 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: Turku

Ascona B C20LET

Viesti Kirjoittaja TboBasco »

Tervehdys clubilaiset!

Minulla on tallissa pölyyntynyt jo varmaan 15v(ei taida riittääkään) Ascona B 2.0 Turbo, koska moottorinvaihto projekti "jäi hieman kesken".
Auto ollut siis kauan kauan sitten ajossa leimattuna 2.0 CIH tuplakaasareilla ylipaineistettuna.
Rekisteriotteessa lukee "Ahdin asennettu ennen 1988".
Laatikkona muistaakseni Getracin 5 vaihteinen 240 ja perä on vakio.

Nyt on jostain syystä motivaatiokärpänen hieman puraissut ja moottorinvaihtoa voisi taas jatkaa.
Tarkoitus olisi istuttaa B Asconaan C20LET moottori ja kysymyksiä olisi paljon, mutta tässä pari kysymystä tähän kohtaan:

-Miten vaikeaa nykypäivänä katsastaa kyseinen auto kyseisellä moottorilla?
-Mitä kaikkea palikkaa kyseiseen projektiin tarvittaisiin?
-Miten virranjakajan saisi siirrettyä toiseen paikkaan jotta voi säilyttää alkuperäisen lämppärin kennon?

Käsittääkseni 1.8 mantasta pitäisi sopia kaaveli ja öljypohja ja jotain muutakin osaa jne ja laatikoksi menisi vissiin esim Omegasta R25/28 vai olenko ihan metsässä?

Jos jollain tietämystä kyseisestä projektista niin kyllä kiitos otan erittäin mieluusti tietoa vastaan!
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Ascona B C20LET

Viesti Kirjoittaja Keme »

TboBasco kirjoitti: 05 Touko 2020, 13:55 -Miten vaikeaa nykypäivänä katsastaa kyseinen auto kyseisellä moottorilla?
x18xel stanssit lohkoon, vähä ahtopainetta ja imupuolen kuristusta dynolappuu ni homma buenoa. Sillei kaikki muutkin tekee.
Toinen vaihtoehto on odotella miten rakentelulainsäädäntö muuttuu. Näillä näkymin se pitäisi tapahtua 1.9.2020. Tosin ei olisi mikään ihme, että se siirtyisi vielä pidemmälle.
TboBasco kirjoitti: 05 Touko 2020, 13:55 -Miten virranjakajan saisi siirrettyä toiseen paikkaan jotta voi säilyttää alkuperäisen lämppärin kennon?
Heivaa vakio moottorinohjaus suohon ja aftermarkettia tilalle. Ei tarvi jakajaa ollenkaan.
TboBasco kirjoitti: 05 Touko 2020, 13:55 Käsittääkseni 1.8 mantasta pitäisi sopia kaaveli ja öljypohja ja jotain muutakin osaa jne ja laatikoksi menisi vissiin esim Omegasta R25/28 vai olenko ihan metsässä?
Ei mitää tommosta paskaa vaihteistoksi. BMW 5v tai 6v aski hitsatulla kytkinkopalla koneen jatkoksi. Tekee kerralla kunnolla.
JEEEEEEEEEEEEE!
TboBasco
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 16 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: Turku

Re: Ascona B C20LET

Viesti Kirjoittaja TboBasco »

Hyvänen aika! Puolisen tuntia ja rupes tietoa löytymään! Suuri kiitos :-D

Juu siis joku muu moottorinohjaus olisi tarkoitus laittaakin, onko ajatuksia mikä voisi tulla kyseeseen?

Toi BMW laatikko oli hyvä idea!

Mites perän laita? Onko ajatuksia?
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Ascona B C20LET

Viesti Kirjoittaja Keme »

TboBasco kirjoitti: 05 Touko 2020, 14:36 Juu siis joku muu moottorinohjaus olisi tarkoitus laittaakin, onko ajatuksia mikä voisi tulla kyseeseen?
MaxxEcu o hyvä. Megallakin saa ihan rokkaavan laitteen.
TboBasco kirjoitti: 05 Touko 2020, 14:36 Mites perän laita? Onko ajatuksia?
Toi onkin hyvä kysymys. Vakio kestää jotai, Volvon akseli kestää jotai ja Hiacen akseli kestää kans.
JEEEEEEEEEEEEE!
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Ascona B C20LET

Viesti Kirjoittaja ?! »

Joillain ei vakio perät kestä edes 100hv ja jotkut ajaa ongelmitta +500hv.Jos perä on kunnossa ja lukolla sekä vahvistettu jatke-akseli niin kestää järkikäytöllä ihan ok.

Tuossa motti ja laatikko hommissa on ihan riittävästi yleensä hommaa ja jos kori ehjä perän ympäriltä jättäisin vakioksi,on kuitenkin päivitettävissä jälkeenpäin jos siltä tuntuu.

Omassa kadetissa juuri meneillään let+bemminaski+volvo 1031 perä muutos,onhan siinä hommaa.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
TboBasco
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 16 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: Turku

Re: Ascona B C20LET

Viesti Kirjoittaja TboBasco »

Kiitos vastauksista!

Mitä BMW laatikkoa suosittelisit?
Tarviiko tehdä tunneliin muutoksia vai mahtuuko suoraan?
Miten vaihdekepin laita, asemoituuko lähelle vakiota paikkaa? niin saisi käyttää vakiota keskikonsolia.
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Ascona B C20LET

Viesti Kirjoittaja ?! »

Yleiseti käytetään "pikku" 37 zf laatikoita ,sitten löytyy 6-syl dieselin perästä 53 zf askia.

Omassa mkolmosesta peräisin oleva getrag g420.

Noi kaikki on kiinteällä kytkinkopalla,eli joko sovitelaippa tai sitten uuden kaavelin hitsaus.Molemmilla on puolensa.

Tuo 37 zf kestää sen ~700hv
53 tonnin pintaan
Ja tuommonen getrag jtn tuolta väliltä.
Pikkuveljellä Mantassaan tuommonen pikku zf ja kadulla vielä pysyy kohtuudella nipussa +800hv,mutta vartilla slikseillä alkaa askit nöyrtyä.

Se mikä mahtuu mihinkin millä työllä tai kepin osuuvuus on täysin sepästä kiinni kuka ne asemoi.

Tässä Manta -> https://opelclubfinland.fi/viewtopic.php?f=23&t=100163
Tuolla Kadetin rakentelua -> http://www.opel6070club.com/forum/viewt ... 5&start=25
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
TboBasco
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 16 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: Turku

Re: Ascona B C20LET

Viesti Kirjoittaja TboBasco »

Kiitos tiedoista!

On kyllä komee Manta!! Huhhuh :-D
(katson Kadetin myöh)
Onko sama Manta joka oli joku aika sitten GTi lehdessä?

En noin paljoa voimaa oo ajatellut :-D
Tietty nälkä kasvaa syödessä....
No mut kun sais nyt ensin kasaan, toimimaan ja leimattua ni olis jo hymy herkässä :-)
TboBasco
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 16 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: Turku

Re: Ascona B C20LET

Viesti Kirjoittaja TboBasco »

No joo siis olihan tämä GTi lehdessä.... :bonk:
Vastaa Viestiin