opel ascona b 2.2 megasquirt

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
janne dx?
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 11 Heinä 2007, 18:22

opel ascona b 2.2 megasquirt

Viesti Kirjoittaja janne dx? »

Nyt tarvittas apua! Kiitos! :wink:
eli kyse on cih moottorista missä on 2.2 alakerta, 1.9 tehty kansi, virinokka (en muista asteita) nostoo n.12.5mm, 2.0cih:n ruisku vehkeet mekasqirtilla (sis imusarja, suuttimet, pensanpaineen säädin ja toistaiseksi kaasuläppä)

eli eli auto käy jotenkin tyhjäkäyntiä ja nyt tarvis saada seokset kohilleen ja muutenkin käymään kunnolla.
eli eli olisko/löytysko joltain tosi opel mieheltä valmiita pensa karttoja tohon mekaan?? olisin erittäin kiitollinen jos semmoset löytyis joltain. ja niin kun yleensä olis vähänkiirus.. tietysti :D
no ens viikonloppu olis aikaa saada pelaa muten menee reisille..
ja KIITOS vielä kerran
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3996
Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Simo »

Mikä softa on megassa? msnsextra vai joku perus? lähinnä vaan että pitääkö kartta olla 8x8 vai 16x16.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Mulla löytyis muutama 350cc suuttimien kartta, niin ja extra versioon.
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
janne dx?
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 11 Heinä 2007, 18:22

Viesti Kirjoittaja janne dx? »

elikkäs ekstra koodi on käytössä. koodi tais olla joko Q tai v.. en nyt muista kumpi on (läppäri talilla).. eiköhän ne 16x16 pitäs käydä mut ei oo väliä onko 8x8 enkähän saa niistä jotain irti. ja kiitos vastanneille
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

janne dx? kirjoitti:elikkäs ekstra koodi on käytössä. koodi tais olla joko Q tai v.. en nyt muista kumpi on (läppäri talilla).. eiköhän ne 16x16 pitäs käydä mut ei oo väliä onko 8x8 enkähän saa niistä jotain irti. ja kiitos vastanneille
Niin tosiaan mul ois noita 8x8 karttoja. Se ei siis lähe käymään vai? Suuttimet? jos vakiot niin laita reqfueliin vaikka 13-15 niin sillä pitäs pörähtää ellei oo kaikki muu iha perseellään. Kokeile käännellä jakajaa jos ois vaikka vähä pielessä. Mites tuo jakajan oikea kohta muutes tarkistetaan?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
janne dx?
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 11 Heinä 2007, 18:22

Viesti Kirjoittaja janne dx? »

joo eli ihan vakio suuttimet on ja vakio bensanpaineet. sytkä ennakko nyt 14astetta eyk:taa tyhjäkynnillä ja kierroksilla pitäs olla jotain luokkaa 28-35 astetta..
lähti kyllä käytiin kävi jotenkin tyhjää ronksotti kun joku diiseli.. käynti ei ollu tasasta eikä siistiä. lämpötila nousi noin 73 asteeseen eikä lähteny käyntiin enää.. sit loppuyritys eilen siihen.. täytyy tästä illasta lähtee tallille koittaa jos sais pelaa.. (matkaa tallille 178km :-? :-? )
joo täytyy se reqfueli tarkistaa.
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Kai oot lukinnut jakajan alipaine säädön?

Niin ja se reqfuel arvo on "suunnilleen" arvo, kävi ainakin 190cc suuttimilla.

Kannattaa pelata suuttimien suihkutus alteranative/simultaneus kanssa. Ja squirtin määrän kanssa.

Rento humala ppäälä jos ny sais silti selvän.-

Bensapula sillä ilmeisesti on kun lisärikastus loppuu 71-75C ja jos ei sen jälkee mitää sanonu.
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
janne dx?
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 11 Heinä 2007, 18:22

Viesti Kirjoittaja janne dx? »

Jakaja on lukittu(kärjetön ruiskun jakaja)..
bensa pulaa ei oo se käy ihan hel****n rikkaalla (bensaa meni kahessa tunnissa n25l) pelkällä paikallaan käyttelyllä.. ongelma on nyt mab anturissa/sen tiedon kulussa.. näyttää tyhjä käynnillä imusarjan painetta 100kpl. eikös kaiken järjen mukaan imusarjassa oo alipaine tyhjäkäynnillä kun kaasuläppä on kiinni?? näin oon ainaskin itse asian ymmärtäny.. ja tästä johtuen kartan säätö on mahdotonta tehdä.
ja seuraavaksi kun kone kävi lämpöseks(lue:kuumaksi 85-90astetta) sammuu. lähtee kyllä käyntiin mutta ei pysy kauvaa käynnissä eikä ota kierroksia, eikä käy kaikilla. johtuen siitä että käy yksin kertasesti niin rikkaalla??

onkohan mulla mahdollisesti joku ihan perus asetus aivan metässä? ja toi map:pi mua hämää et mikseise toimi niinkun pitäs..

kiitos neuvoista..
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3996
Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Simo »

janne dx? kirjoitti:ongelma on nyt mab anturissa/sen tiedon kulussa.. näyttää tyhjä käynnillä imusarjan painetta 100kpl. eikös kaiken järjen mukaan imusarjassa oo alipaine tyhjäkäynnillä kun kaasuläppä on kiinni?? näin oon ainaskin itse asian ymmärtäny.. ja tästä johtuen kartan säätö on mahdotonta tehdä.
Missä se MAPin letku on kiinni? Ei kai vaan kaasuläppäkotelossa mihin kuuluu tulla jakajan alipaineletku? Laita se MAP letku t-liittimellä samaan missä on bensanpaineensäätimen alipaineletku.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Simo kirjoitti:
janne dx? kirjoitti:ongelma on nyt mab anturissa/sen tiedon kulussa.. näyttää tyhjä käynnillä imusarjan painetta 100kpl. eikös kaiken järjen mukaan imusarjassa oo alipaine tyhjäkäynnillä kun kaasuläppä on kiinni?? näin oon ainaskin itse asian ymmärtäny.. ja tästä johtuen kartan säätö on mahdotonta tehdä.
Missä se MAPin letku on kiinni? Ei kai vaan kaasuläppäkotelossa mihin kuuluu tulla jakajan alipaineletku? Laita se MAP letku t-liittimellä samaan missä on bensanpaineensäätimen alipaineletku.
Taitaa siel olla jotaki muitaki asetuksia mettässä, ainakin meillä kun öljy vuotoja tarkisteltiin niin kävi ihan ok tyhjäkäyntiä ilman mappia.. :-?

Kai oot tps:n kaliproinu?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3996
Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Simo »

-WW- kirjoitti:ainakin meillä kun öljy vuotoja tarkisteltiin niin kävi ihan ok tyhjäkäyntiä ilman mappia.. :-?
Käyhän se toki tyhjäkäyntiä ilman mappia jos tyhjäkäyntiseoksen säätää sinne karttaan kohtaan ~1000rpm ja 100kPa.

Ja se TPS:n kalibrointi vaikuttaa vain megatunen näyttöön.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Vastaa Viestiin