Sivu 1/2

Z22xev c kadettiin

Lähetetty: 02 Touko 2021, 15:02
Kirjoittaja cyte3
En löytänyt haulla.. tosiaan 2.2 omegasta menossa c kadettiin.löytyikö jostain toisesta ooppelista öljypohjaa,joka sopis paremmin tuohon kombinaatioon?

Re: Z22xev c kadettiin

Lähetetty: 02 Touko 2021, 16:35
Kirjoittaja 1,2sorsa
B fronteran öljypohjassa on patti takana.

Mikä on moottorityyppi kun se on aloituksessa väärä

Re: Z22xev c kadettiin

Lähetetty: 02 Touko 2021, 17:47
Kirjoittaja cyte3
Voipi olla y22xev..en ole ihan varma,vm.97..99 suunnilleen.b omega farkku.öp kaks osainen ja kiinni laatikossa.
Jostain luin että b vectran pohja kävis?
Taitaa olla Fronteran öljypohja olla aika harvinainen..

Re: Z22xev c kadettiin

Lähetetty: 02 Touko 2021, 18:38
Kirjoittaja 1,2sorsa
Z22xe taitaa vaihtua Y22xe jossain 2000 vuonna.
En osaa sanoa omegan öljypohjasta millainen se on.

B vectrassa on sitten z22se joka on ketjukone.
Sitä en osaa sanoa sopiiko x20xev 2-osainen öljypohja. Siinä on patti aika keskellä.

Fronterassa tämmöinen.
https://opel.7zap.com/en/car/u99/e/1/19-0/

Re: Z22xev c kadettiin

Lähetetty: 02 Touko 2021, 20:54
Kirjoittaja DEAD
y22xe tuli joskus 99 ja z22xe sitten 01. 94-99 oli sitte tuota x20xev konetta

Re: Z22xev c kadettiin

Lähetetty: 02 Touko 2021, 21:04
Kirjoittaja Motonetisti
Mun mielestä selkeiten hahmottaa kun kattoo, niin Z22XE sähkönenkaasuläppä, Y22XE vaijerilla kaasu ja X20XEV:ssä ero kahteen ensimmäiseen, että venakopan päällä ei oo puolakasettia vaan "perinteiset" tulpanjohdot.

Re: Z22xev c kadettiin

Lähetetty: 02 Touko 2021, 21:57
Kirjoittaja DEAD
Kyllä se y22xe on sähköläpällä ja muuta eroa tuohon z22xehen ole kuin katit ja pari riviä softassa. Nuo 2.2 on vähän hankala päältäpäin kahtoa kumpiko on

Re: Z22xev c kadettiin

Lähetetty: 03 Touko 2021, 18:29
Kirjoittaja Motonetisti
Ok, toi Y22XE kaasuvaijeri tais ollakin jotain mutua mitä oon kuullu essolla :D , mikä selittäiskin että rekkarin mukaan munkin omegassa ois Y-alkuinen kone, vaikka onkin Z22XE-teksti jakokopassa :)

Re: Z22xev c kadettiin

Lähetetty: 03 Touko 2021, 19:30
Kirjoittaja DEAD
Tarinahan tais olla että tuota y22xe koitettiin tyypittää euro3 päästöluokkaan joka ei onnistunut niin tuli tämä välimallin leima. Lopulta katteja vaihtamalla ja softa muutoksilla euro3 heltis ja kone sai mallimerkinnän z22xe

Re: Z22xev c kadettiin

Lähetetty: 04 Touko 2021, 13:50
Kirjoittaja Juho M-P
Kaikki alkuperäiset apulaitteet heittää pois ja Megasquirt tms tilalle.

Öljypohjaksi Kadett D/E tai Vectra A, tai Ascona C "isolohkon" öljypohja josta leikkaa vähän vielä tilaa etupalkille.
Öljyn imuputken joutuu rakentaan.

Tasapainoakselit pois öljypohjasta ja parista runkolaakeripukista jenkaa&tulppaa öljykanavat.

Korkeus on ongelma, jakopään koppa hipsii konepeltiä ainakin Asconassa.

Fronteran yms öljypohjilla ei ole toivoaakaan mahtua ja tuo vanha etuvetoöljypohjakin vaatii tasapainoakselien poiston,

Re: Z22xev c kadettiin

Lähetetty: 04 Touko 2021, 13:57
Kirjoittaja Juho M-P
http://www.opel6070club.com/forum/viewt ... &start=125

Tuolla jotain omaa jupinaa X22XE moottorin asennuksesta Asconaan. Huono kuva öljypohjastakin

Re: Z22xev c kadettiin

Lähetetty: 13 Touko 2021, 13:38
Kirjoittaja cyte3
Minkä kokoisesta d/e kadetista käy...näkys paikallisella purkaamolla oleen joitaki?
Onkohan noista tasapaino aksiloiden poistoista juttua jossain?

Re: Z22xev c kadettiin

Lähetetty: 13 Touko 2021, 15:13
Kirjoittaja Juho M-P
1.6SH, 1.8, 2.0 siinä moottorit joista löytyy.

Siis kadett D ja E, AsconaC ja Vectra A

Re: Z22xev c kadettiin

Lähetetty: 13 Touko 2021, 15:19
Kirjoittaja Juho M-P
tasapainoakselien kehto irti runkolaakeripukeista. Teet kierteet runkolaakeripukkien öljykanaviin ja kierrät liimalla niihin pultit. M7 kierre onnistuu suoraan ilman poraamista.

Re: Z22xev c kadettiin

Lähetetty: 02 Kesä 2021, 13:18
Kirjoittaja cyte3
Öljypohja vielä hakusessa, mutta nyt tietää mitä hakee.. vauhtipyörää seuraavaks:tuota kaksoismassaa ei varmaan voi sorvata?onkohan etuveto x20xe ns.litteitä ja passaako niihin toi 228 levy?saabin asetelma löytyis jo...