Diesel koneiden viritys

Diesel moottoreiden viritys ja rakentelu keskustelu
2slow4motion2
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 41
Liittynyt: 15 Huhti 2013, 18:02
Paikkakunta: riihimäki

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja 2slow4motion2 »

milläs kierros alueella se savupilvi ilmestyy taakse... huomannut vaan että tossa 3500 jälkeen tulee savua..sillai kivasti..ennen ei tule.. uusi hupi ohitella moottoripyöriä.. rinnalla vaan nelosta sisään ja lappu lattiaan.. mitään ei tapahdu paitsi savukasvaa..
2slow4motion2
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 41
Liittynyt: 15 Huhti 2013, 18:02
Paikkakunta: riihimäki

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja 2slow4motion2 »

http://www.youtube.com/watch?v=abpaTsA-AbU <- kiihtynee ihan normaalisti kuitenkin
2slow4motion2
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 41
Liittynyt: 15 Huhti 2013, 18:02
Paikkakunta: riihimäki

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja 2slow4motion2 »

Vetämällä ykkösen ja kolmosen yhteen siitä vastuksella kolmosjohtoon niin että ykkönen jää auki lopputuloksena on vikavalo..
-Antsa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 370
Liittynyt: 11 Syys 2009, 00:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja -Antsa »

Ykkönen poikki. Johtosarjasta tulevaan 1 johtoon vastus ja vastuksen toinen pää kolvataan 3 johtoon jonka kuorta on vähän aukaistu että saadaan karvat näkymään.

Eli johto 1 joka tulee IMM päin jää pois kokonaan ja 3 on ehyt, pois lukien pientä suojakuoren kuorimista että vastuksen toinen pää saadaan tinattua siihen.

15kohmin vastuksella
- Opel Vectra C2 STW OPC-line 150hp 1.9CDTI -08
whoaaa
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 50
Liittynyt: 21 Maalis 2007, 18:04

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja whoaaa »

Onneksi löysin tämän ketjun, sillä olenkin alkanut ihmettelemään outoa tehonlisäystä autossa, joka toi muutaman "vian" tullessaan. Auto seisoi talven yli ajamatta, ja viime kesänä kulutus ajotietokoneeseen maantiellä 110 lasissa oli 6.9. Lumien sulaessa ajot jatkui. Ja reilu kuukausi sitten putsasin imusarjan ja tulppasin egr:n 15 vastuksella. Pari viikkoa sitten havahduin ekaa kertaa tilanteeseen maantiellä; että kulutus on hämmästykseksi tippunut näyttöön 5.2 (imusarja+tulppa=yhteisvaikutus?), sekä kiihtyvyys tuntuu parantuneen sitten viime kesän. Mutta, samasta syystäkö johtuu ilkeät lämpö ongelmat, joita aloin seuraamaan viime viikolla? Kiihdytys ramppia pitkin motarille reiluun satkuun -> lämmöt pomppaa 92.5 -> 95-98. Toissapäivänä vetasin muutaman kilometrin 135 km/h vauhtia, niin mittari noin 99 asteessa ja vikatila päälle? Ei tämmöistä viime kesänä ollut, vaikka päästelin ihan huolella menemään pitkiäkin matkoja. Eli, voiko lämpö ongelmat johtua liian suuresta vastuksesta? Onko muilla ollut samantapaista?


Tiedän, raskasta tekstiä, mutta yrittäkää saada selkoa :peukku:
-Antsa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 370
Liittynyt: 11 Syys 2009, 00:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja -Antsa »

Voisin veikata että olis aiheellista ehkä vaihtaa termostaatin ja/tai vesipumpun.

Sillä vastuksella saa vain vähän "lisätehoa" aikaan niin se ei vaikuta tuohon.

Itellä ollu 4.8-5.4 välillä kulutus sadalle. Mittaustapana navigaattorissa näkyvä trip-matka ja tankattu määrä
- Opel Vectra C2 STW OPC-line 150hp 1.9CDTI -08
röllimuna91
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 72
Liittynyt: 08 Touko 2012, 22:07
Paikkakunta: OULU

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja röllimuna91 »

Poistin egr:n toiminnasta ja kolvasin vastuksen niin tulee vikakoodit p1100 ja p0105 sekä tehot häviää. Ilman vastusta p0400 ja vikavalo vilkkuu, mutta potkua kuitenkin löytyy.

Miksi tuo ei hyväksy sitä vastusta?
Avatar
Miseline
'Senator'
'Senator'
Viestit: 449
Liittynyt: 27 Maalis 2005, 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa Pyhäjoki

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Miseline »

-Antsa kirjoitti:Ykkönen poikki. Johtosarjasta tulevaan 1 johtoon vastus ja vastuksen toinen pää kolvataan 3 johtoon jonka kuorta on vähän aukaistu että saadaan karvat näkymään.

Eli johto 1 joka tulee IMM päin jää pois kokonaan ja 3 on ehyt, pois lukien pientä suojakuoren kuorimista että vastuksen toinen pää saadaan tinattua siihen.

15kohmin vastuksella
Toimiiko tämä vastus kikka missä koneissa? 2.0dti pelaa mutta onko sama homma 2.2dti kans?
Astra 1.8i - 05 :what:
Daihatsu Hijet 4x4 paku :lollis:
Avatar
Laamanni
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 221
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 00:19
Paikkakunta: Vihti

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Laamanni »

http://www.ebay.com/itm/Chip-Tuning-Dig ... 4ac46b8f7d

Tämä siis käy x20dtl koneeseen myös? Ettei vaan tuohon välijäähy malliinkin? Hinta ei ainakaan oisi paha, Mutta onko tuosta mitään hyötyä? toimiiko nää edes :D

EDIT: Eikun ei taida passata DI koneeseen, eniveis tuotteen kannattavuus?
Gastra Caravan 2.0Dt -98
Avatar
Miseline
'Senator'
'Senator'
Viestit: 449
Liittynyt: 27 Maalis 2005, 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa Pyhäjoki

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Miseline »

Justiin nuita "tuning boxeja" laittaneet näihin vp44 syöttöpumpullisiin Suomessa maksaa n. 360-460e

http://www.finnautomobile.net/tuotteet.html?id=112/233
Näyttää kohtuun edullisesti olevan myynnissä.

On täällä foorumilla finnautomobilen laatikkoja ja v-max redbox seja laittaneet ja kait tyytyväisiä olleet voiman lisääntymiseen.

2.2dti koneeseen ei tainnut saada "oikeaa ohjelmaa" ajettua sisään vaan koitettava pärjätä näillä bokseilla.

Jos jollain on kokemuksia nuista ebay bokseista niin olisin itekkin kiinnostunut tai myymässä niin saa laittaa yv tä. :)
Astra 1.8i - 05 :what:
Daihatsu Hijet 4x4 paku :lollis:
-Antsa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 370
Liittynyt: 11 Syys 2009, 00:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja -Antsa »

Miseline kirjoitti:
-Antsa kirjoitti:Ykkönen poikki. Johtosarjasta tulevaan 1 johtoon vastus ja vastuksen toinen pää kolvataan 3 johtoon jonka kuorta on vähän aukaistu että saadaan karvat näkymään.

Eli johto 1 joka tulee IMM päin jää pois kokonaan ja 3 on ehyt, pois lukien pientä suojakuoren kuorimista että vastuksen toinen pää saadaan tinattua siihen.

15kohmin vastuksella
Toimiiko tämä vastus kikka missä koneissa? 2.0dti pelaa mutta onko sama homma 2.2dti kans?
Minun käsityksen mukaan pelaa vain X20DTH koneessa.
Laamanni kirjoitti:http://www.ebay.com/itm/Chip-Tuning-Dig ... 4ac46b8f7d

Tämä siis käy x20dtl koneeseen myös? Ettei vaan tuohon välijäähy malliinkin? Hinta ei ainakaan oisi paha, Mutta onko tuosta mitään hyötyä? toimiiko nää edes :D

EDIT: Eikun ei taida passata DI koneeseen, eniveis tuotteen kannattavuus?
Nii onko kellaan kokemusta tuosta, joko kehtaa tilata itellekki :D
- Opel Vectra C2 STW OPC-line 150hp 1.9CDTI -08
warning
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 33
Liittynyt: 04 Syys 2010, 21:45

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja warning »

On varmaan asiaa täälä pohdittu mut miten tota map anturia sais huijjattu niin että ahdot nousis 1.2?vai onko jotain muuta tapaa olemas?syöttöä tieteni lisää.vectra b 2.0 dti
Avatar
Miseline
'Senator'
'Senator'
Viestit: 449
Liittynyt: 27 Maalis 2005, 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa Pyhäjoki

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Miseline »

Ojan Auto & Turvalaite Ky Oulaisissa lupas ohjelman 2.2dti signumiin 37hv ja 75nm lisää 649e
Ja tosiaan luetaan oma auto ja tulee uusi ohjelma sisään.
Aika rajulta kuulostaa lisäys.
Astra 1.8i - 05 :what:
Daihatsu Hijet 4x4 paku :lollis:
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7958
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Woody »

^ Samaa luokkaa on wolkkareiden 1.9tdi:ssä tuo lisäys, minulla lupailivat 100hv -> 135 ja 250nm -> 330nm.
Avatar
Miseline
'Senator'
'Senator'
Viestit: 449
Liittynyt: 27 Maalis 2005, 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa Pyhäjoki

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Miseline »

2.2dti ilmanmassa anturiin ei tullut 1 johtoa ollenkaan. :)
Miten tuo langan ilmareijän poraus käytännössä tehdään?
Anturi Signumissa on kahdella ruuvilla uppokanta torx jossa keskellä vielä semmoinen piikki. Mikä lie kanta avain sopiikaan?
Astra 1.8i - 05 :what:
Daihatsu Hijet 4x4 paku :lollis:
Vastaa Viestiin